13 τρόποι για ένα Social Media Optimized Website

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Έχετε site; εάν ναι, είναι φιλικό στα κοινωνικά δίκτυα, δηλαδή Social Media Optimized;

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε 13 τρόπους για να κάνουμε το site μας φιλικό στα κοινωνικά δίκτυα. Γιατί χρειάζεται αυτό;  Όλοι μας, λίγο πολύ, γνωρίζουμε κάποια κοινωνικά δίκτυα  όπως είναι το Facebook. Ένα βελτιστοποιημένο site προς τα κοινωνικά δίκτυα χτίζει σταδιακά την φήμη μας, αυξάνει την επισκεψιμότητα και βελτιώνει τη σχέση μας με το Κοινό. Ας δούμε λοιπόν τους τρόπους αυτούς…

lolstart849″,”attributes”:{“alt”:”social media optimization”,”class”:”media-image”,”height”:”1185″,”style”:”width: 600px; height: 422px;1686″}}]]

1. Καθορισμός Κοινού-Στόχου & Περιεχομένου

Το site μας έχει ένα συγκεριμένο σκοπό (π.χ. Lead Generation) και το περιεχόμενο του εξυπηρετεί αυτό το σκοπό. Αλλά τι είδους περιεχόμενο; Πρέπει να γνωρίζουμε την αγορά στην οποία απευθυνόμαστε (Κοινό-Στόχος) και να φτιάχνουμε περιεχόμενο στοχευμένο σε αυτήν την αγορά. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργούμε περιεχόμενο που πραγματικά θα ενδιαφέρει το κοινό μας, και σταδιακά θα γινόμαστε μέρος της κοινότητας στην οποία απευθυνόμαστε.

2. Ανάπτυξη Social Media Στρατηγικής

Το να θέσουμε συγκεκριμένους στόχους από την αρχή, μας βοηθάει στο να σχεδιάσουμε ένα πλάνο Marketing με βάση το οποίο θα κινηθούμε. Αυτό βοηθά όχι μόνο στην δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου αλλά επιπλέον στην φήμη, την κίνηση στο site και την ενδυνάμωση της φήμη πάνω στον τομέα μας. Επίσης συντελεί στη μειώση σπατάλης σε πολύτιμους πόρους όπως χρόνο και χρήμα.

3. Δημιουργία σχετικού περιεχομένου

Το περιεχόμενο του site πρέπει να είναι ελκυστικό στον επισκέπτη ώστε να του προκαλέσει ενδιαφέρον και στην συνέχεια να τον κερδίσει. Όταν κερδίζουμε τον αναγνώστη αυτό σημαίνει ότι θα μπει στην διαδικασία να μοιραστεί το περιεχόμενο το οποίο διαβάζει ή θα αλλάξει ο τρόπος σκέψης του και η καταναλωτική του συμπεριφορά. Επιπλέον με βάση την στρατηγική την οποία έχουμε χαράξει πρέπει να γράφουμε πάντα αληθινό και πρωτότυπο περιεχόμενο το οποίο θα τραβάει το ενδιαφέρον του χρήστη και θα δημιουργεί συζητήσεις σχετικές με το Brand μας.

4. Συνεχής ανανέωση περιεχομένου

Φανταστείτε να επισκέπτεστε ένα site ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να βλέπετε το ίδιο περιεχόμενο. Θα συνεχίσετε; Το περιεχόμενο ενός site πρέπει να ανανεώνεται αλλά και να εμπλουτίζεται με νέο περιεχόμενο συχνά. Αυτό αφ’ ενός κρατάει το ενδιαφέρον του χρήστη αμείωτο και αφ’ ετέρου βοηθά στο να κάνουμε Interlinking δηλαδή αλληλοσύνδεση των σελίδων μεταξύ τους με βάση τη συνάφεια. Επιπρόσθετα καθώς κοινοποιούμε τις νέες σελίδες στα Social Media και οι χρήστες μοιράζονται μεταξύ τους το περιεχόμενο αυτό, με like, share κ.τ.λ. αυξάνεται η επισκεψιμότητα στο site άμεσα και έμμεσα μιας ωφελείται το SEO του Site.

5. Μηχανισμός κοινοποίησης

Ένα σύγχρονο site περιέχει μηχανισμό κοινοποίησης του περιεχομένου. Αυτός συνήθως είναι ένα κουμπί share button ή περισσότερα κουμπιά Social Media Buttons των αντίστοιχων Social Netowrks που επιθυμούμε, όπως Facebook, Twitter, Linkedin κ.τ.λ. Καθώς κάνουμε κλικ σε αυτό το κουμπί Share/Addthis βγαίνει μια λίστα με τα γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα. Κοινοποιώντας το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, φέρνουμε επιπλέον επισκέπτες στην σελίδα μας. Επιπλέον κάποια sharing buttons για κάθε ένα κοινωνικό δίκτυο δείχνουν τον αριθμό κοινοποιήσεων κάτι το οποίο βοηθά στην γενική εικόνα του site και το κύρος μέσω Social Proof. Ένας τέτοιος μηχανισμός βοηθάει στο social media optimization του site μας.

Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα φροντίστε το Site να έχει ειδικό κώδικα Open Graph ώστε να είναι φιλικό προς το Facebook και Twitter cards για το Twitter.

6. Κοινωνικός σχολιασμός

Το περιεχόμενο μιας σελίδας κοινοποιημένης σε ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί εύκολα να σχολιαστεί. Κλασικό παράδειγμα είναι το Like που κάνουμε σε μια δημοσίευση στο Facebook. Τον μηχανισμό αυτόν μπορούμε να τον ενσωματώσουμε εύκολα στο site μας. Ο επισκέπτης όταν κάνει Like στην δημοσίευση, αυτό θα δημοσιευτεί και στον τοίχο του με αποτέλεσμα την περεταίρω επισκεψιμότητα στο site μας. Ακόμα καλύτερα αν ενσωματώσουμε Facebook Comments στο Site οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να σχολιάζουν μέσα στο Site μας χρησιμοποιώντας το Facebook λογαριασμό τους.

7. Εγγραφή χρηστών – Δημιουργία λίστας

Καλό είναι στο site μας να υπάρχει μηχανισμός εγγραφής χρηστών σε Email Newsletter ή RSS. Ένα εγγεγραμμένος χρήστης θα ενημερώνεται κάθε φορά που γίνεται μια νέα δημοσίευση στο site οπότε και θα πηγαίνει να την διαβάζει. Αυτό σημαίνει αύξηση της επισκεψιμότητας και Loyalty. Κάποια CMS όπως το WordPress έχουν δωρεάν πρόσθετα για ενσωμάτωση αυτού του μηχανισμού.

8. Περιεχόμενο σε διάφορες μορφές (Repurpose)

Το ίδιο περιεχόμενο που γράφουμε στο site μας μπορούμε να το φτιάξουμε σε διάφορες μορφές. Έτσι λοιπόν μπορεί να γίνει βίντεο και να μοιραστεί στο YouTube, μπορεί να γίνει Infographic και να μοιραστεί στο Pinterest ή και ακόμα pdf. Κάθε ένα από αυτά τα ήδη μπορούν να συνοδεύονται με link στην σχετική σελίδα. Με τον τρόπο αυτό φέρνουμε επισκέπτες και από άλλα κοινωνικά δίκτυα.

9. Επικοινωνία με τους επισκέπτες

Τα Social Media εμπεριέχουν το νόημα της επικοινωνίας μεταξύ του site μας και των επισκεπτών του βοηθώντας τόσο στην φήμη μας όσο και γενικά στο optimization του. Έτσι λοιπόν όταν ένας χρήστης επικοινωνεί μαζί μας, είτε στο site μας είτε στο x κοινωνικό δίκτυο, καλό είναι να του το ανταποδίδουμε. Με τον τρόπο αυτό φτιάχνουμε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του όταν του καλύπτουμε κάποια ανάγκη. Με τον τρόπο αυτό χτίζουμε την φήμη και τη σχέση.

10. Ενσωμάτωση περιεχομένου (Embed)

Γνωστό και κλασικό παράδειγμα είναι το YouTube το οποίο για κάθε ένα βίντεο το οποίο δημοσιεύουμε μας δίνει έναν κώδικα τον οποίον μπορούμε να ενσωματώσουμε στην σελίδα μας. Αυτό σημαίνει ότι το βίντεο θα προβάλλεται μέσα στην σελίδα. Τι πετυχαίνουμε με αυτό; Αυξάνουμε τον χρόνο παραμονής στην σελίδα, αφού ο επισκέπτης βλέπει εκεί το βίντεο. Επιπλέον αυξάνουμε και την πιθανότητα να μοιραστεί αυτό που βλέπει.

11. Δημιουργία εισερχόμενων συνδέσμων (Backlinks)

Όταν το περιεχόμενο μιας σελίδας μοιράζεται σε έναν κοινωνικό δίκτυο, δημιουργείται ένας εισερχόμενος σύνδεσμος, inbound link, από αυτό το δίκτυο προς την σελίδα μας. Inbound link δημιουργούμε και όταν φιλοξενούμε έναν σύνδεσμο ενός άλλου site ή blog στο δικό μας. Με τους τρόπους αυτούς φτιάχνουμε κανάλια επισκεψιμότητας προς το site μας. Τα Links αυτά είναι nofollow αλλά δεν παύουν να έχουν τη χρησιμότητά τους.

12. Εξερχόμενοι σύνδεσμοι

Ένας εξερχόμενος σύνδεσμος, outbound link, είναι ένας σύνδεσμος προς ένα άλλο site. Σε τι βοηθάει αυτό στο social media optimization; Όταν έχουμε συνεργασίες με άλλες εταιρίες και βάζουμε τα links αυτών (π.χ. Linkedin Page), τότε αυξάνεται το κύρος μας αφού δείχνουμε τους συνεργάτες μας (αρκεί να έχουν και αυτοί αναγνωρισμότητα).

13. Δοκιμή νέων πρακτικών

Τα κοινωνικά δίκτυα διαρκώς μεταβάλλονται. Αυτό σημαίνει ότι βγαίνουν νέα εργαλεία και προϊόντα, οπότε το site μας θα πρέπει να προσαρμόζεται στην κάθε αλλαγή ώστε να είναι συνεπές με το έκαστο κοινωνικό δίκτυο και ενημερωμένο. Συγχρονίζοντας το site μας με τις τρέχουσες αλλαγές αποκτούμε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

 

Επίλογος

Στο άρθρο αυτό είδαμε τρόπους για να βελτιστοποιούμε το site μας για τα Social Media (social media optimization). Όλα ξεκινούν με τη στρατηγική με βάση την οποία θα κινηθούμε, και ακολούθως δημιουργούμε περιεχόμενο ελκυστικό για τον επισκέπτη και διαθέτουμε όλους τους μηχανισμούς αλληλεπίδρασης μαζί του μέσω Social Media. Επίσης ενθαρρύνουμε την επικοινωνία μεταξύ επισκέπτη και του site μας με διάφορους τρόπους όπως ενσωμάτωση σχολιασμού μέσω Facebok Comments. Με τον τρόπο αυτόν σταδιακά δυναμώνουμε την φήμη μας, ενισχύουμε τη σχέση με το κοινό μας, αυξάνουμε τη διαφήμιση από στόμα σε στόμα και δημιουργούμε ένθερμους οπαδούς του Brand μας.

Ποιά είναι η άποψη σας για το Social Media Optimization? Γράψτε τα σχόλιά σας!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops