Γίνε ο απόλυτος άρχοντας των GA4

   Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

Με αυτό το άρθρο ακόμα και οι αρχάριοι θα γίνουν εξπέρ στα GA4, τα οποία βρίσκονται στη ζωή μας εδώ και λίγο καιρό.
Το ότι την 1η Ιουλίου που μας πέρασε τα απλά analytics μας χαιρέτησαν και τη θέση τους πήραν τα GA4, δεν σημαίνει ότι όλοι οι χρήστες έπεσαν με τα μούτρα στις αναλύσεις. Κάτι το καλοκαίρι, κάτι οι αναβολές λόγω του φόβου της αλλαγής και βρισκόμαστε στον Σεπτέμβριο, σχεδόν, για να αρχίσουμε να τα δουλεύουμε.
Με τα επτά παρακάτω tips θα τα «παίζετε στα δάχτυλα» σε χρόνο μηδέν.
Ξεκινάμε;

1.Κατανοήστε τη διαφορά τους από τα προηγούμενα

Εντάξει, αυτό δεν είναι ακριβώς tip αλλά η κατανόηση της διαφοράς με την προηγούμενη έκδοση analytics είναι το κλειδί για την επιτυχημένη δουλειά με αυτά. Δύο είναι οι βασικές αλλαγές:
• Η συμπεριφορά περιήγησης αφορά όλες τις συσκευές και πλατφόρμες.
• Οι αλλαγές στο απόρρητο που συνεπάγονται ότι λιγότερα δεδομένα χρήστη είναι ορατά μέσω cookies και περισσότερα δεδομένα συγκεντρώνονται για την προστασία της ανωνυμίας των χρηστών.
Τα Universal Analytics είχαν φτιαχτεί για την εποχή πριν από τις παραπάνω αλλαγές και έτσι η μεθοδολογία τους είχε ξεπεραστεί. Ενώ τα GA4, όπως γράψαμε παραπάνω, σχεδιάστηκαν να μετρούν σε όλες τις ροές, τόσο σε web όσο και σε εφαρμογές, ανεξαρτήτως cookies.
Και έτσι δεν βλέπουμε πλέον συνεδρίες αλλά events που ενοποιούν την διαδρομή του χρήστη. Φυσικά αυτό καθιστά τα προηγούμενα δεδομένα μη συγκρίσιμα με τα νέα.

2.Επιτυχημένο σετάρισμα

Έχετε αμφιβολίες ότι τα έχετε σετάρει σωστά;
Όσον αφορά τους διαφημιστές, βεβαιωθείτε ότι έχετε μεταφέρει όλα τα links, επικυρώστε ότι έχουν μεταφερθεί οι στόχοι και οι μετατροπές και ότι ποντάρετε στις σωστές μετατροπές και ακροατήρια.
Ένας γρήγορος τρόπος να φέρετε τα events των UA στα GA4 είναι επιλέγοντας το «Collect Universal Analytics events» στα tag settings.
Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείτε ένα event που καταγράφει ως παραμέτρους τα: Κατηγορία/ Ενέργεια/ Τύπο/ Ετικέτα. Θα επιβεβαιώσετε τη λειτουργία του κοιτώντας στο Events section κάτω από το Configure.
Ο βοηθός σεταρίσματος είναι εδώ για να σας βοηθήσει και μάλιστα είναι καλή ιδέα να τον παρακολουθήσετε.

3.Πάρτε τον χρόνο σας πριν ξεκινήσετε

Δοκιμάσατε και σας φάνηκαν «δύσκολα»; Δεν είστε οι μόνοι.
Όπως κάθε τι καινούριο και τα GA4 θέλουν τον χρόνο τους. Όμως η Google έχει αρκετά εργαλεία για βοήθεια. Για παράδειγμα:
• Το Skillshop: ξεκινήστε το για να καταλάβετε τις κύριες έννοιες και τη δομή των λογαριασμών.
• Analytics for beginners & SMBs: για τους εντελώς αρχάριους στο κομμάτι analytics αφού καθοδηγεί σε σετάρισμα, αναφορές και πολλά ακόμα.
• Analytics for marketers & analysts: για τους πιο έμπειρους και πιο προχωρημένους στο κομμάτι analytics.
• Mini Guides: η είσοδος σε κάθε ένα επιμέρους κομμάτι των GA4.
• Metrics: GA4 vs. UA: το μεγαλύτερο εμπόδιο στον επίδοξο χρήστη των GA4 είναι η γνωριμία με τις μετρήσει και το πως συγκρίνει ή δεν συγκρίνει με τα UA. Χάρη σε αυτό θα πάψετε να πονοκεφαλιάζετε.
• Reporting comparison: παρόμοιας λογικής με το παραπάνω, ο πίνακας αυτός δείχνει δεδομένα που είναι και δεν είναι διαθέσιμα στις αναφορές, στις εξερευνήσεις, στο Google Analytics Data API, και στο BigQuery Export.

Εικόνα από searchenginejournal.com

4.Κατακτήστε τις λειτουργίες που προσφέρουν τα GA4 (και που δεν υπήρχαν στα UA)

Με τα GA4 θα πάρετε αναλύσεις σε βάθος, θα μάθετε περισσότερα για τα ακροατήριά σας και θα εξοικονομήσετε χρόνο. Δείτε μερικές από τις λειτουργίες τους.
Νέες λειτουργίες κατάλληλες για ΜικροΜεσαίες Επιχειρήσεις

Επιχειρηματικοί στόχοι

Όταν εξειδικεύετε τον ή τους επιχειρηματικούς σας στόχους, τότε ένα σετ από αναφορές που σχετίζονται με αυτούς τους στόχους ανοίγουν αυτόματα, όπως για παράδειγμα δημιουργία leads, online πωλήσεις και brand awareness.
Μπορείτε επίσης να βρείτε όλες τις σχετιζόμενες αναφορές και να τις προσθέσετε στην ιδιοκτησία σας.

Εξατομικευμένη πρώτη σελίδα

Κάθε χρήστης μπορεί να βλέπει διαφορετικές αναλύσεις. Κάτι που δεν συνέβαινε στα UA όπου όλοι οι χρήστες είχαν την ίδια εικόνα.

Analytics Intelligence

Αυτή η σειρά λειτουργιών χρησιμοποιεί τη μηχανική μάθηση και τους κανόνες που της ορίζετε για να εμφανίσει αυτόματες και custom δεδομένα σε διάφορα σημεία στα GA4 ενώ σας ειδοποιεί για σημαντικές αλλαγές και για διαφαινόμενες τάσεις.
Μπορείτε, αν θέλετε, να κάνετε ερωτήσεις απ’ ευθείας στην γραμμή αναζήτησης.

Επαυξημένη μέτρηση συμβάντων (Enhanced Event Measurement)

Δεν απαιτείται κώδικας! Με τις επαυξημένες μετρήσεις μπορείτε να ενεργοποιήσετε συμβάντα απ’ ευθείας στο GA4 και να μετρήσετε αλληλεπιδράσεις με το περιεχόμενό σας, π.χ. αλληλεπίδραση με φόρμα, με downloads ή video engagement.
Ακροατήρια σε όλες τις συσκευές, σε όλες τις πλατφόρμες
Το GA4 βρίσκει τον χρήστη όπου κι αν βρίσκεται καθώς ενοποιεί τα σημεία επαφής σε όλη τη διαδρομή του. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα για να κάνετε καλύτερη τη διαφήμισή σας.

Προγνωστικά κοινού

Στα GA4 η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει να κάνει προβλέψεις για αγορές που θα γίνουν στις επόμενες επτά μέρες. Αρκεί βέβαια να υπάρχουν επαρκή δεδομένα.

Εργαλείο δημιουργίας κοινού του Analytics στο Google Ads (Analytics Audience Builder in Google Ads)

Χάρη στα GA4 τα κοινά (απλά και προγνωστικά) που δημιουργείτε στο περιβάλλον του Ads μπορούν να μεταφερθούν στα analytics μόλις συνδέσετε τους λογαριασμούς και έτσι δεν χρειάζεται να μπαινoβγαίνετε σε λογαριασμούς για να δουλέψετε.

Εικόνα από en.ryte.com

Βελτιώσεις που αυξάνουν τις δυνατότητες

Ταυτότητα χρήστη (User-ID)

Η ταυτότητα του χρήστη είναι ορατή σε όλες τις αναφορές για να παρέχει πιο ακριβή δεδομένα.

Εξερευνήσεις

Οι «εξερευνήσεις» οι οποίες ήταν διαθέσιμες μόνο στα UA 360 σας δίνουν τη δυνατότητα για περαιτέρω εμβάθυνση στην συμπεριφορά καταναλωτή και στις κύριες επιχειρηματικές σας μετρήσεις.

Προσαρμοσμένες αναφορές funnel

Όπως και οι εξερευνήσεις έτσι και τα custom funnels ήταν διαθέσιμα μόνο στα UA 360. Όχι πια. Και πλέον θα βλέπετε ποια βήματα ακολούθησαν οι χρήστες για να ολοκληρώσουν ένα task και θα αξιολογείτε πόσοι χρήστες τα παράτησαν στη μέση, είτε αυτό αφορά το site είτε την εφαρμογή. Επιπλέον θα μπορείτε να σώσετε τις αναφορές στη Βιβλιοθήκη για γρήγορη αναζήτηση.

BigQuery export

Το ίδιο και με το BigQuery event export το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο σε όλους τους GA4 χρήστες. Μπορείτε να συμπεριλάβετε και να αποκλείσετε συγκεκριμένα event για κάθε ιδιοκτησία.

Google Marketing Platform Integrations

Συνενώστε όλα τα προϊόντα marketing της Google.

App ecosystem integrations

Οι ενσωματώσεις με το Firebase, το Play, τις Καμπάνιες εφαρμογών, το AdMob και το Ad Manager στο GA4 μπορούν να σας δώσουν μια σαφέστερη κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών και της δημιουργίας εσόδων στις εφαρμογές σας.

5.Δεν απαιτείται κώδικας

Το γεγονός ότι οι οποιεσδήποτε αλλαγές θέλει να κάνει ο χρήστης δεν απαιτούν κώδικα δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα GA4. Εφαρμόζοντας το Google tag μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε και να επεξεργαστείτε events στα GA4. Παράλληλα στο Help Center θα βρείτε παραδείγματα, λεπτομέρειες και εκπαιδευτικά video. Με τα GA4 μπορείτε να ξεπεράσετε τις συνήθεις αναφορές (κατηγορία, δράση, ετικέτα, θεάσεις σελίδας και συνεδρίες και να συγκεντρώσετε δεκάδες άλλα events ακόμα και εντελώς εξατομικευμένα events.
Αυτή η δυνατότητα υψηλής εξατομίκευσης είναι αυτή που κάνει τα GA4 απίστευτα ευέλικτα.
Με το report builder μπορείτε για παράδειγμα να δημιουργήσετε οποιαδήποτε αναφορά φαντάζεστε και οποιονδήποτε συνδυασμό διαστάσεων και μετρήσεων. Μπορείτε να βάλετε φίλτρα ώστε οι αναφορές να προσαρμόζονται στις ανάγκες των επιμέρους χρηστών και του πεδίου στο οποίο απασχολούνται.

6.Εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τις συγχωνεύσεις διαφημίσεων

Ένας καλός τρόπος για να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες των GA4 είναι ο εξής: συνδέοντας τους λογαριασμούς Google Ads, Display & Video 360, ή Search Ads 360 στα Analytics και ενεργοποιώντας την εξατομικευμένη διαφήμιση.
Έτσι, αυτόματα, καταγράφετε, κοινοποιείτε και ενεργοποιείτε προσαρμοσμένα είδη κοινού στις καμπάνιες σας.
Η εισαγωγή των μετατροπών από τα GA4 μπορεί να σας δώσει σημαντικό feedback για τις καμπάνιες σας και να βελτιώσει την απόδοση του αυτόματου bidding.
Αν πάλι θέλετε, μπορείτε να εξαιρέσετε events από την χρήση τους για εξατομίκευση διαφημίσεων καθώς και πάλι δεν απαιτείται κωδικοποίηση.
Τα κοινά που καθορίζετε είναι προϋπολογισμένα ως προς το πλήθος με βάση τα δεδομένα των τελευταίων 30 ημερών και αναθεωρούνται σε καθημερινή βάση.

7.Κατανοήστε την αναφορά ταυτότητας και τα όρια δεδομένων

Τα GA4 χρησιμοποιούν τέσσερις μεθόδους ταυτοποίησης για να ενοποιήσουν τα σημεία επαφής του χρήστη από όλες τις συσκευές και πλατφόρμες σε μία διαδρομή. Αυτές είναι οι: User-ID, Google signals, Device-ID και Modeling.
Επίσης, υπάρχουν τρεις επιλογές αναφοράς ταυτότητας:
• Μεικτή, δηλαδή χρησιμοποιεί κάθε μία από τις τέσσερις παραπάνω μεθόδους, με την παραπάνω σειρά για να ταυτοποιήσει τους χρήστες.
• Παρατήρησης, δηλαδή χρησιμοποιεί τις τρεις πρώτες μεθόδους ταυτοποίησης.
• Βάσει συσκευής, δηλαδή μόνο βάσει της ταυτότητας της συσκευής.
Αν χρησιμοποιείτε τις δύο πρώτες επιλογές με ενεργό Google Signals, οι αναφορές σας θα υπόκεινται σε διαδικασία προστασίας της ανωνυμίας των χρηστών. Θα το καταλάβετε από το πορτοκαλί τριγωνικό εικονίδιο επάνω δεξιά στην οθόνη.
Επιπλέον, μπορείτε να αλλάζετε επιλογές ταυτοποίησης κοινού χωρίς να επηρεάζεται η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων.

Αντί επιλόγου… Αναμένονται επιπλέον λειτουργίες και βελτιώσεις

Τα GA4 «στήθηκαν» για μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εποχή. Και ενώ είναι εύκολο να εξατομικευθούν, είναι ταυτόχρονα πιο χρήσιμα και πιο διεισδυτικά.
Η Google ενημερώνει ότι δεν θα «κάτσει στα αβγά της» και ότι ετοιμάζει επιπλέον λειτουργίες και βελτιώσεις ειδικότερα σε ότι αφορά το Advertiser Workspace και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

 

Εικόνα προφίλ: gonedigitalgroup.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops