Marketing trends που θα επικρατήσουν το 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Ναι, είναι αυτή η εποχή του χρόνου που παρουσιάζουμε τις τάσεις και κάνουμε προβλέψεις για την επόμενη χρονιά η οποία έρχεται σε λίγες μέρες.

Πρακτικά αυτό που απασχολεί όλους τους marketers της υφηλίου και μονοπωλεί τη συζήτηση των τάσεων του 2024, είναι η τεχνητή νοημοσύνη.

Η οποία απασχολεί από πολλές απόψεις. Από το πως αυτή θα ενσωματωθεί στην καθημερινότητα, από το πότε και πόσο εύκολα μπορεί να γίνει αυτό, από το ποιες επαγγελματικές θέσεις και βαθμίδες κινδυνεύουν με αφανισμό, από τις στρατηγικές και τακτικές που πρέπει να αλλάξουν και πολλά-πολλά ακόμη.

Το δεύτερο μεγάλο θέμα που απασχολεί τόσο τους marketers όσο και την επικαιρότητα γενικώς είναι το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Η ΕΕ και γενικότερα οι δυτικές χώρες πιέζουν για όλο και μεγαλύτερη προστασία ενώ οι πλατφόρμες προσπαθούν να προσαρμοστούν στα διαφορετικά δεδομένα ανάλογα με την εκάστοτε περιοχή του πλανήτη.

Υπάρχουν και μερικά μικρότερα θέματα.

Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.

Τεχνητή Νοημοσύνη

Η τεχνητή νοημοσύνη έφερε νέα δυναμική στο marketing αφού έκανε τα πάντα πολύ πιο γρήγορα και πιο προσβάσιμα αλλά αύξησε ταυτόχρονα και τον βαθμό επιφύλαξης ως προς τις δυνατότητες της τεχνολογίας.

Τι μπορεί να κάνει η ΤΝ για το marketing; Πολλά!

Μπορεί, για παράδειγμα, να βελτιστοποιήσει εύκολα και γρήγορα τις διαφημιστικές καμπάνιες.

Μπορεί να βοηθήσει στην διαφάνεια ως προς τη χρήση των προσωπικών δεδομένων.

Μπορεί να εξατομικεύσει την επικοινωνία μεταξύ επιχείρησης και πελάτη, έτσι ώστε να δώσει το κατάλληλο περιεχόμενο στον χρήστη με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του. Πράγμα που βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία πελάτη και κατά συνέπεια τις μετατροπές.

Μπορεί να συντομεύσει τον χρόνο παραγωγής εικαστικών (εικόνες και video) για τα δημιουργικά των διαφημίσεων.

Μπορεί να γράψει κώδικα όπου χρειάζεται όπως για παράδειγμα στην δημιουργία ενός website.

Μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη στόχευση μίας καμπάνιας αφού θα μπορεί να εντοπίζει τα ακροατήρια με μεγαλύτερη ευκολία και σαφήνεια.

Η ουσία είναι ότι η εξέλιξη και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι τόσο κατακλυσμιαία που σύμφωνα με την έκθεση Gartner τον περασμένο Οκτώβριο (2023), πρόκειται να αναγνωριστεί ως πρωταρχικός οικονομικός δείκτης εθνικής ισχύος (αφορά τις ΗΠΑ αυτό αλλά δεν αργεί η εποχή που θα αφορά και άλλες χώρες).

Τι γίνεται με την επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα;

Παράλληλα, η σύγκλιση VR και AR και η ενσωμάτωσή τους σε καμπάνιες marketing θα γίνεται όλο και συχνότερη καθώς οι τεχνολογίες γίνονται πιο προσβάσιμες και πιο οικονομικές.

Πηγή εικόνας: medium.com

Προστασία της ιδιωτικότητας και τα επακόλουθά της

Η προστασία της ιδιωτικότητας απασχολεί την επικαιρότητα όλο το 2023, καθώς οι καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν κατανοούν τι ακριβώς κάνουν οι επιχειρήσεις με τα προσωπικά τους δεδομένα. Μάλιστα οι καταναλωτές δεν προβληματίζονται για τη χρήση αυτών από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις αλλά και για την χρήση από τις κυβερνήσεις. Αυτό συνεπάγεται ένα 2024 στο οποίο τα πρωτογενή δεδομένα, η διαφάνεια, η αυξημένη προστασία και η συμμόρφωση με τους κανονισμούς θα παραμείνουν στο προσκήνιο και στη δημόσια συζήτηση.

No more cookies

Σιγά σιγά τα cookies παραμερίζονται αφού οι κύριοι browsers σταδιακά τα σταματούν, οι marketers στρέφονται στα δεδομένα που συγκεντρώνονται από τις ίδιες τις επιχειρήσεις τα οποία μάλιστα θεωρούνται και πιο αξιόπιστα. Αυτό θα οδηγήσει και στη δημιουργία εφαρμογών καταγραφής και μέτρησης χωρίς cookies, η σημασία του ROI θα αναβαθμιστεί και θα δοθεί έμφαση στην αναλυτική πληροφόρηση σχετικά με τα insights που αφορούν στο ακροατήριο.

Ουσιαστικά μιλάμε για την δημιουργία τρόπων που θα παρέχουν στοιχεία χωρίς ο marketer να βασίζεται στις διαθέσεις των Google, Meta κλπ.

Οι τρόποι αυτοί σίγουρα θα είναι πιο άμεσοι και θα βασίζονται στην δημιουργία ουσιαστικών δεσμών και εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και των καταναλωτών. Δηλαδή η εξατομικευμένη επικοινωνία θα επικρατήσει.

Πηγή εικόνας: kunocreative.com

Επιπλέον…

Πλατφόρμες διαφήμισης Self-Service

Η διαφήμιση κινείται προς τις πλατφόρμες self-service. Τι είναι αυτές; Είναι πλατφόρμες μέσα από τις οποίες ο διαφημιζόμενος θα μπορεί να αγοράσει ψηφιακή διαφήμιση απ’ ευθείας παρέχοντάς του εργαλεία για το στήσιμο αυτών (δημιουργία, παρακολούθηση) και κατά συνέπεια μεγαλύτερη αυτονομία και ευελιξία στις στρατηγικές τους. Ωστόσο, οι πλατφόρμες αυτές δεν θα παρέχουν την εξειδικευμένη γνώση που έχουν τα agencies αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.

Διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες

Αν κάτι μας έχουν διδάξει τα χρόνια από το 2008 και μετά είναι ότι οι συνθήκες στις οποίες καλούμαστε να αποδώσουμε και να φέρουμε αποτελέσματα αλλάζουν συχνά και ότι ακόμα και μικρότερα γεγονότα έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο. Στην ουσία, δεν υπάρχει κανονικότητα. Για αυτό χρειάζεται να είμαστε πάντα έτοιμοι να προσαρμοστούμε και να αναπροσαρμόσουμε τις στρατηγικές αλλά και τις τακτικές μας.

Sustainability και διαχείριση πόρων

Διαφαίνεται μία στροφή των καταναλωτών σε κατανάλωση που προάγει τη διατήρηση των φυσικών πόρων και έτσι ξεφεύγει από το κλασσικό δίπολο που επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά, δηλαδή την ποιότητα και την τιμή.

Αυτή η στροφή αφορά κυρίως τις γενιές των Millennials και των Gen Z και δείχνει ότι οι προτεραιότητες αλλάζουν και τείνουν σε πιο υπεύθυνη κατανάλωση. Οι marketers θα πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν τους αυτή την τάση και να προσαρμόσουν αναλόγως τις στρατηγική τους.

Τέλος, η χρήση του video και των σύντομων μορφών περιεχομένου στο marketing θα συνεχίσει να κυριαρχεί κι αυτό το βλέπουμε παντού, καθώς όλες οι πλατφόρμες υποστηρίζουν πλέον σύντομα video. Όσο περισσότερο διασπάται η προσοχή του ακροατηρίου τόσο πιο απαραίτητη είναι η συντομία και η ελκυστικότητα του περιεχομένου.

Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά!

 

Πηγή εικόνας προφίλ: brand24.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops