Τι πρέπει να κάνει μια μικρή επιχείρηση ή μία start up για να χτίσει το marketing της;

Ας ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο με τις παραμέτρους που επηρεάζουν το marketing μίας μικρής επιχείρησης;

Οι στόχοι, ο προϋπολογισμός, η ομάδα, ο κλάδος και το ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Τι είναι όμως αυτό που είναι κοινό τόσο σε μία start up όσο και σε μία μικρή επιχείρηση; Οι περιορισμένοι πόροι.

Ειδικά σε μία start up μιλάμε για μηδενικούς πόρους, όχι απλώς περιορισμένους. Και έτσι βρίσκονται σε αχαρτογράφητο περιβάλλον χωρίς την παραμικρή αίσθηση του από που να ξεκινήσουν.

Ξεκινάμε λοιπόν από τα βασικά ή καλύτερα από την αρχή.

Μια καλή αρχή λοιπόν είναι οι στόχοι marketing

Δεν μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε επιτυχία αν προηγουμένως δεν έχουν υπάρξει σαφώς προσδιορισμένοι στόχοι. Χρειάζονται τρεις έως πέντε επιτεύξιμοι στόχοι το χρόνο (σίγουρα όχι περισσότεροι αν δεν θέλετε να οδηγηθείτε στην τρέλα), οι οποίοι πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους της εταιρείας και την τρέχουσα θέση της στην αγορά. Προφανώς το τελευταίο δεν ισχύει για μία νεοφυή επιχείρηση που τώρα μπαίνει στην αγορά. Δείτε μερικές οδηγίες:

Αν εισέρχεστε σε μία καθιερωμένη κατηγορία της αγοράς τότε ο πρώτος σας στόχος θα πρέπει να σχετίζεται με το positioning και τη διαφοροποίηση της εταιρείας σας και τη δημιουργία awareness.

Αν δημιουργείτε μία νέα κατηγορία στην αγορά τότε ο πρώτος σας στόχος θα πρέπει να είναι η εκπαίδευση της αγοράς και η διεύρυνση της κατηγορίας διότι αν είναι να δημιουργήσετε μία κατηγορία και μείνετε μόνη επιχείρηση σε αυτή τότε δεν είναι κατηγορία, είναι απλή περιγραφή. Η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας απαιτεί πολύ κόπο, πολλή δουλειά και γενικώς πολλή επένδυση και αν δεν είναι απολύτως απαραίτητη αποφύγετέ τη.

Ο δεύτερος στόχος σας πρέπει να σχετίζεται με το σημαντικότερο πράγμα που έχετε να κάνετε την επόμενη χρονιά. Για παράδειγμα να αυξήσετε τον τζίρο, να λανσάρετε ένα προϊόν, να φέρετε νέα leads κ.ο.κ. Προσαρμόστε τους γενικούς στόχους σας ώστε να μπορέσετε να υποστηρίξετε τους ειδικούς. Καθώς γράφετε τους στόχους ποσοτικοποιήστε τους και σημειώστε τον τρόπο με τον οποίο θα τους μετρήσετε. Αλλιώς δεν θα μπορείτε να τους παρακολουθείτε.

Από τεχνολογία πως τα πάτε

Ωραία, γράψατε τους στόχους και γράψατε και σε ένα marketing plan το πως θα τους πετύχετε (αυτό είναι εύκολο όταν οι στόχοι είναι σαφείς). Το marketing περιεχομένου θα αποτελέσει ένα μεγάλο κομμάτι του πλάνου σας, ειδικά για μία start up που χτίζει όλο της το υλικό από την αρχή, διότι είναι φθηνό και επιδραστικό.

Αυτό που χρειάζεστε τώρα είναι το πλάνο που αφορά την τεχνολογία. Δείτε ένα προς ένα τα επιμέρους στοιχεία του πλάνου marketing και δείτε ποια είναι αυτά που απαιτούν τεχνολογική υποστήριξη και τι είδους.

Ένας έμπειρος marketer ή agency θα μπορέσει να σας καθοδηγήσει σε αυτό το βήμα ώστε πριν επενδύσετε να είστε σίγουροι σε τι θα επενδύσετε. Μην αρχίσετε να ψωνίζετε από λίστα για να τα έχετε όλα για όταν θα χρειαστούν. Πάρτε τα εργαλεία που χρειάζεστε. Ό,τι χρειαστείτε επιπλέον μπορείτε να το πάρετε αργότερα. Έτσι θα εξοικονομήσετε χρήματα και ενέργεια. Σκεφτείτε επίσης ότι πολλά τεχνολογικά προϊόντα σας διευκολύνουν σε περισσότερες των μία λύσεων.

Εικόνα: Arizona Technology Council

Παρόλα αυτά να μία λίστα

Παρόλα αυτά θα μπούμε στον πειρασμό να σας δώσουμε μία λίστα με τα απαραίτητα εργαλεία που αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να έχετε στη διάθεσή σας.

  • Εργαλείο που θα σας φέρει lead
  • Ένα εργαλείο CRM για να διαχειρίζεστε επαφές
  • Μία πλατφόρμα email ή ένα σύστημα αυτοματισμού marketing. Συχνά τα συστήματα CRM παρέχουν και τέτοιες δυνατότητες
  • Εργαλεία για τη παραγωγή και διαχείριση περιεχομένου
  • Πλατφόρμα analytics η οποία μπορεί κάλλιστα να είναι και της Google
  • Πλατφόρμα διαχείρισης social media
  • Εργαλεία παραγωγικότητας και συνεργασίας

Πολύ συχνά τα παραπάνω εργαλεία χρειάζεται να συνεργάζονται μεταξύ τους και μάλιστα αποτελεσματικά. Για αυτό αν όλη την παραπάνω δουλειά την κάνετε μόνοι σας, χωρίς τη βοήθεια κάποιου εξειδικευμένου agency, βεβαιωθείτε  ότι τα εργαλεία που θα αποκτήσετε έχουν τρόπο να συνεργάζονται μεταξύ τους.

Μετά θα περάσετε στο κόστος μιας και πρόκειται για καθοριστικό παράγονται για μία μικρή ή νεοφυή επιχείρηση. Σε αυτή την περίπτωση η βοήθεια από ένα agency είναι μπορεί να είναι πολύτιμη. Ωστόσο, όπως είπαμε παραπάνω δεν είναι απαραίτητο να τα πάρετε όλα μεμιάς. Κινηθείτε σταδιακά και καθώς αυξάνουν οι ανάγκες και τα έσοδα θα προσθέτετε εργαλεία.

Εικόνα: Kruse Control Inc

Άνθρωποι

Το πιο κρίσιμο κεφάλαιο για μία επιχείρηση. Ειδικά για μία μικρή επιχείρηση όπου οι άνθρωποι συχνά καλούνται να παίξουν διαφορετικούς ρόλους και να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά μεταξύ τους εργαλεία. Εκπαιδεύστε τους σε αυτά και εμπνεύστε τους να τα χρησιμοποιήσουν. Όσο πιο καλά τα χρησιμοποιούν τόσο πιο καλά αποτελέσματα θα έχετε για την επιχείρησή σας.

Κλάδος, ανταγωνιστικό περιβάλλον

Η κάθε επιχείρηση αποτελεί μέρος του ευρύτερου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος αλλά δεν το επηρεάζει άμεσα. Έτσι, ειδικά σε ότι αφορά τις μικρές και τις νέες επιχειρήσεις, που δεν έχουν δυνατότητα lobbying, η συμβουλή είναι να ασχοληθούν με τα δικά τους χωρίς να είναι εσωστρεφείς.

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλήθη Ευτυχία

Εικόνα προφίλ: wrike

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

H φετινή τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει δυναμικά για την ελληνική αγορά και το άρθρο αυτό μπορεί να θεωρηθεί έως και καθυστερημένο (με την έννοια
Πάντα έχουμε ένα μάτι στραμμένο στον ανταγωνισμό όσο μικρός ή μεγάλος κι αν είναι αυτός. Πάντα αναρωτιόμαστε αν κάνουν κάτι καλύτερα και τι είναι
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops