Πώς γίνεται η αποτελεσματική έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά στο SEO

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Η έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά, το γνωστό σε όσους ασχολούνται με το SEO keyword research, είναι ένα από τα βασικότερα βήματα για μια επιτυχημένη στρατηγική που θα φέρει υψηλά rankings για το site σας.

Ωστόσο, όταν μιλάμε για sites όπως μεγάλα e-shops με πολλές σελίδες και κατηγορίες προϊόντων, το ποια keywords θα επιλεγούν και πώς θα αξιοποιηθούν στα πλαίσια του SEO απαιτεί στοχευμένες κινήσεις και ένα ολοκληρωμένο πλάνο. Το πλάνο αυτό πρέπει να λαμβάνει υπόψη πολλές παραμέτρους, όπως τις επιθυμίες του κοινού, τον ανταγωνισμό και τη συνάφεια.

Ας δούμε, λοιπόν, παρακάτω πώς θα πετύχετε τον καλύτερο συνδυασμό σε αυτές τις παραμέτρους, έτσι ώστε να κερδίσετε μια καλή θέση στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων, να αυξήσετε το traffic και συνεπώς τα κέρδη σας.

Αποφασίστε ποιες σελίδες θα βελτιστοποιήσετε

Η λογική είναι ότι για κάθε σελίδα του site σας θα πρέπει να βρείτε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, για τις οποίες θα τη βελτιστοποιήσετε για τις μηχανές αναζήτησης. Βέβαια, σε ένα μεγάλο e-shop οι σελίδες μπορούν να είναι κυριολεκτικά χιλιάδες, οπότε σε πολλές περιπτώσεις πρέπει να γίνει επιλογή.

Το σωστότερο είναι να ξεκινήσετε από τις σελίδες των κατηγοριών και ύστερα να πάτε στις σελίδες των προϊόντων. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα e-shop με παπούτσια, τότε θα πρέπει να βελτιστοποιηθούν πρώτα οι σελίδες των ευρύτερων κατηγοριών «Ανδρικά παπούτσια» και «Γυναικεία παπούτσια», έπειτα οι υποκατηγορίες «Sneakers», «Πέδιλα», «Γόβες» κλπ και στη συνέχεια κάθε σελίδα με κάθε ξεχωριστό προϊόν.

Εφόσον έχετε ένα ολοκληρωμένο πλάνο για το SEO του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, είναι δυνατόν να βελτιστοποιηθούν όλες οι σελίδες, όμως μπορούν να μπουν και προτεραιότητες. Είναι, όμως, απαραίτητο να έχει εποπτεία όλων των σελίδων του e-shop, όπως φαίνονται από το sitemap. Εκεί μπορείτε να κάνετε μια πρώτη διαλογή των κυριότερων κατηγοριών.

Στο Google Analytics και συγκεκριμένα στο Behaviour > Site Content > Landing Pages μπορείτε να βρείτε τη λίστα με όλες τις σελίδες, οι οποίες αποτελούν την είσοδο των χρηστών στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας. Αυτές οι σελίδες αποτελούν μια καλή αφετηρία, για να ξεκινήσετε τη βελτιστοποίηση του site σας, εφόσον πρέπει να κάνετε αρχικά κάποια επιλογή.

Πώς να βρείτε τα σωστά keywords

Το πρώτο βήμα στο keyword research είναι να συγκεντρώσετε τις βασικές λέξεις-κλειδιά που αφορούν κάθε σελίδα. Στο παράδειγμα που αναφέραμε, δηλαδή, για την αρχική σελίδα του e-shop θα ήταν παπούτσια, έπειτα ανδρικά παπούτσια για την αντίστοιχη σελίδα κ.ο.κ.

Το δεύτερο βήμα είναι να χρησιμοποιήσετε κάποιο πρόγραμμα που προτείνει συγκεκριμένα keywords με βάση τις μηνιαίες αναζητήσεις για το καθένα, όπως το Keywords Explorer του Ahrefs, το Semrush ή το Keyword Finder. Σε αυτά τα προγράμματα, πληκτρολογείτε μία λέξη και σας βγάζουν σχετικές προτάσεις με συνώνυμα και συναφή keywords. Τα αποτελέσματα αυτόματης συμπλήρωσης της Google μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να συγκεντρώσετε περισσότερα σχετικά keywords.

Το τρίτο βήμα είναι το ξεσκαρτάρισμα. Αφού, δηλαδή, έχετε βρει όλες τις σχετικές λέξεις, θα πρέπει να αφαιρέσετε πολλές από τη λίστα σας για δύο λόγους. Πρώτον την πρόθεση αναζήτησης και δεύτερον τη δυσκολία να πετύχετε σε αυτή υψηλές κατατάξεις.

Ας ξεκινήσουμε με την πρόθεση αναζήτησης. Το ότι μία λέξη εμφανίζεται ως σχετική στη λίστα με τα πιθανά keywords, δεν σημαίνει ότι εξυπηρετεί τους σκοπούς σας. Αν η πρόθεση εκ μέρους του χρήστη είναι καθαρά πληροφοριακή, όπως για παράδειγμα αν ψάχνει πώς να επιδιορθώσω τα παπούτσια μου, τότε δεν έχει νόημα να βελτιστοποιήσετε τη σελίδα για αυτή, διότι θα την επισκεφθεί μεν, αλλά θα αποχωρήσει αμέσως χωρίς να αγοράσει. Το ίδιο ισχύει και αν ο χρήστης ψάχνει κάτι που εσείς δεν προσφέρετε ή προσφέρετε σε τόσο μικρή ποσότητα που δεν έχει νόημα να καταβάλετε πόρους, για να προσελκύσετε χρήστες.

Παράλληλα, θα πρέπει να λάβετε υπόψη τον ανταγωνισμό κάθε λέξης. Ο υψηλός μηνιαίος όγκος αναζητήσεων είναι οπωσδήποτε ένας δείκτης που προσελκύει στην επιλογή μιας λέξης, καθώς θα φέρει υψηλό traffic, όμως πιθανότατα σημαίνει και τεράστιο ανταγωνισμό. Αν δεν είναι εφικτό να βγείτε στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων για αυτή τη λέξη, τότε τι νόημα έχει να την εντάξετε στη SEO στρατηγική σας;

Τα προγράμματα ανεύρεσης keywords δείχνουν δίπλα από κάθε λέξη πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι να κάνετε SEO για αυτό το keyword, όμως καλό είναι να το ψάξετε και χειροκίνητα. Να δείτε δηλαδή ποιοι ανταγωνιστές σας εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα της Google για το συγκεκριμένο keyword, ποια είναι η στρατηγική SEO κάθε ανταγωνιστή και αν είναι δυνατόν να την ανταγωνιστείτε. Ενδεχομένως, είναι προτιμότερο να επιλέξετε ένα keyword με λιγότερες αναζητήσεις, στο οποίο όμως έχετε περισσότερες πιθανότητες με λιγότερους πόρους να ανεβείτε στις πρώτες θέσεις και να κερδίσετε traffic.

Τέλος, είναι εξαιρετικά σημαντικό να συμπεριλάβετε στα keywords και μακροσκελείς λέξεις-κλειδιά, τα λεγόμενα long-tail keywords. Πρόκειται για ολόκληρες φράσεις (π.χ. επώνυμες σαγιονάρες για παραλία). Αυτές μπορεί να μην έχουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων, αλλά είναι πολύ εξειδικευμένες, οπότε δείχνουν έντονη πρόθεση αγοράς από το χρήστη.

Βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας

Ένα από τα μυστικά επιτυχίας του on-site SEO είναι η σωστή και αυστηρή δομή στο site. Κάθε λέξη-κλειδί πρέπει να συνδέεται με μια συγκεκριμένη σελίδα στο e-shop. Με λίγα λόγια, είναι λάθος το ίδιο keyword να αντιστοιχεί σε παραπάνω σελίδες.

Το ζητούμενο είναι να έχει το site μια ξεκάθαρη δομή, στην οποία κάθε κατηγορία σπάει σε περισσότερες υποκατηγορίες, εκ των οποίων κάθε μία σπάει είτε σε προϊόντα είτε σε μια ακόμα υπο-υποκατηγορία κ.ο.κ.

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι κάθε σελίδα στοχεύει μόνο σε ένα keyword. Είναι απαραίτητο η σελίδα να βελτιστοποιηθεί και για παραλλαγές της βασικής λέξης. Άλλωστε, στόχος πρέπει να είναι να μην επαναλαμβάνουμε την ίδια λέξη αυτούσια και μηχανικά μέσα στο κείμενο της σελίδας, αλλά με διάφορα συνώνυμα που θα βοηθήσουν τη Google να καταλάβει καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας, έτσι ώστε να κατατάξει τη σελίδα αντίστοιχα.

Οι SEO specialists της GIM δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκτεταμένη, λεπτομερή και αποδοτική έρευνα των λέξεων-κλειδιά που θα οδηγήσει σε μια επιτυχημένη στρατηγική στο SEO. Επικοινωνήστε μαζί μας και κλείστε ένα δωρεάν συμβουλευτικό ραντεβού.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops