Τα νέα που φέρνει το Instagram για το 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Φυσικά και υπάρχουν νεότερα για την πλατφόρμα του Instagram. Προσθήκες που σύντομα θα μπουν (αν δεν έχουν ήδη μπει) στην καθημερινότητά μας. Και φυσικά αφορούν τους marketers και για αυτό θα τα δούμε όλα αναλυτικά παρακάτω.

Stories

Ένα καινούριο feature που δοκιμάζεται είναι τα συνεργατικά Stories.

Δηλαδή; Δηλαδή, Stories που μπορούν φτιαχτούν από έναν χρήστη για λογαριασμό ενός τρίτου, φίλου του. Ουσιαστικά, η λειτουργία αυτή δίνει την επιλογή σε αυτόν που δημιουργεί το Story να το ποστάρει σε έναν φίλο του (αντί για τον ίδιο). Η επιλογή γίνεται από ένα μενού και ο φίλος λαμβάνει το Story ως μήνυμα. Τότε μπορεί να το ελέγξει και αν θέλει να το προσθέσει στη ροή των Stories, να το κάνει δηλαδή δημόσιο. Αν όντως ο παραλήπτης του Story το ποστάρει, τότε το όνομα του αρχικού δημιουργού θα εμφανίζεται σε αυτό.

Εδώ πρακτικά έχουμε ένα «κλείσιμο ματιού» προς τους δημιουργούς για συνεργασίες και για περισσότερη δημιουργία περιεχομένου από χρήστες, το οποίο θα μπορεί να λάβει οργανική απήχηση.

Παράλληλα, όσον αφορά τα Stories, τεστάρονται δύο ακόμα νέες λειτουργίες:

1.Η διακοπή του uploading ενός Story, κάτι που θα βοηθήσει ιδιαίτερα τους social media managers μιας και επάνω στην ταχύτητα της δουλειάς κάτι μπορεί να ξεφύγει. Οπότε δεν είναι πλέον απαραίτητο να περιμένουμε να ανέβει το Story για να το διαγράψουμε (αν τυχόν διαπιστώσουμε κάποιο λάθος), μπορούμε απλώς να διακόψουμε το uploading.

2.Το Instagram τεστάρει επίσης την δυνατότητα του χρήστη να κοινοποιήσει ένα προφίλ σε ένα Story με ένα link που θα μπορεί να κλικαριστεί.

Οι δύο παραπάνω λειτουργίες δεν είναι σπουδαίες όπως η πρώτη, εντάσσονται όμως στο πλαίσιο μεγαλύτερης ευελιξίας και περισσότερων δυνατοτήτων που θέλει να δώσει η πλατφόρμα στον χρήστη.

Πηγή εικόνας: Linkedin.com

Cutout Stickers

Τι είναι πάλι αυτό; Ο χρήστης θα έχει την δυνατότητα, ζητώντας σχετική άδεια, να δημιουργήσει αποκόμματα από οποιαδήποτε ποσταρισμένη φωτογραφία και να τα χρησιμοποιήσει στο περιεχόμενο που δημιουργεί με τη μορφή sticker. Φυσικά αν ο original χρήστης διαγράψει την φωτογραφία τότε τα τυχόν αποκόμματα που έχουν δημιουργηθεί από αυτήν, διαγράφονται επίσης. Οι χρήστες θα έχουν έλεγχο για το αν το περιεχόμενό τους είναι διαθέσιμο για stickers ή όχι, μέσα από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού τους ή από τις ρυθμίσεις του εκάστοτε ποστ.

Χάρη σε αυτή την νέα δυνατότητα, το Instagram προσπαθεί να αυξήσει την δημιουργικότητα και την αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών.

Features που θα δούμε στο άμεσο μέλλον

Δημόσιες συλλογές: το Instagram αναπτύσσει τις δημόσιες συλλογές που πρακτικά είναι επέκταση των συνεργατικών συλλογών. Αν πράγματι προχωρήσει αυτή την λειτουργία, θα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να επιμελούνται και να κοινοποιούν συλλογές περιεχομένου που τους αρέσει. Αυτές λοιπόν θα χαρακτηρίζονται δημόσιες συλλογές και θα παραμένουν στο προφίλ του χρήστη ώστε οι νέοι επισκέπτες να αντιλαμβάνονται καλύτερα τα ενδιαφέροντα και την προσωπικότητά του.

Σε επίπεδο επιχειρήσεων, κάτι τέτοιο θα δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να δείξει πολυδιάστατη προσωπικότητα, πέρα από προϊόντα και υπηρεσίες. Φανταστείτε για λίγο τα boards του Pinterest και θα αντιληφθείτε ακριβώς περί τίνος πρόκειται.

Ποστ δημοσκοπήσεων: μερικοί χρήστες του Instagram έχουν πρόσβαση σε ποστ δημοσκοπήσεων στο feed. Λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που γίνεται και στα Stories. Ο χρήστης επιλέγει τη λειτουργία, δημιουργεί την ερώτηση και οι υπόλοιποι μπορούν να απαντήσουν.      

Αυτή η δυνατότητα φαντάζει μαγική στα μάτια των marketers αφού διευκολύνει πολύ την αλληλεπίδραση και το engagement μεταξύ μιας μάρκας και του κοινού της. Με δεδομένο ότι οι δημοσκοπήσεις πάντα «σηκώνουν» σχόλια και συζήτηση, η λειτουργία θα αυξήσει και την οργανική απήχηση των εν λόγω ποστ, ενώ θα ανοίξει το δρόμο σε πολύ δημιουργικές προσεγγίσεις (από την πλευρά των επιχειρήσεων).

Flipside: το Instagram πειραματίζεται με την λειτουργία Flipside, δηλαδή την παροχή δυνατότητας δημιουργίας ενός ιδιωτικού σκέλους στο προφίλ του χρήστη. Πρακτικά μιλάμε για δύο λογαριασμούς σε ένα. Ένα δημόσιο προφίλ στο οποίο όλοι έχουν πρόσβαση και ένα κλειστό κλαμπ επιλεγμένων επαφών, τις οποίες ο χρήστης προκαθορίζει, και με τις οποίες μοιράζεται το περιεχόμενο που θέλει.

Πηγή εικόνας: mspoweruser.com

Η λειτουργία Flipside θα δώσει την δυνατότητα τμηματοποίησης του ακροατηρίου και της κοινοποίησης διαφορετικού περιεχομένου σε διαφορετικά ακροατήρια. Οπότε για αυτούς που διατηρούν πολλαπλούς λογαριασμούς θα εξαλείψει την ανάγκη για εναλλαγές μεταξύ λογαριασμών. Παρόλα αυτά η λειτουργία ακόμα δεν έχει εξηγηθεί και αναλυθεί επαρκώς οπότε είμαστε εν αναμονή των λεπτομερειών. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε σε τι βαθμό θα υιοθετηθεί η λειτουργία μαζικά ή θα παραμείνει σε μικρό αριθμό χρηστών.

Πηγή εικόνας: hashtagstack.com

Notes prompts: το Instagram τεστάρει μία ακόμα νέα λειτουργία που την ονομάζει “Notes Prompts” (Σημειώσεις Προτροπής) για να δώσει περισσότερο engagement στην πρόσφατα λανσαρισμένη λειτουργία των σημειώσεων (Notes). Οι σημειώσεις αφήνουν τον χρήστη να ποστάρει κείμενο, εικόνα ή τραγούδια στο επάνω μέρος του προφίλ του ώστε οι φίλοι του και οι followers να το δουν και να αλληλεπιδράσουν με αυτό. Καθώς όμως αρκετοί χρήστες φαίνεται να έχουν πρόβλημα να βρουν κάτι για να ποστάρουν, το Instagram, μέσω της λειτουργίας Prompts, θα δίνει ερωτήσεις και θέματα συζήτησης για να «ανάψει» η συζήτηση. Για παράδειγμα: «πως αισθάνεσαι σήμερα;» ή «τι μουσική ακούς τώρα;», όπως δηλαδή κάνει το μεγάλο αδελφάκι Facebook που ρωτάει «τι σκέφτεσαι;».

Στόχος αυτής της προσθήκης είναι να γίνει λίγο περισσότερο αλληλεπιδραστική η πλατφόρμα και οι πρώτες ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές αφού το δύσκολο κοινό των εφήβων φάνηκε να αγκάλιασε το νέο feature.

Εμπειρία χρήσης στην Ευρώπη

Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί περί ιδιωτικότητας επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας του Instagram. Πλέον η Meta θα επιτρέψει στους Ευρωπαίους χρήστες να αποσυνδέουν τους λογαριασμούς τους στο Facebook, Instagram, Messenger, Marketplace και Gaming έτσι ώστε να μην ρέουν δεδομένα μεταξύ τους. Ο στόχος είναι να ξεχωρίσουν οι πλατφόρμες και να περιοριστεί η κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων αν ο χρήστης δεν επιθυμεί ενοποιημένο περιβάλλον.

Για τους marketers που δρουν και στοχεύουν ευρωπαϊκά κοινά, ο κατακερματισμός των δεδομένων θα σημαίνει λιγότερο ενοποιημένα καταναλωτικά προφίλ καθώς και στατιστικά στοιχεία για την μόχλευση των διαφημίσεων. Αναμένεται ωστόσο να δημιουργηθούν λύσεις ώστε να διατηρηθεί η συνέχεια στη διαφήμιση και στα analytics παρά την αποσύνδεση των λογαριασμών. Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί να ενεργοποιήσουμε την δημιουργικότητα που διακατέχει εμάς τους marketers και να βρούμε τρόπους να συνεχίσουμε την δουλειά μας, καινοτομώντας και βρίσκοντας λύσεις.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: techfyba.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΟ τίτλος, δυστυχώς, περιγράφει μία πραγματικότητα. Συχνά μία επιχείρηση έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο SEO αλλά τελικά το αποτέλεσμα δεν

19 Φεβρουαρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΌλοι θέλουμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας την ΤΝ (αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο την χρησιμοποιούμε) και

2 Φεβρουαρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops