Φτιάξτε φωτογραφίες που ξεχωρίζουν

Το video μπορεί να κυριαρχεί στις οθόνες των social media αλλά και η καλή φωτογραφία πάντα θα ξεχωρίζει. Μία καλή φωτογραφία έχει πολύ σπουδαίο ρόλο, ειδικά όταν αποτελεί την πρώτη επαφή του χρήστη με το προϊόν.

Ας σταθούμε λίγο ακόμα στο «καλή» φωτογραφία για να εξηγήσουμε παρακάτω τι σημαίνει και πως θα την πετύχουμε.

Μια εικόνα που ακολoυθεί τα best practises ανά πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει την εύνοια του αλγορίθμου σε σχέση με μια μη optimised εικόνα, και έτσι προωθείται περισσότερο. Δηλαδή θα έχει μεγαλύτερο ποσοστό εμφανίσεων στις πιθανές αναζητήσεις άρα και μεγαλύτερο engagement (ατόμα που αλληλεπιδρούν με το  περιεχόμενό μας). Αυτό θα έχει θετικό πρόσημο στην επίτευξη των στόχων του marketing plan μας, μιας που το engagement είναι ένα από τα βασικά στάδια του funnel που θα πρέπει να περάσει ο χρήστης ώστε να οδηγηθεί στο τελικό, που είναι η ολοκλήρωση της αγοράς.

Μια καλή και ολοκληρωμένη εικόνα πέρα από τη συνεισφορά της στην «εικόνα» του προϊόντος, μας δίνει τη δυνατότητα να αναδείξουμε χαρακτηριστικά που δεν επικοινωνούνται αλλιώς, π.χ. μέρος του συνοδευτικού κειμένου, τρόπο λειτουργίας, οφέλη κλπ.

Στο σημερινό άρθρο δεν θα σας μάθουμε πως να βγάζετε φωτογραφίες αλλά πως να τις βελτιώνετε με γνώμονα την αποτελεσματικότητά τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Και παρόλο που κατανοούμε ότι ό social media manager έχει πολλά στο μυαλό του, ευτυχώς ή δυστυχώς, θα πρέπει να συμπεριλάβει και αυτό το έργο στην καθημερινότητά του.

Γιατί πρέπει να το κάνετε;

Διότι οι αλγόριθμοι των social media δίνουν προτεραιότητα στις εικόνες που βασίζονται στις καλές πρακτικές και χρησιμοποιούν τα συνιστώμενα format. Με άλλα λόγια οι βελτιωμένες φωτογραφίες μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερες εμφανίσεις και engagement πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να έχουν θετικό αποτύπωμα στους στόχους marketing και στα αποτελέσματα. Μπορούν επίσης να εμφανιστούν ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης (σε αναζήτηση σε κοινωνικά δίκτυα αναφερόμαστε ) και να κάνουν γνωστή τη μάρκα ή το προϊόν σας σε νέους, δυνητικούς πελάτες.

Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τα format και τους κανόνες του κάθε δικτύου ως προς τις διαστάσεις, τα κείμενα, τα link κ.α.

Facebook

Με την ολοένα αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών δικτύων από κινητά, το Facebook μετατοπίστηκε από τις οριζόντιες εικόνες στις κάθετες. Για καλύτερη εικόνα στο Facebook λοιπόν χρησιμοποιήστε τετράγωνες (1:1) ή κάθετες (4:5) εικόνες. Μπορείτε και 16:9 αλλά στην ουσία θα «χάνετε» ωφέλιμο  χώρο αφού στα κινητά θα μικραίνει πολύ η εικόνα που προβάλλεται.

Η κατάλληλη διάσταση είναι το λιγότερο 1200 pixels πλάτος. Μην πάτε για λιγότερα. Περισσότερα ναι, λιγότερα όχι. Αν ανεβάσετε μεγαλύτερες από 2048 η πλατφόρμα τις προσαρμόζει αυτόματα στην χαμηλότερη διάσταση, ειδικά αν ποστάρετε μέσω Meta Business Suite.

Σε ότι αφορά τα stories, χρησιμοποιήστε κάθετες εικόνες 9:16 για να πετύχετε πλήρη κάλυψη της οθόνης για κινητή συσκευή. Και πάλι το Meta Business Suite σας δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσετε την εικόνα σας.

Instagram

Στο Instagram τα πράγματα είναι παρόμοια με το Facebook. Οι κάθετες εικόνες έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Προτιμήστε τις εικόνες 4:5 το λιγότερο αν και η πλατφόρμα τεστάρει και το 9:16.

Αν χρησιμοποιείτε Meta Business Suite και ανεβάσετε άλλη διάσταση, η ίδια η πλατφόρμα θα σας αναγκάσει να κροπάρετε για να ολοκληρώσετε το post.

Για τα Stories (και τα Reels αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε στατικές εικόνες σε αυτά) ισχύει ό,τι ισχύει και για το Facebook.

LinkedIn

Το LinkedIn προτιμά τις τετράγωνες εικόνες σε μίνιμουμ διάσταση 1200 pixels.  Η εφαρμογή έχει και ενσωματωμένα εργαλεία για ρύθμιση του ύψους και κροπάρισμα.

Αν ανεβάσετε κάθετες εικόνες (μπορείτε να το κάνετε, δεν μπλοκάρεται η διαδικασία από την εφαρμογή) θα δείτε ότι δύο μπάρες (επάνω και κάτω) θα προστεθούν αυτόματα.

Αν ποστάρετε άρθρα στο LinkedIn τότε η κύρια εικόνα του άρθρου σας θα πρέπει να έχει διάσταση 1280Χ720 pixels.

Pinterest

Στο Pinterest οι εικόνες ήταν ανέκαθεν κάθετες. Ωστόσο η αναλογία εδώ είναι διαφορετική. Είναι 2:3 και οι ελάχιστες διαστάσεις 1000Χ1500.

Η πλατφόρμα σας δίνει τη δυνατότητα να ανεβάσετε και 1:1 ή 3:4 αλλά προτιμά το 2:3.

Για τα Idea Pins θα χρειαστείτε 9:16 και διαστάσεις 1080Χ1920. Τις προσαρμόζει αυτόματα ή το κάνετε με το χέρι.

Tik Tok

Στο TikTok μπορείτε να ανεβάσετε μόνο animated εικόνα και αν το αποφασίσετε το καλύτερο είναι να ανεβάσετε κάθετες εικόνες που πιάνουν όλο το εύρος της οθόνης. Η πλατφόρμα δεν διαθέτει εργαλεία επεξεργασίας. Το μόνο που σας επιτρέπει να κάνετε είναι να την κεντράρετε σε όποιο σημείο θέλετε.

Twitter

Το Twitter διαφοροποιείται. Χρησιμοποιήστε τετράγωνες (1:1) ή σχεδόν τετράγωνες (1,91:1) εικόνες σε διαστάσεις 1200Χ1200 ή 1200Χ628. Διαθέτει εφαρμογή επεξεργασίας της εικόνας.

Βελτιστοποίηση κειμένου

Αν «περνάτε» κείμενο μέσα στην εικόνα τότε κάντε το σωστά! Για να είστε σίγουροι ότι το μήνυμά σας δεν θα κοπεί κατά το upload στην εκάστοτε πλατφόρμα (και για να είναι μετέπειτα ορατό και στο grid όταν βρισκόμαστε σε αυτό το view) τοποθετήστε το στο κέντρο. Ειδικότερα, στο Tik Tok, όπου η περιγραφή του post μπαίνει αυτόματα στο κάτω αριστερό άκρο της οθόνης, είναι σημαντικό το οποιοδήποτε κείμενο θέλετε να συμπεριλάβετε να βρίσκεται από τη μέση και προς τα επάνω.

Για να διευκολύνετε τη δουλειά σας, φτιάξτε ένα template επάνω στο οποίο μπορείτε να δουλεύετε συστηματικά.

Βελτιστοποίηση για κοινοποιήσεις συνδέσμων

Αν πρόκειται να ποστάρετε link τότε πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες που εμφανίζονται στα link, εμφανίζονται σωστά.

Ευτυχώς, οι πλατφόρμες έχουν κοινά πρότυπα και έτσι η εικόνα πρέπει να έχει διάσταση 1200Χ630 pixel.

Και ενώ το LinkedIn δίνει τη δυνατότητα αντικατάστασης της εικόνας του link πριν το ποστάρισμα, το Facebook δεν την δίνει. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να έχει τη σωστή διάσταση ήδη από το site σας.

Βελτιστοποίηση ως προς το περιεχόμενο

Η συνήθης πρακτική είναι να χρησιμοποιείται ενιαίο εικαστικό σε όλες τις πλατφόρμες social media. Παρά το γεγονός ότι οι πλατφόρμες τείνουν να έχουν ενιαίο ύφος, αυτή η πρακτική κρύβει μία παγίδα. Η ενιαία αντιμετώπιση δεν ταιριάζει στο ύφος του μέσου αλλά ούτε και στο στυλ του χρήστη του μέσου. Άρα, ένα σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι το είδος, η καλύτερα το περιεχόμενο, των εικόνων να είναι συμβατό με την εκάστοτε πλατφόρμα. Για παράδειγμα, στο LinkedIn χρειάζονται πιο σοβαρά και επαγγελματικά post (και εικόνες), στο Facebook μπορούν να είναι πιο fun, στο Pinterest πιο χρηστικά, στο Instagram πιο «μοναδικά», στο Twitter πιο εμπεριστατωμένα και στο Tik Tok πιο «ό,τι να’ ναι».

Βελτιστοποίηση για αναζήτηση

Για να εμφανιστούν οι εικόνες ως αποτελέσματα αναζήτησης χρειάζεστε το alt text. Αυτό που εμφανίζεται μέχρι να φορτώσουν οι εικόνες. Το alt text βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν το περιεχόμενό σας. Οι περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης το δημιουργούν αυτόματα αλλά έτσι μπορεί να μην περιλαμβάνονται όλα όσα θέλετε να πείτε.

Οπότε περάστε το χειροκίνητα.  Πως;

  • Γράφοντας μία ξεκάθαρη περιγραφή της εικόνας χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά και το όνομα της μάρκας/προϊόντος.
  • Προσθέστε λεπτομέρειες όπως τοποθεσία, όνομα και αιτία χρήσης.
  • Διαχωρίστε τις λέξεις που αποτελούν την ονομασία με παύλες.
  • Μην ξεπεράσετε τους 125 χαρακτήρες σε μήκος.

Όλες οι πλατφόρμες, η κάθε μία με διαφορετικό τρόπο, σας δίνουν τη δυνατότητα να γράψετε το alt text κατά τη διαδικασία του ποσταρίσματος. Εξαίρεση το Facebook όπου πρέπει να το κάνετε από το Creator Studio.

Τώρα που μάθατε όλα τα μυστικά βελτίωσης των εικόνων, είστε έτοιμοι να ανέβετε επίπεδο στην οπτικοποίηση των post σας;

Κι αν δεν αισθάνεστε έτοιμοι ή έχετε περαιτέρω απορίες, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε.

Πηγή εικόνων: kinsta.com, gimagency.gr, socialmediaexaminer.com,   

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

Πολύ φοβάμαι (στην πραγματικότητα δεν φοβάμαι, ο τρόπος το λέει) ότι το TikTok θα μας απασχολεί όλο και περισσότερο. Και εμάς τους marketer και
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops