Συνεργασία Google Gemini και WPP: τι σημαίνει αυτό πρακτικά;

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Για το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι το αντίστοιχο ChatGPT της Google. Είναι δηλαδή μια σειρά από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης τα οποία τίθενται στην υπηρεσία της ανθρώπινης.

Για την τεχνητή νοημοσύνη έχουμε πει και έχουμε γράψει πολλά, για την WPP δεν έχουμε ασχοληθεί ιδιαίτερα. Ας δούμε…

Η WPP είναι το μεγαλύτερο δίκτυο διαφημιστικών εταιρειών του πλανήτη με δεκάδες θυγατρικές σε περισσότερες από 100 χώρες. Η WPP ξεκίνησε ως κατασκευαστής συρμάτινων καλαθιών για ψώνια αλλά αφ’ ότου αγοράστηκε από τον Martin Sorrel το 1985 μπήκε στο χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας και τώρα πια είναι παγκόσμιος ηγέτης στην επικοινωνία, το εμπόριο και την τεχνολογία.

Στο δίκτυό του περιλαμβάνονται διαφημιστικές όπως: AKQA, BCW, CMI Media Group, Essence Global, Finsbury, Grey, Hill+Knowlton Strategies, Mindshare, Ogilvy, Wavemaker, Wunderman Thompson και VMLY&R.  Η έδρα της διαφημιστικής εταιρείας βρίσκεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 2023 ανέφερε συνολικά έσοδα $18.9 δις δολαρίων ενώ απασχολεί περίπου 114.000 άτομα.

Μεταξύ των μεγαλύτερων πελατών τους συμπεριλαμβάνονται οι: Apple, British American Tobacco, Coca-Cola, Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Google, Nestle, Procter & Gamble και Unilever.

Ας δούμε τώρα τι τους ενώνει

Η συνεργασία των δύο γιγάντων ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες. Και όπως φαντάζεται κανείς άφησε άφωνο το ακροατήριο, το οποίο υποθέτει ότι το μοντέλο AI της Google θα αρχίσει να γράφει τις διαφημίσεις της Coca Cola.

Για να δούμε τι λέει η ανακοίνωση:  «Το μεγαλύτερο διαφημιστικό δίκτυο του κόσμου ανακοινώνει την συνεργασία του με την Google για την χρήση του Gemini AI για την παραγωγή διαφημίσεων σε επίπεδο:

  • Δημιουργίας διαφημιστικών κειμένων
  • Δημιουργίας σεναρίου για video
  • Δημιουργίας προϊοντικών εικόνων

Σε ένα θεωρητικό επίπεδο, η συνεργασία αυτή θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα ρομπότ της Google θα αναλάβουν την δημιουργία διαφημίσεων για μερικά από τα πιο διάσημα, τα πιο επιδραστικά και τα πιο επιτυχημένα brand του πλανήτη. Brand όπως Coca-Cola Company, η L’Oréal και η Nestlé.

Πηγή εικόνας: LinkedIn.com

Γιατί είναι σημαντική αυτή η εξέλιξη;

Οι ειδικοί στην διαφήμιση PPC έχουν κατά καιρούς τονίσει το πόσο σημαντική είναι η χρήση της της τεχνητής νοημοσύνης με τρόπο τέτοιο ώστε το marketing να συνεχίσει να βρίσκεται στην πρωτοπορία. Όταν λοιπόν, το μεγαλύτερο διαφημιστικό γκρουπ του πλανήτη συμπράττει και ενσωματώνει το Gemini στην στρατηγική του, τότε μιλάμε για μία κομβική στιγμή, την οποία οι διαφημιστές πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα, καθώς ουσιαστικά πρόκειται για μία στιγμή που θα αλλάξει το τοπίο του κλάδου για τα καλά.

Σύμφωνα με την WPP, η συνεργασία αυτή θα φέρει μία μεγάλη αλλαγή τόσο στην αποτελεσματικότητα όσο και στην αποδοτικότητα, συνδυάζοντας την εξειδίκευση της Google στην ανάλυση, στην τεχνητή νοημοσύνη και στην κυβερνοασφάλεια με τις δυνατότητες της WPP σε δημιουργικότητα, κάλυψη και βαθιά κατανόηση των αναγκών του πελατών της.

Στην πράξη θα υπάρξει συγχώνευση των προηγμένων AI εργαλείων της Google με τα διαφημιστικά δεδομένα της WPP για την δημιουργία εξειδικευμένου περιεχομένου σε επίπεδο μάρκας και σε επίπεδο προϊόντος. Αναμένεται επίσης να υπάρξουν βαθύτερα insights αναφορικά με τα κοινά-στόχος, ακριβής πρόβλεψη και εξήγηση της αποτελεσματικότητας του περιεχομένου και βελτιστοποίηση στις καμπάνιες.

Η λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά: η συνεργασία με την Google εστιάζει σε «τέσσερις καινοτόμες περιπτώσεις»:

  1. Αυξημένη δημιουργικότητα με το WPP Open Creative Studio, που αφορά την ανάπτυξη πλουσιότερων και δυναμικότερων διεπαφών χρήστη (interface) και βαθύτερη κατανόηση της μάρκας και δίνει την δυνατότητα για πιο δημιουργικό και πιο εστιασμένο στη μάρκα περιεχόμενο.
  2. Εξυπνότερη βελτιστοποίηση περιεχομένου, που αφορά την ενίσχυση του συστήματος πρόγνωσης για επιτυχημένο περιεχόμενο ακόμα και πριν από την ενεργοποίηση της καμπάνιας.
  3. Αφήγηση AI, που αφορά την χρήση του Gemini5 Pro για την παραγωγή εξατομικευμένων δημιουργικών και σεναρίων, τα οποία στη συνέχεια θα πηγαίνουν σε μία άλλη θυγατρική για να δημιουργούνται τα φωνητικά.
  4. Υπερ-ρεαλιστική προϊοντική απεικόνιση με την χρήση των Gemini5 Pro και Universal Scene Description 3D για τη δημιουργία λεπτομερών, τρισδιάστατων εικόνων των προϊόντων οι οποίες θα ευθυγραμμίζονται με τα style guides της μάρκας.

Τι δηλώνει η κάθε πλευρά αναφορικά με την συνεργασία τους

Όπως ήταν αναμενόμενο μετά την υπογραφή της συνεργασίας έγιναν δηλώσεις εκατέρωθεν. Ας δούμε:

Ο Stephan Pretorius, Chief Technology Officer στην WPP, λέει:

«Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί μία κομβική στιγμή στην καινοτομία του marketing. Η συγχώνευση των συστημάτων WPP Open και Gemini 1.5 Pro επιταχύνει τις εξελίξεις και μας ανοίγει δρόμους που πριν λίγους μόνο μήνες ίσα που τολμούσαμε να ονειρευτούμε.

Με τα μοντέλα Gemini όχι μόνο επαυξάνουμε τα παραδοσιακά εργαλεία του marketing αλλά ενσωματώνουμε διαδικασίες, από άκρο σε άκρο για συνεχή, προσαρμοστική βελτιστοποίηση. Πιστεύω, ότι πρόκειται για μία ενέργεια game-changer τόσο για τους πελάτες μας όσο και για τον κλάδο εν γένει.»

Ο Thomas Kurian, CEO του Google Cloud, λέει:

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει την δυνατότητα να ξεκλειδώσει νέες πίστες αποτελεσματικότητας για του marketers είτε πρόκειται για την βελτιστοποίηση καμπάνιας, είτε για την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών όπως οι περιγραφές προϊόντων ή ολότελα νέων ιδεών. Η συνεργασία αυτή φέρνει κοντά την ισχύ των ικανοτήτων της ΑΙ της Google με την εξειδίκευση της WPP στο marketing για να βοηθήσει  τους πελάτες να δημιουργήσουν καλύτερες καμπάνιες που θα αγγίζουν τους καταναλωτές με βαθύτερο τρόπο.»

Συμπέρασμα

Μέχρι στιγμής, βλέπουμε μία συνεργασία που επικεντρώνεται στην επίλυση πρακτικών, πολύπλοκων και χρονοβόρων διαδικασιών. Δεν φαίνεται πουθενά από την μέχρι τώρα συζήτηση η εμπλοκή της ΑΙ σε ζητήματα στρατηγικής ή σε επίπεδο σύλληψης της κεντρικής ιδέας. Θα τολμούσαμε να γράψουμε ότι, προς το παρόν τουλάχιστον, τα διάφορα μοντέλα ΑΙ δεν φαίνονται ικανά να υποκαταστήσουν την ανθρώπινη παρουσία σε επιτελικό επίπεδο.

Εξ’ άλλου ο guru του digital marketing, Neil Patel αλλά και πολλοί ακόμα marketers, όταν ρωτήθηκαν για τον αντίκτυπο που θα έχει η ΑΙ στην δουλειά μας, απάντησαν ότι θα είναι θετικός.

Πηγή εικόνας: neilpatel.com

 

Ίδωμεν, οι εξελίξεις τρέχουν και όλα είναι «ανοιχτά».

 

Πηγή Εικόνας Προφίλ gimagency.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΑς ξεκινήσουμε αποκρυπτογραφώντας το «ο» στο 4o. Το «ο» λοιπόν προκύπτει από το omni του omni-modal που σημαίνει με κάθε τρόπο.

23 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops