Έρευνα ανταγωνισμού: πως να «ξεσκονίσετε» τις καμπάνιες των ανταγωνιστών σας στο Facebook και στο Instagram

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Πάντα έχουμε ένα μάτι στραμμένο στον ανταγωνισμό όσο μικρός ή μεγάλος κι αν είναι αυτός. Πάντα αναρωτιόμαστε αν κάνουν κάτι καλύτερα και τι είναι αυτό. Πάντα παρακολουθούμε τις διαφημίσεις τους. Άλλωστε τα social media μας τους έχουν φέρει όλους στο πιάτο.

Ξέρετε όμως ότι μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε πολύ περισσότερα data που αφορούν τη διαφήμισή τους σε Facebook και Instagram;

Ξέρετε ότι αν ψάξουμε θα βρούμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν κρυμμένες στις καμπάνιες των ανταγωνιστών μας;

Η Meta δηλαδή το Facebook, το Instagram και το Messenger (και το Whatsapp αλλά αυτό δεν μας απασχολεί τώρα) έχει τα στοιχεία αυτά και είναι είναι προσβάσιμα σε όλους.

Πηγή εικόνας: socialmediaexaminer.com

Τώρα που το ξέρετε, πάμε να δούμε τι, πως και πόσα μπορείτε να μάθετε.

1.Ψάξτε στο Meta Ad Library

Αν δεν το ξέρατε, το μαθαίνετε τώρα. Μπορείτε να δείτε τις διαφημίσεις που «τρέχουν» στο Facebook και στο Instagram ανά πάσα στιγμή.

Τι μπορείτε να μάθετε από αυτές;

  • Τον τρόπο με τον οποίο οι ανταγωνιστές σας τοποθετούνται στην αγορά και πως προωθούν τις προσφορές τους
  • Ποιες από όλες τις πλατφόρμες της Meta χρησιμοποιούν και με τι βαρύτητα (σε τι ποσοστό την καθεμία δηλαδή)
  • Τι call to action χρησιμοποιούν αλλά και το κείμενο με το οποίο τα συνοδεύουν
  • Που διοχετεύουν την κίνηση που δημιουργείται από τις διαφημίσεις (έτσι βλέπετε και τις σελίδες προορισμού οι οποίες δεν είναι ορατές στον χρήστη της ιστοσελίδας
  • Τι είδους δημιουργικό χρησιμοποιούν
  • Αν έχουν branded συνεργασία με άλλους

Πηγή εικόνας: socialmediaexaminer.com

Γνωρίζοντας όλα αυτά μπορείτε να πάρετε ιδέες, μπορείτε να στοχεύσετε με διαφορετικό τρόπο, να τεστάρετε διαφορετικές δημιουργικές προσεγγίσεις, γενικά να βελτιώσετε ή απλώς να αλλάξετε μία ή περισσότερες από τις παραμέτρους που επηρεάζουν τη διαφήμισή σας.

Πως θα μπείτε στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων

Υπάρχουν τρεις τρόποι.

Ο πρώτος είναι να αναζητήσετε και να επισκεφθείτε τη σελίδα του ανταγωνιστή που σας ενδιαφέρει στο Facebook. Σκρολάρετε προς τα κάτω μέχρι να βρείτε το πεδίο transparency. Πατήστε σε αυτό και θα δείτε την παρακάτω εικόνα.

Πηγή εικόνας: gimagency.com

Πατήστε το κουμπί «Go to Library» και ξεκινήστε το ψάξιμο. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται με χρονολογική σειρά ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φιλτραρίσματος και αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά.

Ο δεύτερος τρόπος είναι να μεταφερθείτε εκεί είναι μέσα από το Instagram. Έστω ότι βλέπετε εκεί τη διαφήμιση ενός από τους ανταγωνιστές σας. Πατήστε τις τρεις τελίτσες στο επάνω δεξί μέρος της διαφήμισης και επιλέξτε το About this account. Πατήστε το «ενεργές διαφημίσεις ή active ads» και θα μεταφερθείτε στη βιβλιοθήκη.

Ο τρίτος τρόπος είναι να ακολουθήσετε το παρακάτω link www.facebook.com/ads/library/ και να κάνετε την αναζήτησή σας με λέξεις-κλειδιά, πράγμα που βοηθάει ιδιαίτερα αν θέλετε να μάθετε για ολόκληρο τον κλάδο και όχι μόνο για έναν μεμονωμένο ανταγωνιστή.

2.Λάβετε αναφορές για διαφημίσεις που αφορούν στις ειδικές κατηγορίες

Στο Meta Ad Library θα βρείτε πληροφορίες μόνο για καμπάνιες που είναι ενεργές. Όμως αν οι διαφημίσεις αφορούν κοινωνικά θέματα, πολιτική ή εκλογές δεν εξαφανίζονται. Παραμένουν στη βιβλιοθήκη και μπορείτε να δείτε το ιστορικό τους έως και επτά χρόνια πίσω.

Πως θα τις εντοπίσετε; Με τον ίδιο τρόπο που αναφέραμε παραπάνω. Απλώς θα μπείτε στις αναφορές (reports).

Σε αυτό το σημείο μπορείτε να δείτε ποιος έχει ξοδέψει τα περισσότερα χρήματα και σε τι χρονικό διάστημα.

Πηγή εικόνας: socialmediaexaminer.com

Ας δούμε τι ξόδεψε το Instagram για διαφήμιση

Πηγή εικόνας: socialmediaexaminer.com

Κι αν ψάξουμε λίγο πιο βαθειά μπορούμε να δούμε τα εξής:

  • Τι ποσό δαπανήθηκε σε κάθε διαφήμιση
  • Πόσες εμφανίσεις είχε η κάθε διαφήμιση
  • Ποιος την είδε σε ανάλυση ηλικίας και φύλου
  • Τη γεωγραφική κατανομή όσων είδαν τη διαφήμιση

Κι έτσι μπορείτε να συμπεράνετε πόσες εμφανίσεις αντιστοιχούν στο budget που έχει διατεθεί και να έχετε έναν καλό μπούσουλα για τις δικές σας ενέργειες. Παράλληλα παίρνετε σημαντική πληροφόρηση που αφορά τα δημογραφικά του κοινού των ανταγωνιστών σας.

3.Πληροφορηθείτε από το χρονολόγιο των ανταγωνιστών σας.

Το timeline των σελίδων των ανταγωνιστών σας μπορεί να σας διδάξει πολλά για τη στόχευση που κάνουν στις καμπάνιες τους, κάτι που θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο αν χρειάζεστε νέες ή περισσότερες ιδέες για το πως να προσεγγίσετε το ακροατήριό σας. Η αναζήτηση εδώ λειτουργεί διαφορετικά και δεν σχετίζεται με συγκεκριμένες σελίδες ή λέξεις-κλειδιά.

Σκρολάρετε το χρονολόγιο στο Facebook μέχρι να συναντήσετε μία διαφήμιση. Κάντε κλικ στις τρεις τελίτσες επάνω δεξιά (στη διαφήμιση) και επιλέξτε το «Why Am I Seeing This Ad?». Έτσι θα αποκαλυφθεί μία λίστα παραμέτρων.

Σε ορισμένες περιπτώσεις θα βρείτε παραμέτρους όπως η ηλικία και η περιοχή, κάτι που δεν θα προσφέρει σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια να χτίσετε ακροατήριο. Θα υπάρξουν όμως περιπτώσεις όπου θα δείτε πιο λεπτομερή στόχευση η οποία μπορεί να σας δώσει ιδέες για το πως διαμορφώνουν τα ακροατήριά τους οι ανταγωνιστές σας. Μπορεί για παράδειγμα να δείτε ότι ένας ανταγωνιστής έχει ανεβάσει το πελατολόγιό του ή άλλος χρησιμοποιεί look alike ακροατήρια, κ.ο.κ.

Και φυσικά όσο κάνετε αυτή την έρευνα να έχετε στο νου σας ότι όπως εσείς σκαλίζετε τους ανταγωνιστές σας, το ίδιο κάνουν και αυτοί.

 

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλήθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops