Πως το Web3 θα επηρεάσει τα Social Media

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ας αρχίσουμε το άρθρο με τους περιορισμούς που θέτει το Web2 στους χρήστες, είτε αυτοί είναι απλοί χρήστες είτε είναι brands είτε είναι δημιουργοί περιεχομένου. Όλοι αυτοί (εμείς δηλαδή) στην πραγματικότητα δεν ελέγχουν το περιβάλλον στο οποίο δημιουργούν/ διαφημίζονται/ επικοινωνούν, δεν μπορούν να πάρουν το περιεχόμενο ή το ακροατήριό τους ή τα στατιστικά τους και να φύγουν. Δεν τους ανήκει τίποτα. Δεν μάς ανήκει τίποτα.  Καθώς λειτουργούμε σε ένα κλειστό περιβάλλον δεν έχουμε πρόσβαση (ούτε δυνατότητα αλλαγής) του αλγορίθμου. Κατά συνέπεια δεν μπορούμε να ελέγξουμε τον τρόπο με τον οποίο παραδίδεται το περιεχόμενό μας στους χρήστες.

Στο Web3 τα κοινωνικά δίκτυα «χτίζονται» σε συστήματα open source. Σύντομα θα είναι και ανοιχτής κατάστασης, πράγμα που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε μπορεί να το τροποποιήσει για να το φέρει στα μέτρα του ή να «χτίσει» επιπλέον κώδικα (επάνω στον ήδη υπάρχοντα).

Αποκεντρωμένα κοινωνικά δίκτυα

 

1.Ταυτοποίηση και διαλειτουργικότητα

Έστω ότι μία μάρκα ή ένας χρήστης αποφασίζει να πάρει το προφίλ του και το περιεχόμενό του από μία πλατφόρμα και να φύγει. Μπορεί να το κάνει; Η απάντηση είναι όχι. Δεν μπορεί. Δεν του ανήκει τίποτα. Ή, έστω ότι ένα κοινωνικό δίκτυο χρεοκοπεί και κλείνει. Τι γίνεται με τα περιεχόμενα; Τίποτα. Χάνονται.

Πρόσφατα ο οργανισμός των Internet standards, (W3C Foundation) ενέκρινε έναν νέο τρόπο ταυτοποίησης του χρήστη, το Decentralized Identifier ή DID ή στα ελληνικά «Αποκεντρωμένο Αναγνωριστικό» που βελτιώνει τον τρόπο που κάνει κανείς log in στις διάφορες εφαρμογές, παρέχοντας μία μοναδική ταυτότητα χρήστη, η οποία αποτελείται από μία ακολουθία αριθμών (έναν τύπο bar code) και περιλαμβάνει όλη τη δραστηριότητα και τα δεδομένα του χρήστη. Με λίγα λόγια παίρνεις την ταυτότητά σου και φεύγεις για άλλο δίκτυο και όλοι σου οι followers και η δουλειά σου έρχονται πακέτο. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η πλαστοπροσωπία και τα deep fakes.

2.Μηνύματα – Επικοινωνία

Ενδιαφερόμαστε για το Web3 αλλά χρησιμοποιούμε πολλή από την τεχνολογία του Web 2.

Η χρήση ενός αποκεντρωμένου κόμβου επιτρέπει την φορητότητα και διαλειτουργικότητα των μηνυμάτων.  Δηλαδή θα μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το whatsapp για να επικοινωνήσει στο Twitter. Όλη αυτή η διαλειτουργικότητα θα καταλήξει σε μία μηνυματική εφαρμογή στο τηλέφωνό μας για ασφαλείς και κρυπτογραφημένες συνομιλίες.

Αποθήκευση δεδομένων

Στο μέλλον, όταν θα στέλνετε ένα video σε έναν φίλο σας, το video αυτό αντί να αποθηκεύεται στο τηλέφωνο, στο cloud, στο μήνυμα  σας, στο μήνυμα του φίλου σας, θα βρίσκεται κάπου αλλά σπασμένο σε κομμάτια που θα μοιράζονται σε διαφορετικούς υπολογιστές. Το video θα ανασυντίθεται όταν κάποιος ζητήσει να το ανασύρει, δηλαδή όπως τα torrents.

Πληρωμές και διαχείριση χρημάτων

Σε ότι αφορά τις μεταφορές χρημάτων ή τις πληρωμές λειτουργούμε ακόμα με «πρωτόγονο» τρόπο. Μεσολαβούν οργανισμοί (τράπεζες), ωράρια, προμήθειες, χρονικά διαστήματα. Με λίγα λόγια είναι σαν να ανάβουμε φωτιά για να μαγειρέψουμε ενώ έχουμε ηλεκτρική κουζίνα. Με τα ιντερνετικά νομίσματα όπως τα: Bitcoin ή Etherium θα ολοκληρώνουμε συναλλαγές πολύ πιο αποτελεσματικά χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουμε λειτουργικό περιβάλλον. Και με πολύ μικρή προμήθεια, τύπου 1% του 1% επί της συναλλαγής.

Οικονομία των δημιουργών

Μέχρι τώρα ξέραμε τους δημιουργούς του YouTube, οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα επαγγελματίες (π.χ. ηθοποιοί) και έχουν τη δυνατότητα να ανεβάσουν περιεχόμενο και να πληρωθούν για αυτό. Στο μέλλον, όλοι όσοι ανεβάζουν περιεχόμενο αλλά και οι χρήστες που το καταναλώνουν θα μπορούν να πληρωθούν για αυτό το περιεχόμενο. Αντί για likes και καρδούλες θα παίρνουν χρήματα. Οι καταναλωτές θα μπορούν να πληρώνουν τον δημιουργό, ο δημιουργός θα μπορεί να πληρώνει τους χρήστες, και οι χρήστες να αλληλοπληρώνονται, για το συγκεκριμένο περιεχόμενο στη στιγμή. Και αυτό να γίνεται με τον έλεγχο αυτού που κατέχει την συγκεκριμένη ομάδα. Αυτή η εξέλιξη δείχνει να ανακατεύει καλά την τράπουλα στο επίπεδο των δημιουργών.

Τέλος, στα αποκεντρωμένα κοινωνικά δίκτυα δεν θα υπάρχει θέση για spam. Γιατί; Διότι για κάθε ποστ που κάνει ο χρήστης ένα ποσό θα παρακρατείται από το ψηφιακό του πορτοφόλι. Αν το περιεχόμενο που ποστάρει χαρακτηριστεί από τον διαχειριστή της ομάδας ως spam τότε το ποσό θα αφαιρείται. Κι έτσι κάποιος θα σκέφτεται διπλά πριν ποστάρει κάτι αμφιλεγόμενο ή ψευδές.

Αυτά μας φέρνει το μελλοντικό internet το όποιο δεν είναι και τόσο μελλοντικό όσο πιθανώς ακούγεται. Είμαστε εδώ για τα παρακολουθούμε και να τα ζούμε!

 

Πηγή εικόνων: gerona, inthemesh.com, cointelegraph

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops