Βοηθήστε την ομάδα σας να υιοθετήσει την AI

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Εδώ και λίγους μήνες ένας καινούριος «πονοκέφαλος» έχει προστεθεί στους πονοκεφάλους των επιχειρήσεων: η αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και το πως αυτή θα υιοθετηθεί από αυτές.

Οι ερωτήσεις είναι πολλές: θα αντικαταστήσει εργαζόμενους; θα αφορά όλα τα τμήματα της επιχείρησης; θα μειώσει ώρες εργασίας; θα αυξήσει το κόστος; θα αλλάξει τη δομή της επιχείρησης; θα επηρεαστεί η ομάδα; Κι αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα.

Πρέπει οι μικρές επιχειρήσεις να ενσωματώσουν την ΤΝ;

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει άρδην τόσο το εργασιακό περιβάλλον όσο και το παραγωγικό μοντέλο σε πολλούς κλάδους. Ωστόσο η εφαρμογή της ΤΝ μπορεί να λύνει πολλά προβλήματα αλλά μπορεί ταυτόχρονα να δημιουργεί και αρκετές απειλές.

Οι επιχειρηματίες που δεν αισθάνονται ιδιαίτερα βέβαιοι για την υιοθέτηση της ΤΝ στη δουλειά τους, είναι σημαντικό να καταλάβουν ότι μπορεί να βοηθήσει στην διαμόρφωση εξαιρετικών προϊόντων με το ίδιο ή και μικρότερο κόστος. Τα συστήματα ΤΝ έχουν εκπληκτικές υπολογιστικές δυνατότητες  και εργαλεία που μπορούν να εκτοξεύσουν τις δυνατότητες των marketer. Μία τεχνολογία σχεδόν υπεράνθρωπη βρίσκεται στα χέρια μας και είναι λογικό να μας φοβίζει.

Η αντίσταση στην αλλαγή είναι διαχρονικό πρόβλημα το οποίο αποτελεί και πανεπιστημιακό μάθημα. Πλέον βρισκόμαστε μπροστά σε μία αλλαγή στην οποία είναι εν μέρει μάταιο να αντισταθούμε. Οι πρώτοι που θα την υιοθετήσουν, θα έχουν και το πλεονέκτημα. Θα μπορούν να παίρνουν δουλειές με σπουδαία παραδοτέα και υψηλή αποτελεσματικότητα.

Εξ’ άλλου, οδηγός των εξελίξεων είναι οι ανάγκες και οι προσδοκίες των πελατών.

Και να φανταστείτε ότι η εξέλιξη της ΤΝ είναι εκθετική. Οπότε, όποιος σκέφτεται να προχωρήσει πρέπει να το κάνει άμεσα για να αποκτήσει τις κατάλληλες δεξιότητες εγκαίρως.

Πηγή εικόνας: coruzanttechnologies

Αποκτήστε νοοτροπία ΤΝ

Η επιτυχημένη ενσωμάτωση της ΤΝ ζητά από τις επιχειρήσεις να εξελίξουν τον τρόπο σκέψης τους και επομένως να αγνοήσουν τις εσωτερικές αντιδράσεις και να κινηθούν σταθερά προς την υιοθέτησή της.

Οι ομάδες που θα εντάξουν την ΤΝ στην καθημερινότητά τους χρειάζονται επαρκείς εξηγήσεις και χρόνο για να δεχθούν την αλλαγή. Ένας καλός τρόπος για να καθοδηγήσετε την ομάδα σας είναι να της δείξετε σε ποιες λειτουργίες μπορεί να μπει η ΤΝ. Στην συνέχεια να τους δείξετε τον τρόπο και την μεθοδολογία.

Ένας άλλος τρόπος θα ήταν να δημιουργήσετε ένα παράδειγμα/πρόκληση στο οποίο η ομάδα θα κληθεί να συμμετάσχει επί του πρακτέου και όχι απλώς παρακολουθώντας.

Προσλήψεις ή περικοπές;

Μέχρι στιγμής ο κύριος προβληματισμός, σε σχέση με την ΤΝ, αφορά τον περιορισμό ή όχι των θέσεων εργασίας.

Ωστόσο η ΤΝ ήρθε να αναβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες και την εργασιακή καθημερινότητα και όχι να διώξει κόσμο από τις δουλειές του. Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τις παρενέργειες που προκαλεί η χρήση της ΤΝ. Για παράδειγμα πολλές εμπορικές επιχειρήσεις σταματούν τη συνεργασία με agencies που αφορούσαν σε υπηρεσίες marketing και το κάνουν in-house με την χρήση εργαλείων ΤΝ.

Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι η αποτελεσματικότητα είναι αυτή που κάνει την διαφορά, είτε πρόκειται για agency είτε πρόκειται για εμπορική επιχείρηση.

Για να ανταπεξέλθουν οι εργοδότες και στις δύο περιπτώσεις χρειάζεται να σκεφτούν τα εξής:

  • Την εκπαίδευση του προσωπικού στα εργαλεία της ΤΝ
  • Την αλλαγή ρόλων/θέσεων βάζοντας άτομα πιο δεκτικά στην αλλαγή σε θέσεις που χρησιμοποιούν την ΤΝ
  • Την αναδιάταξη των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών έτσι ώστε να εναρμονιστούν με την νέα εποχή

Πειραματισμός

Πειραματιστείτε με την ΤΝ με δομημένο τρόπο για να μάθετε πως θα την προσεγγίσετε. Είναι σημαντικό να αναπτύξετε μία εσωτερική διαδικασία για αυτούς τους πειραματισμούς.

Για να το κάνετε, απαντήστε αυτές τις παρακάτω ερωτήσεις.

Δηλαδή, ποιοι και πόσοι επιβλέπουν αυτές τις διαδικασίες;

Ποιοι αποφασίζουν την υιοθέτηση ή όχι κάποιου εργαλείου ΤΝ;

Πως και κατά πόσο οι ενδεχόμενες αλλαγές επηρεάζουν την ροή εσόδων στην επιχείρηση;

Ποιες ευκαιρίες ανάπτυξης παρουσιάζονται;

Τι νομικές επιπλοκές μπορεί να επέλθουν με την χρήση της ΤΝ;

Πως προστατεύονται τα δεδομένα της επιχείρησης άπαξ και εισέλθουν σε ένα μοντέλο ΤΝ;

Πηγή εικόνας: airgram.io

Ο δεκάλογος υιοθέτησης της ΤΝ

  1. Διαβάστε και εξοικειωθείτε με το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει η ΤΝ
  2. Βρείτε τα προβλήματα που θέλετε να σας λύσει η ΤΝ
  3. Δώστε προτεραιότητα στην παραγωγή αξίας και όχι στην υιοθέτηση της ΤΝ γενικώς και αορίστως.
  4. Αναγνωρίστε το κενό δεξιοτήτων που εμφανίζεται στο εργασιακό δυναμικό.
  5. Συζητήστε με ειδικούς και εν ανάγκη φτιάξτε μία διατμηματική ομάδα εργασίας επάνω στα θέματα της ΤΝ.
  6. Δουλέψτε επάνω σε ένα παράδειγμα.
  7. Ξεκινήστε από κάτι μικρό για να κατανοήσετε την λειτουργία και προχωρήστε σταδιακά.
  8. Σκεφτείτε τι αλλαγές στον εξοπλισμό της επιχείρησής σας μπορεί να χρειαστούν. Π.χ. μεγαλύτερο
  9. Προσθέστε την ΤΝ σε μικρές, καθημερινές εργασίες.
  10. Διατηρήστε τις ισορροπίες μεταξύ των νέων εφαρμογών και των παλιών διαδικασιών.

Και το νούμερο 11 του δεκαλόγου (sic) είναι: μην φοβάστε την αλλαγή. Η αλλαγή θα έρθει είτε την φοβόμαστε είτε όχι. Και επομένως καλύτερα να την πιάσετε από την αρχή διότι αν μπείτε με καθυστέρηση μπορεί να είναι αργά.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: Pcmag

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops