Πλάνο SEO με τη βοήθεια υπολογιστικών φύλλων (Google Sheets ή xls)

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Όταν μιλάμε για SEO η λέξη αναθεώρηση είναι η πρώτη που μας έρχεται στο μυαλό, διότι ένα πλάνο SEO δεν είναι ποτέ ευαγγέλιο, είναι κάτι που χρειάζεται συστηματική δημιουργία και διαρκή βελτιστοποίηση.

Σήμερα θα δούμε έναν τρόπο να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη, όσον αφορά το πλάνο SEO μας με την βοήθεια του Google Sheets ή του xls.

Μετατρέψτε τις λέξεις-κλειδιά σε URLs

Ας ξεκινήσουμε προσθέτοντας νέο περιεχόμενο στο πλάνο σας. Σίγουρα θα έχετε έτοιμη μία λίστα με λέξεις-κλειδιά, τις οποίες μπορείτε να μετατρέψετε σε URLs με μία απλή διαδικασία.

Με την φόρμουλα LOWER μετατρέψτε τις λέξεις που είναι με κεφαλαία σε μικρά

  • =LOWER(A1)

Χρησιμοποιήστε το SUBSTITUTE για να μετατρέψετε τα κενά σε παύλες

  • =SUBSTITUTE(A1,“ ”,“-”)

Η αλλαγή αυτή μπορεί να γίνει σε δύο βήματα, όπως παραπάνω, ή σε ένα, όπως παρακάτω:

  • =LOWER(SUBSTITUTE(A1,“ ”,“-”))

Αν χρησιμοποιήσετε την εντολή JOIN μπορείτε να συμπεριλάβετε κατηγορίες ή φακέλους στο URL και να τα διαχωρίσετε με κάθετο (slash). Παράδειγμα:

  • =JOIN(“/”,A1,A2)

Αντιγράψτε τα αποτελέσματα ως απλό κείμενο, χωρίς τις φόρμουλες, σε μία άλλη στήλη και ξεκινήστε τις διορθώσεις και είστε έτοιμοι.

Αλλάξτε τα URLs

Ας πούμε ότι θέλετε να δείτε ποιες σελίδες του site δεν αποδίδουν καλά και χρειάζονται ανανέωση.

Ένας τρόπος είναι να εξάγετε την εκάστοτε σελίδα από τα Google Analytics και την Κονσόλα Αναζήτησης.

Χρησιμοποιείστε τη φόρμουλα VLOOKUP για να συνδυάσετε τα δεδομένα σε μία αναφορά.

Χρησιμοποιήστε την εντολή CONCATENATE για να συνδυάσετε το domain με τη διαδρομή της σελίδας σας ώστε να πάρετε το τελικό URL.

Η εντολή JOIN είναι χρήσιμη αν έχετε πολλαπλές κατηγορίες ή φακέλους στο URL σας. Διαχωρίστε κάθε φάκελο σε στήλες και χρησιμοποιώντας την εντολή JOIN ξαναενώστε τα βάζοντας μία κάθετο ανάμεσά τους.

Φιλτράρετε τα δεδομένα σας

Προφανώς δεν μπορείτε να διαχειριστείτε ολόκληρο το αρχείο περιεχομένου σας μεμιάς. Θα ήταν βολικό να το σπάσετε σε ομάδες και να αξιολογήστε ποιες κατηγορίες χρειάζονται άμεση ανανέωση.

Οι φόρμουλες AVERAGE IF και SUM IF είναι χρήσιμες για το φιλτράρισμα των δεδομένων για μία συγκεκριμένη ομάδα από σελίδες ή λέξεις-κλειδιά.

Δηλαδή:

  • Αν το περιεχόμενο είναι σε αυτό το εύρος,
  • Ταιριάζει με αυτό το κελί,
  • Δείξε μου αυτά τα δεδομένα.

Χρησιμοποιήστε τη φόρμουλα AVERAGE IF για δεδομένα που αφορούν την  κατάταξη ή το ποσοστό μετατροπών. Χρησιμοποιήστε τη φόρμουλα SUM IF για να αθροίσετε τις συνεδρίες και τις μετατροπές.

Το κελί ελέγχου μπορεί να είναι απόλυτη τιμή ή να δέχεται χαρακτήρες μπαλαντέρ όπως «λέξη-κλειδί» για να εμφανίζει περιεχόμενο με μερική αντιστοίχιση.

Μπορείτε επίσης να έχετε το περιεχόμενο αναφοράς της συνάρτησης σε ένα συγκεκριμένο κελί. Εάν το κάνετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το $ για να αναφέρετε ένα απόλυτο κελί, γραμμή ή στήλη (όπως $B$1) εάν σύρετε τη συνάρτησή σας σε άλλα κελιά.

Χρησιμοποιήστε τις φόρμουλες AVERAGE IFS ή SUM IFS αν έχετε πολλές καταστάσεις να ελέγξετε. Η φόρμουλα AVERAGE IFS μπορεί να συμπεριλάβει έως 127 υποθέσεις.

Εδώ η λογική είναι αντίστροφη:

  • Δείξε μου τα δεδομένα αν ταιριάζουν με τα κριτήριά μου,
  • Έλεγξε αυτό το εύρος δεδομένων,
  • Για την πρώτη υπόθεση,
  • Έλεγξε το δεύτερο εύρος,
  • Για την δεύτερη υπόθεση, κ.ο.κ.

Αναζητήστε παλαιότερο περιεχόμενο

Μία από τις εργασίες που περιλαμβάνει το SEO αφορά και παλιότερο περιεχόμενο. Μπορεί για παράδειγμα να θέλετε να ανανεώσετε παλιότερες σελίδες. Αν έχετε μία λίστα περιεχομένου καθώς και τις ημερομηνίες που δημοσιεύθηκε ή ανανεώθηκε, τότε οι φόρμουλες  MIN και MAX θα σας πουν ποιες σελίδες είναι παλιές και ποιες νεώτερες. Χρησιμοποιήστε αυτές τις φόρμουλες για να ορίσετε ένα εύρος ημερομηνιών, π.χ. =MIN(A1:A10)

Καθαρίστε τα φύλλα σας

Αν θέλετε να καθαρίσετε τα υπολογιστικά σας φύλλα πριν προσθέσετε τις σελίδες στο αρχείο περιεχομένου γιατί οι ενδείξεις #N/A και #ERROR δείχνουν ακαταστασία ή μπερδεύουν τους υπολογισμούς σας, τότε προσθέστε την εντολή IFERROR πριν από κάθε φόρμουλα για αλλάξετε αυτό που θα εμφανίζεται σε κάποιο κελί σε περίπτωση λάθους.

  • =IFERROR(“Custom error message”,VLOOKUP(…))

Μπορείτε να το κάνετε να δείχνει 0 ή τίποτα.

Η φόρμουλα IF ISBLANK σας δίνει τη δυνατότητα εξατομίκευσης. Δηλαδή :

  • Αν αυτό το κελί έχει πρόβλημα,
  • Δείξε ή κάνε αυτό,
  • Αλλιώς κάνε αυτό.

Ελέγξτε τους αριθμούς και ολοκληρώστε το πλάνο περιεχομένου

Τα υπολογιστικά φύλλα μας προσφέρουν τεράστια βοήθεια σε ό,τι αφορά την ποσοτική δουλειά αλλά πάλι εσείς θα πρέπει να κάνετε το ξεσκαρτάρισμα, δηλαδή την ποιοτική δουλειά, διότι μόνο εσείς ξέρετε καλύτερα τι δουλεύει για τη δουλειά σας και τι όχι. Εσείς μόνο ξέρετε αν μια λέξη-κλειδί είναι κατάλληλη για το άρθρο σας ή αν χρειάζεται να καταργήσετε μία σελίδα που υπολειτουργεί. Το SEO είναι τέχνη και επιστήμη και η συνεχής ενασχόληση με αυτό, εξοικονομώντας χρόνο χάρη στις φόρμουλες, θα σας φέρει πιο γρήγορα στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Μην χάνετε χρόνο και μην χάνετε ευκαιρίες να βελτιώσετε το SEO του site σας καθώς είναι ο τρόπος να επιτύχετε οργανική παρουσία.

Όλα τα παραδείγματα είναι από το searchengineland.com.

Πηγή εικόνας προφίλ : zapier.com

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops