5 τρόποι για να βελτιώσουμε την φόρμα επικοινωνίας

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Η φόρμα επικοινωνίας είναι το κυρίως μέσο επαφής του επισκέπτη με τον κάτοχο ενός ιστοχώρου. Αυτό αποτελεί πρόκληση αφού μια ελκυστική φόρμα επικοινωνίας θα κερδίσει τον επισκέπτη αυξάνοντας τις πιθανότητες επαφής. Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι αυτοί οι 5 τρόποι για να βελτιώσουμε την φόρμα επικοινωνίας στο site μας.

1. Η διάταξη των πεδίων της φόρμας

Όταν διαβάζουμε μια ιστοσελίδα τα μάτια μας πηγαίνουν από αριστερά προς δεξιά και από πάνω προς τα κάτω. Κάποιες φορές, όταν βιαζόμαστε, κοιτάμε από πάνω προς τα κάτω εν τάχυ. Κάθε πεδίο της φόρμας συνοδεύεται από μια ετικέτα η οποία δηλώνει τι ζητάμε από το συγκεκριμένο πεδίο. Το καλύτερο λοιπόν είναι οι ετικέτες της φόρμας να βρίσκονται πάνω από το αντίστοιχο πεδίο έτσι ώστε να πέφτουν στην προσοχή του επισκέπτη ακόμα και όταν αυτός κοιτάζει γρήγορα την σελίδα.

Εάν στην φόρμα επικοινωνίας ζητάμε πολλές πληροφορίες, τα πεδία πρέπει πάντα να βρίσκονται σε μια στήλη. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν έχουμε 2 στήλες στην φόρμα, τότε ο βιαστικός επισκπέπτης μπορεί να διαβάσει τα πεδία της 1 μόνο στήλης. Είναι καλύτερο να έχουμε μια μακρυά φόρμα σε μία στήλη παρά μια φόρμα πολλών στηλών.

Το πεδία της φόρμας καλό είναι να ανταποκρίνονται στο αντίστοιχο ζητούμενο στοιχείο. Ένα πεδίο, στο οποίο ζητάμε το ονοματεπώνυμο, είναι λογικό να είναι μακρύ ώστε να δέχεται πολλούς χαρακτήρες. Ένα πεδίο στο οποίο ζητάμε την ποσότητα όμως θα έχει μικρό μήκος όπως είναι αναμενόμενο. Στη περίπτωση αρκετών μικρών σε μήκος πεδίων μπορούμε να τα βάλουμε το ένα δίπλα στο άλλο έτσι ώστε να εξοικονομίσουμε χώρο.

 

lolstart984″,”attributes”:{“alt”:””,”class”:”media-image”,”height”:”293″,”style”:”font-size: 12px;428″}}]]

2. Ζητήστε όσο το δυνατόν λιγότερες πληροφορίες

Ο σκοπός της φόρμας επικοινωνίας είναι η συλλογή στοιχείων από τον χρήστη. Τι αριθμός στοιχείων όμως; Όλοι μας, λίγο πολύ, έχουμε συμπληρώσει μια ηλεκτρονική φόρμα έρευνας στην οποία υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πεδίων. Αυτό σε μια τέτοια περίπτωση σημαίνει ότι αφ’ ενός αυξάνεται ο χρόνος συμπλήρωσης της και αφετέρου οι πιθανότητες να κουράσουμε τον επισκέπτη ο οποίος μπορεί να εγκαταλείψει την προσπάθεια του στην μέση.

Έρευνες έχουν δείξει ότι όσα λιγότερα ζητάμε, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα επικοινωνίας του χρήστη. Μια φόρμα επικοινωνίας με 3 πεδία αυξάνει την πιθανότητα αυτή κατά 25%. Το ιδανικό είναι να υπάρχουν τα εξής πεδία:

  • Email
  • Θέμα
  • Μήνυμα

Ένας επιπλέον παράγοντας είναι και η ποσότητα της ζητούμενης πληροφορίας. Το πεδίο ‘Μήνυμα’ για παράδειγμα είναι ένα text area. Εάν λοιπόν έχουμε αρκετά τέτοια πεδία ο επισκέπτης ενδεχόμενα θα διστάσει να τα συμπληρώσει όλα.

3. Χρήση του μηχανισμού Captcha με προσοχή

Μια φόρμα επικοινωνίας συμπληρώνεται από τον επισκέπτη-Άνθρωπο. Μόνο από Άνθρωπο όμως; Επίσκεψη στον ιστοχώρο μας δεχόμαστε και από αυτοματοποιημένους μηχανισμούς οι οποίοι όταν εντοπίσουν μια φόρμα επικοινωνίας την συμπληρώνουν στέλνοντας ενοχλητική, spam, αλληλογραφία.

Το γεγονός αυτό οδήγησε στην δημιουργία του μηχανισμού captcha στο τέλος της φόρμας. Ο μηχανισμός αυτός αποτελείται από μια εικόνα και ένα πεδίο στο οποίο ο Άνθρωπος-επισκέπτης εισάγει το κείμενο το οποίο αναγνωρίζει στην εικόνα. Εάν το πεδίο αυτό συμπληρωθεί σωστά, μόνο τότε αποστέλλονται τα στοιχεία της φόρμας στον παραλήπτη.

 

lolstart985″,”attributes”:{“alt”:””,”class”:”media-image”,”height”:”70423″}}]]

Η παραπάνω εικόνα δείχνει ένα ευανάγνωστο κείμενο το οποίο συμπληρώνεται εύκολα. Τι γίνεται όμως σε περιπτώσεις δυσανάγνωστου κειμένου; Θα προκαλέσει εκνευρισμό ενδεχόμενα στον επισκέπτη προκαλώντας την φυγή του από την σελίδα επικοινωνίας.

Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας κακοφτιαγμένος μηχανισμός προκαλεί απώλεια της τάξης του 3,2%. Καλό είναι λοιπόν να υπάρχει μια σωστή χρήση του μηχανισμού αυτού.

4. Χρήση σωστού κειμένου στο κουμπί ‘Αποστολή’

Συνεχίζοντας τους 5 τρόπους για να βελτιώσουμε την φόρμα επικοινωνίας φτάνουμε στο τελευταίο στοιχείο της φόρμας το οποίο είναι το κουμπί αποστολής. Τι πρέπει να λέει το κουμπί αυτό;

Έρευνες, από το πεδίο του marketing, έχουν δείξει ότι το κλασικό κείμενο Αποστολή ή Κάντε κλικ εδώ στο κουμπί αποστολής στοιχείων μπορεί να προκαλέσει απώλεια της τάξης του 3%-30%. Ο λόγος είναι ότι ένα τέτοιο κείμενο είναι γενικό και προκαλεί ψυχρότητα στον επισκέπτη.

Καλό λοιπόν είναι να χρησιμοποιούμε κείμενο ανάλογα με το τι ζητάμε. Εάν προσφέρουμε κάτι δωρεάν ως λήψη τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το κείμενο Λήψη. Σε μια φόρμα εγγραφής σε newsletter η χρήση του κειμένου Εγγραφή είναι ιδεατή. Είναι προφανές ότι ένα τέτοιο αντίστοιχο κείμενο θα προτρέψει τον επισκέπτη στο να κάνει κλικ στέλνοντας τα στοιχεία τα οποία θέλουμε.

5. Μην ζητάτε ευαίσθητα δεδομένα

Καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί στα στοιχεία τα οποία ζητάμε. Ένα ονοματεπώνυμο και ένα email είναι στοιχεία τα οποία οι περισσότεροι από εμάς θα τα δώσουμε. Το να ζητήσουμε όμως ημερομηνία γέννησης και τηλέφωνο αυξάνουμε κατά πολύ την πιθανότητα απώλειας επισκεπτών από την σελίδα στην οποία βρίσκεται η φόρμα επικοινωνίας.

Σχετικές μελέτες έχουν δείξει ότι η ζήτηση των παρακάτω δεδομένων μπορεί να προκαλέσει απώλεια με τα εξής ποσοστά:

  • Ηλικία: 3%
  • Τηλέφωνο: 4%-7%
  • Διεύθυνση: 2%-4%

Ο λόγος είναι προφανές. Τα στοιχεία αυτά, όπως το τηλέφωνο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσω επικοινωνίας για πώληση δίχως να το επιθυμούμε.

Εάν παρόλα αυτά πρέπει να ζητήσουμε ευαίσθητα δεδομένα θα πρέπει να το κάνουμε με χρήση προαιρετικών πεδίων. Στην περίπτωση αυτή δεν υποχρεώνουμε τον χρήστη να μας δώσει τέτοια στοιχεία, οπότε και οι πιθανότητες απώλειας από την σελίδα μειώνονται από 39% σε 4%.

Εάν εφαρμόσουμε λοιπόν αυτούς τους 5 τρόπους βελτίωσης της φόρμας επικοινωνίας βελτιώνουμε την εικόνα του site μας αφού κάνουμε την σελίδα αυτή να φαίνεται ελκυστική στα μάτια του επισκέπτη δίχως να τον διώχνουμε.

 

Συντάκτης: Γιώργος Γεωργίου

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops