Διαφήμιση για B2B ακροατήρια: Μπορεί το Facebook να αντικαταστήσει το LinkedIn;

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Δείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του LinkedIn.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες χρησιμοποιούν το LinkedIn για να απευθυνθούν σε επαγγελματικά ακροατήρια. Και πράγματι, η πλατφόρμα ανταποκρίνεται ικανοποιητικά σε αυτόν τον στόχο με υψηλό ωστόσο κόστος, είναι δηλαδή μία μάλλον ακριβή λύση. Κι αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς.

Πως θα σας φαινόταν λοιπόν, αν μαθαίνατε ότι μπορείτε να επιτύχετε τους ίδιους στόχους μέσα από το Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος;

Οι βασικές προϋποθέσεις για την επιτυχία μιας διαφήμισης είναι οι εξής δύο:

  • Τα βασικά μίας καμπάνιας, δηλαδή: μία καλή προσφορά, μία αντίστοιχα καλή landing page, έρευνα ακροατηρίου, ξεκάθαρο και ισχυρό δημιουργικό και σεταρισμένη παρακολούθηση μετατροπών.
  • Να είστε πρόθυμοι να «χάσετε» κάτι έναντι του φθηνότερου κόστους. Στην Meta δεν θα έχετε την απόλυτη στόχευση (όπως θα είχατε στο LinkedIn), αντίθετα θα βρείτε τους στόχους σας σε πιο χαλαρές στιγμές όταν θα σερφάρουν στο Instagram. Το ότι σερφάρουν στο Instagram δεν σημαίνει ότι αποποιούνται του επαγγελματικού τους ρόλου. Απλώς αλλάζουν περιβάλλον. Αν δουν κάτι που τους ενδιαφέρει θα το προσέξουν.

Ποιο δημιουργικό είναι το κατάλληλο για διαφημίσεις δημιουργίας leads στην Meta;

Δεν χρειάζεται να καταφύγετε σε πολύπλοκα δημιουργικά για να επιτύχετε τον στόχο σας. Έχοντας στο νου σας ότι ο επαγγελματίας ψάχνει λύση στο πρόβλημά του, ακόμα και διαφήμιση με μία απλή φωτογραφία μπορεί να δουλέψει.

Η επιτυχία βασίζεται στην εξής διαφορά: η διαφήμιση εν προκειμένω δεν προσπαθήσει να πείσει κάποιον να κάνει ή να αγοράσει κάτι. Προσφέρει μία λύση και ο επαγγελματίας ξέρει ότι όταν θα δει τη λύση θα χρειαστεί να μπει σε μία διαδικασία για να την αποκτήσει.

Και ένα πιο εξεζητημένο δημιουργικό θα μπορούσε να δουλέψει αλλά πραγματικά δεν είναι απαραίτητο να οδηγηθείτε σε μία ακριβή παραγωγή, μόνο και μόνο για αυτό.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι να δείξετε το σωστό μήνυμα στον σωστό άνθρωπο. Η πλατφόρμα δεν παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο. Αν το μήνυμα «τους μιλάει», οι ενδιαφερόμενοι θα απαντήσουν με δράση.

Παράδειγμα διαφήμισης:

Πηγή εικόνας: searchengineland.com

Διαφημίσεις B2B πιο εύκολες από ποτέ

Ειδικά αν μιλάμε για διαφημίσεις Β2Β με στόχο την δημιουργία leads τα πράγματα είναι πάρα πολύ απλά. Κι αυτό διότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι μέσα στο διαθέσιμο υλικό θα βρείτε κάτι που με ελάχιστες ή και καθόλου μετατροπές θα μπορέσετε να το χρησιμοποιήσετε για τον σκοπό της διαφήμισης. Ο πυρήνας της B2B στόχευσης είναι η σκέψη ότι θα λύσετε το πρόβλημα του άλλου. Όταν αυτός που έχει το πρόβλημα δει την λύση, δεν θα διστάσει να κλικάρει. Δεν υπάρχει κάτι πιο απλό και πιο βασικό στο marketing.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω μικρότερο budget;

Η απάντηση είναι απλή και κοφτή: ναι, μπορείτε. Και θα προτείναμε να χρησιμοποιήσετε το δυναμικό δημιουργικό (ένα σετ διαφήμισης με πολλά δημιουργικά όπου το σύστημα αποφασίζει ποια και πως θα την προβάλει).

Επιλογές στόχευσης

Κατά κανόνα σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διαφημίσεις δημιουργίας leads για B2C χρησιμοποιούμε ευρεία στόχευση. Στην περίπτωση του B2B είναι μάλλον καλύτερα να χρησιμοποιούμε λίστες πελατών και lookalike ακροατήρια παράλληλα με τα ενδιαφέροντα για πιο λεπτομερή στόχευση.

Η Meta μας δίνει την δυνατότητα να στοχεύσουμε άτομα ανάλογα με:

  • Που δουλεύουν
  • Τι ρόλο έχουν
  • Σε ποιο κλάδο δουλεύουν

Screenshot από Meta Ads Manager

Συνδυάζοντας τα παραπάνω δημιουργείται ικανοποιητικός όγκος ακροατηρίου. Αν μάλιστα ακολουθήσουμε την πρακτική των πολλαπλών σετ διαφημίσεων για κάθε ακροατήριο τότε είμαστε σε μονοπάτι επιτυχίας.

Το κόστος για τα παραπάνω είναι τόσο χαμηλό που αξίζει και με το παραπάνω ένα ποσοστό «κακών» leads που ενδεχομένως θα έχετε.

Οδηγίες επιτυχημένης στόχευσης

Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης που διαθέτετε ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες, όταν «τρέχετε» καμπάνιες δημιουργίας Leads σε Facebook και Instagram.

  1. Αν έχετε τοπική επιχείρηση τότε στοχεύστε με βάση συγκεκριμένες περιοχές.
  2. Αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε φόρμες για τα leads, κάντε ερωτήσεις που θα περιορίσουν τις απαντήσεις σε αυτούς που πραγματικά ενδιαφέρονται. Έτσι δεν θα χρειαστεί να ξεσκαρτάρετε τα leads που έχετε συγκεντρώσει.
  3. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει παραμέτρους UTM στις διαφημίσεις σας για να ξέρετε από ποια καμπάνια και ποια διαφήμιση έχουν έρθει τα leads.
  4. «Περάστε» τα δεδομένα των leads που λάβατε στο CRM που χρησιμοποιείτε, για να διαπιστώσετε αν αυτά μετατρέπονται σε πωλήσεις.
  5. Σκεφτείτε να προσθέσετε στην επιλογή του ακροατηρίου σας, τους επισκέπτες της ιστοσελίδας ή όσους έχουν δει το video σας που δεν έχουν προβεί σε κάποια μετατροπή. Με αυτόν τον τρόπο θα στοχεύσετε οποιονδήποτε έχει δείξει στοιχειώδες ενδιαφέρον για την επιχείρησή σας αλλά όχι τόσο ώστε να προχωρήσει σε μετατροπή.

Ποιες άλλες επιλογές υπάρχουν

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τις tailored καμπάνιες με στόχο lead που είναι σαν τις Advantage+ shopping για δημιουργία leads. Παρά το γεγονός ότι περιορίζει τον έλεγχο του διαφημιστή, αξίζει να τις δοκιμάσετε, ειδικά για υψηλότερους προϋπολογισμούς.

Εναλλακτικά δημιουργήστε μία καμπάνια με στόχο την τηλεφωνική επικοινωνία για να αποφύγετε την υποβολή φόρμας. Αν το κάνετε αυτό, φροντίστε να μπορείτε να ιχνηλατήσετε το εκάστοτε τηλεφώνημα για να μπορείτε να έχετε σωστά και ολοκληρωμένα δεδομένα.

Η Meta προωθεί πολύ τα ακροατήρια Advantage+ (σύστημα παρόμοιο με το Performance Max της Google), δηλαδή προτείνει η ίδια ακροατήριο, προβάλλοντας την διαφήμιση σε όσους το σύστημα πιστεύει ότι αποτελεί κοινό-στόχο του προϊόντος που πουλάτε.

Ελέγξτε πριν δοκιμάσετε

Βλέπετε τα παραπάνω με σκεπτικισμό;

Σκεφτείτε ότι οι άνθρωποι που σκρολάρουν στο LinkedIn δεν αλλάζουν επαγγελματική ιδιότητα όταν κάνουν το ίδιο στο Facebook ή στο Instagram. Εσείς αλλάζετε;

Διαθέστε ένα μέρος του διαφημιστικού σας προϋπολογισμού και πειραματιστείτε με πριν απορρίψετε την παραπάνω πρόταση. Έτσι θα μπορέσετε να συγκρίνετε τα δεδομένα και να διαμορφώσετε ολοκληρωμένη άποψη για το αν αξίζει να συνεχίσετε ή όχι.

Ένα τελευταίο αλλά όχι ασήμαντο επιχείρημα υπέρ της δοκιμής είναι το ότι ένας επαγγελματίας που βρίσκετε σε πιο χαλαρή διάθεση όταν «χαζεύει» στο Facebook/Instagram είναι ίσως πιο δεκτικός σε νέα μηνύματα.

Τι λέτε, αξίζει να το δοκιμάσετε;

 

Πηγή εικόνας προφίλ: searchenginejournal.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΑς ξεκινήσουμε αποκρυπτογραφώντας το «ο» στο 4o. Το «ο» λοιπόν προκύπτει από το omni του omni-modal που σημαίνει με κάθε τρόπο.

23 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops