Το SEO είναι ένας κλάδος που αλλάζει διαρκώς. Οι ανανεώσεις των αλγορίθμων φέρνουν στο προσκήνιο τη διαρκή ανάγκη για έρευνα. Ό,τι καινούργιο ανακαλύπτει κανείς μπορεί να τον φέρει πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές του. Μικρές όμως κινήσεις, όπως η δημιουργία έξυπνου και δυνατού περιεχομένου, το μοντέλο των pillar clusters και μια καλή link building στρατηγική μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να δείτε το site σας να σκαρφαλώνει στα αποτελέσματα της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης.
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά παρακάτω μερικές συμβουλές SEO που θα βοηθήσουν τη σελίδα σας να αποκτήσει σταδιακά καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα.
Στοχεύστε σε keywords με χαμηλές αναζητήσεις
Με τον όρο keywords αναφερόμαστε στις λέξεις-φράσεις που θα πρέπει να χρησιμοποιείτε με έξυπνο τρόπο στη σελίδα σας. Μάλιστα, είναι πιο εύκολο να βρεθεί κανείς σε υψηλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα. Ποια μπορεί να είναι αυτά; Μα φυσικά λέξεις κλειδιά τα οποία δεν είναι τόσο γενικά. Για παράδειγμα, η λέξη “αυτοκίνητα” είναι πιο γενική, ενώ φράση “επαγγελματικά αυτοκίνητα Mercedes” είναι πιο εξειδικευμένη, και πιο εύκολο να καταταχτείτε για αυτή ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Οι πιο γενικές λέξεις κλειδιά ήδη “κυριαρχούνται” από μεγάλες ιστοσελίδες, που υπάρχουν χρόνια, έχουν μαζέψει εκατοντάδες links προς αυτές από άλλα sites, και ήδη έχουν ποιοτικό περιεχόμενο. Το να κοντραριστείτε για τις γενικές λέξεις κλειδιά αυτές και να κερδίσετε, είναι σχετικά δύσκολο, αλλά όχι απίθανο.
Δημιουργήστε πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχόμενο για την σελίδα σας
Το να αντιγράψει κανείς το περιεχόμενο μιας άλλης σελίδας και να το παρουσιάσει για δικό του πολύ συχνά τιμωρείται από την Google. Επιπλέον, είναι κάτι που δεν βοηθά και τους χρήστες όταν αναζητούν πληροφορίες. Για καλύτερα οργανικά αποτελέσματα, το ποιοτικό, πρωτότυπο και δικό σας περιεχόμενο είναι απαραίτητο. Θα πρέπει να είναι κάτι που κάποιος θα το διαβάσει ευχάριστα και γιατί όχι να το μοιραστεί και με τους φίλους του. Με τον τρόπο αυτό, θα δώσετε στους χρήστες και τους εν δυνάμει πελάτες σας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, ενώ θα απαντήσετε και σε ερωτήματα που μπορεί να έχουν.
Ενισχύστε την αξιοπιστία της σελίδας σας με internal linking
Το internal linking, δηλαδή η δημιουργία υπερσυνδέσμων που οδηγεί από τη μια σελίδα σας σε μια άλλη μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Για να μπορέσετε να αναζητήσετε ευκαιρίες για καλό interlinking, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μερικά SEO εργαλεία όπως το Ahrefs. Πιο αναλυτικά, σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το Ahrefs Webmaster Tools μπορείτε να:
- Κάνετε έλεγχο (crawl) τη σελίδα με το Site Audit
- Να πάτε στο Link opportunities report
- Να αναζητήσετε το URL της σελίδας που θέλετε να ενισχύσετε
- Επιλέξτε “Target page” από το dropdown
Αναπτύξτε το page authority της σελίδας σας
Το page authority είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάσουν την κατάταξη σας στις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα blog το οποίο προσφέρει συμβουλές επιχειρηματικότητας, κατά πάσα πιθανότητα η σελίδα θα αποκτήσει καλύτερη κατάταξη σε σχέση με άλλες σελίδες πιο γενικού περιεχομένου.
Με βάση λοιπόν αυτά, καταλαβαίνουμε ότι είναι σημαντικό να καλλιεργήσετε το brand authority, δηλαδή ότι είστε αυθεντίες στο αντικείμενο σας. Το να ακολουθήσετε το μοντέλο E-E-A-T της Google είναι ένας τρόπος για να το πετύχετε. Τι σημαίνει όμως αυτό; Ας το δούμε αναλυτικά:
- Experience: Στα ελληνικά αποδίδεται ως εμπειρία και να αναφέρεται στις γνώσεις και προσωπική εμπειρία που έχετε για ένα θέμα ή για το περιεχόμενο που περιλαμβάνεται στη σελίδα σας.
- Expertise: Σημαίνει ότι έχετε γνώση, πραγματική εμπειρία ή όλες τις απαραίτητες διαπιστεύσεις σχετικά με το αντικείμενο που περιλαμβάνει η σελίδα σας.
- Authoritativeness: Είναι η ικανότητα σας να μπορείτε να παρουσιάσετε τον εαυτό σας ή την επιχείρηση σας ως αυθεντίες πάνω στον επιχειρηματικό σας κλάδο.
- Trustworthiness: Σημαίνει ότι το περιεχόμενο της σελίδας σας είναι αξιόπιστο, πραγματικό και εξυπηρετεί τους χρήστες.
Ορισμένοι τρόποι για να χτίσετε μια καλή φήμη είναι να ανανεώνετε συχνά το blog σας με άρθρα που απαντούν σε ερωτήματα των χρηστών, η δημιουργία guest posts, δηλαδή άρθρων σε ξένα sites στα οποία θα υπάρχουν υπερσύνδεσμοι που στέλνουν link στη σελίδα σας, είναι μόνο μερικοί τρόποι για να χτίσετε μια καλή φήμη γύρω από το όνομα σας.
Αξιοποιήστε το μοντέλο των clusters
Οι περισσότεροι βασίζονται στη Google για να βρουν απάντηση σε διάφορα ερωτήματα που μπορεί να έχουν. Επομένως, οι μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να αντιλαμβάνονται τον σκοπό της κάθε αναζήτησης. Για να μπορέσει να πετύχει τον στόχο αυτό, η Google έχει αναπτύξει διάφορες μεθόδους για να αναγνωρίζει την πορεία περιήγησης των χρηστών, να ανιχνεύει αν έχουν ξαναγίνει παρόμοιες περιηγήσεις στο παρελθόν, και να κατατάσει ψηλά το ποιοτικό και γνήσιο περιεχόμενο. Για να μπορεί να κάνει εύκολα τη δουλειά αυτή στη σελίδα σας, μπορείτε να ακολουθήσετε τη μέθοδο pillar-clusters.
Πιο αναλυτικά, με το να δημιουργήσετε μια σελίδα πυλώνα που θα προσφέρει μια υψηλού επιπέδου παρουσίαση για ένα θέμα και τη δημιουργία υπερσυνδέσμων σχετικών με αυτό το αντικείμενο αυτό, δείχνετε απευθείας στην Google ότι η σελίδα πυλώνας είναι μια υψηλού επιπέδου σελίδα γύρω από αυτό το αντικείμενο.
Επιπλέον, η μέθοδος αυτή προσφέρει στους επισκέπτες της σελίδας σας καλύτερο user experience. Ο λόγος; Μπορεί να βρει πιο εύκολα το περιεχόμενο που αναζητά.
Δημιουργήστε μια link building στρατηγική
Το να κερδίσετε υψηλού επιπέδου links από υψηλής ποιότητας σελίδες βοηθά στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της σελίδας σας. Μια βασική μέθοδος για να μπορέσετε να πετύχετε τον στόχο αυτό είναι να καλλιεργήσετε καλές σχέσεις με διάφορες σελίδες και να ζητήσετε τη δημιουργία links προς τη σελίδα σας.
Δημιουργήστε καλές σχέσεις με τους developers και τους designers
Το καλό SEO δεν είναι ατομική προσπάθεια. Θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με developers και designers, οι οποίοι θα πραγματοποιούν τις αλλαγές που επιθυμείτε. Η καλή σχέση με αυτούς τους συνεργάτες είναι απαραίτητη. Για να την δημιουργήσετε μάθετε τη γλώσσα τους, καταλάβετε τι τους δίνει το έναυσμα για να προσπαθούν να είναι άψογοι στη δουλειά τους. Το πιο σημαντικό όμως είναι να τους μάθετε τα σημαντικές SEO έννοιες. Αυτό μπορεί να τους δώσει το κίνητρο να θέσουν το project σας σε προτεραιότητα και να προσπαθούν πάντοτε για το καλύτερο.
Ενημερωθείτε για τις αλλαγές και τις εξελίξεις του SEO
Αυτή ίσως είναι και η πιο σημαντική συμβουλή που μπορεί να λάβει κανείς για καλύτερο SEO. Οι κανόνες ή οι καλύτερες τεχνικές αλλάζουν διαρκώς. Ό,τι ξέρετε σήμερα για το SEO, μπορεί σε λίγους μήνες να θεωρούνται ξεπερασμένες και να μη βρίσκουν εφαρμογή.
Παρατηρούμε λοιπόν πως αν και απλές, οι παραπάνω συμβουλές SEO μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε. Στοχεύστε λοιπόν σε keywords χαμηλού ανταγωνισμού, ενισχύστε την αξιοπιστία της σελίδες σας, δημιουργήστε μια καλή link building στρατηγική, ενημερωθείτε για αλλαγές και νέες τάσεις και δείτε άνοδο στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης!
Διαβάστε ακόμα: Πώς γίνεται η αποτελεσματική έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά στο SEO