Διαχείριση Social Media: Πονοκέφαλος ή Παιχνιδάκι;

Ένας από τους μεγαλύτερους «μπελάδες» που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι social media managers αφορά το περιεχόμενο που πρέπει να ποστάρουν.

Αυτό το συχνότατο πρόβλημα αφορά τόσο τους νέους κειμενογράφους όσο και τους παλαιότερους και πιο έμπειρους.

Για πολλούς η δημιουργία αποτελεσματικής δομής περιεχομένου αποτελεί τρομακτικό καθήκον. Αν όμως «σπάσουμε» το περιεχόμενο σε κατηγορίες τα πράγματα γίνονται αυτομάτως ευκολότερα.

Ας δούμε πως.

Δημιουργήστε ομάδες θεμάτων που περιστρέφονται γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα, ακόμα κι αν έχετε περισσότερες της μίας κατηγορίες προϊόντων (ή υπηρεσιών).

Έστω ότι έχετε ένα site που πουλάει είδη κουζίνας. Χρειάζεστε περιεχόμενο που να κατευθύνει τον χρήστη στο site εν γένει αλλά και στις κύριες κατηγορίες προϊόντων, π.χ. εργαλεία κουζίνας, σκεύη κουζίνας, βιβλία μαγειρικής.

Αν υποθέσουμε ότι το site σας ακολουθεί την παρακάτω δομή (παρόμοια σε όλα τα site):

Αρχική > Σελίδα Κατηγορίας > Σελίδα Υποκατηγορίας > Σελίδα Προϊόντος

τότε η δομή του περιεχομένου σας θα πρέπει να έχει μία αντίστοιχη δομή

Αρχική > Pillar Page > Σελίδα Υποκατηγορίας > Σελίδα Κατηγορίας

δηλαδή να μοιάζει αρκετά με τη δομή του site.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η δομή του περιεχομένου σας πρέπει να συμφωνεί με τη δομή του site σας. Όμως θα πρέπει να ελέγξετε αν υπάρχουν αλληλοκαλύψεις  μεταξύ των κατηγοριών, αν είναι ξεκάθαρα δομημένες οι κατηγορίες σας, αν υπάρχουν κοινές λέξεις-κλειδιά μεταξύ των κατηγοριών, διότι αυτά θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε τα θέματα γύρω από τα οποία θα κινηθείτε  για να δημιουργήσετε περιεχόμενο.

Μία πιθανή δομή ποστ θα μπορούσε να είναι η παρακάτω:

  • Ποστ που έχουν στόχο να οδηγήσουν στο site για πωλήσεις
  • Ποστ που περιέχουν χρηστικές πληροφορίες για κάθε μία από τις κύριες κατηγορίες προϊόντων σας
  • Ποστ που δημιουργούν συναίσθημα και χτίζουν δεσμούς μεταξύ των χρηστών αλλά και μεταξύ των χρηστών και των προϊόντων
  • Ποστ που εστιάζουν στην εξυπηρέτηση πελατών
  • Ποστ με περιεχόμενο που έχει παραχθεί από χρήστες (π.χ. κριτικές)

Μία καλή κατανομή των παραπάνω θα ήταν: 50% του περιεχομένου να οδηγεί στο site και το υπόλοιπο 50% σε όλα τα άλλα που περιγράψαμε.

Τι γίνεται όμως αν η δομή του site σάς περιορίζει ως προς το περιεχόμενο;

Τότε θα πρέπει να δείτε αν μπορείτε να προσθέσετε κατηγορίες στο site σας ώστε να ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση.  Αυτό άλλωστε θα σας βοηθήσει και στην κατάταξη όσον αφορά τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Οργάνωση περιεχομένου

Θα χρειαστείτε μία ομάδα περιεχομένου που επικεντρώνεται γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα και μία σελίδα που θα λειτουργεί ως κατηγορία.

Ένας πρακτικός τρόπος να οργανώσετε το περιεχόμενο είναι με βάση το ημερολόγιο και το πόσο συχνά ποστ χρειάζεται να κάνετε. Οπότε βάλτε κάτω το ημερολόγιο και σημειώστε τη συχνότητα, τις ειδικές μέρες (γιορτές, παγκόσμιες μέρες κλπ), το ποιο θέμα πάει με τη μέρα τις εβδομάδας και θα δείτε την δημιουργία περιεχομένου να απλοποιείται.

Υπάρχουν online εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν στην οργάνωση του περιεχόμενου σας.

Τι να θυμάστε κατά τη συγγραφή των κειμένων

Ο στόχος σας είναι να αλληλεπιδράσετε. Πρώτα θα γίνει αυτό και μετά θα έρθουν οι πωλήσεις.

Τέλος, ας δούμε μερικές συμβουλές για τη συγγραφή περιεχομένου.

  1. Ερευνήστε. Πως αλλιώς θα δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει και εν τέλει θα «κρατάει» το κοινό σας;
  2. Μιλήστε (ή γράψτε) στη γλώσσα τους. Και δεν εννοούμε μόνο τα ελληνικά ή τα αγγλικά αλλά την αργκό και το ύφος. Αυτό θα δείξει στο ακροατήριό σας ότι το έχετε πλήρως κατανοήσει.
  3. Διαμορφώστε το δικό σας ύφος, αυτό που ταιριάζει στην επιχείρηση, στην μάρκα, στο προϊόν και που είναι συνεπές στις αξίες σας. Αλλά προσαρμόστε το ύφος αυτό στην εκάστοτε πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε. Άλλο ύφος χρειάζεται στο Facebook, άλλο στο LinkedIn και σίγουρα άλλο στο TikTok.
  4. Υιοθετήστε μια θετική ματιά στα πράγματα. Προσοχή άλλο θετική και άλλο χαζοχαρούμενη. Ο στόχος είναι να αποφύγετε το δασκαλίστικο ύφος και να βλέπετε τη θετική πλευρά των πραγμάτων.
  5. Γράψτε απλά, κατανοητά και σύντομα.
  6. Χρησιμοποιήστε εικόνες και video.
  7. Προσθέστε ένα call to action. Δεν είναι απαραίτητο να προσθέσετε μία προτροπή σε αγορά. Μπορεί να είναι μία προτροπή για κοινοποίηση του περιεχομένου ή για σχολιασμό ή για οτιδήποτε ταιριάζει με το προϊόν σας.

Παρόλα αυτά μην ξεχνάτε τους εταιρικούς σας στόχους. Η στρατηγική που ακολουθείτε στο περιεχόμενο πρέπει να αντανακλά τους στόχους αυτούς.

Τέλος, παρακολουθήστε την πορεία όσων κάνετε και αναθεωρήστε όποτε κρίνετε ότι χρειάζεται. Το περιβάλλον των social media είναι δυναμικό και αλλάζει συχνά. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αλλάζουμε κι εμείς και να προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα.

Πηγή εικόνων: contentcory, techco, searchengnejournal

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Τελευταία Άρθρα

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίζει από τις ανταγωνιστικές της. Όλες οι επιχειρήσεις λοιπόν, οφείλουν να έχουν ή να βρουν
Παλαιότερα, όταν σκεφτόμασταν το B2B marketing, μας έρχονταν στο μυαλό πρακτικές άμεσης διαφήμισης, όπου το μήνυμα απευθυνόταν απευθείας στον πελάτη-στόχο. Οπωσδήποτε, η άμεση διαφήμιση
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops