Marketing περιεχομένου και Εργαλεία AI: δείτε το πως

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Από την έρευνα μέχρι την δημιουργία και την ανάλυση, η AI μας βοηθά να ενισχύσουμε το content marketing.

Σε κάποιους οργανισμούς και επιχειρήσεις η ενσωμάτωση της ΑΙ προχωρά και οι επικεφαλής του marketing ήδη βλέπουν τα αποτελέσματα στην καθημερινότητα, καθώς μεγάλο κομμάτι της χειρωνακτικής δουλειάς γίνεται πλέον από τις διάφορες εφαρμογές.

Πέρα από τις γνωστές εφαρμογές, υπάρχουν κι άλλες που αξίζουν διερεύνησης, ενώ ταυτόχρονα χρειάζεται και να μετατοπίσουμε την σκέψη μας πέρα από αυτό που κάνουν οι βασικές εφαρμογές. Τα εργαλεία της ΑΙ αλλάζουν τόσο την οπτική μας όσο και την αποτελεσματικότητά μας. Αφήνοντάς μας χώρο για περισσότερη δημιουργικότητα και περισσότερη βελτιστοποίηση. Ειδικά στο κομμάτι του περιεχομένου αυτό είναι σημαντικότατο αφού αυτό είναι η επαφή της επιχείρησης με το ακροατήριό της.

Να τα δούμε αναλυτικότερα;

Έρευνα

Πως ξεκινάει η πρώτη φάση του κύκλου ζωής στο marketing περιεχομένου; Φυσικά από την έρευνα τάσεων και την συγκέντρωση στοιχείων για να σχηματιστεί η στρατηγική περιεχομένου. Το στάδιο αυτό είναι απαραίτητο ώστε όλη η ομάδα να είναι ευθυγραμμισμένη και το περιεχόμενο που ανεβαίνει να είναι όχι μόνον στο ίδιο μήκος κύματος αλλά και ελκυστικό στο ακροατήριο, και να συμβαδίζει με τους στόχους της επιχείρησης και τις τάσεις της αγοράς.

Ήδη πολλά εργαλεία marketing χρησιμοποιούν μοντέλα ΑΙ και μηχανικής μάθησης τα οποία δουλεύουν παρασκηνιακά. Το τελευταίο διάστημα, τα εργαλεία αυτά, προσθέτουν λειτουργίες ώστε να παρέχουν λεπτομερή δεδομένα με μεγαλύτερη ευκολία. Επιπλέον κάθε τόσο προστίθενται στην φαρέτρα των marketers νέα εργαλεία, τα οποία εστιάζουν στην ακόμη βαθύτερη κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς (τι τους αρέσει, πως συμπεριφέρονται, πως αλληλοεπιδρούν) και της αλληλεπίδρασης με το περιεχόμενο.

Για παράδειγμα, μερικά εργαλεία για έρευνα είναι:

  • Consensus AI: για την αναζήτηση επιστημονικών δεδομένων
  • Brandwatch: για έρευνα καταναλωτή στα social media και δεδομένα από influencer
  • Perplexity AI: μία μηχανή αναζήτησης που υποστηρίζεται από ΑΙ σε πραγματικό χρόνο για το διαδίκτυο
  • Trendup AI: για να βρείτε ποια θέματα τρεντάρουν στα social media
  • Keywordinsights.ai: για να βρείτε ποιες λέξεις-κλειδιά τρεντάρουν στην αναζήτηση

Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως τα παραπάνω, θα ενισχύσετε το χτίσιμο αποτελεσματικής στρατηγικής η οποία θα έχει σοβαρό αποτέλεσμα χωρίς να χάσιμο χρόνου και χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα.

Εύρεση ιδεών

Ποια είναι η βάση του επιδραστικού περιεχομένου; Μία καλή ιδέα.

Είναι εύκολο να παράγουμε διαρκώς καλές ιδέες; Καθόλου.

Αυτό άλλωστε είναι και το πρόβλημα των περισσότερων ομάδων marketing. Παθαίνουν black out. Σε τέτοιες περιπτώσεις λοιπόν, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει ο συνεργάτης που θα «κατεβάσει» ιδέες και μάλιστα χωρίς σταματημό. Μέχρι στιγμής, μόλις το 33% (βάσει έρευνας του Hubspot) των marketers χρησιμοποιούν την AI για την εύρεση ιδεών ή για έμπνευση εν γένει.

Πηγή εικόνας: spiceworks.com

Μερικά από τα δημοφιλέστερα μοντέλα που χρησιμοποιούν οι marketers για να βρουν ιδέες είναι:

  • GPT-4 μέσω του ChatGPT Plus, του Bing ή μέσω κάποιου API
  • Google
  • Τα μοντέλα Claude της Anthropic
  • Τα μοντέλα LLaMa της Meta AI
  • StoryLab AI: δημιουργεί και βελτιώνει κείμενα για διαφημίσεις, blog κλπ
  • TweetHunter: εργαλείο για την ανάπτυξη του Twitter (γνωστό πλέον ως X)
  • HypeFury: εργαλείο που δίνει δεύτερη ζωή σε επιτυχημένα ποστ, διαλέγοντας τα καλύτερα και ξαναποστάροντάς τα

Με τα παραπάνω εργαλεία μπορείτε να ανιχνεύσετε τα θέματα που τρεντάρουν, τα δεδομένα και τα στατιστικά του κλάδου, να αναλύσετε τον ανταγωνισμό, να εξελίξετε ιδέες ή να ολοκληρώσετε ιδέες που έχουν μείνει στην μέση, ώστε να συνάδουν με το ακροατήριό σας. Πολλά γλωσσικά μοντέλα (όπως το GPT αλλά ακόμα και ανοιχτού κώδικα όπως αυτό της Meta) ενσωματώνονται στα software που χρησιμοποιεί το marketing, σε εταιρικό επίπεδο.

Η αλληλεπίδραση μεταξύ της λογικής δυνατότητας της ΑΙ και της ανθρώπινης δημιουργικότητας, μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους τομείς τα οποία απαιτούν στρατηγική και ιδέες σε επίπεδο concept. Κι αυτό εκτείνεται από την δημιουργία τρόπων για επαναστόχευση ενός ebook μέχρι τη δημιουργία ενός πίνακα συναισθημάτων για την ενεργοποίηση των social media.

Σε τέτοιες περιπτώσεις εργαλεία που χρησιμοποιούν την AI και εκτείνονται πέρα από τα κλασικά γλωσσικά ώστε να περιλαμβάνουν και εικόνα είναι:

  • Το DALL-E 3 και το Sora της OpenAI
  • Το Adobe Firefly
  • Το Google Gemini
  • To Ideogram
  • Το Stable Diffusion
  • Το Runway ML
  • Το MidJourney

Δημιουργία

Φτάνοντας στο στάδιο της παραγωγής του περιεχομένου marketing βλέπουμε ότι με αυτό το καθήκον επιφορτίζονται, ως επί το πλείστον, υψηλόβαθμα στελέχη του marketing, κειμενογράφοι ή ακόμα και σχεδιαστές. Εδώ ακριβώς έρχεται να βοηθήσει η AI, προσθέτοντας αξία στην όλη διαδικασία. Ας σημειωθεί ότι η ανθρώπινη παρέμβαση σε αυτό το στάδιο είναι απολύτως απαραίτητη και δεν μπορεί να παρακαμφθεί, διότι είναι αυτή που πραγματικά κάνει την διαφορά.

Άρα ουσιαστικά η όλη μαγεία, εν προκειμένω, γίνεται από την συνεργασία των ανθρώπων με την AI για την παραγωγή κειμένων και εικόνων και το ραφινάρισμά τους. Η μηχανή παράγει και ο άνθρωπος βάζει τον χαρακτήρα της μάρκας, τις μικρολεπτομέρειες ώστε να βγει γρήγορα ένα τέλειο αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα που θα συνεπάρει το ακροατήριο.

Δείτε μερικά παραδείγματα για το πως η υποστήριξη από ΑΙ μπορεί να βοηθήσει:

  • Δημιουργώντας πίνακες συναισθημάτων και οπτικά θέματα.
  • Παράγοντας ποικιλία περιγραφών για χαρακτήρες ιστοριών.
  • Δημιουργώντας μοναδικά γραφιστικά και οπτικά στοιχεία.
  • Δημιουργώντας φόντο και τοπία για οπτικά project.
  • Εξομοιώνοντας συνθήκες φωτισμού και ατμόσφαιρας σε διαφορετικές μεταξύ τους σκηνές.
  • Κάνοντας μεταφράσεις σε διάφορες γλώσσες όταν πρόκειται να καμπάνιες που «τρέχουν» σε πολλές χώρες.

Ανάλυση

Πηγή εικόνας: validatesoftware.com

Αφού δημιουργηθεί και ανέβει το περιεχόμενο έρχεται η στιγμή της αξιολόγησης, για να δούμε αν και κατά πόσο η στρατηγική μας απέδωσε και να ξέρουμε τι θα κάνουμε στο μέλλον. Και σε αυτήν την περίπτωση τα εργαλεία της AI μπορούν να βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάλυση και επεξήγηση των δεδομένων που λαμβάνουμε.

Η AI μπορεί γρήγορα να «χωνέψει» τεράστιο όγκο στοιχείων. Κατά συνέπεια μπορεί εύκολα να εντοπίσει, μεταξύ πολλών site, το πως αισθάνεται το ακροατήριο για ένα θέμα ή μία μάρκα. Προφανώς αυτό προσφέρει περισσότερη πληροφόρηση σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις για τις μελλοντικές ενέργειες που αφορούν στην μάρκα ή στο προϊόν.

Επίσης, επειδή κάθε ευρώ μετράει, η συνεχής βελτίωση σε διαφημιστικές καμπάνιες είναι κομβικής σημασίας. Και πάλι η AI μπορεί να βοηθήσει αφού μπορεί να μας δώσει λύσεις βελτιστοποίησης περιεχομένου διαφημιστικών κειμένων ώστε να εκμεταλλευόμαστε τα χρήματα της διαφήμισης στο έπακρο.

Εργαλεία ΑΙ που αφορούν ανάλυση είναι:

  • Το io
  • Το Sprout Social
  • Το Segment της Twilio
  • Το Crayon AI
  • Οι custom εφαρμογές του GPT-4

Όπως έχουμε ήδη γράψει, η AI είναι εδώ, είναι απαραίτητη και αλλάζει την καθημερινότητα της δουλειάς μας.

Αν παρόλα αυτά, η AI σας φαίνεται βουνό αλλά αισθάνεστε ότι την χρειάζεστε μπορείτε να έρθετε σε εμάς και να πάρετε όση βοήθεια χρειάζεστε. Μην αφήνετε την εξέλιξη να αφήσει πίσω την επιχείρησή σας, σε κανένα επίπεδο.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: contentstack.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΑς ξεκινήσουμε αποκρυπτογραφώντας το «ο» στο 4o. Το «ο» λοιπόν προκύπτει από το omni του omni-modal που σημαίνει με κάθε τρόπο.

23 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops