Πες μια ιστορία και ξεχώρισε στο TikTok ή γιατί οι marketers δεν πρέπει να λείπουν από το TikTok

Ας ξεκινήσουμε με την παραδοχή ότι το TikTok είναι κόλλημα! Όποιος αρχίσει να βλέπει videάκια δεν σταματά!

Για να το πούμε και τεκμηριωμένα, όποιος ξεκινήσει να βλέπει video στο TikTok σταματά μετά από 112 λεπτά! Σαν να έχει δει μία ολόκληρη ταινία. Ρεκόρ που μόνο με την παρακολούθηση YoutTube μπορεί να συγκριθεί. Με τη διαφορά ότι στο YouTube, στον ίδιο χρόνο, βλέπει 2-3 video ενώ στο TikTok δεκάδες.

Αυτό που εντυπωσιάζει με το TikTok είναι ότι παρότι και τα άλλα κοινωνικά δίκτυα έχουν ενσωματώσει σύντομα video (Reelsσε Instagram και Facebook, Pinterest Idea Pins, YouTube shorts) τα feed τους είναι γεμάτα με video του TikTok που γίνονται reposted.

Το TikTok ξεχωρίζει και για έναν ακόμα λόγο: η κάλυψη που μπορεί να επιτύχει ένας δημιουργός video είναι τεράστια, αν το video του γίνει viral. Η επιτυχία του θα τού αλλάξει τη ζωή. Αυτό που περιγράφουμε δεν είναι κάτι σπάνιο. Συμβαίνει συχνότατα.

Αν είστε από τους marketer που ακόμα έχετε ενδοιασμούς για  το αν αξίζει να προβληθείτε ή όχι στο TikTok, τότε διαβάστε παρακάτω και η απάντηση θα είναι ξεκάθαρη.

#Πείτε ιστορίες που θα κάνουν τη μάρκα σας αξιομνημόνευτη

Το κλειδί για την επιτυχία στο TikTok βασίζεται στο «πες μία ιστορία». Κάτι που γίνεται όλο και πιο σημαντικό όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός και δημιουργείται νέο περιεχόμενο. Ουσιαστικά για να φτάσει το video σας στη σελίδα For You πρέπει να επανευφεύρετε  τη διήγηση ιστοριών.

Όταν λέμε ιστορία εννοούμε το κείμενο (λόγια και captions), το φόντο, τη μουσική, τις κινήσεις, τα πάντα. Θέλουμε το video να αποτελεί εμπειρία για αυτόν που θα το δει. Αν το κάνετε καλά, οι χρήστες θα «κολλήσουν».

Η ιστορία, η αφήγηση είναι σημαντική όχι μόνο στο TikTok αλλά και στις άλλες πλατφόρμες διότι χτίζει δεσμούς με το ακροατήριο, προσδίδει κύρος και εγκυρότητα.

Ας επιστρέψουμε λίγο στο χρόνο που περνούν οι χρήστες στην πλατφόρμα. Μέσα σε αυτά τα 112 λεπτά μπορούν να δουν από 100 έως 400 video. Ποιο είναι αυτό που θα ξεχωρίσει; Ποιο θα θυμούνται την επόμενη μέρα;

Σίγουρα αυτό με το καλύτερο στόρι! Και σίγουρα τον δημιουργό που έχει ένα συγκεκριμένο pattern στο οποίο κινείται.

Πάρτε για παράδειγμα τον δημοσιογράφο που μεταδίδει ειδήσεις κάτω από το γραφείο του.

Πριν ξεκινήσετε τη δική σας ιστορία, κάντε την έρευνά σας. Κάντε μία αναζήτηση που να αφορά στον κλάδο σας. Δείτε τα αποτελέσματα προσεκτικά. Αναλύστε τους δημιουργούς και το περιεχόμενο, δείτε τι κάνουν, σε τι στέκονται, τι είναι αυτό που κρατάει το ακροατήριό τους. Και μετά σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε εσείς.

#Πείτε μία ιστορία σε 15 δεύτερα (ή 3 λεπτά)

Υπάρχουν διάφορα μοντέλα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να πείτε την ιστορία σας στο TikTok. Ένα από αυτά είναι το παρακάτω:

  • Πρόβλημα: δηλώστε το πρόβλημα που σας απασχολεί ευθύς εξ’ αρχής
  • Ανακίνηση: εμβαθύνετε στο πρόβλημα και στο πόσο θα ενταθεί αν δεν υπάρξει λύση
  • Λύση : παρουσιάστε τη λύση που προτείνετε
  • Αποτέλεσμα: δείξτε το αποτέλεσμα της λύσης του προβλήματος

Μια άλλη φόρμουλα που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι η διαδρομή ενός ήρωα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οτιδήποτε.

Ακολουθήστε όποιο μοντέλο θέλετε και αντί για μία παράγραφο πείτε την ιστορία σε μία πρόταση! Θυμηθείτε ότι η παρακολούθηση ενός video είναι μία ολοκληρωμένη εμπειρία οπότε φροντίστε οι εκφράσεις σας να ταιριάζουν στο κείμενο που έχετε μπροστά σας. Αν για παράδειγμα το κείμενο είναι ενθουσιώδες, το ίδιο πρέπει να είναι και η φωνή, οι εκφράσεις και οι κινήσεις σας.

Τέλος, συνδυάστε την ποιότητα με την ποσότητα. Πρώτα θα δώσετε βάση στην ποιότητα ώστε να προσφέρετε αξία στον θεατή του video και στη συνέχεια θα στραφείτε στην ποσότητα, διότι όπως και να το κάνουμε πέντε εξαιρετικά video είναι καλύτερα από ένα εξαιρετικό video.

#Γράψτε αποτελεσματική λεζάντα

Το TikTok μας έκανε να δούμε τα hashtags με άλλο μάτι. Έως τώρα ήταν πολύ σημαντικά γιατί χάρη σε αυτά μπορούσε ο χρήστης να ψάξει και να βρει αυτά που ήθελε. Αφήστε που βοηθούσε και την ίδια την πλατφόρμα να οργανώσει και να κατηγοριοποιήσει το περιεχόμενό της ώστε να το «μοιράσει» στο κατάλληλο κοινό και να αυξήσει το reach του. Πρόσφατα όμως η σημαντικότητα των hashtags στο TikTok μειώθηκε. Και μάλιστα κατά πολύ.

Κι αυτό διότι τελικά ο αλγόριθμος του TikTok είναι πολύ πιο εξελιγμένος. Μπορεί να αποφασίσει τι ακριβώς περιέχει ένα video χωρίς τα hashtags. Και έτσι μπορεί να το «σερβίρει» στους κατάλληλους χρήστες. Ανατρέχοντας στα analytics του TikTok θα δείτε πως ανακαλύπτουν οι χρήστες τα video. Τα βρίσκουν από τη σελίδα For You, δηλαδή από αυτά που προτείνει η ίδια η πλατφόρμα οπότε δεν χρειάζονται hashtags και έτσι έχετε στη διάθεσή σας 300 χαρακτήρες να γράψετε τη λεζάντα σας. Χρησιμοποιήστε τους στρατηγικά ώστε να συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά και αφήγηση.

Θα δείτε ότι πολλοί marketers (και μάρκες) χρησιμοποιούν πολύ μικρές λεζάντες, συχνά μόλις μίας ή δύο λέξεων, και μετά προσθέτουν μια σειρά από hashtags ελπίζοντας ότι ο αλγόριθμος θα τους βοηθήσει. Ωστόσο είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να χρησιμοποιήσετε και τους 300 χαρακτήρες για να «ξεδιπλώσετε» την ιστορία που αφορά το video σας.

Εμπιστευθείτε τον αλγόριθμο και γράψτε μία φράση αντί να βάλετε hashtags και emojis.

Παράδειγμα: έστω ότι θέλετε να δείξετε τη χαρά που πήρατε από τη γάτα σας. Αποφύγετε το #happy και τα emojis με γατάκια και γράψτε «σήμερα είμαι πολύ χαρούμενος με τη γάτα μου που έφαγε μία κατσαρίδα». Οι λέξεις που χρησιμοποιήσατε λειτουργούν ως λέξεις-κλειδιά και έχουν περισσότερο ενδιαφέρον.

Όπως είπαμε και παραπάνω, δώστε προσοχή στις εκφράσεις, στον τόνο της φωνής, στην ενέργεια που βάζετε, στη μουσική που χρησιμοποιείτε και στη διάθεση που έχετε. Παίζουν σημαντικό ρόλο και συνθέτουν ένα αποτέλεσμα που «περνάει» στον θεατή. Θυμηθείτε τους ηθοποιούς που λένε στις συνεντεύξεις: «περνάμε καλά στην παράσταση και αυτό βγαίνει προς τον θεατή».

Λοιπόν; Τι λέτε; Θα κάνετε το brand σας TikToker;

Πηγή εικόνων: social media manager, search engine land

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

Και στην πορεία ξεκαθαρίζουμε και μερικά πράγματα που σε αρκετούς ακόμα μοιάζουν… κινέζικα. Η κεφαλαιοποίηση του Metaverse για τα επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι θα
Ποια είναι η πρώτη σας ενέργεια όταν ψάχνετε μία τοπική επιχείρηση; Σωστά! Η αναζήτηση στo Google! Και ποιος κερδίζει σε αυτές τις αναζητήσεις; Και
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops