Τι απαντά η Google στην ερώτηση «γιατί ένα site δεν ανεβαίνει στην κατάταξη παρά το καλό SEO;»

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Έχετε το site σας, κάνετε καλό SEO και παρόλα αυτά δεν βγαίνετε ψηλά στην κατάταξη;

Για να δούμε τι έχει να πει η Google για όλα αυτά.

Κατ’ αρχάς τι σημαίνει «καλό SEO»; Από τι αποτελείται; Ποια είναι η εμπειρία του SEO manager; Ποιες είναι οι γνώσεις του;

Το SEO αποτελεί ένα πεδίο στο οποίο δυστυχώς η αποτυχία δείχνει τα κενά γνώσεων και εμπειρίας. Επίσης το SEO αφορά δύο βασικά πεδία, το τεχνικό και το marketing.

Ας δούμε τις περιπτώσεις μία-μία.

Κατάταξη

Απογοητευμένος πελάτης ο οποίος έχει επενδύσει χρήματα και χρόνο στο SEO αναρωτιέται «γιατί το site του δεν εμφανίζεται στα τοπ 200 παρά το γεγονός ότι έχει sitemap, σελίδες που έχουν γίνει indexed, ενημερωμένο περιεχόμενο, backlinks και on-page optimization.

Η Google απαντά ότι από την πλευρά της αυτά που μετρούν περισσότερο είναι τεχνικά ζητήματα του SEO όπως τα δομημένα δεδομένα, η ταχύτητα της σελίδας και η ποιότητα του περιεχομένου. Δηλαδή όχι τόσο το προωθητικό κομμάτι του SEO που περιγράφεται στην ερώτηση.

Ένας καλός τρόπος για να καταλάβετε την αξία του SEO, όπως την αντιλαμβάνεται η Google είναι η σύγκριση με offline κόσμο.

Πάρτε για παράδειγμα ένα βιβλίο. Μπορεί το ωραίο εξώφυλλο, το καλό θέμα και το μικρό μέγεθος να εξασφαλίσουν το ότι θα γίνει best-seller; Σίγουρα θα απαντήσατε όχι.

Σε ένα ακόμα παράδειγμα. Μπορεί ένα εστιατόριο επειδή έχει τις κατάλληλες πρώτες ύλες και είναι καθαρό να έχει την μεγαλύτερη πελατεία; Είναι σίγουρο ότι και εδώ απαντήσατε όχι.

Η επιτυχία λοιπόν δεν είναι μονοδιάστατη. Είναι πολυπαραγοντική.

Πηγή εικόνας: backlinko.com

Προώθηση

Πολλοί πελάτες πιστεύουν ότι και προώθηση και SEO είναι πολύ μεγάλη επένδυση, και ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και στα δύο.

Η προώθηση ενός site αποτελείται από πολλά, πάρα πολλά επιμέρους πράγματα όπως social media, video στο Youtube, συνεργασία με τον τύπο και τα υπόλοιπα παραδοσιακά ΜΜΕ, διαφήμιση σε όλα τα διαθέσιμα μέσα, δημόσιες σχέσεις, events κλπ.

Αν εν τω μεταξύ ένα site δεν κατατάσσεται ψηλά σε λέξεις-κλειδιά με χαμηλό ανταγωνισμό τότε μπορεί να υπάρχει κι άλλος χώρος ανάπτυξης του SEO.

To SEO χρειάζεται ανοιχτό μυαλό, χρόνο και εμπειρία. Ακόμα και έμπειρα στελέχη του SEO, μετά από 20 χρόνια δουλειάς, μπορεί να έχουν κενά γνώσεων.

Οι παραπάνω είναι οι απαντήσεις που δίνει η Google στο ερώτημα «γιατί το site δεν κατατάσσεται ψηλά παρά το καλό SEO;».

Αν αναλύσουμε τις απαντήσεις λίγο περισσότερο, θα καταλήξουμε στα εξής:

  • Το site είναι πολύ καινούριο. Η Google θέλει περίπου μία εβδομάδα για να «διαβάσει» το site και να ξεκινήσει να το εμφανίζει.
  • Το site περιέχει ετικέτες με την σήμανση “no index” δηλαδή τον κώδικα που λέει στην Google να εμφανίσει την εκάστοτε σελίδα.
  • Το site δεν ανιχνεύεται από τη Google. Αυτό σημαίνει ότι κάτι μπορεί να μην πηγαίνει και πολύ καλά με το αρχείο robots.txt, δηλαδή αυτό που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για ανιχνεύσουν τα site.
  • Το site σας έχει δεχθεί ποινή. Ελέγξτε την Κονσόλα Αναζήτησης για τυχόν ειδοποιήσεις ποινών και πράξτε ανάλογα.
  • Έλλειψη υψηλής ποιότητας backlinks. Μήπως χρειάζεστε περισσότερα;
  • Υψηλός ανταγωνισμός σε λέξεις-κλειδιά. Ίσως χρειάζεται να εστιάσετε σε φράσεις-κλειδιά αντί για λέξεις-κλειδιά, ειδικά αν οι ανταγωνιστές σας είναι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις.
  • Το website δεν παρέχει καλή εμπειρία χρήστη (UX). Αν συμβαίνει αυτό τότε είναι πιθανό να χρειάζεται επανασχεδιασμό.

Πηγή εικόνας: sendgrid.com

Ας κάνουμε τώρα και μια γρήγορη επανάληψη του συνιστά καλό SEO για τη Google και πως θα το επιτύχετε

  • Κάντε έναν λεπτομερή έλεγχο SEO στο οποίο θα δείτε τόσο το online όσο και το offline SEO και ελέγξτε τις λέξεις-κλειδιά που έχετε χρησιμοποιήσει.
  • Προσθέστε λέξεις ή φράσεις κλειδιά στα κείμενα του site σας.
  • Χρησιμοποιήστε meta-tags για να αυξήσετε τις λέξεις-κλειδιά. (Οι meta-tags είναι λέξεις-κλειδιά που μπαίνουν μέσω κώδικα και ο χρήστης δεν τις βλέπει.)
  • Χρησιμοποιήστε λέξεις ή φράσεις-κλειδιά που δεν έχουν μεγάλο ανταγωνισμό, αφού όπως γράφτηκε παραπάνω, οι μεγάλες επιχειρήσεις μάλλον έχουν μονοπωλήσει τις λέξεις υψηλού ανταγωνισμού.
  • Δείτε τα backlinks. Όσο περισσότερα site έχουν καλά links προς το δικό σας, τόσο το καλύτερο.
  • Καταχωρίστε στην επιχείρησή σας στο Google My Business. Το βήμα αυτό δεν πρέπει να παραλείπεται ειδικά αν πρόκειται για επιχείρηση που διαθέτει και φυσικό κατάστημα.
  • Δώστε μεγάλη προσοχή στο περιεχόμενο του site σας, ώστε να είναι συναφές με την δραστηριότητα και τα προϊόντα σας και φροντίστε να είναι πρωτότυπο και να προσφέρει αξία στον χρήστη.
  • Αναλύστε και διορθώστε (αν χρειάζεται) το τεχνικό κομμάτι του SEO.

Τέλος, το SEO είναι μια διαδικασία που δεν σταματά ΠΟΤΕ! Αν έχετε αυτό στο μυαλό σας τότε το site σας θα έχει διαρκώς την θέση του στην κατάταξη της Google.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: bizIQ.com

Πηγές:

1) https://www.searchenginejournal.com/google-on-why-a-site-does-not-rank/494128/?utm_source=new-daily-newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=daily-newsletter&user_id=2dfde1fd2d76676bf55acfae83252afb8718a7420e00f8177d98635893af0e7d&mc_cid=51ec498b90&mc_eid=7007b2e2a9

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops