Ταξιδιωτικές ιστοσελίδες και περιεχόμενο

Για τις τουριστικές ιστοσελίδες η προετοιμασία για την επόμενη τουριστική σεζόν ξεκινάει τώρα.

Μα τώρα δεν έχει καλά-καλά τελειώσει η σεζόν, θα αναρωτηθούν αρκετοί. Κι όμως ο κατάλληλος χρόνος για να ξεκινήσει η προετοιμασία είναι τώρα.

Στο σημερινό άρθρο θα δούμε πως μπορείτε να προσφέρετε αξία μέσα από το περιεχόμενο στους χρήστες των ταξιδιωτικών site.

Ένας από τους κλάδους που ταρακουνήθηκαν πολύ τα τελευταία χρόνια (λόγω του κορωνοϊού) είναι αναμφίβολα ο τουριστικός. Παράλληλα ο τρόπος που οι άνθρωποι ταξιδεύουν άλλαξε επίσης κατά πολύ. Τα καταλύματα το ίδιο. Τα ταξιδιωτικά site και blog το ίδιο. Και έτσι έχει διαμορφωθεί ένα νέο τοπίο, στο οποίο για να ξεχωρίσετε χρειάζεται να προσαρμοστείτε σε όλες αυτές τις αλλαγές.

Το δυνατό σας χαρτί είναι η πρώτη σελίδα της Google. Όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι να βγαίνει κανείς στην πρώτη σελίδα της Google καθώς επίσης και ότι κανείς δεν κοιτάει τη δεύτερη.

Η νέα ενημέρωση περιεχομένου της Google φέρνει καλά νέα καθώς εστιάζει στο περιεχόμενο και πλέον η κατάταξη θα δημιουργείται βάση περιεχομένου που απευθύνεται σε ανθρώπους. Αν λοιπόν εστιάσετε στην ποιότητα του περιεχομένου και στα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους αναγνώστες, τότε το πιθανότερο σενάριο είναι να απολαύσετε μια αναπαυτική θέση στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της αναζήτησης της Google.

Ενεργοποίηση της πρόβλεψης εμπειρίας μέσω περιεχομένου

Η πρόβλεψη εμπειρίας περιεχομένου έχει να κάνει με τη χρήση ελκυστικού περιεχομένου που βοηθά τους χρήστες να προβλέψουν ποια θα είναι η εμπειρία τους στο μελλοντικό τους ταξίδι και ξεκινάει με την, από την πλευρά σας, σωστή κατανόηση της ταξιδιωτικής διαδρομής.

Διαφορετικές μορφές περιεχομένου, όπως άρθρα, οδηγοί ή λίστες με πράγματα που πρέπει κανείς να θυμάται ή να κάνει, μπορούν να κάνουν το περιεχόμενό σας ελκυστικό στο μάτι.

Αν συμπεριλάβετε και χρηστικές πληροφορίες όπως π.χ. για τον καιρό, τα αξιοθέατα κλπ τότε έχετε περικυκλώσει το θέμα «ταξίδι».

Αν θέλετε να πουλήσετε δραστηριότητες και περιηγήσεις, τότε συμπεριλάβετε και μία μακροσκελή και καλογραμμένη περιγραφή της περιήγησης και του τι να περιμένουν οι συμμετέχοντες σε αυτή. Αν το κάνετε δίνοντας βάση στο SEO τότε οπωσδήποτε θα χρησιμοποιήσετε τις σχετικές λέξεις-κλειδιά. Κάντε έρευνα σε λέξεις-κλειδιά για δείτε τι αναζητά το ακροατήριο-στόχος σας και να γράψετε άρθρα που θέλει να τα διαβάσει.

Χρησιμοποιήστε τις κριτικές των χρηστών και το περιεχόμενο που παράγουν οι χρήστες για να δημιουργήσετε καλύτερα τουριστικά προϊόντα

Το περιεχόμενο που παράγουν οι χρήστες μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις άλλων χρηστών με πολλούς τρόπους. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες σας μπορεί να μετατραπούν σε πρεσβευτές σας, αφού το word of mouth μπορεί να επηρεάσει την απόφαση για αγορά ταξιδίου.

Οι προσωπικές απόψεις χρηστών που έχουν ήδη ζήσει την εμπειρία του ταξιδιού που προσφέρετε, μπορούν να δελεάσουν και να ενθαρρύνουν νέους πελάτες. Αφήστε λοιπόν τους χρήστες να μοιραστούν την εμπειρία τους και να πληροφορήσουν το κοινό, από πρώτο χέρι. Προσπαθήστε ωστόσο να κρατήσετε έναν έλεγχο επάνω σε αυτό το περιεχόμενο ώστε να φιλτράρετε τυχόν ανεπιθύμητα ή κακόβουλα σχόλια.

Αν η λύση του ελεύθερου περιεχομένου από χρήστες σας τρομάζει (καθότι είναι αρκετά ανεξέλεγκτη) τότε υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να τους «ζητήσετε» περιεχόμενο με περισσότερο έλεγχο από την πλευρά σας.

Μπορείτε ας πούμε να:

  • Κάνετε μία έρευνα: όταν ένας πελάτης έχει δοκιμάσει το προϊόν σας, επικοινωνήστε μαζί τους και κάντε μία έρευνα για να πάρετε feedback. Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες που θα σας δώσει για να βελτιώσετε την εμπειρία των επόμενων πελατών.
  • Μετατρέψτε τους πελάτες σε μέλη: προσφέρετε στους χρήστες την επιλογή να γίνουν μέλη δίνοντας κίνητρα και προνόμια. Κάτι τέτοιο μπορεί να αυξήσει και το ποσοστό μετατροπών.
  • Ζητήσετε κριτικές: ζητήστε από τους πελάτες σας να κάνουν κριτική στο πακέτο που χρησιμοποίησαν. Να περιγράψουν την εμπειρία τους. Οι κριτικές μπορούν να δημοσιευθούν στο site σας, στο προφίλ σας στη Google, στο Tripadvisor, στο Facebook. Αν δείτε ότι υπάρχουν αρνητικές κριτικές μην φοβηθείτε να τις συζητήσετε και μην παραλείψετε να ευχαριστήσετε τους χρήστες δημοσίως.
  • Χρησιμοποιήστε τη δύναμη των Social media: μπορείτε να δείξετε ή και να επιδείξετε πόσο καλή δουλειά κάνετε. Αν ταγκάρετε την ή τις σελίδες σας και κοινοποιήσετε την τοποθεσία σας μπορείτε να «χτίσετε» επάνω στη πρόβλεψη εμπειρίας.

Θυμηθείτε ότι το περιεχόμενο των σελίδων που αφορούν τα ταξιδιωτικά πακέτα σας, πρέπει να παρουσιάζει την εμπειρία και όχι να πουλάει το προϊόν. Βεβαιωθείτε ότι έχετε στο νου σας το σωστό κοινό-στόχος και το είδος του περιεχομένου που τους αρέσει να καταναλώνουν και να κοινοποιούν. Μια καλή ιδέα για παράδειγμα, είναι να φτιάξετε ένα infographic με τους δημοφιλέστερους προορισμούς του 2022 ή μια λίστα με τα μνημεία της UNESCO ή ενδιαφέροντα δεδομένα σχετικά με ταξίδια.

Δείξτε την εμπειρία σας χρησιμοποιώντας niche περιεχόμενο

Μήπως είστε οι ειδικοί σε κάποια μορφή τουρισμού (π.χ. σαφάρι); Αν ναι, τότε δημιουργήστε εξειδικευμένους οδηγούς, με πληροφορίες για τις εκδρομές, τα ζώα, τον καιρό κλπ ώστε οι χρήστες να βρίσκουν ό,τι χρειάζονται στο δικό σας υλικό. Θα τους φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο όταν θα θέλουν να φτιάξουν την δική τους ταξιδιωτική εμπειρία.

Σκεφτείτε ποιες είναι οι συζητήσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια των περιηγήσεων και γράψτε περιεχόμενο βασισμένο σε αυτές.

Μια άλλη καλή ιδέα είναι να συνεργαστείτε με τους influencers του χώρου ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Ή με τοπικούς συνεργάτες τους οποίους μπορείτε να προωθήσετε. Ειδικά το τελευταίο δείχνει ότι ξέρετε περί τίνος πρόκειται και ότι γνωρίζετε καλά τον προορισμό.

Δημιουργήστε περιεχόμενο που επαυξάνει την εμπειρία

Μην χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενο για να πουλήσετε την περιήγηση απ’ ευθείας. Προσπαθήστε να βασίσετε το περιεχόμενό σας σε περιφερειακά θέματα.

Δηλαδή περιεχόμενο που αφορά τις πόλεις, τα μέρη για φαγητό, τα αξιοθέατα κλπ δίνει προσφέρει μεγαλύτερη αξία στο ακροατήριό σας. Όσο πιο πολλή λεπτομέρεια συμπεριλάβετε, όσο πιο ζωντανή κάνετε την περιγραφή, τόσο περισσότερο φαντάζονται τον εαυτό τους ως κομμάτι αυτής της περιήγησης.

Πληροφορίες όπως οι τιμές ή οι κατάλληλες για ταξίδι ημερομηνίες είναι σημαντικές αλλά δεν είναι προτεραιότητα. Αντίθετα πληροφορίες που σχετίζονται με τη ζωή και τις εμπειρίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού έχουν, διότι εξάπτουν τη φαντασία. Παράλληλα, θα σας βοηθήσουν στο SEO. Για αυτό βάλτε όση περισσότερη λεπτομέρεια μπορείτε. Γράψτε και περιγράψτε έχοντας στο μυαλό σας τον πελάτη σας. Βασικά βάλτε πρόσωπο, συναίσθημα και χτίστε σχέσεις. Κάντε τα κείμενά σας interactive, ευκολοδιάβαστα και ευνόητα.

Φυσικά μπορείτε να συμπεριλάβετε και video σε όλα αυτά, πράγμα που αυξάνει ακόμα περισσότερο την ελκυστικότητα του περιεχομένου.

Με λίγα λόγια

Σε ένα πολύ ανταγωνιστικό κλάδο, ο τρόπος για να ξεχωρίσετε είναι μέσω του περιεχομένου. Φτιάξτε το έτσι ώστε είναι ακαταμάχητο και θα δικαιωθείτε τόσο από τη Google όσο και από τους χρήστες που θα γίνουν πελάτες σας.

Εικόνες από: unsplash, google

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Τελευταία Άρθρα

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίζει από τις ανταγωνιστικές της. Όλες οι επιχειρήσεις λοιπόν, οφείλουν να έχουν ή να βρουν
Παλαιότερα, όταν σκεφτόμασταν το B2B marketing, μας έρχονταν στο μυαλό πρακτικές άμεσης διαφήμισης, όπου το μήνυμα απευθυνόταν απευθείας στον πελάτη-στόχο. Οπωσδήποτε, η άμεση διαφήμιση
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops