Το πολύ περιεχομένου μπορεί να βλάψει;

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Ο όρος Less is more ξεκίνησε από τη μόδα ή ίσως από τη διακόσμηση και σημαίνει περιφραστικά ότι η απλότητα είναι καλύτερη. Στον κλάδο μας, στο marketing, το less is more χρησιμοποιείται ως στρατηγική περιεχομένου θέλοντας να υποδηλώσει ότι το πολύ περιεχόμενο ειδικά αν δεν κομίζει κάτι νέο και χρήσιμο για τον χρήστη, μπορεί να έχει τα αντίστροφα αποτελέσματα.

Σε έναν κόσμο που βρίθει ψηφιακού περιεχομένου, η επιτυχία συχνά μετριέται από την ποσότητα του περιεχομένου που ποστάρει μία μάρκα και όχι από την αποτελεσματικότητα στο χτίσιμο της αναγνωρισιμότητας, της δημιουργίας leads και των μετατροπών.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλά site να έχουν τόνους περιεχομένου που η μόνη τους επιτυχία είναι να παραθέτουν λέξεις-κλειδιά για να εμφανίζονται στις αναζητήσεις, ανεξαρτήτως του αν τα παραγόμενα αποτελέσματα παρέχουν κάποιο όφελος στον χρήστη.

Και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν συγκεκριμένη στρατηγική περιεχομένου ώστε να δώσουν την κατάλληλη πληροφορία στον κατάλληλο χρόνο, αλλά αρκούνται στο να μοιράζουν χύμα περιεχόμενο, χωρίς αξία για τον χρήστη. Με την άνοδο μάλιστα των εφαρμογών παραγωγής περιεχομένου μέσω τεχνητής νοημοσύνης το φαινόμενο αναμένεται να εκτροχιαστεί και να βλέπουμε το ίδιο, παρεμφερές περιεχόμενο παντού.

Κι έτσι έχουμε το εξής παράδοξο: το ακροατήριο διψάει για περιεχόμενο και οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να δώσουν πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο.

Εν τω μεταξύ, η περίσσεια μέτριου περιεχομένου το μόνο που μπορεί να καταφέρει είναι να χειροτερέψει τη θέση της επιχείρησης, καθώς το διπλότυπο περιεχόμενο περιορίζεται από τη Google και δεν εμφανίζεται στις αναζητήσεις. Κι έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.

Πηγή εικόνας: frase.io

Τα στατιστικά της Google είναι αμείλικτα: το 91% του περιεχομένου δεν δημιουργεί την παραμικρή κίνηση. Αυτό οφείλεται στον περιορισμένο χώρο, όταν εκατομμύρια άρθρα παλεύουν για μία θέση στην κατάταξη στοχεύοντας στο ίδιο ακροατήριο, χρησιμοποιώντας πάνω-κάτω τις ίδιες λέξεις-κλειδιά, τότε μόνο μερικά θα βρεθούν στην κορυφή ενώ τα υπόλοιπα θα βυθιστούν στην ανυπαρξία της δεύτερης και της τρίτης σελίδας αποτελεσμάτων.

Μία μηχανή αναζήτησης όπως η Google ανιχνεύει μόνο ένα μέρος του εκάστοτε site σε κάθε επίσκεψη. Ξέρετε την παροιμία μαζί με τα ξέρα καίγονται και τα χλωρά; Αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει πολύ περιεχόμενο. H Google δεν προλαβαίνει να το διαβάσει όλο και έτσι το καλό περιεχόμενο που θα μπορούσε να αναδειχθεί θάβεται μαζί με το κακό και ο χρήστης δεν το βλέπει ποτέ. Για αυτό συχνά λέμε ότι χρειάζεται να αφαιρεθεί περιεχόμενο από το site και να εδραιωθεί το αποτύπωμά του ως προς το περιεχόμενο.

Το ξαναλέμε: για να χρησιμοποιηθεί πρέπει να είναι χρήσιμο!

Τα site μεγάλων οργανισμών

Είναι σύνηθες σε μεγάλους οργανισμούς του δημοσίου ή και του ιδιωτικού τομέα να βλέπουμε site με δεκάδες, εκατοντάδες ή και χιλιάδες σελίδες τα οποία εξυπηρετούν την εσωτερική δομή του οργανισμού, δηλαδή την εσωτερική γραφειοκρατία και όταν ο χρήστης φτάνει σε αυτά να μην μπορεί να βρει μία απλή πληροφορία.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που το βλέπουμε συνέχεια σε site υπουργείων, μεγάλων πολυεθνικών, σε site επιχειρήσεων που πωλούν υπηρεσίες, σε site οργανισμών.

Ποια είναι η λύση; Η περικοπή σελίδων. Όπου εφαρμόστηκε είχε ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση στην κίνηση και στις μετατροπές (όπου αυτές υφίστανται).

Πηγή εικόνας: lauraleeflores.com

Η Google πλέον απαιτεί (όχι ζητά) ποιότητα

Στην Google αντιλαμβάνονται ότι ο υπερβολικός όγκος περιεχομένου δημιουργεί πρόβλημα και έτσι υποβαθμίζει το χαμηλής αξίας περιεχόμενο και δίνοντας προτεραιότητα σε αυτό που πληροί τις προϋποθέσεις του E-E-A-T, δηλαδή Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness, τα οποία μεταφράζονται σε Εμπειρία, Εξειδίκευση, Αυθεντία και Αξιοπιστία.

Το κομμάτι της «εμπειρίας» αποτελεί πρόσφατη προσθήκη της Google στην εξίσωση για να αντιπαρέλθει το περιεχόμενο που παράγεται από τα ρομπότ της τεχνητής νοημοσύνης (τα οποία προφανώς δεν μπορούν να ζήσουν εμπειρίες του κόσμου.

Το περιεχόμενο ενός αναγνωρισμένου συγγραφέα με άποψη του οποίου το περιεχόμενο είναι διασταυρωμένο θα αναδειχθεί πολλές φορές ακόμα και όταν δεν θα λέει τίποτα νέο.

Με άλλα λόγια η Google μας λέει να φρενάρουμε την μηχανή παραγωγής περιεχομένου και να εστιάσουμε στην δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου το οποίο μπορεί να παραχθεί μόνο από την τεχνογνωσία των ειδικών της επιχείρησης.

Πως θα γίνει αυτό;

  • Γνωρίζοντας το ακροατήριό σας. Γνωρίστε σε ποιους απευθύνεστε και παραμερίστε τις γενικότητες. H Google ψάχνει την εξειδίκευση σε ένα θέμα ή έναν τομέα.
  • Θέστε το στόχο που θέλετε να επιτύχετε και στη συνέχεια αξιολογήστε το περιεχόμενο για να δείτε αν επιτυγχάνει τον στόχο.
  • Συγχωνεύστε το υπάρχον περιεχόμενο σε λιγότερες σελίδες ή διαγράψτε ό,τι φαίνεται περιττό. Αυτή η διαδικασία θα εδραιώσει τα υπάρχοντα link και θα φέρει περισσότερη κίνηση.
  • Θυμηθείτε ότι το μέσο μήκος των άρθρων που εμφανίζει η Google είναι 1447 λέξεις. Ο αριθμός των λέξεων καθ’ αυτός δεν παίζει κανένα ρόλο. Είναι απλώς ενδεικτικός της λεπτομέρειας και τη πληρότητας κάλυψης ενός θέματος.
  • Δώστε αξία στο περιεχόμενο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών σας και μόνο αυτές και δώστε τους πράγματα που δεν μπορούν να βρουν αλλού.
  • Αποφύγετε να αντικατοπτρίσετε την οργάνωση της επιχείρησής σας στο site της. Τον χρήστη δεν τον ενδιαφέρει η διάρθρωση της επιχείρησης ούτε το τι ακριβώς κάνει κάθε τμήμα της. Τον ενδιαφέρει το τι του προσφέρει.
  • Αφαιρέστε το χρονικό πρέπει από το περιεχόμενό σας. Δηλαδή προτιμήστε να ποστάρετε επειδή έχετε κάτι να πείτε και όχι επειδή πέρασε μία εβδομάδα από το προηγούμενο άρθρο. Προσοχή δεν λέμε να μην έχετε πλάνο, λέμε να μην έχετε μόνο τον όγκο στο μυαλό σας, διότι έτσι μπορεί να χάσετε την ποιότητα.

Μην σας τρομάζουν τα παραπάνω, το περιεχόμενο δεν πεθαίνει, απλώς αλλάζει. Οπότε χρειάζεται κι εσείς να αναπροσαρμόσετε την στρατηγική σας. Σύνδεση με τον πελάτη και τις ανάγκες τους και καλύτερα ένα άρθρο και καλό παρά δέκα μέτρια.

Το ότι ο κόσμος διψάει για πληροφόρηση δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους πνίξουμε σε αυτήν.

 

Πηγή Εικόνας Προφίλ:unsplash

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops