Πώς να βελτιστοποιήσετε τα άρθρα του blog σας για να γίνουν SEO friendly

Πριν μερικά χρόνια, η συγγραφή άρθρων στο blog ενός site θεωρούνταν μια εντελώς επικουρική δραστηριότητα που μπορούσε μεν να βοηθήσει στο digital marketing, αλλά δεν ήταν απόλυτα μετρήσιμο το πώς ακριβώς θα το κάνει.

Πλέον, τα blog posts είναι βασικό μέρος της στρατηγικής προώθησης ενός site, αλλά και πιο συγκεκριμένα του SEO. Ένα καλό άρθρο στο blog του site, είτε αυτό είναι lead generation είτε e-shop, με χρήσιμο, συναφές και πρωτότυπο περιεχόμενο μπορεί να συμβάλλει στα rankings, στην αύξηση του traffic και των πωλήσεων με πολλούς τρόπους:

  • Παρουσιάζει το expertise σας σε έναν τομέα και δίνει αξία στο brand.
  • Σας φέρνει κοντά στο κοινό σας και κερδίζετε τη συμπάθεια, την προσοχή και την αφοσίωσή του.
  • Εμφανίζει το site στα πρώτα αποτελέσματα της Google για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
  • Κρατάει τον επισκέπτη στο site για περισσότερο χρόνο και με τα κατάλληλα Call to Action τον κατευθύνει στην κατάλληλη αγορά, ώστε να βρει λύση στο πρόβλημά του.

Για να γίνουν, όμως, όλα τα παραπάνω, θα πρέπει το άρθρο να είναι SEO friendly. Δηλαδή να ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες, έτσι ώστε η Google να επιβραβεύσει αυτό και κατά συνέπεια όλο το site με κατατάξεις στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων.

Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά τα κυριότερα βήματα, για να το πετύχετε.

Το keyword research πρέπει να είναι η αφετηρία σας

Το SEO επικεντρώνεται γύρω από συγκεκριμένα keywords, ώστε να πετύχετε υψηλά rankings για αυτά. Έτσι, θα πρέπει να γνωρίζετε τι ακριβώς ψάχνουν οι υποψήφιοι πελάτες σας, για να δημιουργήσετε περιεχόμενο με βάση αυτές τις αναζητήσεις.

Η αποτελεσματική έρευνα των λέξεων-κλειδιών θα πρέπει να καταλήγει στα εξής αποτελέσματα:

  • Keywords με πολλές αναζητήσεις
  • Συνώνυμες και συναφείς λέξεις και φράσεις
  • Long-tail keywords, δηλαδή ολόκληρες φράσεις που φανερώνουν ακριβώς την πρόθεση χρήστη για αυτό που ψάχνει (π.χ. «ανάκτηση διαγραμμένων φωτογραφιών σε iPhone 12»).

Χρησιμοποιήστε αυτές τις λέξεις-κλειδιά σε σημαντικά σημεία του άρθρου

Αφού αποφασίσετε τα keywords, στα οποία θα στοχεύσετε, πρέπει να τα ενσωματώσετε σε συγκεκριμένα σημεία του άρθρου. Αυτά είναι:

  • Τίτλος
  • Headings
  • Η πρώτη παράγραφος
  • Στο τέλος του κειμένου
  • URL
  • Meta description

Ωστόσο, η θέση των λέξεων-κλειδιά σε αυτά τα σημεία πρέπει να προκύπτει φυσικά και να μη μπαίνουν απλώς εμβόλιμα, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος κάτι τέτοιο να θεωρηθεί keyword-stuffing, κάτι που η Google τιμωρεί.

Πλέον, η παροχή χρήσιμων πληροφοριών σε ένα ευανάγνωστο άρθρο είναι βασικός στόχος και του SEO και έχει προ πολλού παρέλθει η εποχή που στόχος του SEO ήταν απλώς η παράθεση και η επανάληψη των λέξεων-κλειδιά μέσα στο κείμενο. Το ιδανικό είναι κάθε keyword να μην επαναλαμβάνεται πάνω από 2-3 φορές μέσα στο άρθρο και αντ’ αυτού να χρησιμοποιείτε συνώνυμα, άλλες σχετικές λέξεις και ολόκληρες φράσεις που απαντούν σε αυτό ακριβώς που ψάχνει ο χρήστης.

Δώστε έμφαση στη δομή του άρθρου

Ακριβώς επειδή στόχος είναι ένα άρθρο που ο αναγνώστης θα διαβάσει ευχάριστα και μέχρι τέλους, θα πρέπει αυτό να έχει μια ευανάγνωστη δομή που θα του επιτρέψει να το διαβάσει γρήγορα, δίνοντας προσοχή στις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν.

Πώς θα το πετύχετε αυτό;

  • Χωρίστε το κείμενο σε ενότητες με το  αντίστοιχο heading σε κάθε μία.
  • Φτιάξτε μικρές παραγράφους με σύντομες προτάσεις.
  • Τονίστε με bold ό,τι θεωρείτε πιο σημαντικό.
  • Χρησιμοποιήστε bullets και πίνακες όπου αυτό είναι δυνατόν.

Το μέγεθος του άρθρου παίζει ρόλο

Γενικά, το αποδοτικό content marketing είναι αυτό που προσφέρει στον χρήστη χρήσιμες πληροφορίες για το θέμα που τον απασχολεί. Ιδανικά, αυτές οι πληροφορίες πρέπει να είναι πρωτότυπες και μοναδικές, να μη μπορεί δηλαδή να τις βρει αλλού.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε blog post πρέπει να έχει ένα ικανοποιητικό αριθμό λέξεων, ο οποίος σίγουρα δεν πρέπει να είναι κάτω από 300-400. Από εκεί και πέρα, πολύ αποτελεσματικά είναι και τα epic άρθρα με αριθμό λέξεων πάνω από 2.000, διότι ενημερώνουν τον χρήστη σε βάθος και με λεπτομέρεια για ένα θέμα που τον ενδιαφέρει.

Βελτιστοποιήστε το meta description και τον τίτλο

Αν έχετε κάνει όλα τα παραπάνω, τότε είναι πολύ πιθανό το άρθρο του blog να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα για συγκεκριμένες αναζητήσεις. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο χρήστης θα κάνει κλικ και θα το επισκεφθεί.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να προσέξετε τον τίτλο και το meta description. Είναι σημαντικό και στα δύο να τονίζετε την ωφέλεια που θα αποκομίσει ο επισκέπτης και να του εξάπτετε την περιέργεια, ώστε να διαβάσει τελικά το άρθρο. Έτσι, θα αυξήσετε το Click-Through-Rate και τελικά την επισκεψιμότητα.

Αξιοποιήστε το interlinking

Το interlinking, δηλαδή η τοποθέτηση μέσα στο άρθρο links προς άλλα άρθρα ή σελίδες του ίδιου site, είναι εξαιρετικά χρήσιμη πρακτική για δύο λόγους. Αφενός βοηθάει τον επισκέπτη να περιηγηθεί στο site, να μάθει περισσότερα για το θέμα και πιθανώς να καταλήξει σε σελίδα πώλησης και να κάνει κάποια αγορά.

Αφετέρου, υποδεικνύει στις μηχανές αναζήτησης άλλες σχετικές σελίδες. Γενικά, η σαφής δομή ενός site με συνεκτικό interlinking αποτελεί αξιόπιστο και αποτελεσματικό εργαλείο στο SEO.

Η ιδανική στρατηγική για το περιεχόμενο του blog

Πέρα από τις βελτιστοποιήσεις που μπορείτε να κάνετε σε κάθε άρθρο, καλό είναι να έχετε μια ευρύτερη στρατηγική για το περιεχόμενο του blog. Να βρείτε, δηλαδή, τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στο διαχρονικό και το επίκαιρο περιεχόμενο.

Evergreen content είναι το περιεχόμενο, το οποίο είναι χρήσιμο και σχετικό για μεγάλο χρονικό διάστημα και όχι μόνο για μια συγκεκριμένη περίοδο (π.χ. «Πώς να διακοσμήσετε το σπίτι σας με φυτά εσωτερικού χώρου»). Από την άλλη, το επίκαιρο, trending περιεχόμενο (π.χ. «Οι τάσεις στη διακόσμηση για το καλοκαίρι 2022») είναι σχετικό για μικρό χρονικό διάστημα.

Το βασικό στο blog είναι να ανεβάζετε άρθρα και των δύο κατηγοριών. Το evergreen content θα φέρνει σταθερό traffic για χρόνια, ενώ το επίκαιρο περιεχόμενο θα σας κρατάει στην πρώτη γραμμή με υψηλό traffic για μερικές μέρες, εβδομάδες ή μήνες.

Βεβαίως, το evergreen content απαιτεί περιστασιακά ανανέωση σε κάποια σημεία, ώστε να είναι πιο σχετικό ανάλογα με τις εξελίξεις.

Το blog πρέπει να είναι mobile-friendly

Γνωρίζατε ότι πλέον περισσότεροι χρήστες κάνουν αναζήτηση από κινητές συσκευές (smartphones και tablets) από ότι από τον υπολογιστή τους; Γι’ αυτό το λόγο, ήδη από το 2015, η Google συμπεριέλαβε στον αλγόριθμό της τη φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε σελίδα του blog θα πρέπει να έχει design που είναι εύχρηστο και να αποκρίνεται αποτελεσματικά και χωρίς προβλήματα στις οθόνες των κινητών συσκευών

Με τα παραπάνω tips, θα δημιουργείτε blog posts, τα οποία θα σας φέρνουν περισσότερο traffic, θα σας βοηθήσουν να χτίσετε υψηλό authority για το site σας και θα συμβάλλουν στη συνολική στρατηγική του SEO και του digital marketing για το brand σας.

Οι ειδικοί της GIM μπορούν να σας συμβουλεύσουν για την επιτυχημένη στρατηγική για το blog που ταιριάζει στην επιχείρησή σας. Επικοινωνήστε μαζί μας και κλείστε ένα δωρεάν συμβουλευτικό ραντεβού.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Τελευταία Άρθρα

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίζει από τις ανταγωνιστικές της. Όλες οι επιχειρήσεις λοιπόν, οφείλουν να έχουν ή να βρουν
Παλαιότερα, όταν σκεφτόμασταν το B2B marketing, μας έρχονταν στο μυαλό πρακτικές άμεσης διαφήμισης, όπου το μήνυμα απευθυνόταν απευθείας στον πελάτη-στόχο. Οπωσδήποτε, η άμεση διαφήμιση
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops