Πώς να Κάνεις το Περιεχόμενό σου LLM-Friendly (για ChatGPT & AI μοντέλα)

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Ο τρόπος που αναζητούμε πληροφορίες αλλάζει δραματικά. Μιας και η εποχή που απλώς “γκουγκλάραμε” έχει περάσει, σκοπός της στρατηγικής μιας επιχείρησης είναι το περιεχόμενό της να είναι LLM friendly. Αυτό συμβαίνει γιατί στρεφόμαστε σε μοντέλα όπως το ChatGPT, για να ρωτήσουμε κάτι.

Τα LLMs (Large Language Models), όπως το ChatGPT, το Gemini και το Claude, δεν παρέχουν απλώς συνδέσμους. Παράγουν ολοκληρωμένες απαντήσεις, επιλέγοντας το περιεχόμενο με βάση τη σαφήνεια, τη δομή, την εγκυρότητα και τις παραπομπές που έχει διαβάσει.

Εάν το περιεχόμενό σας δεν πληρεί αυτά τα κριτήρια, παραμένει αόρατο.

Τι Αναζητούν τα LLMs στο Περιεχόμενό σου

Τι αναζητούν τα LLMs sto site σου

Για να γίνει το περιεχόμενό σας “LLM-Friendly”, θα πρέπει να ξέρετε τι αναζητούν τα LLMs. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει το κείμενό σας είναι τα εξής:

  • Άψογη Δομή: Είναι άριστα οργανωμένο, με σαφείς επικεφαλίδες (H2/H3) και λίστες (bullets).
  • Φυσική Γλώσσα: Χρησιμοποιεί καθαρή, επεξηγηματική γλώσσα, αποφεύγοντας το “φούσκωμα” (fluff) και την αφύσικη επανάληψη λέξεων-κλειδιών (keyword stuffing).
  • Αξιοπιστία & Τεκμηρίωση: Περιέχει πληροφορίες βασισμένες σε γεγονότα (fact-based) και υποστηρίζεται από παραπομπές (citations) σε έγκυρες πηγές.
  • Συγκεκριμένα Δεδομένα: Περιλαμβάνει στοιχεία που οι μηχανές “αγαπούν”, όπως ημερομηνίες, αριθμούς, στατιστικές και τεχνικές προδιαγραφές.
  • Σαφείς Απαντήσεις: Απαντά περιεκτικά και άμεσα σε πιθανές ερωτήσεις, συχνά σε μορφή FAQ.

Google AI Overviews & LLMs

Τα ίδια χαρακτηριστικά που καθιστούν ένα περιεχόμενο ιδανικό για τα LLMs, όπως ChatGPT και το Gemini, είναι αυτά που αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισής σας στα AI Overviews της Google. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι τα δομημένα δεδομένα, η σαφήνεια και η περιεκτικότητα. Επομένως, αν ακολουθήσετε μια σωστή στρατηγική, κερδίζεται και στα 2 μέτωπα.

Η Στρατηγική Σκέψη Πριν τη Συγγραφή

Ως μέρος μιας ολιστικής προσέγγισης SEO, πριν ξεκινήσετε να δομείτε το περιεχόμενό σας, πρέπει να “δομήσετε” τη στρατηγική του. Θα πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο topical authority απ’ότι στα keywords. Επίσης, δώστε έμφαση στην αξία και το intent του κειμένου.  

  • Topical Authority > Keywords: Η σφαιρική κάλυψη μιας θεματικής ενότητας είναι πιο σημαντική από τη στόχευση μεμονωμένων λέξεων-κλειδιών. Ο στόχος είναι να καθιερωθείτε ως η απόλυτη αυθεντία στο θέμα σας.
  • Evergreen & Freshness: Δημιουργήστε περιεχόμενο με διαχρονική αξία (evergreen), αλλά φροντίζετε να το ανανεώνετε τακτικά με νέα δεδομένα για να παραμένει φρέσκο και επίκαιρο.
  • User Intent is King: Αναλύστε την πρόθεση (intent) πίσω από μια πιθανή ερώτηση. Ο χρήστης αναζητά ορισμό, σύγκριση, ή έναν οδηγό; Το περιεχόμενό σας πρέπει να απαντά με ακρίβεια σε αυτή την ανάγκη.

Η Ιδανική Τεχνική Δομή

Ας δούμε έναν πίνακα με την ιδανική τεχνική δομή ενός κειμένου για να γίνει LLM-Friendly. Θα δούμε ποιοι παράγοντες βοηθάνε σε αυτό και για ποιους λόγους.

Συστατικό Γιατί είναι Κρίσιμο για τα LLMs
H2/H3 Headings Δημιουργούν λογική ιεραρχία και ομαδοποιούν τις έννοιες, διευκολύνοντας την κατανόηση
Bullets & Lists Παρουσιάζουν πληροφορίες με άμεσο και κατανοητό τρόπο
FAQ Format Απαντούν απευθείας στα πιθανά prompts των χρηστών, προσφέροντας άμεσες λύσεις
Schema Markup “Μεταφράζει” τα δεδομένα σας σε μια γλώσσα που οι μηχανές κατανοούν απόλυτα, βελτιώνοντας την αναγνωσιμότητα.
Entities (Οντότητες) Βοηθούν τα LLMs να δημιουργήσουν συνδέσεις και να ταυτοποιήσουν το brand σας με συγκεκριμένα θέματα, ενισχύοντας την αυθεντία.

Τεχνικές Συγγραφής

  • Ενεργητική & Καθαρή Γλώσσα: Γράψτε απλά, άμεσα και περιεκτικά. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις.
  • Inverted Pyramid: Παρουσιάστε το συμπέρασμα ή την πιο σημαντική πληροφορία πρώτα, και στη συνέχεια αναλύστε τις λεπτομέρειες.
  • Χωρίς Jargon: Εάν χρησιμοποιείτε τεχνική ορολογία, φροντίστε να την επεξηγήσετε με σαφήνεια.
  • Φυσική Αναφορά Brand: Αναφέρετε το brand σας μέσα στο κείμενο όταν είναι σχετικό και προσθέτει αξία, χωρίς να φαίνεται πιεστικό ή διαφημιστικό.

Οι Παγίδες που Πρέπει να Αποφύγετε

Τι λαθη να αποφύγεις-  AI SEO

Εξετάσαμε τη στρατηγική πριν τη συγγραφή, αλλά και τις τεχνικές συγγραφής για AIO (AI Optimization) ώστε το κείμενό σας να είναι LLM-Friendly. Υπάρχει, όμως, ένα ακόμα βήμα που πρέπει να κάνουμε. Για να διατηρήσετε την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου σας, θα πρέπει να αποφύγετε τις ακόλουθες παγίδες:

  • Clickbait τίτλους που δεν εκπληρώνουν την υπόσχεσή τους, απογοητεύοντας τους χρήστες και τα LLMs.
  • Ανούσιες εισαγωγές που καθυστερούν την άμεση απάντηση στην ερώτηση του χρήστη.
  • Επανάληψη λέξεων-κλειδιών (keyword stuffing) που κουράζει τόσο τους ανθρώπους όσο και τις μηχανές.
  • Γενικόλογες δηλώσεις χωρίς δεδομένα, παραδείγματα ή παραπομπές που να τις τεκμηριώνουν.
  • Τακτικές χειραγώγησης (spam) τα LLMs τις αναγνωρίζουν και τις τιμωρούν, μειώνοντας την ορατότητά σας.

Παράδειγμα Μετατροπής (Πριν & Μετά)

Ας δούμε ένα παράδειγμα περιεχομένου πριν γίνει LLM-Friendly, και ποιες μετατροπές έγιναν για να γίνει πιο φιλικό για τα AI μοντέλα.

Πριν

Το TikTok είναι μια πολύ καλή πλατφόρμα για το digital marketing, ειδικά αν είσαι δημιουργικός και ανεβάζεις συχνά περιεχόμενο.

Μετά 

Το TikTok ενισχύει το digital marketing για 3 συγκεκριμένους λόγους:

  • Υψηλή Οργανική Προσέγγιση (Organic Reach): Επιτρέπει την ταχεία διάδοση περιεχομένου χωρίς αρχικό κόστος.
  • Αλγοριθμική Ανακάλυψη: Η προώθηση βασίζεται στην αρχική αλληλεπίδραση του χρήστη, δίνοντας ευκαιρίες ακόμα και σε νέα brands να αναδειχθούν.
  • Στοχευμένο Retargeting: Το TikTok Pixel επιτρέπει την αποτελεσματική επαναστόχευση χρηστών που έχουν δει το περιεχόμενό σας, βελτιώνοντας τις μετατροπές.

Ενισχύστε την επιχείρησή σας με AI Marketing. 

Πως θα Μάθουν για το Brand σας τα AI μοντέλα

AI brand

Για να γίνετε ορατοί στα AI μοντέλα, θα πρέπει να έχετε παρουσία σε έγκυρες πλατφόρμες. Με αυτό τον τρόπο αποκτάτε μεγαλύτερη αξιοπιστία και αυξάνεται η πιθανότητα να αναγνωριστείτε από τα AI μοντέλα. Τέτοιου είδους πλατφόρμες είναι:

    • Reddit (σε authoritative subreddits με ποιοτική συμμετοχή)
    • Medium & LinkedIn (για άρθρα αυθεντίας και επαγγελματική δικτύωση)
    • Quora (με ποιοτικές, τεκμηριωμένες απαντήσεις που επιλύουν απορίες)
    • Wikipedia (ο χρυσός κανόνας της αξιοπιστίας και της τεκμηρίωσης)
    • Backlinks σε μέσα με υψηλό κύρος

Κάθε ποιοτική αναφορά σε αυτές τις πηγές ενισχύει το συνολικό σας Domain Authority, καθιστώντας σας πιο αξιόπιστη πηγή στα μάτια των AI. 

Διαρκής Βελτίωση μέσω Ελέγχου & Προσαρμογής

Το περιεχόμενό σας μπορεί και πρέπει διαρκώς να βελτιστοποιείται. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι:

  • Κάντε Test Prompts: Ελέγχετε τακτικά τι απαντούν τα LLMs σε ερωτήσεις που αφορούν τον κλάδο σας και το περιεχόμενό σας.
  • Αναλύστε & Προσαρμοστείτε: Δείτε ποιοι εμφανίζονται στα αποτελέσματα των LLMs, από ποιες πηγές αντλούν πληροφορίες, και προσαρμόστε τη στρατηγική σας ανάλογα.

Κατεβάστε εντελώς δωρεάν τον οδηγό για τις επιχειρήσεις σχετικά με το AI Powered Marketing.   

Επομένως, προκειμένου να γίνει το περιεχόμενό σας LLM-Friendly δώστε σημασία στη δομή, τη σαφήνεια και την αποδεδειγμένη χρησιμότητα. Χτίστε μια στρατηγική και αποφύγετε τις παγίδες σχετικά με το περιεχόμενο, που αναφέραμε. Το AIO δεν σημαίνει μόνο keywords και CTR. Το περιεχόμενο που είναι εύκολο να διαβαστεί και να κατανοηθεί από τους ανθρώπους… είναι και αυτό που θα επιλεγεί από τις μηχανές.

Θέλετε να μάθετε πως θα βελτιώσετε το περιεχόμενό σας ώστε να γίνει LLM-Friendly; Κλείστε ένα δωρεάν ραντεβού γνωριμίας για να μιλήσουμε για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΟ τρόπος που αναζητούμε πληροφορίες αλλάζει δραματικά. Μιας και η εποχή που απλώς “γκουγκλάραμε” έχει περάσει, σκοπός της στρατηγικής μιας επιχείρησης

4 Ιουλίου, 2025

   Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτάΗ online αναζήτηση έχει αλλάξει ριζικά. Για χρόνια, το SEO βασιζόταν στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Πλέον όμως,

4 Ιουλίου, 2025

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops