8 Μυστικά για να Αξιοποιήσετε το Βίντεο για Content Marketing

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Content Marketing. Τι είναι πάλι αυτό; Internet marketing, Digital Marketing, Online Marketing, e-Marketing (όλα ίδια είναι), Inbound Marketing και τώρα Content Marketing!

Ας διελευκάνουμε το ζήτημα. Το Content Marketing Institute αναφέρει πως το Content Marketing αφορά τη συστηματική προσέγγιση στη δημιουργία και διανομή αξιόλογου, χρήσιμου περιεχομένου με σκοπό να έλξει και να κρατήσει ένα συγκεκριμένο κοινό-στόχο και να οδηγήσει στην επιθυμητη κερδοφόρα δράση από τον Πελάτη.

Με λίγα λόγια είναι Marketing με χρήση περιεχομένου 🙂

Πριν προχωρήσουμε στο να σας αποκαλύψω τα 8 μυστικά για ένα επιτυχημένο Βίντεο για Content Marketing σκοπούς είναι σημαντικό να δούμε μαζί κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για το Content Marketing…

Στάδια του Content Marketing

[[{“type”:”media”,”view_mode”:”media_large”,”fid”:”818″,”attributes”:{“alt”:””,”class”:”media-image”,”height”:”480480″}}]]

Photo by Ingridarcher Archer cc GFDL

Όπως φαίνεται στο εξαιρετικό αυτό διάγραμμα πριν ξεκινήσουμε τη δημιουργία του Βίντεο είναι σημαντικό να καταλάβουμε που ακριβώς απευθυνόμαστε και να επιλέξουμε τα θέματα που πραγματικά ενδιαφέρουν το κοινό μας. Αφού δημιουργήσουμε το περιεχόμενο το δημοσιεύουμε στα μέσα που χρησιμοποιεί το κοινό μας, το προχωθούμε με ποικιλία τρόπων και κατόπιν αξιολογούμε το αποτέλεσμα. Στη συνέχεια αυτό το περιεχόμενο μπορούμε να το κάνουμε Re-purpose σε άλλες μορφές και να επαναλάβουμε το κύκλο (π.χ. να μετατρέψουμε το βίντεο σε audio Podcast).

Ας δούμε κάποια παραδείγματα περιεχομένου για Content Marketing:

  • άρθρα
  • δελτία τύπου
  • White Papers
  • e-Books
  • Powproint Presentations
  • Video
  • Podcasts
  • Infographics

Υπάρχουν πολλά ακόμα ήδη περιεχομένου που χρησιμοποιούνται στο Content Marketing αλλά τα παραπάνω είναι από τα πιο συνηθισμένα. Πάμε να δούμε πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε το βίντεο για Content Marketing.

Τα Οφέλη Του Βίντεο

Αποτελεσματικότητα

Είναι γεγονός ότι κατά την επικοινωνία το 7% της σημασίας έχει το τι λέμε. Το υπόλοιπο 93% έχει να κάνει με το πως το λέμε, ποια είναι η γλώσσα του σώματος και άλλα στοιχεία. Στο κείμενο έχουμε μόνο το περιεχόμενο το τι λέμε. Στο βίντεο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την εξωτερική μας εμφάνιση, μορφασμούς, κινήσεις των χεριών, τη χροιά της φωνής και άλλους τρόπους για να αυξήσουμε κατακόρυφα το ενδιαφέρον του θεατή, να το επηρρεάσουμε και γιατί όχι να τον πείσουμε να πραγματοποιήσει την επιθυμητή ενέργεια (αγόρασε το σετ 3 τηγανιών με δώρο τα μαχαίρια!).

Humanizes your Brand

Στο βίντεο έχουμε την πολυτέλεια να δείξουμε με οικονομικό τρόπο το ποιοί είμαστε, σε τι πιστεύουμε, τι σκεφτόμαστε, τι αισθανόμαστε, να εκτεθούμε (συναισθηματικά), και να δείξουμε προς τα έξω στο κοινό στόχο (target group – audience) το Ανθρώπινο προφίλ της εταιρείας μας. Φανταστείτε ποσο πιο πολύ μπορείτε να επηρρεάσετε τα συναισθήματα του target group σας με αυτό τον τρόπο σε σχέση με μια απρόσωπη παρουσίαση.

More Viral

Ένα βίντεο μπορεί να διαδοθεί από στόμα σε στόμα, από Social προφίλ σε social προφίλ, πολύ πιο γρήγορα από ότι ένα άρθρο. Χάρη στη διάδοση του Internet, των ευρυζωνικών συνδέσεων, των Video & Social Network ένα βίντεο διαδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο με εκπληκτικά γρήγορους ρυθμούς, είτε είναι το βίντεο από ένα κουτάβι είτε το βίντεο από διαφήμιση Redbull ή VW. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε το χιούμορ με σύνεση αν είναι κάτι που σας ταιριάζει.

More Social

Ο τύπος περιεχομένου που είναι ο πιο δημοφιλής στο Facebook αυτή τη στιγμή είναι το Βίντεο, έχοντας ξεπεράσει τη φωτογραφία κατά πολύ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν αναρτήσετε ένα βίντεο υπάρχει πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα να το δουν οι Fans σας σε σχέση με το να αναρτήσετε μια φωτογραφία. Άλλα μέσα όπως το Instagram και το Twitter επενεδύουν πολύ στο Βίντεο όπως δείχνουν όλες οι πρόσφατες μελέτες. Ένα νέο Trend επίσης έχει δημιουργηθεί με τα short videos διάρκειας λίγων δευτερολέπτων όπως το Vine (6”) που απευθύνεται στους χρήστες Smartphones τα οποία κάνουν την εμφάνιση τους όλο και πιο δυναμική ακόμα και μεγάλα Brands.

More Traffic!

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω καθώς και του γεγονότος ότι το Google εμφανίζει βίντεο στα απατελέσματα αναζήτησης όλο και πιο συχνά, είναι πως τα Βίντεο μπορούν εύκολα, γρήγορα και οικονομικά να φέρουν πάρα πολύ επισκεψιμότητα. Με λίγη επίσης πληρωμένη διαφήμιση μέσω π.χ. YouTube TrueView ένα βίντεο μπορεί γρήγορα να αποκτήσει πολλές χιλιάδες θεάσεις για λίγα ευρώ (20 ευρώ για 1000 θεάσεις των 30 τουλάχιστον δευτερολέπτων στο YouTube).

Τι χρειάζεται για ένα επιτυχημένο βίντεο ως μέσο για Content Marketing

Κάθε περιεχόμενο στο Content Marketing μπορεί να έχει ως στόχο να εκπαιδεύσει, να ψυχαγωγήσει, να εμπνεύσει, να πείσει ή συνδυασμό όλων αυτών.
Πολλά επιτυχημένα Case Studies με Βίντεο συνδυάζουν πολλά από τα παραπάνω στοιχεία, και για αυτό έχουν τόσο μεγάλο Impact και είναι τόσο Viral. Ας δούμε λοιπόν μυστικά για ένα επιτυχημένο Βίντεο για Content Marketing.

1. Συνάφεια με τα Θέλω και τα Ενδιαφέροντα του Κοινού-Στόχου

Πριν δημιουργηθεί το βίντεο οι Content Marketers έχουν μελετήσει το κοινό που απευθύνονται και τα θέματα που τους ενδιαφέρουν. Τα θέλω και τα ενδιαφέροντα είναι διαφορετικά ανάλογα με τα δημογραφικά και ψυχογραφικά στοιχεία. Έχετε παρατηρήσει πως άλλη η είναι η προσέγγιση π.χ. στα video spots για το Vodafone CU και άλλη για τα Business εταιρικά πακέτα. Σε small business άλλη προσέγγιση χρειάζεται αν το κοινό είναι B2B αποτελείται από επιχειρηματίες 35-45 και άλλη αν είναι mainstream το προϊον και απυθυνόμαστε σε ηλικίες 20+

2. Συγκεκριμένοι Στόχοι

Σε συνεργασία με το υπόλοιπο τμήμα Marketing και ίσως άλλα Divisions όπως το Sales, σκέφτονται για το ποιος πρέπει να είναι ο στόχος του Βίντεο και ποια η επιθυμητή ενέργεια από τον θεατή. Awareness για ένα νέο προϊόν; Ενδυνάμωση του Brand? Αύξηση πωλήσεων για το νέο μοντέλο? Διαχείριση αρνητικής φήμης από δημοσιεύματα στον τύπο? Penetration σε νέες αγορές και άλλα ηλιακά κοινά?
Ανάλογα με του στόχους σχεδιάζεται και το Concept του βίντεο και οι επιμέρους λεπτομέρειες (script, ηθοποιοί, πλάνα, 2d-3d animation…). Αποφασίζεται για το αν το βίντεο θα είναι ενημερωτικό, εκπαιδευτικό, ψυχαγωγικό με βάση το παραπάνω Matrix, ή συνδυασμός.

3. Call to Action

Κάθε επιτυχημένο βίντεο έχει ένα call to action, δηλαδή προτρέπει τον θεατή να πργματοποιήσει μια ενέργεια. Αυτή η ενέργεια μπορεί να είναι να κατεβάσει ένα eBook, να επισκεφτεί ένα site, να επισκεφθεί ένα φυσικό κατάστημα, να αγοράσει κάτι, να πει κάτι στους φίλους του κ.ο.κ. Σε ορισμένες περιπτώσεις το call to action είναι implied, δηλαδή υπονοείται. Όταν αυτό γίνεται με έξυπνο τρόπο μπορεί να έχει πολύ μεγαλύτερη επίπτωση από το να φωνάζει η διαφήμιση την επιθυμητή ενέργεια. Αν και δε συμπαθώ το Nescafe δε μπορώ να παραδεχτώ ότι η πρόσφατη video διαφημιστική καμπάνια με το σκιουράκι είναι από τις πιο επιτυχημένες.

4. Video Distribution

Αν το κοινό σας είναι στο Facebook συμφέρει να δημοσιεύσετε το βίντεο σας ως Facebook Video, γιατί το Facebook τα ευνοεί. Αν το κοινό σας είναι στο YouTube δημοσιεύστε το εκεί. Αν το βίντεο σας είναι καλλιτεχνικής φύσης (αρχιτεκτονικό, ταινία, ζωγραφική) δοκιμάστε το Vimeo. Πιστεύω πως στην Ελλάδα τα πράγματα είναι απλά. Αναρτήστε το βίντεο σας στο YouTube και στο Facebook Video και είστε καλυμμένοι κατά 99%. Μπορείτε βέβαια να κάνετε embed το βίντεο στο Blog σας και όπου αλλού επιθυμείτε.

5. Video Promotion

Για να προωθήσετε το βίντεο σας βάλτε Links προς αυτό από όλα τα μέσα που διαθέτετε: Site, Blog, Facebook Page, Twitter, Linikedin, Google+, Forum Profiles, Social bookmarks και ότι άλλο έχετε. Ακολουθως επενδύστε σε πληρωμένη διαφήμιση στα πιο σχετικά Ad Networks, όπως YouTube TrueView και Facebook Video Ads. Μπορείτε επίσης να πειραμτιστείτε και με άλλα Ad Networks. Δοκιμάστε επίσης τα Google AdWords Engagement Ads.

6. Measure and Evaluate

Τα εργαλεία που σας δίνουν Google, Facebook, Youtube κ.τ.λ. σας επιτρέπουν να μετρήσετε τα βασικά KPIs (key performance indicators) όπως θεάσεις, ολοκληρωμένες θεάσεις, κλικ, μετατροπές και να αξιολογήσετε αν οι ενέργειες σας Video Content Marketing ειναι επιτυχημένες.

7. Repurpose

To repurposing αφορά τη μετατροπή περιεχομένου σε άλλες μορφές. Αν έχετε ήδη βίντεο μπορείτε για παράδειγμα να το μετατρέψετε σε podcast και να το ανεβάσετε στο iTunes. Αν έχετε ένα άρθρο μπορείτε να το κάνετε Powerpoint και να το ανεβάσετε στο Slideshare. Μπορείτε να εκφωνήσετε την παρουσίαση με το Camtasia και να το μετατρέψετε σε YouTube. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές τεχνικές που μπορείτε να αξιοποιήσετε αν χρησιμοποιήσετε τη φαντασία σας.

8. Repeat

Επαναλαβέτε τη διαδικασία με repurpose ή άλλο βίντεο και επωφεληθείτε από το video content marketing. Μη ξεχνάτε πως μπορείτε να κάνετε αλληλοπροώθηση δηλαδή από ένα περιεχόμενο (π.χ. βίντεο) να προωθείτε ένα άλλο περιεχόμενο (π.χ. άλλο βίντεο). Πειραματιστείτε με την επιστημονική μέθοδο και βελτιστοποιήστε τις ενέργειες σας.

 

Εσείς έχετε χρησιμοποιήσει Βίντεο για το Content Marketing της επιχείρησής σας; Γράψτε τα σχόλια, τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις σας παρακάτω.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΔείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του

1 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops