Clubhouse app: τι είναι πάλι αυτό;

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Clubhouse: μπορεί να το έχετε ακουστά, μπορεί και όχι. Και αν το έχετε ακουστά, είναι μάλλον απίθανο να έχετε εγγραφεί στην εφαρμογή αυτή. Διότι περί εφαρμογής πρόκειται. Και μάλιστα μιας εφαρμογής αρκετά exclusive. Για να εγγραφεί κανείς, προς το παρόν τουλάχιστον, πρέπει να λάβει πρόσκληση από κάποιον που είναι ήδη μέλος.

Εν περιλήψει, είναι μία εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης η οποία έχει σαν βάση τον ήχο. Όχι όποιον κι όποιον ήχο αλλά τη φωνή, την ανθρώπινη φωνή. Πρόκειται δηλαδή για ένα νέο κοινωνικό προϊόν που διασυνδέει ανθρώπους ώστε να μιλήσουν, να πουν ιστορίες, να αναπτύξουν ιδέες, να εμβαθύνουν σε σχέσεις και να γνωρίσουν ενδιαφέροντες ανθρώπους από όλο τον κόσμο.

Μπορεί κανείς να μπει και να βγει σε διαφορετικές συζητήσεις, σε διαφορετικά θέματα, σε κάτι που μοιάζει με ζωντανό podcast. Μπορεί κανείς απλώς να ακούει ή να συμμετέχει μιλώντας ο ίδιος. Σαν να βρίσκεται σε ένα κοκτέιλ πάρτι!

Η Vogue, περιέγραψε την εφαρμογή ως “μια ζαλιστική συγκέντρωση ζωντανών συνομιλιών σε στυλ podcast, συζητήσεων σε πάνελ, ευκαιριών δικτύωσης (ορισμένοι άνθρωποι ήδη περνούν από το” influencer ” στο “moderator “) και πλεονεκτική χρήση πολλαπλών δωματίων (κλειδωμένες και ιδιωτικές επιλογές είναι διαθέσιμες, ώστε να μπορεί κανείς να μιλήσει με φίλους επίσης), η εν λόγω εφαρμογή κοινωνικών μέσων μιμείται τις πραγματικές αλληλεπιδράσεις. “

Τα ηχητικά δεν φεύγουν από την εφαρμογή καθώς αυτός είναι ο βασικός κανόνας: οι συνομιλίες δεν καταγράφονται και δεν αποθηκεύονται.

Ποιοι χρησιμοποιούν το Clubhouse;

Προς το παρόν οι διασημότητες. Τριγυρίζοντας στην εφαρμογή μπορεί κανείς να ακούσει την Όπρα (Γουίνφρεϊ) ή τον Άστον (Κούτσερ). Μπορεί οι παραπάνω να φιλοξενούν κάποια συνομιλία και είναι τόσο ελκυστικό να έχεις τη δυνατότητα να ακούσεις μια διασημότητα να μιλάει καθημερινά και αφιλτράριστα. Ουσιαστικά, μιλάμε για τον ορισμό του networking!

Πέρα από τις διασημότητες, στο Clubhouse θα βρείτε διάφορες επαγγελματικές elite όπως π.χ. άτομα από τη Silicon Valley.

Σε κάθε περίπτωση, η προϋπόθεση της πρόσκλησης για την εγγραφή, κάνει την εφαρμογή σχεδόν μυσταγωγική. Μέχρι στιγμής, με στοιχεία Δεκεμβρίου 2020, 600.000 άτομα έχουν κάνει εγγραφή.

Ποιος την δημιούργησε;  

Η εφαρμογή μετρά έναν περίπου χρόνο ζωής. Οι ιδρυτές της είναι ο Paul Davison και ο Rohan Seth. 

Τι προβλήματα προκύπτουν;

Το Clubhouse έχει ήδη προβλήματα κατάχρησης και εποπτείας περιεχομένου, κατά πάσα πιθανότητα διότι δεν υπάρχει, μέχρι τώρα, εποπτεία περιεχομένου. Υπάρχουν ήδη δημοσιεύματα για παράπονα από τους χρήστες, οι οποίοι αισθάνονται απροστάτευτοι και έρμαια σε κακομεταχείριση, υπάρχουν αναφορές για εχθρικό λόγο, για μισογυνισμό, για ρατσισμό, για ομοφοβία κλπ, τα οποία η πλατφόρμα προφανώς καταδικάζει και λέει ότι προτίθεται να λάβει μέτρα.

Και ερχόμαστε στο κρίσιμο ερώτημα:

Πως μπορεί να λάβει κανείς πρόσκληση;

Όπως είπαμε ήδη, προς το παρόν, απαιτείται πρόκληση για την εγγραφή στο Clubhouse. Οπότε αν ξέρετε τον Άστον ή την Όπρα ή κάποιον άλλο διάσημο, μπορείτε να του ζητήσετε να σας προσκαλέσει.

Εν τω μεταξύ, οι χρήστες iPhone, μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή και να κρατήσουν ένα username για μελλοντική χρήση.

Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι η πλατφόρμα προτίθεται να ανοίξει στο ευρύ κοινό σύντομα. Για δύο λόγους δεν το έχει κάνει ακόμα:

  • Θέλει να χτίσει μία κοινότητα σιγά-σιγά,
  • Θέλει να προετοιμάσει συστήματα και να προσθέσει χαρακτηριστικά που θα επιτρέψουν τη διαχείριση μεγάλου αριθμού χρηστών. 

Όπως γράφει και το site τους: “Χτίζουμε το Clubhouse για όλους και εργαζόμαστε για να το διαθέσουμε στον κόσμο όσο το δυνατόν γρηγορότερα”.

Χρειαζόμασταν μία ακόμα εφαρμογή; Οι δημιουργοί της θα απαντήσουν πως ναι. Ένα πράγμα είναι βέβαιον, με τόσες εφαρμογές και πλατφόρμες, αποκλείεται να βαρεθούμε!

 

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops