Πως να διαλέξετε το κατάλληλο agency: 9 συμβουλές

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Ναι, είμαστε agency και μέσα από το άρθρο προσπαθούμε να βοηθήσουμε όλους όσους ψάχνουν για agency ώστε να επιλέξουν σωστά.

Δεν βγάζουμε τα μάτια μας, ανοίγουμε τα δικά σας!

Οι ψηφιακές ανάγκες marketing μιας επιχείρησης συνεχώς αυξάνουν ή γίνονται πιο πολύπλοκες. Αυτό σημαίνει ότι, αργά ή γρήγορα, κάθε επιχείρηση θα χρειαστεί και θα αναζητήσει μία εταιρεία σύμβουλο/ σύμμαχο/ συμπαραστάτη/ συνεργάτη.

Η αναζήτηση του κατάλληλου συνεργάτη δεν είναι απλή υπόθεση και η απόφαση εμπεριέχει πολλές και σοβαρές επιπλοκές. Στον κλάδο δραστηριοποιούνται πάρα πολλοί, εταιρείες, freelancers, μικροί, μεσαίοι και μεγάλοι, και είναι εύκολο να μπερδευτείτε ακούγοντας ή διαβάζοντας λέξεις όπως «εξειδικευμένοι», «ολοκληρωμένες υπηρεσίες», «εγγυημένα αποτελέσματα» και διάφορα άλλα catchy slogan. 

Τι ομοιότητες έχουν όλοι αυτοί μεταξύ τους; Σε τι διαφέρουν; Πως επιλέγουμε;

Παρακάτω θα δούμε εννέα συμβουλές

Διαδικασία και μεθοδολογία 

Ένα διακεκριμένο agency ή σύμβουλος θα πρέπει έχει έναν συγκεκριμένο και καταγεγραμμένο τρόπο εργασίας, τον οποίο καλό είναι να γνωρίσετε. Ρωτήστε, καταγράψτε, διευκρινίστε, μάθετε για τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ώστε να μπορείτε να ψάξετε το πόσο «φρέσκα» και ενημερωμένα είναι.

Προσπαθήστε να διακρίνετε αν ενημερώνεται για τις εξελίξεις και πόσο σε βάθος γνωρίζει τα θέματα στα οποία αναφέρεται. Ζητήστε δείγματα δουλειάς με τα αντίστοιχα αποτελέσματα.

Είναι σημαντικό να αισθάνεστε ασφαλείς μαζί τους και να ξέρετε ότι μπορείτε να βασιστείτε στο ότι θα ελέγχουν τα θέματα και δεν θα τρέχουν πίσω από αυτά.  

Βαθμός προσωποποίησης

Όπως γράφτηκε παραπάνω είναι εύκολο για ένα γραφείο να παινεύεται για τα κατορθώματά του, όμως αυτό που μετράει είναι η σημασία που θα δώσουν στη δική σας περίπτωση. Πόσα θα ρωτήσουν για την επιχείρησή σας και τις ανάγκες σας, πόσο θα προσπαθήσουν να κατανοήσουν τους στόχους σας κλπ.

Προσπαθήστε να μάθετε αν το γραφείο με το οποίο μιλάτε (ή σκέφτεστε να μιλήσετε) αντιμετωπίζει όλους τους πελάτες το ίδιο ή πραγματικά εμβαθύνει στην κάθε περίπτωση και προσωποποιεί τις υπηρεσίες που προσφέρει.

Ζητήστε συστάσεις

Δεν είναι ούτε κακό, ούτε ντροπή. Δείτε δουλειές, μιλήστε με συνεργάτες τους, διαβάστε κριτικές που έχουν γραφτεί για αυτούς. Το παρελθόν κάθε agency μπορεί να πει πολλά για το μέλλον του.

Ρωτήστε τους ποιες είναι οι πιθανές προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν στη συνεργασία σας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα διαπιστώσετε αν μπορείτε να ταιριάξετε και να δουλέψετε μαζί.

Σταθερότητα υπηρεσιών

Σε αυτή τη φάση μπορούν να γίνουν τρεις ερωτήσεις:

  • Ποιος είναι ο ρυθμός διατήρησης πελατών;
  • Ποιος είναι ο ρυθμός διατήρησης συνεργατών/ υπαλλήλων;
  • Που δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα;

Φυσικά η μακροχρόνια δέσμευση είναι το επιθυμητό. Τέλος, αν πρόκειται για μία εταιρεία σε ανάπτυξη, ρωτήστε να μάθετε πως θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του λογαριασμού σας όσο η εταιρεία μεγαλώνει.

Διαπιστευτήρια και Πιστοποιήσεις

Υπάρχει ένα μίνιμουμ απαιτήσεων όσον αφορά τα διαπιστευτήρια και τις πιστοποιήσεις. Τα περισσότερα agencies έχουν το Google Partner Badge. Δείτε αν υπάρχουν και άλλες πιστοποιήσεις.

Επίσης, ρωτήστε να μάθετε αν τα μέλη του γραφείου δουλεύουν κατά μόνας ή σε ομάδες και μάθετε ποια είναι τα άτομα ή η ομάδα που θα σας υποστηρίζει και φέρτε τα σε επαφή με τα μέλη της δικής σας ομάδας. Η χημεία μεταξύ των ατόμων είναι πολύ σημαντική σε ένα project αυτού του είδους.

Απόδοση και μέτρηση

Το πιο πιθανό είναι να θελήσετε να μετρήσετε την επιτυχία της συνεργασίας αυτής με βάση την απόδοση.

Δεν αρκεί να βλέπουμε τα νούμερα να ανεβαίνουν. Πρέπει και να ξέρουμε το λόγο. Πρέπει να ξέρουμε να διαβάζουμε τα νούμερα και να κατανοούμε τη σημασία τους. Και όταν δεν μπορούμε να το κάνουμε οι ίδιοι πρέπει να μπορούμε να έχουμε εμπιστοσύνη στην εταιρεία που συνεργαζόμαστε ότι το κάνει σωστά.

Μέσα στο πλαίσιο της μέτρησης της απόδοσης, καλό είναι να συμφωνήσετε και τα είδη του reporting που θα ζητάτε και θα περιμένετε. Έτσι, ούτε το agency θα αυτοσχεδιάζει αλλά ούτε και εσείς θα έχετε απαιτήσεις που δεν ικανοποιούνται.

Ανθρώπινοι πόροι

Είναι απόλυτα σωστό και απόλυτα θεμιτό να θέλετε να έχετε καλές σχέσεις με τους ανθρώπους που πρόκειται να συνεργαστείτε. Για αυτό, συμφωνήστε από κοινού και εκ των προτέρων στα εξής:

  • Ποιες είναι οι προσδοκίες εκατέρωθεν; (βοηθά στο να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις)
  • Ποιος θα είναι ο υπεύθυνος επικοινωνίας από κάθε πλευρά; (βοηθά στο να μην παίζετε σπασμένο τηλέφωνο)
  • Ποιος θα κάνει τι

Ξεκάθαροι ρόλοι και ξεκάθαρες αρμοδιότητες είναι το κλειδί μιας επιτυχημένης και μακρόχρονης συνεργασίας

 

Επικοινωνία

Το κομμάτι της επικοινωνίας είναι το πιο κρίσιμο από όλα καθώς μπορεί να οδηγήσει στις πιο επιτυχημένες αλλά και στις πιο αποτυχημένες συνεργασίες.

Ως γνωστόν κανείς δεν είναι τέλειος αλλά υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν ώστε να διασφαλιστεί μια πορεία χωρίς λάθη και προβλήματα. Όταν προσλαμβάνετε ένα agency η κατανόηση του τρόπου, των μέσων και των ρόλων επικοινωνίας είναι κρίσιμη.

Όσο σημαντικό είναι να βρείτε το σωστό τρόπο και τις μεθόδους επικοινωνίας, άλλο τόσο σημαντική είναι και η σωστή ροή της. Όσο πιο πολύ επικοινωνείτε, τόσο καλύτερα θα ρολάρει η δουλειά. Και μιας και οι χρόνοι πλέον είναι εξαιρετικά γρήγοροι, μπορείτε να φανταστείτε τι σημαίνει σε κόστος χρόνου (και χρήματος κατ’ επέκταση) ένα λάθος στην επικοινωνία.

Συνεργασία

Το agency που θα επιλέξετε θα πρέπει να γίνει μέλος της ομάδας σας και αυτό θα γίνει μόνο μέσα από τη συνεργασία. Η συνεργασία είναι κομβική για έγκαιρες εγκρίσεις, προγραμματισμό περιεχομένου, καθημερινές λειτουργίες  κλπ.

Και προφανώς δεν νοείται μόνο η επιτυχία ενός από τα μέρη. Δηλαδή δεν μπορείτε να επιτύχετε αν δεν επιτύχει και το agency, και αντίστροφα. Η δική σας επιτυχία θα φέρει και τη δική τους.

Καταλήγοντας θα λέγαμε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.

Επενδύοντας χρόνο και προσπάθεια στην εύρεση του κατάλληλου agency, επενδύετε στην επιτυχία της επιχείρησής σας. Μην βιαστείτε να διαλέξετε διότι η απεμπλοκή είναι πιο δύσκολη από την εμπλοκή σε μία σχέση.

Συγγραφή Άρθρου : Φιλαλίθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops