Push Notifications: Το κλειδί για το Engagement στα mobile apps

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Τα τελευταία χρόνια οι κινητές συσκευές έχουν γίνει όλο και πιο σημαντικές για εμάς.

Ξοδεύουμε πολύ μεγάλο μέρος του χρόνου μας καθημερινά σε αυτές και το 80% της χρήστης των κινητών φαίνεται να αφορά στις εφαρμογές

push notifications

Ωστόσο πόσες από τις εφαρμογές που κατεβάζουμε χρησιμοποιούμε πραγματικά; Οι ιδιοκτήτες εφαρμογών κινητών δεν πρέπει να ξεχνούν ότι η δουλειά τους δεν σταματά μόλις ο χρήστης κατεβάσει την εφαρμογή. Το κλειδί στο να διατηρήσετε τους χρήστες ενεργούς είναι τα push notifications.

Σκεφτείτε το εξής: Κάνετε την ιδέα σας πραγματικότητα και φτιάχνετε μία εφαρμογή. Άτομα αρχίζουν να την κατεβάζουν και έχετε ενθουσιαστεί. Έχετε ξεχάσει όμως έναν βασικό παράγοντα για το μέλλον της εφαρμογής σας: το user engagement.

Όσο κι αν οι χρήστες αγαπούν το προϊόν σας, πιθανότατα θα το ξεχάσουν αν δεν τους το υπενθυμίζετε. Αυτή τη δουλειά κάνουν τα Push Notifications!

Τι είναι το Push Notification;

push notification

Τα Push Notifications είναι πληροφοριακά μηνύματα που παραδίδονται στους χρήστες μιας εφαρμογής ακόμα κι αν δεν την χρησιμοποιούν εκείνη τη στιγμή.

Εμφανίζεται ένα κείμενο, το λογότυπο, εικόνες και ορισμένες φορές ειδοποιούνται με έναν ήχο ώστε να προσελκύσουν την προσοχή των χρηστών. Συνήθως τα μηνύματα αφορούν σε ενημερώσεις σχετικά με νέα προϊόντα, προσφορές και σημαντικές εξελίξεις σχετικές με το app. Μπορεί να θυμίζουν στους χρήστες γεγονότα που σχετίζονται με κάποιο παιχνίδι, όπως την ολοκλήρωση της κατασκευής ενός κτιρίου, να προωθούν πωλήσεις, events κ.α. Ο στόχος είναι συνήθως να κάνουν τους χρήστες να επιστρέψουν στην εφαρμογή και να την χρησιμοποιήσουν ξανά.

Πώς να δημιουργήσετε αποτελεσματικά push notifications

Προκειμένου να είναι αποτελεσματικό, ένα push notification πρέπει να προσφέρει κάτι αξιόλογο στους χρήστες και να στοχέυει σε διαφορετικούς χρήστες με συγκεκριμένο περιεχόμενο. Αυτό σημαίνει ότι αν είστε mobile app publisher ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς σας θα έπρεπε να είναι να αναλύετε την συμπεριφορά των χρηστών. Είναι σημαντικό να κατανοήσετε ποιοι είναι οι πελάτες σας, τι ψάχνουν και σε τι ώρα και τοποθεσία.

Η συγκεκριμένη στόχευση σε χρήστες σύμφωνα με τα δημογραφικά τους στοιχεία ή άλλα σημαντικά στοιχεία όπως η τοποθεσία τους, αποτελεί κλειδί στην αποστολή προσωποποιημένων μηνυμάτων και στην αύξηση του ποσοστού μετατροπών/installs.

Το να προσφέρεται χρήσιμο υλικό τη σωστή στιγμή, στην σωστή τοποθεσία είναι ένα ισχυρό όπλο για να αυξήσετε το engagement, δηλαδή την αφοσίωση των χρηστών. Τα καλά στατιστικά στοιχεία και  η μέτρηση σημαντικών στοιχείων όπως το User Experience και το ιστορικό αναζητήσεων μειώνουν την πιθανότητα να σας εγκαταλείψει ένας χρήστης.

Τα διαφορετικά είδη των Push Notifications

Αν θέλετε να επιτύχουν τα push notifications σας θα πρέπει να επενδύσετε πολύ χρόνο και ενέργεια στη μελέτη και την έρευνα. Αν δεν έχετε στατιστικά στοιχεία διαθέσιμα, υπάρχουν πολλές online πλατφόρμες που μπορούν να σας βοηθήσουν, όπτως το Netmera.  

Όπως και οι περισσότερες αντίστοιχες πλατφόρμες, αυτή η υπηρεσία σας δίνει τις εξής δυνατότητες:

Κανονικό push notification:

ένα μήνυμα με λίγες γραμμές κείμενο και logo.

Rich Push Notifications:

ενημερώσεις στις οποίες μπορείτε να προσθέσετε εικόνες, χάρτες και video. 

rich push notifications

Διαδραστικά Push Notifications:

ζητούν μια ενέργεια από τον χρήστη. Ανάλογα με την απάντησή του, μια διαφορετική σελίδα θα ανοίξει μέσα στην εφαρμογή.

 

In App Popups:

ενεργοποιούνται από ενέργειες του χρήστη μέσα στην εφαρμογή και βοηθούν στην πρόσβαση των χρηστών σε συγκεκριμένο περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και συμπεριφορές του. Τα In App Popups λειτουργούν ακόμα κι αν ο χρήστες έχει απενεργοποιήσει τις ειδοποιήσεις.

 

Geolocation:

αυτή η λειτουργία σας επιτρέπει να στοχεύσετε σε χρήστες ανάλογα με την τοποθεσία τους.

 

Ειδοσποιήσεις για συγκεκριμένες περιοχές (Geo Fences):

αυτοματοποιημένα μηνύματα για χρήστες που εισέρχονται σε μια συγκεκριμένη περιοχή.

 

Beacon Management:

Η τεχνολογία beacon σας επιτρέπει να αλληλεπιδράσετε με τους χρήστες μέσω των εφαρμογών τους ενώ ψωνίζουν στο κατάστημά σας. Σας βοηθούν επίσης να αναλύσετε τις συμπεριφορές των χρηστών προκειμένου να δημιουργήσετε ισχυρές νέες καμπάνιες.

 

5 tips για αποτελεσματικά push notifications

1.Να ξέρετε πότε και πώς να ζητάτε την άδεια

Για όλες τις iOS εφαρμογές χρειάζεστε την άδεια του χρήστη για να στείλετε push notifications. Η χρονική στιγμή που θα τη ζητήσετε είναι πάρα πολύ σημαντική. Οι περισσότεροι το κάνουν στην πρώτη συνεδρία του χρήστη, όταν ακόμα το μόνο που γνωρίζει για την εφαρμογή είναι το όνομά της, το icon και ό,τι έχει διαβάσει στο description. Οι ενεργοί χρήστες βομβαρδίζονται με τέτοια αιτήματα και τις περισσότερες φορές με άκομψο τρόπο. Για να ξεχωρίσετε, δώστε στους χρήστες την ευκαιρία να εξοικειωθούν με την εφαρμογή και έπειτα ζητήστε τους να τους στέλνετε push notifications. Στο κείμενο δώστε τους να καταλάβουν σε τι συμφωνούν.

 

2. Γίνετε Συγκεκριμένοι

Εξαρχής, σκεφτείτε γιατί θέλετε να επικοινωνήσετε με τους χρήστες σας και αποφασίστε ακριβώς τι θέλετε να κάνουν όταν λάβουν την ειδοποίηση. Θέλετε να ολοκληρώσουν μια αγορά; Θέλετε να κάνουν μία συγκεκριμένη ενέργεια; Αυτές οι απαντήσεις θα σας βοηθήσουν να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα της ενέργειας αλλά και να γράψετε ένα αποτελεσματικό κείμενο.

 

3. Να γνωρίζετε το κοινό σας

Η βάση δεδομένων σας θα πρέπει να είναι τμηματοποιημένη. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι μιλάτε στους σωστούς χρήστες σχετικά με τις σωστές προσφορές για να έχετε επιτυχημένες καμπάνιες.

Για παράδειγμα δεν θα προωθήσετε ένα ακριβό In App Purchase (αγορές μέσα από την εφαρμογή) σε έναν χρήστη που δεν έχει αγοράσει ποτέ τίποτα. Είναι εξαιρετικά απίθανο ότι η πρώτη Ιn Αpp Ρurchase ενός χρήστη θα είναι τόσο ακριβή και δείχνετε έλλειψη κατανόησης του στυλ των χρηστών σας. Με την πάροδο του χρόνου, τέτοιες ενοχλήσεις μπορεί να κάνουν τους χρήστες σας να απενεργοποιήσουν τις ειδοποιήσεις.

 

4. Είναι (και) θέμα timing

Προκειμένου να προσελκύσετε όσο το δυνατόν περισσότερη προσοχή, καλύτερα να προγραμματίσετε τα push notifications σας για ώρες αιχμής. Συνήθως οι εφαρμογές έχουν μεγαλύτερη χρήση τα μεσημέρια προς απογεύματα αλλά καλύτερα να δείτε τα στατιστικά σας για να καθορίσετε τις πιο δημοφιλείς ώρες χρήσης της εφαρμογής σας.

 

5. Παρέχετε λεπτομέρειες

Δεν ολοκληρώνουν ένα In App Purchase όλοι οι χρήστες που γνωρίζουν ότι έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Μεταξύ το να γνωρίζει ένας χρήστης ότι μπορεί να κάνει μία αγορά μέσα από την εφαρμογή (όπως π.χ. η αναβάθμιση ενός παίκτη σε κάποιο παιχνίδι με έξτρα εξοπλισμό) και του να την κάνει μεσολαβεί το να εξετάσει κατά πόσο έχει αξία η προσφορά που του κάνετε. Το κείμενο στην ειδοποίηση που θα του στείλετε θα βοηθήσει.

Ασαφή notifications όπως «Επιστρέψτε στην εφαρμογή! Έχουμε μία καλή προσφορά για εσάς!» δεν παρέχουν αρκετές πληροφορίες στον χρήστη ώστε να εκτιμήσει άμεσα την προσφορά και θα σκεφτεί ότι πρόκειται για χάσιμο χρόνου.

Καλύτερα να συμπεριλάβετε στο notification, σύντομα, όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να αποφασίσει ο χρήστης αν ενδιαφέρεται ή όχι. Αν κάνετε καλή στόχευση και στέλνετε μόνο σχετικές προσφορές στους σωστούς χρήστες, η τεχνική αυτή, θα αποδειχθεί περισσότερο αποτελεσματική.

 

Αν έχετε εφαρμογή, διαβάστε επίσης σε παλιότερο άρθρο συμβουλές για App Store Optimization

 

Συντάκτρια: Μαρία Κρητικού

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΔείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του

1 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops