Hotel marketing στην πράξη

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Όπως υποσχεθήκαμε στο προηγούμενο άρθρο σήμερα θα μπούμε σε περισσότερη ανάλυση σε ότι αφορά το ξενοδοχειακό marketing.

Κάνοντας μία μικρή σύνδεση με το προηγούμενο άρθρο θα πούμε ότι πλέον και το ξενοδοχειακό marketing έχει περάσει στην ψηφιακή εποχή και θα το δείτε να εξελίσσεται online. Εκεί άλλωστε που κανείς αγοράζει την υπηρεσία πριν την καταναλώσει (60% των κρατήσεων γίνονται online και το 50% αυτών από κινητό).

Ποια είναι τα βασικά πράγματα που πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας

  • Ισχυρή παρουσία στα social media και μάλιστα όσο γίνεται περισσότερο με video διότι οι δυνητικοί ταξιδιώτες εμπνέονται περισσότερο από το video παρά από τη στατική εικόνα.
  • Τις ατελείωτες δυνατότητες στόχευσης που δίνουν τα ψηφιακά μέσα , από πολύ γενική έως πάρα πολύ ειδική και εξαιρετικά εξατομικευμένη.

Πριν μπούμε  σε συγκεκριμένες ενέργειες ας δούμε πρώτα-πρώτα μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά:

  • Σχεδόν το 100% των ηλικιών έως 34 ετών ανατρέχουν στο Facebook για συστάσεις πριν κάνουν κάποια κράτηση.
  • Το 40% των κάτω των 30 ετών προτεραιοποιούν τους προορισμούς τους βάσει του πόσο intagramιμοί είναι.
  • 85% των ταξιδιωτών κλείνουν ταξιδιωτικές δραστηριότητες από το κινητό.
  • 74% των χρηστών χρησιμοποιούν social media όταν κάνουν διακοπές.
  • 97% των millennials κοινοποιούν φωτογραφίες στα social media όταν ταξιδεύουν.
  • Οι γυναίκες είναι πιο δραστήριες τόσο ως προς τη χρήση των κοινωνικών μέσων όσο και στις κρατήσεις ταξιδιών.
  • Το 71% των ταξιδιωτικών γραφείων που δεσμεύονται σε μία στρατηγική social media αναφέρουν καλύτερα αποτελέσματα.

Συμβουλές που δεν σας έχουν πει άλλοι

  1. Τα posts στα social media από μόνα τους δεν αρκούν. Το περιβάλλον στα social media, ειδικά στο Facebook και στο Instagram είναι πολύ cluttered και ο αλγόριθμος δεν ευνοεί εταιρικό περιεχόμενο που δεν υποστηρίζεται από διαφήμιση. Με άλλα λόγια, το οργανικό περιεχόμενο από μόνο του δεν φτάνει για να κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίσει. Η διαφήμιση όμως θα φέρει κίνηση τόσο στη σελίδα σας στα social (οπότε χρειάζεται να βρει εκεί καλό περιεχόμενο) όσο και στο site σας (οπότε χρειάζεστε να έχετε ένα καλό και λειτουργικό site).
  2. Μην ξεχνάτε τα hashtags. Δουλεύουν. Κάντε ένα καλό μείγμα με hashtags που αφορούν την περιοχή, την επιχείρηση, τον κλάδο, την υπηρεσία αλλά προσέξτε να μην το παρακάνετε. Έως 10 είναι αρκετά.
  3. Εσείς ξέρετε το ξενοδοχείο σας καλύτερα από τον καθένα, ξέρετε την κάθε λεπτομέρεια και την κάθε γωνιά. Κι αυτό κρύβει την εξής παγίδα. Συχνά αυτό που εμείς ξέρουμε καλά, το θεωρούμε απλό και δεδομένο και ότι σίγουρα θα το ξέρει ή τουλάχιστον θα το φαντάζεται ο επισκέπτης. Λάθος. Δεν αφήνουμε τίποτα στη φαντασία του. Εξηγούμε, περιγράφουμε και διαφημίζουμε οτιδήποτε επιδέχεται διαφήμισης.
  4. Μην περιοριστείτε στη διαφήμιση του ξενοδοχείου σας. Μιλήστε για την ευρύτερη περιοχή. Περιγράψτε τη γειτονιά, τα μαγαζιά, τα αξιοθέατα. Ανεβάστε video από την περιοχή σας. Αυτό, εκτός του ότι θα αρέσει στους δυνητικούς επισκέπτες θα ωφελήσει και θα ενισχύσει την οικονομία της περιοχής σας.
  5. Μετατρέψτε το προσωπικό σας σε διαφημιστές σας! Δώστε τους την ελευθερία να ποστάρουν στα social media μέσα από τη δουλειά τους, για τη δουλειά τους, με φόντο τη δουλειά τους. Και αυτοί θα είναι χαρούμενοι και εσείς θα ωφεληθείτε.
  6. Μιλήσαμε για video και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει στην επικοινωνία του ξενοδοχείου σας, ο οποίος πράγματι μπορεί να είναι πολύ μεγάλος. Και ακριβώς επειδή μπορεί να είναι πολύ μεγάλος αξίζει να επενδύσετε στη δημιουργία ενός video και να μην κάνετε απλώς μία συρραφή εικόνων με μουσική επένδυση. Προφανώς το κόστος δεν είναι το ίδιο. Όμως και το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο. Και όταν λέμε το αποτέλεσμα δεν εννοούμε μόνο το εικαστικό αλλά και το ουσιαστικό. Επενδύστε χρήματα, συναισθήματα, ιστορία, μουσική και στείλτε το video σας (και το ξενοδοχείο σας) στα πέρατα του κόσμου.

Πηγή εικόνας: Cloudbeds.com

Για το mobile είπαμε;

Οι περισσότερες κρατήσεις γίνονται από το κινητό μας. Ειδικά για κάποιες ηλικιακές ομάδες το κινητό είναι η προέκταση του εαυτού τους. Τι πρέπει να περιλαμβάνει το site σας για να είναι πλήρως λειτουργικό από κινητό αλλά και να ακολουθεί τους κανόνες της Google ώστε να σκοράρει ψηλά στην αναζήτηση.

  • Χρησιμοποιήστε καθαρές γραμματοσειρές
  • Αποφύγετε περιεχόμενο που χρειάζεται σκρολάρισμα
  • Κάντε το ελαφρύ για να φορτώνει γρήγορα
  • Βάλτε όλη την βασική πληροφορία στην πρώτη σελίδα
  • Δώστε τη δυνατότητα για άμεση τηλεφωνική επικοινωνία (με ένα κλικ)
  • Ενσωματώστε χάρτη της Google για να μπορούν να σας βρουν εύκολα
  • Δημιουργήστε εύκολο μενού αναζήτησης
  • Αν βάλετε φόρμα φροντίστε να γεμίζει αυτόματα
  • Το logo σας να είναι ενεργό link που επιστρέφει πάντα στην πρώτη σελίδα

Και παραμένουμε στους χρήστες κινητών για να περιγράψουμε λίγο τέσσερις κατηγορίες ταξιδιωτών-χρηστών κινητών.

  1. Η πρώτη κατηγορία είναι οι «θέλω να ξεφύγω»:  δεν έχουν συγκεκριμένο προορισμό στο μυαλό τους, τον επιλέγουν καθώς σερφάρουν στο κινητό τους.
  2. Η δεύτερη κατηγορία είναι οι «τα θέλω όλα προγραμματισμένα»: πτήσεις, ξενοδοχεία, δραστηριότητες, όλα. Δώστε τους πληροφόρηση και πάρτε τους την κράτηση.
  3. Η τρίτη κατηγορία είναι οι «θα το κάνω αργότερα»: δώστε τους την αίσθηση ότι μπορούν εύκολα να ακυρώσουν και θα τους κερδίσετε.
  4. Η τέταρτη κατηγορία είναι οι «επιστρέφω στο κινητό μου»: αυτοί που ακόμα και την ώρα που ταξιδεύουν συνεχίζουν να συμβουλεύονται το κινητό τους για τις λεπτομέρειες του ταξιδιού τους.

Keep Google happy για να έχετε πολλές κρατήσεις

Για το τέλος του άρθρου κρατάμε το κεφάλαιο που λέγεται Google. Ο τίτλος της επικεφαλίδας δεν είναι υπερβολικός. Η Google, θα το ξέρετε, δεν είναι νέο, έχει ειδικό ταξιδιωτικό section, οπότε αν δεν έχετε το Hilton (ή κάτι παρόμοιο) χρειάζεστε την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Αυτό σημαίνει τα παρακάτω:

  • Πολύ αποτελεσματική χρήση λέξεων-κλειδιά. Σκεφτείτε σαν πελάτης και όχι σαν ξενοδόχος. Φτιάξτε μια λίστα με καμιά δεκαριά. Μοιράστε τις στο site. Όχι τυχαία. Εκεί που πρέπει.
  • Εννοείται ότι έχετε ήδη φτιάξει καταχώρηση στο Google My Business. (Απλώς το γράφουμε κι εδώ για να μην είναι ελλιπής η λίστα.) Συμπληρώστε όλα τα πεδία. Και φωτογραφίες.

Πηγή εικόνας: google.com

  • Χρησιμοποιήστε τις Google Hotel Ads που είναι ακριβώς αυτό που λέει η λέξη, διαφημίσεις για ξενοδοχεία που σας εμφανίζουν και επάνω στο χάρτη. Πληρώνετε αν και εφ’ όσον γίνει κράτηση.
  • Τροφοδοτήστε με νέο περιεχόμενο το site σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Παρακολουθήστε τα analytics για να βλέπετε την πορεία των ενεργειών σας.

Την καλύτερη συμβουλή την κρατάμε για το τέλος: καθώς η εποχιακή δουλειά έχει πάντα τεράστιο φόρτο σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (ειδικά αν πρόκειται για εποχιακά ξενοδοχεία), ξεφορτώστε λίγο από αυτόν προσλαμβάνοντας έναν (ή περισσότερους) ειδικό συνεργάτη! Είμαστε κι εμείς εδώ!

Συγγραφή Αρθρου: Φιλαλήθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops