Πάμε Metaverse;

Και στην πορεία ξεκαθαρίζουμε και μερικά πράγματα που σε αρκετούς ακόμα μοιάζουν… κινέζικα.

Η κεφαλαιοποίηση του Metaverse για τα επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 5 τρις δολάρια. Ναι! Σωστά διαβάσατε. Για αυτό υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το Metaverse από μικρούς, από μεγάλους και από επιχειρήσεις. Όλοι διαβλέπουν μία τεράστια ευκαιρία. Και φυσικά οι πρώτοι θα δρέψουν και περισσότερα οφέλη.

Η διαφορά του Metaverse με το Web2.

Με λίγα λόγια μιλάμε για ένα διασυνδεδεμένο παράλληλο ψηφιακό σύμπαν στο οποίο θα έχουμε πρόσβαση μέσω μιας σύνδεσης internet.

Εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα 5 χρόνια το 50% των χρηστών internet θα κατέχει ένα σετ που θα του δίνει τη δυνατότητα να μπει στο Metaverse και να ζήσει την εμπειρία που διαμορφώνεται σήμερα.

Προς το παρόν υπάρχουν δύο τρόποι να ζήσει κανείς την εμπειρία του Metavesre.

Ο ένας είναι η επαυξημένη πραγματικότητα (AR): με την επαυξημένη πραγματικότητα οι χρήστες μπορούν, χρησιμοποιώντας το κινητό τους ή κάποια άλλη συσκευή να αλληλεπιδράσουν με ψηφιακά στοιχεία διατηρώντας παράλληλα την επαφή με τον πραγματικό κόσμο γύρω τους. Για παράδειγμα μπορούν να δοκιμάσουν αν ταιριάζει ένας καναπές στο σαλόνι τους ή να δοκιμάσουν ένα καινούριο χρώμα μαλλιών.

Με την εικονική πραγματικότητα (VR): με την εικονική πραγματικότητα οι χρήστες μπορούν να «χαθούν» μέσα σε ένα ψηφιακό κόσμο χάνοντας την επαφή με τον φυσικό κόσμο γύρω τους.

Το Metaverse διαφέρει από το σημερινό Web2 χάρη σε τρία σημεία εμπειρίας: τη βύθιση, την ενέργεια και την διαλειτουργικότητα.

Βύθιση

Οι παραδοσιακοί χώροι στο internet, για παράδειγμα τα social media ή τα διάφορα site, είναι σχεδιασμένα για χρήση μέσα από έναν υπολογιστή ή μία τηλεόραση. Το Metaverse ωστόσο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε ο χρήστης να βυθίζεται μέσα στο εικονικό περιβάλλον που επισκέπτεται. Δηλαδή όταν κάποιος μπαίνει σε ένα δωμάτιο του Metaverse, θα αισθάνεται σαν να έχει μπει σε ένα δωμάτιο στον φυσικό κόσμο, υπάρχουν δηλαδή τοίχοι που το περιβάλουν και διακόσμηση

Ενέργεια

Εδώ μιλάμε για την δυνατότητα του χρήστη να είναι πλήρως λειτουργικός μέσα στον εικονικό χώρο, όπως ακριβώς θα έκανε και στον πραγματικό κόσμο. Οι μόνοι περιορισμοί είναι αυτοί που έχουν τεθεί ως παράμετροι προγραμματισμού του συγκεκριμένου χώρου.

Διαλειτουργικότητα

Η διαλειτουργικότητα αναφέρεται στην ικανότητα εμπορίας περιουσιακών στοιχείων σε εικονικούς χώρους και κόσμους.

Οι παλαιότεροι εικονικοί χώροι (βιντεοπαιχνίδια κυρίως) είχαν περιορισμένη διαλειτουργικότητα. Πλέον όταν ο χρήστης συνδέεται με ένα παιχνίδι, μπορεί να έχει ολοκληρωμένη διάδραση με τον κόσμο του παιχνιδιού, να αγοράσει ή να πουλήσει, να κερδίσει χρήματα και να τα χρησιμοποιήσει στον κόσμο του παιχνιδιού. Όσο περισσότερο αναπτύσσεται ο κόσμος του Metaverse τόσο οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν αγοραπωλησίες με ψηφιακά είδη και ψηφιακά νομίσματα.

Χτίζοντας τις εμπειρίες στο Metaverse: ανοιχτά και κλειστά συστήματα

Υπάρχουν ανοιχτά και κλειστά συστήματα και οι επιχειρήσεις που «χτίζουν» στο Metaverse πρέπει να διαλέξουν τι θα χρησιμοποιήσουν. Κάθε ένα έχει μοναδικά πλεονεκτήματα.

Τα ανοιχτά συστήματα εστιάζουν στην δημιουργική ελευθερία του χρήστη (την οποία και παρέχουν). Είναι πιο αποκεντρωμένα από τα κλειστά συστήματα. Για να το επιτύχουν χρησιμοποιούν πλατφόρμες ανοιχτού κώδικα. Οι επιχειρήσεις που τα προτιμούν είναι αυτές που δίνουν έμφαση στη διαλειτουργικότητα από την αρχή, κάτι που σημαίνει ότι τα περιουσιακά τους στοιχεία μπορούν να διαπραγματεύονται γρηγορότερα σε σχέση με τα κλειστά συστήματα.

Ένα παράδειγμα ανοιχτού συστήματος είναι το Spatial.

Σε αυτό ο χρήστης μπορεί να σχεδιάσει τον δικό του χώρο και μπορεί να επιτρέψει σε άλλους να φέρουν τα δικά τους πράγματα. Είναι ιδανικά για επιχειρήσεις που θέλουν να φιλοξενήσουν events σε εικονικούς χώρους.

Τα κλειστά συστήματα λειτουργούν πιο κεντρικά και οι επιχειρήσεις που «χτίζουν» εκεί έχουν περισσότερο έλεγχο στους εικονικούς χώρους, περιορίζοντας το τι μπορούν να κάνουν οι χρήστες μέσα σε αυτούς. Έτσι εστιάζουν στην ανάπτυξη και στα έσοδα. Παραδείγματα κλειστών συστημάτων είναι τα Axie Infinity, Decentraland, ή το Sandbox. Σε αυτά μπορεί κανείς να αγοράσει «γη». Όταν αναπτυχθούν, οι υπόλοιποι στο παιχνίδι μπορούν να αλληλεπιδράσουν με ό,τι έχει δημιουργηθεί.

Εργαλεία για τη δημιουργία εμπειριών

Με το Metaverse συμβαίνει το εξής παράδοξο: μοιάζει να απέχει από τη ζωή μας έτη φωτός ενώ ταυτόχρονα, άνθρωποι και επιχειρήσεις βιάζονται να μπουν στο παιχνίδι για να μην καθυστερήσουν.

Τα καλά νέα είναι ότι αν ψάχνετε την κατάλληλη ώρα για να ξεκινήσετε, αυτή έχει έρθει. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε την είσοδό σας είναι να παραμείνετε στο πεδίο δράσης σας. Αν είστε video editor τότε θα θέλετε να μάθετε πως γίνονται τα 3D videos. Αν διοργανώνετε event, τότε μάθετε πως θα στήσετε ένα εικονικό event στο Metaverse.

Σε αυτή την περίπτωση η πρώτη σας δουλειά είναι να βρείτε κάποιον που ήδη δημιουργεί αυτό που θα θέλατε να δημιουργήσετε (ή κάτι παρεμφερές τέλος πάντων) και να του ζητήσετε πληροφορίες και τεχνογνωσία. Η επόμενη δουλειά σας είναι να βρείτε (και να δοκιμάσετε τα προγράμματα που χρειάζονται για να μετατρέψετε τα πραγματικά αντικείμενα σε τρισδιάστατα ψηφιακά.

Ένα από αυτά είναι το Blender (φωτό).

Φυσικά υπάρχουν και γραφεία που αναλαμβάνουν τέτοιου είδους δουλειές και μάλλον η συνεργασία με κάποιον πιο έμπειρο, σε κάτι τόσο νέο, είναι μάλλον απαραίτητη.

Λοιπόν, τι λέτε, πάμε Metaverse;

Πηγή εικόνων: socialmediaexaminer, technewsworld,dailysabah

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Τελευταία Άρθρα

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίζει από τις ανταγωνιστικές της. Όλες οι επιχειρήσεις λοιπόν, οφείλουν να έχουν ή να βρουν
Παλαιότερα, όταν σκεφτόμασταν το B2B marketing, μας έρχονταν στο μυαλό πρακτικές άμεσης διαφήμισης, όπου το μήνυμα απευθυνόταν απευθείας στον πελάτη-στόχο. Οπωσδήποτε, η άμεση διαφήμιση
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops