Το TikTok αντιγράφει το BeReal με τη νέα λειτουργία «TikTok Now»

Το TikTok ανακοίνωσε στις 15/9/2022 μια νέα δυνατότητα που ονομάζεται «TikTok Now», η οποία θα προτρέπει τους χρήστες να μοιραστούν μια selfie, χρησιμοποιώντας την μπροστινή και την πίσω κάμερα, σε μια τυχαία χρονική στιγμή καθημερινά. Έτσι λοιπόν, αντιλαμβανόμαστε ότι το TikTok δεν άργησε να πάρει θέση στο cloning game των social media.

Σύμφωνα με το TikTok:

“Το TikTok Now είναι ο νεότερος τρόπος ψυχαγωγίας και σύνδεσης με άλλους στο TikTok. Μια καθημερινή εμπειρία φωτογραφιών και βίντεο για να μοιράζεστε τις πιο αυθεντικές στιγμές σας, με τους ανθρώπους που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για εσας. Το TikTok Now φέρνει την αυθεντικότητα του TikTok σε μια εντελώς νέα δημιουργική εμπειρία που σας συνδέει με τους πιο κοντινούς σας ανθρώπους.

Δίνοντας στη βαθύτερη σύνδεση και την ψυχαγωγία μια διασκεδαστική μορφή, το TikTok Now προσκαλεί εσάς και τους φίλους σας να καταγράψετε αυτό που κάνετε αυτή τη στιγμή, χρησιμοποιώντας την μπροστινή και πίσω κάμερα της συσκευής σας. Θα λαμβάνετε καθημερινά ένα μήνυμα προτροπής για να τραβήξετε ένα βίντεο 10 δευτερολέπτων ή μια στατική φωτογραφία και να την μοιραστείτε online.”

Σου ακούγεται οικείο;

Το χαρακτηριστικό είναι ουσιαστικά μια άμεση αντιγραφή του BeReal, του οποίου τα βασικά στοιχεία, λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας, αναπαράγονται και από το Instagram και το Snapchat. Και τώρα, το TikTok κάνει το ίδιο, δημιουργώντας μια νέα καρτέλα στην εφαρμογή, ακόμη και μια νέα, ξεχωριστή εφαρμογή σε ορισμένες περιοχές εκτός των ΗΠΑ. Όπως αναφέρει η εταιρεία: “Στις ΗΠΑ, το TikTok Now είναι προσβάσιμο από την εφαρμογή TikTok. Σε άλλες περιοχές, το TikTok Now μπορεί να είναι διαθέσιμο και ως νέα εφαρμογή TikTok Now. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την εμπειρία του χρήστη καθώς μαθαίνουμε περισσότερα για το πώς η κοινότητα του TikTok αγκαλιάζει αυτή τη νέα δημιουργική ιδέα».

Και οι δύο αυτές προσεγγίσεις είναι πολύ διαφορετικές και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν το TikTok Now θα αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε μορφή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην περίπτωση του TikTok, επειδή έχει ορίσει τον τίτλο του ως «entertainment app». Ασχολείται δηλαδή αποκλειστικά με την ψυχαγωγία παρά την κοινωνική σύνδεση, όπως οι ανταγωνιστές Facebook και Instagram.

Τώρα, φαίνεται ότι το TikTok κλίνει προς μια άλλη κατεύθυνση με σκοπό να ενθαρρύνει την πιο άμεση αλληλεπίδραση των users. Αυτο βέβαια ήταν πάντα μέρος της εφαρμογής, αλλά τωρα δίνεται περισσότερη έμφαση από ποτέ.

Και το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Θα λειτουργήσει; Θα απολαμβάνουν οι TikTok users την ένταξη του BeReal στο app που χρησιμοποιούν ήδη;

Αυτό είναι πραγματικά το deal. Τα social platforms αντιγράφουν και κλέβουν συνεχώς στοιχεία το ένα από το άλλο. Ο κύριος στόχος λοιπόν, είναι η μείωση των διαφορών ανάμεσα τους, ώστε ο user να εχει οσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές στο app που ήδη χρησιμοποιεί και να μην αναγκαστεί να εγκαταστήσει ενα άλλο με τα features που αναζητά.

Πιθανότατα γνωρίζετε ανθρώπους που αρνούνται να κατεβάσουν το TikTok, αλλά “σκρολαρουν” στα Instagram Reels συνεχώς. Αυτό είναι το κοινό και η συμπεριφορά στο οποίο στοχεύει αυτή η πράξη “κλωνοποίησης” μεταξύ των apps, με αποτέλεσμα να διατηρήσει το ενδιαφέρον του χρήστη στην εφαρμογή που χρησιμοποιεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αντί να εξοντώσει άμεσα αυτήν την αντίπαλη εφαρμογή.

Το TikTok, το Instagram και το Snap μπορεί να αποτρέψουν μόνο ένα μικρό κομμάτι του κοινού τους απο το να κατεβάσει το BeReal αναπαράγοντας τα βασικά του στοιχεία, αλλά αυτό το “μικρό κομμάτι” σημαίνει ότι μερικά εκατομμύρια χρήστες, δεν θα μεταβούν σε άλλη εφαρμογή για να συνδεθούν με τους φίλους τους.

Επομένως, δεν χρειάζεται να είναι ποιοτικά το ίδιο καλό με το BeReal. Οι πλατφόρμες δεν νοιάζονται για το οτι οι άνθρωποι μπορεί να κοροϊδεύουν τις αντιγραφές τους, καθώς λειτουργεί και εμποδίζει ορισμένους χρήστες να κάνουν λήψη άλλων εφαρμογών.

Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερο ερώτημα είναι αν το TikTok θέλει να ενσωματώσει περισσότερα friend-focused features στην εφαρμογή. Ο παραπάνω προβληματισμός προκύπτει από το γεγονός οτι το TikTok κέρδισε το κοινό ακολουθώντας την αντίθετη προσέγγιση, η οποία εμπλουτίζει το περιεχόμενό του συνεχώς, παρακινώντας τους users μέσω του “For you” feed.

Η ομάδα του TikTok συνέχισε λέγοντας τα εξής: «Προσπαθούμε πάντα να δημιουργούμε τρόπους ώστε η κοινότητά μας να χτίζει αυθεντικές συνδέσεις, καθώς συνεχίζει να ψυχαγωγείται στο TikTok. Το TikTok Now θα κυκλοφορήσει στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο τις επόμενες εβδομάδες. Είμαστε ενθουσιασμένοι που μαθαίνουμε από την κοινότητά μας και συνεχίζουμε να βελτιώνουμε, να εμπλουτίζουμε και να επεκτείνουμε την εμπειρία του TikTok.»

Επομένως, δεν υπάρχει η πρόθεση να αφαιρεθεί κάτι από την ψυχαγωγική πτυχή της εφαρμογής, αλλά να προστεθεί μια άλλη διάσταση σε αυτήν.

Όμως θα προσαρμοστούν οι χρήστες σε αυτό; Οι απόψεις ποικίλουν και δεν είναι μικρό το κομμάτι του πληθυσμού που υποστηρίζει την αντίληψη πως οι εφαρμογές έχουν δημιουργηθεί για έναν συγκεκριμένο σκοπό. Παραδείγματος χάριν το WhatsApp είναι μια πλατφόρμα που αποσκοπεί στην συνομιλία φίλων και συγγενών και οι χρήστες δεν θα ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με νέες λειτουργίες που μπορεί να άλλαζαν τον λόγο χρήσης της εφαρμογής.

Το αν αυτό ισχύει στην περίπτωση του TikTok Now ή όχι, θα φανεί σύντομα.

Πηγή εικόνων: neolaia.gr, dailynewser.com

embed tiktok videos:

https://www.tiktok.com/@gimagency/video/7108276079537720582?is_from_webapp=v1&item_id=7108276079537720582

https://www.tiktok.com/@gimagency/video/7096800619364617477?is_from_webapp=v1&item_id=7096800619364617477

https://www.tiktok.com/@gimagency/video/7100873706196536582?is_from_webapp=v1&item_id=7100873706196536582

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Τελευταία Άρθρα

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίζει από τις ανταγωνιστικές της. Όλες οι επιχειρήσεις λοιπόν, οφείλουν να έχουν ή να βρουν
Παλαιότερα, όταν σκεφτόμασταν το B2B marketing, μας έρχονταν στο μυαλό πρακτικές άμεσης διαφήμισης, όπου το μήνυμα απευθυνόταν απευθείας στον πελάτη-στόχο. Οπωσδήποτε, η άμεση διαφήμιση
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops