Local Instagram Marketing για αλυσίδες καταστημάτων

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Πώς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το Instagram για να προβάλετε την επιχείρησή σας σε τοπικό επίπεδο, είτε είναι μια ανεξάρτητη επιχείρηση είτε τμήμα μιας αλυσίδας καταστημάτων; Στο σημερινό άρθρο θα δούμε αυτό το καυτό θέμα.

Η προϋπόθεση για επιτυχημένη προβολή είναι ένα ολοκληρωμένο προφίλ στο Instagram. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι θα χρειαστεί να βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα βασικά πεδία!

Τα basics

Τα βασικά πεδία αποτελούνται από τις πληροφορίες που αφορούν τις τοποθεσίες της επιχείρησής σας καθώς και τις ώρες λειτουργίας. Όλα αυτά πρέπει να είναι ενημερωμένα στο bio σας, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να σας βρει εύκολα.

Αφού ολοκληρώσαμε το προφίλ σας, πάμε να δούμε την ουσία αυτού του άρθρου.

Action buttons

Διαλέξτε και χρησιμοποιήστε ένα από τα προτεινόμενα action button για να προκαλέσετε τον χρήστη να προβεί σε μία ενέργεια.

Κι αν έχετε επιχείρηση εστίασης μπορείτε ακόμα να συνδέσετε εφαρμογή που δέχεται κρατήσεις. Ή αν έχετε μία επιχείρηση που δέχεται κατόπιν ραντεβού μπορείτε να το δηλώσετε στο bio μαζί με τον τρόπο με τον οποίο κλείνονται τα ραντεβού.

Περιεχόμενο με τοπική έμφαση

Κάντε tag την τοποθεσία

Για να προσελκύσετε πελάτες από μία συγκεκριμένη περιοχή θα χρειαστεί να αναπτύξετε και την αντίστοιχη στρατηγική.

Το περιεχόμενο που ποστάρετε στο προφίλ σας στο Instagram έχει τη δυνατότητα να εμφανιστεί σε δύο διαφορετικά feeds: στο κύριο feed και στα stories. Αν σε αυτά τα ποστ κάνετε tag την περιοχή ενδιαφέροντος τότε το περιεχόμενο θα φανεί και στη σελίδα της συγκεκριμένης τοποθεσίας (πέρα από το προφίλ) κάτι που εμφανίζεται ξεχωριστά στην αναζήτηση και αυτόματα αποτελεί ευκαιρία προσέλκυσης πελατών.

Να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι άλλο το προφίλ σας και άλλο η σελίδα της τοποθεσίας σας. Η σελίδα της τοποθεσίας σας δεν σας ανήκει. Είναι κάτι που λειτουργεί σαν ένα είδος hashtag όπου οποιοσδήποτε μπορεί να ποστάρει. Και εδώ εμφανίζεται μία νέα ευκαιρία: να συγκεντρώσετε περιεχόμενο από χρήστες (που σας αφορά εννοείται). Το να ταγκάρετε την τοποθεσία σας είναι εύκολο. Ξεκινήστε να δημιουργείτε ένα ποστ και πατήστε add location.

Ερευνήστε και χρησιμοποιήστε τοπικά hashtag

Συνήθως χρησιμοποιείτε hashtags με την μάρκα σας ή με την κατηγορία σας. Αλλά μπορεί να θέλετε να προσελκύσετε νέο ακροατήριο από μία συγκεκριμένη τοποθεσία (π.χ. τουρίστες- τα καταστήματα μιας αλυσίδας καταστημάτων μπορεί να μην βρίσκονται όλα σε τουριστικές περιοχές) τότε χρησιμοποιήστε τοπικά hashtag, σχετικά με την γειτονιά, με τις τοπικές δραστηριότητες. Σκεφτείτε σαν τουρίστας και δημιουργήστε hashtags που θα χρησιμοποιηθούν από τους τουρίστες όταν ποστάρουν το δικό τους περιεχόμενο.

Μπορείτε ακόμα να απευθυνθείτε στο τοπικό επιμελητήριο και να μάθετε ποια hashtag υποστηρίζουν ώστε να τα χρησιμοποιήσετε

Για να βρείτε τα κατάλληλα hashtags, ξεκινήστε αναζητώντας τη γειτονιά, την πόλη ή την περιοχή σας. Διαλέξτε hashtags με πάνω από 100.000 χρήσεις και δείτε την κάθε σελίδα που προκύπτει για να δει τον σκοπό για τον οποίο χρησιμοποιείται (και από ποιους).

Μια άλλη λύση είναι να βρείτε τοπικούς influencer και να αναλύσετε τα hashtags που προσθέτουν στο περιεχόμενο που ανεβάζουν.

Τέλος, βεβαιωθείτε ότι τα hashtags που χρησιμοποιείτε δεν είναι spam και είναι συναφή με την επιχείρησή σας. Κι αυτό για να είναι πραγματικά βοηθητικά για τους δυνητικούς πελάτες σας, αλλά και για να βοηθήσετε τον αλγόριθμο να σας βοηθήσει εμφανίζοντας το τοπικό κατάστημα της επιχείρησης, δηλαδή το δικό σας.

Εκπτώσεις στο κατάστημα

Δώστε στο ακροατήριο λόγο για να έρθει στην επιχείρησή σας. Μπορείτε να προσφέρετε εκπτώσεις, δωρεάν προϊόν ή εκπτωτικά κουπόνια ανάλογα βέβαια με το είδος της επιχείρησης. Στις αλυσίδες καταστημάτων συνήθως υπάρχουν προσφορές που τρέχουν πανελλαδικά αλλά δεν αποκλείονται και οι τοπικής εμβέλειας ενέργειες.

Τονίστε την προσφορά σας στη λεζάντα ή στο δημιουργικό του ποστ, του story ή του reel που ετοιμάζετε. Και μην ξεχάσετε να κάνετε tag την τοποθεσία και να προσθέσετε τα σχετικά hashtags.

Φτιάξτε υπενθυμίσεις για in-store events

Τα event είναι ένας ακόμα τρόπος για να προσελκύσετε κόσμο στην επιχείρησή σας, ο οποίος θα προβεί σε επί τόπου κατανάλωση. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα event στο Instagram και να προσκαλέσετε πελάτες της περιοχής, που ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή. Αν το event αφορά όλα τα καταστήματα της αλυσίδας τότε όσοι δηλώσουν συμμετοχή μπορούν να βλέπουν τις ειδοποιήσεις και να δεχθούν υπενθυμίσεις τις οποίες θα δημιουργήσετε. Η δυνατότητα της δημιουργίας υπενθύμισης ανοίγει μόλις ξεκινήσετε ένα ποστ εντός του event. Ονομάστε την υπενθύμιση, γράψτε λεπτομέρειες και προγραμματίστε την. Με αυτόν τον τρόπο οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν διαρκώς στο νου τους το event σας.

Σύνδεση με την τοπική κοινότητα

Η σύνδεση με την τοπική κοινότητα κρίνεται απαραίτητη για αυτό μπορείτε να επιδιώξετε τα παρακάτω.

Social proof

Αυτό που σας προσφέρει το social proof είναι η απόδειξη από πλευράς χρηστών ότι η επιχείρησή σας κάνει καλά τη δουλειά της. Ότι δηλαδή υποστηρίζεται από τους πελάτες της. Και έτσι, οι νέοι, δυνητικοί πελάτες μπορούν να εμπιστευτούν την επιχείρησή σας.

Τι μπορεί να αποτελέσει social proof;

Κατ’ αρχάς οι κριτικές και στη συνέχεια τυχόν βραβεύσεις που έχετε λάβει ή αναφορές από τα ΜΜΕ. Και φυσικά όλα αυτά πρέπει να τα συμπεριλάβετε στο προφίλ σας είτε με τη μορφή καρφιτσωμένου ποστ (για να βρίσκεται πάντα ψηλά) είτε με τη μορφή highlighted story.

Περιεχόμενο από χρήστες

Υπάρχει το περιεχόμενο που δημιουργείτε εσείς και οι συνεργάτες σας και υπάρχει και το περιεχόμενο που δημιουργούν άλλοι χρήστες και αναφέρει την επιχείρησή σας. Αυτού του είδους το περιεχόμενο βρίσκεται συνήθως στα stories και μπορείτε με τη σειρά σας να το κοινοποιήσετε σε ένα δικό σας story ή ποστ. Και αυτό δεν σχετίζεται απαραίτητα με την τοποθεσία αλλά αντιθέτως αφορά ολόκληρη την αλυσίδα και μπορεί να επιμεριστεί σε όλα τα καταστήματα.

Τώρα, πως θα εντοπίσετε το περιεχόμενο από χρήστες; Είτε θα έχουν taggάρει την επωνυμία, είτε θα αναζητήσετε το hashtag με την επωνυμία σας, είτε αναζητώντας άλλα πιθανά hashtag. Μπορείτε λοιπόν να κοινοποιήσετε αυτό το περιεχόμενο αμέσως ή, ακόμη καλύτερα και πιο ευγενικά, να ζητήσετε την άδεια του χρήστη με ένα μήνυμα.

Συνεργασία με άλλες τοπικές επιχειρήσεις

Η ισχύς εν τη ενώσει! Τι καλύτερο από το να συνεργαστείτε με άλλες τοπικές επιχειρήσεις ή τοπικούς influencers και να προωθήσετε από κοινού τα συμφέροντά σας.

Θυμηθείτε να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο tagging. Για απλές συνεργασίες θα επιλέξετε το «Collaboration». Για influencers που πληρώνονται θα επιλέξετε το «Paid Partnership».

Τοπική διαφήμιση

Με την διαφήμιση σε τοπικό ακροατήριο θα φτάσετε στους στόχους σας γρηγορότερα.

Οι τρόποι διαφήμισης είναι δύο. Το boost post και οι καμπάνιες. Αν κάποιο από τα ποστ σας πάει πολύ καλά οργανικά τότε μπορείτε να το ενισχύσετε με χρήματα και να πάει ακόμα καλύτερα. Ο στόχος που προτείνουμε να επιλέξετε σε μια τέτοια ενέργεια είναι ο «more profile visits» διότι εκεί φαίνεται η διεύθυνση και το ωράριο της επιχείρησης.

Αν επιλέξετε την διαφήμιση, ως εργαλείο προβολής, τότε προτιμήστε την ταυτόχρονη προβολή στο Facebook για να επιτύχετε τον στόχο «προωθήστε την επιχείρησή σας τοπικά».

Στην συνέχεια στήστε την διαφήμιση επιλέγοντας ακροατήριο, ακτίνα προβολής, δημιουργικό, τίτλο, τοποθετήσεις και… καλή επιτυχία!

Σε κάθε περίπτωση, αν έχετε μία τοπική επιχείρηση, έχετε πολλά εργαλεία για να την προωθήσετε.

Ξεκινήστε και εδώ είμαστε και εμείς…

 

Πηγή εικόνων: brightlocal, hootsuite blog

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops