Νέο site, μικρή επιχείρηση: πως θα αποκτήσει κίνηση;

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Η εποχή είναι ιδιαίτερα φιλική στη δημιουργία επενδύσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους. Η τεχνολογία προσφέρει τόσες πολλές δυνατότητες, οι ιδέες είναι πολλές και κενά στην αγορά που πρέπει να καλυφθούν είναι τόσα ώστε οι επιχειρήσεις να ξεπετάγονται κυριολεκτικά σαν μανιτάρια. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει χώρος και για πιο παραδοσιακές επιχειρήσεις. Η μεγάλη πλειοψηφία των νέων επιχειρήσεων είναι μικρές. Αλλά με μεγάλες ανάγκες όσον αφορά την εύρεση πελατών.

Έτσι, από την ιδέα έως την επιτυχία της ιδέας υπάρχει μεγάλη απόσταση που πρέπει να καλυφθεί η οποία αφορά κυρίως στη γνωστοποίηση στο κοινό-στόχος της ίδιας της επιχείρησης. Στην δημιουργία κίνησης προς την επιχείρηση δηλαδή, καθώς δεν νοείται επιχείρηση χωρίς πελάτες.

Εν προκειμένω θα ασχοληθούμε με τη δημιουργία κίνησης προς το site ή μία σελίδα προορισμού της επιχείρησης και μάλιστα κίνησης υψηλής ποιότητας, αφού στην πραγματικότητα αυτή μετράει και αυτή πρέπει να θέλουμε. Γιατί άλλο 100 αδιάφοροι επισκέπτες σε ένα site και άλλο 20 που ξέρουν τι θέλουν, πολύ δε περισσότερο αν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα.

Ο στόχος της δημιουργίας κίνησης μπορεί να επιτευχθεί είτε χρησιμοποιώντας δωρεάν μεθόδους, είτε πληρωμένες, είτε με συνδυασμό. Αντιλαμβάνεται κανείς όμως ότι το να αφήσεις την τύχη της κίνησης προς το site στην χαμηλή ταχύτητα που εξασφαλίζει το δωρεάν δεν είναι και ακριβώς έξυπνη κίνηση.

Ας δούμε τώρα έξι βασικές μεθόδους ανάπτυξης του site για μία νεοφυή επιχείρηση, γιατί «ωραία τη φτιάξαμε την επιχείρηση αλλά πρέπει να την μάθει κι ο κόσμος».

Διαφήμιση

Πρώτα – πρώτα έχουμε τη διαφήμιση. Δηλαδή η πληρωμένη διαφήμιση η οποία είναι και η πιο προφανής λύση. Ο όρος «διαφήμιση» περιλαμβάνει πολλά πράγματα: διαφήμιση σε online (σε site, στο Google, στα social media κλπ) ή διαφήμιση offline (στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στον τύπο κλπ) αλλά αυτή που προφανώς μας ενδιαφέρει είναι η online και εκεί υπάρχουν πάρα πολλές δυνατότητες.

Για αυτό πρώτα από όλα, ξεκαθαρίστε ποιοι είναι οι στόχοι και τι ποσό μπορείτε να διαθέσετε και ακολούθως αρχίστε να σκέφτεστε σε ποια μέσα θα προβληθείτε. Η διαφήμιση στο Google και στο Facebook είναι οι πρώτες ενέργειες που έρχονται στο μυαλό κάποιου και είναι, κατά κάποιον τρόπο, οι αντικαταστάτες της τηλεόρασης. Δηλαδή έχουν πλέον το ρόλο που είχε η τηλεόραση η οποία χρησιμοποιείτο για να επιτευχθεί μεγάλη κάλυψη σε μικρό χρονικό διάστημα.

Με το κοινό να βρίσκεται στα social media και όλες τις αναζητήσεις να περνούν από το Google, καμία επιχείρηση δεν διανοείται να λείπει από εκεί. Οι επιλογές που προσφέρουν τόσο τα social όσο και η Google για διαφήμιση είναι ικανές να καλύψουν κάθε ανάγκη. Δείτε για παράδειγμα τη Google. Προσφέρει:

  • Διαφημίσεις στο δίκτυο αναζήτησης
  • Διαφημίσεις στο δίκτυο εμφάνισης
  • Διαφημίσεις και στο δίκτυο αναζήτησης και στο δίκτυο εμφάνισης
  • Διαφημίσεις shopping
  • Διαφημίσεις σε email
  • Διαφημίσεις στο YouTube
  • Διαφημίσεις σε εφαρμογές της

Φυσικά, πέρα από τα παραπάνω υπάρχουν κι άλλες λύσεις αλλά μετά αρχίζουμε να συζητάμε για επιμέρους κοινά-στόχος, για πιο niche αγορές, ενδεχομένως για B2B αγορές κλπ.

Social media

Στη συνέχεια έχουμε τα κοινωνικά δίκτυα. Εδώ οι επιλογές μπορεί να είναι πληρωμένες ή δωρεάν. Όπως σημειώθηκε παραπάνω, το πληρωμένο είναι πιο άμεσο αλλά τώρα θα σταθούμε γενικά στη χρήση των κοινωνικών δικτύων και στη δυνατότητα που προσφέρουν για χτίσιμο awareness και engagement, καθώς οι χρήστες τους περνούν περισσότερες από δύο ώρες καθημερινά εκεί.

Μπορεί όλοι να διαφημίζονται στα κοινωνικά δίκτυα αλλά με τις δυνατότητες στόχευσης που παρέχει το μέσο, μπορείτε να βρείτε ακριβώς το κοινό στο όποιο θέλετε να απευθυνθείτε.

Πριν ξεκινήσετε, εξερευνήστε κάθε ένα κοινωνικό δίκτυο ξεχωριστά για να δείτε ποιο είναι πιο κατάλληλο για τη δική σας επιχείρηση, παρόλο που όλα ξεκινούν από το Facebook.

Μια γρήγορη επισκόπηση του κάθε μέσου:

Το Twitter έχει περισσότερο πολιτικό και δημοσιογραφικό χαρακτήρα, το Facebook είναι για όλα, το Instagram είναι πιο μοδάτο και δίνει έμφαση στην εικόνα, το Tik Tok έχει κατακτήσει το ηλικιακό κοινό 13-24, το Pinterest είναι χρηστικό και εικονοκρατούμενο ενώ το LinkedIn είναι περισσότερο επαγγελματικό. Τέλος, μην ξεχνάτε τη δυναμική που προσφέρει η χρήση των ομάδων του Facebook.

Αρθρογραφία/ Blogging

Ένας άλλος τρόπος για να κερδίσετε σε κίνηση είναι να δημιουργήσετε άρθρα στο site ή στο blog σας με τίτλους και υπότιτλους που τραβούν την προσοχή. Μπορεί το θέμα του τίτλου να σας φαίνεται «φθηνό κόλπο» αλλά δουλεύει. Οι τίτλοι παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο και αν δεν το πιστεύετε μπορείτε να πειραματιστείτε.

Το σημαντικότερο όμως από το κομμάτι «άρθρογραφία» είναι αυτό που αφορά το περιεχόμενο καθαυτό, καθώς αυτό είναι που θα προσφέρει αξία στο χρήστη. Αυτό είναι που θα τον βοηθήσει να βρει τη λύση στο πρόβλημά του ή την απάντηση στα ερωτήματά του. Η δημοσίευση άρθρων θα σας βοηθήσει να κερδίσετε οργανική κίνηση προς το site σας, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψετε χρήματα. Ένα καλό, πρωτότυπο και χρήσιμο άρθρο που θα αναπαραχθεί και θα πάρει likes στα social media, θα σας ανταμείψει και ως προς την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και ως προς το awareness.

Δωρεάν δοκιμή

Το δωρεάν ουδείς εμίσησε οπότε δώστε δωρεάν προϊόν ή υπηρεσία μέσα από το site σας και δείτε την κίνηση προς αυτό να αυξάνεται. Είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία υπάρχει πάντα η δυνατότητα να προσφέρεται δωρεάν δοκιμή. Μέσα από τη δωρεάν δοκιμή κερδίζετε πολλαπλά:

  1. Κάνετε το προϊόν (ή υπηρεσία) γνωστό,
  2. Έχετε τη δυνατότητα να αντλήσετε θετικές κριτικές,
  3. Λαμβάνετε feedback για τυχόν προβλήματα του προϊόντος και ιδέες για τυχόν βελτίωση.

Όταν κάνετε τέτοιες δωρεάν παροχές, καθορίστε τη χρονική διάρκεια της δωρεάν δοκιμής ώστε να είναι ξεκάθαρο για όλους.

Email

Μία από τις παλιότερες μεθόδους προώθησης είναι το email marketing. Είναι κάπως πιο παραδοσιακό και ίσως για αυτό πολλές επιχειρήσεις δεν το χρησιμοποιούν ευρέως ως εργαλείο πρώτης επαφής. Είναι ωστόσο ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο ανάμεσα σε όλα τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας, καθώς είναι βέβαιο ότι μία μόνο αποστολή αρκεί για να δείτε διαφορά στην κίνηση προς το site σας. Βεβαίως μην το παρακάνετε. Δεν θέλετε σε καμία περίπτωση να καταχωρηθείτε ως spam. Χρησιμοποιήστε το όποτε έχετε κάτι νέο και ενδιαφέρον να πείτε. Όπως γράψαμε και για τα άρθρα παραπάνω, έτσι και με το email μπορείτε να προσφέρετε αξία στον χρήστη.

Webinars

Τα webinars είναι ένας ακόμα τρόπος να φέρετε κίνηση προς το site σας. Λειτουργούν με την ίδια λογική που λειτουργούν και τα άρθρα αλλά είναι διαδραστικά και αυτή η αλληλεπίδραση βοηθάει στο να χτίσετε μία σχέση με το δυνητικό κοινό σας. Μέσα από ένα webinar μπορείτε να προβάλετε την εμπειρία σας, τη γνώση και την εξειδίκευσή σας.

Προωθήστε το webinar μέσα από μία καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δείτε το site σας να απογειώνεται. Στείλτε και ένα email για reminder μία-δύο μέρες πριν.

Τέλος, κρατήστε ένα video-αρχείο του webinar για να υπάρχει για μελλοντική αναφορά και για προώθηση στα social media. Μην ξεχνάτε ότι τέτοια αρχεία θα αποτελέσουν βάση και πηγή για τη δημιουργία περισσότερου περιεχομένου. 

Οι παραπάνω προτάσεις μπορούν να λειτουργήσουν μεμονωμένα ή συνδυαστικά. Φυσικά συνδυαστικά είναι πάντα καλύτερα αλλά αυτό θα το δείτε και σε συνάρτηση με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό σας. Ως γενικό κανόνα πάντως κρατήστε το ότι όσο περισσότερη online παρουσία έχετε τόσο καλύτερη επισκεψιμότητα θα έχετε αφού η παρουσία σας λειτουργεί αθροιστικά!

Καλή επιτυχία και αν χρειαστείτε βοήθεια είμαστε στη διάθεσή σας. 

Πηγή εικόνων: pexels.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops