Ξεχάστε όσα ξέρατε για το παραδοσιακό digital marketing. Αν νομίζετε ότι περιορίζεται σε μερικά posts στο Instagram, Tik Tok videos και διαφημίσεις στη Google, τότε ήρθε η ώρα να διευρύνουμε τους ορίζοντες. Πλέον, υπάρχει η ανάγκη για μια ενιαία στρατηγική, η οποία θα προβάλει με έναν ενοποιημένο, συνεκτικό τρόπο προς τους πελάτες και το κοινό σας. Στο παιχνίδι λοιπόν προστίθεται το Holistic Marketing.
To Holistic Marketing δεν είναι απλώς ένα ακόμη “είδος” marketing. Είναι μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία. Για να το πούμε με απλά λόγια είναι η στρατηγική πυξίδα που καθοδηγεί κάθε τμήμα, κάθε διαδικασία και κάθε άνθρωπο της επιχείρησης σας προς έναν κοινό στόχο.
Σε αυτό το μοντέλο, όλη η επιχείρηση λειτουργεί σαν μια καλοκουρδισμένη ορχήστρα. Όλοι γνωρίζουν την παρτιτούρα (δηλαδή το όραμα και τον στόχο της εταιρείας), τον ρόλο τους και την υπόσχεση δίνεται στον πελάτη για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών.
Σε μια ορχήστρα, αν ένα τμήμα παίζει λάθος νότα, δημιουργείται παραφωνία. Στα πλαίσια του Marketing, η εμπειρία του πελάτη σπάει. Και όταν συμβεί αυτό, δεν χάνετε μόνο κάποια πώληση. Χάνετε φήμη, εμπιστοσύνη και το δικαίωμα του να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας. Για να πετύχει η αρμονία στο Holistic Marketing, υπάρχουν μερικά μυστικά. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.
Τα μυστικά της επιτυχίας του Holistic Marketing
Για να μπορέσει να πετύχει το Holistic Marketing, κάθε άτομο και κάθε τμήμα, θα πρέπει να είναι καλοκουρδισμένο και να “παίζει” αρμονικά με τα υπόλοιπα τμήματα. Κάθε κομμάτι της στρατηγικής είναι εξίσου σημαντικό, και απόλυτα συντονισμένο με τα υπόλοιπα. Ποιοι λοιπόν πρέπει να είναι απόλυτα συντονισμένοι σε αυτό το “παιχνίδι”;
Ηγεσία και Διοίκηση
Όλα ξεκινούν από την κορυφή. Αν η ηγεσία δεν ενστερνίζεται απόλυτα το όραμα, τον σκοπό (purpose) και την πελατοκεντρική φιλοσοφία, κάθε προσπάθεια είναι καταδικασμένη. Το Holistic Marketing απαιτεί ξεκάθαρους στόχους και αξίες που διαπερνούν κάθε απόφαση.
Σκεφτείτε: Πότε ήταν η τελευταία φορά που ο CEO μίλησε με όλη την ομάδα για το γιατί κάνετε αυτό που κάνετε; Ποια ήταν η τελευταία φορά που ενέπνευσε την ομάδα να δώσει τον καλύτερο της εαυτό για να πετύχει και το καλύτερο αποτέλεσμα;
Τμήμα Πωλήσεων
Μπορούμε να πούμε πως είναι η φωνή του brand. Η ομάδα πωλήσεων δεν πουλάει απλώς ένα προϊόν· μεταφέρει την ιστορία και την υπόσχεση του brand. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί πρέπει να είναι πλήρως εναρμονισμένη με το μήνυμα που θέλετε να περάσετε, όπως και τα άλλα κανάλια επικοινωνίας. Δηλαδή, δε θα υπάρχει άλλη προσφορά στο email, άλλη στο site, ή άλλη έπειτα από μια τηλεφωνική επικοινωνία.
Tip: Ο ρόλος του marketing δεν είναι να “δίνει leads, κατεύθυνση” στις πωλήσεις, αλλά να “εξοπλίζει τους πωλητές για να κλείνουν συμφωνίες πιο αποτελεσματικά”.
Εξυπηρέτηση Πελατών
Στην εξυπηρέτηση περατών, η θεωρία γίνεται πράξη. Σε αυτό το σημείο επαφής κρίνεται αν η υπόσχεση που δώσαμε στο website και στις διαφημίσεις μας ισχύει στην πραγματικότητα. Η εξυπηρέτηση πελατών δεν είναι απλά support. Είναι ένα μεγάλο μέρος του brand experience.
Το Προϊόν και η Υπηρεσία που προσφέρετε
Το καλύτερο marketing στον κόσμο δεν μπορεί να σώσει ένα προϊόν που δεν ανταποκρίνεται στην υπόσχεση του. Το ίδιο το προϊόν θα πρέπει να λύνει μια ανάγκη, να εξελίσσεται με βάση το feedback της αγοράς και να ενσαρκώνει τον σκοπό της εταιρείας.
Human Resources
Αν τα ίδια τα μέλη μιας εταιρείας δεν πιστεύουν σε αυτό που χτίζετε, πώς θα το πιστέψει ο πελάτης; Οι εργαζόμενοι είναι οι πιο ισχυροί πρεσβευτές σας. Πρέπει να νιώθουν αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας. Αυτό απαιτεί εσωτερική επικοινωνία (internal branding), εκπαίδευση και μια κουλτούρα ευθυγραμμισμένη με την υπόσχεση του brand.
IT και Digital Υποδομές
Το Holistic Marketing δεν βασίζεται στην τύχη, αλλά στα δεδομένα. Χρειάζεται στιβαρές ψηφιακές υποδομές: CRM, marketing automation, analytics, tracking. Χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία, οι αποφάσεις είναι απλώς εικασίες.
Αν θέλετε να δείτε αν είστε στο σωστό μονοπάτι, ή ακόμη και για βελτίωση, σκεφτείτε το εξής: Πόσα από τα πολύτιμα data που συλλέγετε αξιοποιείτε πραγματικά για να βελτιώσετε την εμπειρία του πελάτη;
Οικονομικό Τμήμα
Το marketing δεν είναι μόνο ένα έξοδο μιας επιχείρησης. Είναι επένδυση στη μακροπρόθεσμη αξία της. Το οικονομικό τμήμα πρέπει να κατανοεί και να υποστηρίζει αποφάσεις που χτίζουν brand equity, εστιάζοντας σε δείκτες όπως το Customer Lifetime Value (CLV) και όχι μόνο στο άμεσο κέρδος. Δηλαδή, οι οικονομικές σας αποφάσεις ενθαρρύνουν ή εμποδίζουν τη δημιουργία μιας εξαιρετικής εμπειρίας πελάτη;
Γιατί η έλλειψη μιας ευθυγραμμισμένης στρατηγικής μπορεί να κοστίσει;
Υπάρχουν επιχειρήσεις που επενδύουν σημαντικά ποσά σε διαφημίσεις, rebranding και νέα websites, περιμένοντας μαγικά αποτελέσματα. Και στο τέλος… δεν αλλάζει τίποτα ουσιαστικό. Ξέρετε γιατί; Γιατί το marketing τους είναι επιφανειακό χωρίς γερά θεμέλια.
Όταν οι εσωτερικοί μηχανισμοί δεν είναι συγχρονισμένοι, το αποτέλεσμα είναι μια εικόνα ασύνδετη, ένα “patchwork” που “μπάζει” από παντού, υπονομεύοντας κάθε προσπάθεια. Το marketing δεν είναι μόνο ένα μέσο προβολής, ή ενίοτε ένα μέσω πώλησης, αλλά ο συνδετικός κρίκος όλων όσων αναφέραμε παραπάνω.
Αν θέλετε το marketing σας να αποδίδει καρπούς, σταματήστε να το βλέπετε ως ένα απομονωμένο “τμήμα”. Δείτε το ως τον συνδετικό κρίκο που ενώνει κάθε κομμάτι της επιχείρησης σας, διασφαλίζοντας συντονισμό, συνέπεια και μια αδιάσπαστη εμπειρία για τον πελάτη.
Holistic vs “παραδοσιακό” Marketing;
Η αλήθεια είναι μία: Δεν αρκεί να “κάνετε marketing”. Σημασία έχει αν όλοι στην επιχείρηση κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Θέλετε το marketing σας να σταματήσει να είναι απλά διαφήμιση και να γίνει το σύστημα που ενώνει όλη την επιχείρηση;
Στη GIM Agency, μπορούμε να κάνουμε μαζί αυτή τη διάγνωση, να βρούμε τα “κενά” και να σχεδιάσουμε τα βήματα για μια στρατηγική που δουλεύει ολιστικά και με αποτέλεσμα.
Το μόνο που μένει; Να κάνετε το πρώτο βήμα.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να χτίσουμε μαζί μια στρατηγική Holistic Marketing που θα δουλέψει πραγματικά και θα φέρει αποτελέσματα.
Μάθετε περισσότερα σχετικά με το Hollistic Marketing και τα πλεονεκτήματα του