Τι να κάνετε όταν το SEO είναι καλό αλλά τα Leads και οι πωλήσεις όχι

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Ο τίτλος, δυστυχώς, περιγράφει μία πραγματικότητα. Συχνά μία επιχείρηση έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο SEO αλλά τελικά το αποτέλεσμα δεν είναι ενθαρρυντικό όσον αφορά τα leads και τις πωλήσεις. Δηλαδή υπάρχει κίνηση προς το site αλλά δεν γίνονται πωλήσεις, ούτε έρχονται leads τα οποία να αναλογούν στην κίνηση.

Και τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Ποιες είναι οι διορθωτικές ενέργειες που χρειάζεται να γίνουν;

Ας δούμε!

Επτά ενέργειες

Ένα πρώτο πράγμα που μπορεί να εξετάσει κανείς, και να βελτιώσει αν χρειάζεται, είναι η εμπειρία χρήστη. Συχνά τείνουμε να την υποτιμούμε αλλά είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και πολύ συχνά αποτρέπει χρήστες από το να προχωρήσουν μία συναλλαγή.

Τι είναι αυτό όμως που μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία χρήστη; Ορίστε μερικές πρακτικές συμβουλές:

  • Αδειάστε την σελίδα από περιττές πληροφορίες
  • Κάντε τα call to action απολύτως ορατά και ξεχωριστά
  • Βελτιώστε την ταχύτητα της σελίδας (ένα αργό site χάνει το 90% των δυνητικών leads)
  • Διατηρήστε το ίδιο layout σε όλες τις σελίδες
  • Καταργήστε τις σελίδες που βγάζουν 404
  • Φροντίστε ώστε το site σας να προσαρμόζεται σε όλες τις συσκευές

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ενέργειες που πρέπει να γίνονται τακτικά καθώς υπάρχει συνεχής δυναμική στην συμπεριφορά των χρηστών. Καλό είναι επίσης να χρησιμοποιείτε ουδέτερους κριτές για να τεστάρετε το site σας όσον αφορά την εμπειρία χρήστη.

Πηγή εικόνας: acquire.io

Ένα δεύτερο πράγμα που χρειάζεται να ελέγξετε είναι το ποσοστό μετατροπών, και αν είναι απαραίτητο να κάνετε βελτιστοποίηση ως προς αυτό. Ένα ποσοστό μετατροπών 2,3% και πάνω είναι πολύ καλό.

Για την βελτιστοποίησή του θα χρειαστεί να εξετάσετε:

  • Το blog σας, το οποίο φέρνει κίνηση αλλά θα πρέπει να δημιουργεί και πωλήσεις. Οπότε αναρωτηθείτε αν έχει τα κατάλληλα call to action; Αν είναι ξεκάθαρο το ποια προϊόντα ή υπηρεσίες αφορά; Αν έχει τα κατάλληλα links;
  • Μην περιοριστείτε μόνο εκεί. Το blog σας αποτελεί πολύ σημαντικό εργαλείο. Ξεσκονίστε το. Δείτε ποια άρθρα εξακολουθούν να είναι χρήσιμα και επίκαιρα. Πετάξετε τα άχρηστα Θυμηθείτε ότι δεν είναι στο πλήθος των άρθρων η λύση αλλά στην αποτελεσματικότητά τους
  • Τις σελίδες προορισμού. Κάντε δοκιμές Α/Β αλλάζοντας κείμενα, call to action, χρώματα, layout. Δείτε τι δουλεύει καλύτερα και κρατήστε το
  • Κείμενα: είναι σαφή και ξεκάθαρα

Τρίτη ενέργεια που μπορείτε να κάνετε είναι να προσθέσετε εκπαιδευτικό περιεχόμενο (demos ή videos) στις σελίδες που έχουν την μεγαλύτερη κίνηση. Με αυτόν τον τρόπο θα εξηγήσετε στον χρήστη τα προϊόντα σας και θα τον βοηθήσετε να βρει τη λύση που προσφέρουν στο πρόβλημά του.

Τέταρτη ενέργεια που μπορείτε να κάνετε είναι να διαβάσετε (και να χρησιμοποιήσετε) σωστά τα στατιστικά που έχετε στη διάθεσή σας. Αν το καλοσκεφτείτε δεν είναι και λίγα. Έχετε τα στατιστικά του site σας, τα analytics και πιθανότατα και άλλα. Κάντε μία καλή ανάγνωση των δεδομένων και θα δείτε να «ξεκλειδώνουν» πολλά πράγματα.

Η πιο σημαντική ανακάλυψη θα είναι το ότι θα βρείτε σε ποιο σημείο του funnel «σκαλώνουν» οι χρήστες και παρατούν την προσπάθεια. Και έτσι θα κάνετε τις κατάλληλες αλλαγές/βελτιώσεις.

Μία ακόμα ενέργεια (πέμπτη) που μπορείτε να κάνετε είναι να δώσετε έμφαση στην αξιοπιστία του site σας και στις κριτικές. Εδώ πραγματικά μιλάμε για μεγάλο κομμάτι δουλειάς. Ας ξεκινήσουμε με την αξιοπιστία και το τι να κάνετε για να δείξετε ότι ο χρήστης μπορεί να σας εμπιστευτεί.

  • Αναρτήστε τον αριθμό αδείας της επιχείρησης
  • Αναφέρετε την εγγύηση που προσφέρετε
  • Προσθέστε τα λογότυπα όλων των φορέων με τους οποίους συνεργάζεστε ή στους οποίους είστε μέλος
  • Αναφέρετε τυχόν βραβεύσεις που έχετε λάβει
  • Προσθέστε links σε αρθρογραφία που αναφέρει την επιχείρησή σας ή εσάς ως επιχειρηματία

Οι κριτικές από άλλους χρήστες σας βοηθούν σε δύο επίπεδα: αυξάνουν την αξιοπιστία σας και δημιουργούν εμπιστοσύνη, καθώς από το 85% των καταναλωτών εμπιστεύονται την γνώμη των άλλων.

Τι να κάνετε για να την ενισχύσετε;

  • Χρησιμοποιήστε τις κριτικές που έχετε λάβει τόσο στο site σας (σε εμφανές σημείο) όσο και επάνω στα προϊόντα σας,
  • Συμπεριλάβετε testimonials (με φωτογραφίες, κείμενο ή video) στις σελίδες προορισμού,
  • Συμπεριλάβετε στο site σας, case studies όπου θα φαίνεται πως τα προϊόντα σας έλυσαν προβλήματα (αν υπάρχουν),
  • Αν έχετε κάποιον διάσημο που χρησιμοποιεί τα προϊόντα σας, χρησιμοποιήστε τον, καθώς η γνώμη του μπορεί να παρακινήσει πολλούς καταναλωτές.

Πηγή εικόνας: zapier.com

Το έκτο πράγμα που μπορείτε να κάνετε, ειδικά αν η επιχείρησή σας έχει και φυσική έδρα, δηλαδή κατάστημα, είναι το SEO σε τοπικό επίπεδο. Δηλαδή αυτό που σχετίζεται με την παρουσία της επιχείρησης (ως φυσικό κατάστημα) στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οπότε σε αυτήν την περίπτωση αυτά που χρειάζεται να κάνετε είναι τα εξής:

  • Βελτίωση της καταχώρησής σας στο Google My Business
  • Διασφαλίστε ότι τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης όπως εμφανίζονται είναι σωστά. Ποια είναι αυτά: επωνυμία, διεύθυνση, τηλέφωνο
  • Βελτιστοποίηση σελίδων στο site σας οι οποίες σχετίζονται με την φυσική παρουσία της επιχείρησης

Η έβδομη ενέργεια που μπορείτε να κάνετε είναι να μοχλεύσετε τις δοκιμές A/B για την μεγιστοποίηση μετατροπών. Οι δοκιμές A/B είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές για την βελτίωση του ποσοστού μετατροπών (CRO). Στόχος σας θα πρέπει να είναι η δοκιμή δύο εκδοχών της ίδιας σελίδας για να δείτε ποια από τις δύο δημιουργεί υψηλότερο ποσοστό μετατροπών. Ακόμα και μία απλή αλλαγή στο λεκτικό ή σε ένα χρώμα ή σε ένα κουμπί μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο.

Σημειώστε ότι ακόμα και τα φουλ βελτιωμένα site μπορεί να έχουν προβληματικές σελίδες αν η μορφή, ο σχεδιασμός, το κείμενο ή τα χρώματα είναι αναποτελεσματικά.

Σκεφτείτε επίσης την συμβουλή ενός SEO specialist, ο οποίος μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε ποια στοιχεία της σελίδας να τεστάρετε, να δημιουργήσει (ή να βοηθήσει να δημιουργήσετε) τις διαφορετικές εκδοχές των σελίδων, να «τρέξει» τη δοκιμή και να αναλύσει και να σας παρουσιάσει τα αποτελέσματα.

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, όχι μόνο σε αυτό το άρθρο, οι δοκιμές A/B είναι ένα εργαλείο που χρειάζεται συχνή και συστηματική χρήση, ώστε η βελτίωση των μετατροπών να είναι διαρκής.

Τέλος, συντονίστε όλες τις επιμέρους ομάδες της επιχείρησης ώστε να έχουν κοινούς στόχους και να συνεργάζονται ώστε να τους επιτύχουν.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: leverageedu.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops