Πώς να καταχωρίσετε την επιχείρησή σας στο Google Maps και Places

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Χάρις στο διαδίκτυο, το να βρει κάποιος μια υπηρεσία ή επιχείρηση στις μέρες μας είναι πιο εύκολο από ποτέ. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, μεγάλες ή μικρές, διασφαλίζουν την παρουσία τους online και κάνουν ό,τι μπορούν για να βρεθούν στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων στο Google.

Σύμφωνα με την Google μάλιστα, μία στις πέντε αναζητήσεις σχετίζεται με μία τοποθεσία. Αν λοιπόν έχετε μία μικρή επιχείρηση και προσπαθείτε να προσεγγίσετε πελάτες που βρίσκονται κοντά στην τοποθεσία σας και όχι ένα παγκόσμιο κοινό, τότε τα Google Places αποτελούν must για την επιχείρησή σας.

Γιατί να καταχωρίσετε την επιχείρησή σας στα Google Places

Μπορείτε να σκεφτείτε την υπηρεσία σαν ένα τοπικό χρυσό οδηγό του διαδικτύου. Όπως θα κάνατε μια καταχώριση σε έναν κατάλογο, έτσι θα πρέπει να βρίσκεστε και στο Google My Business, ειδικά αν η επιχείρησή σας απευθύνεται σε ένα τοπικό κοινό. Με τις διαφορές ότι το Google My Business είναι καταρχήν δωρεάν και σκοπός του είναι να μπορέσετε να παρέχετε, να διαχειρίζεστε και να ανανεώνετε ανά πάσα στιγμή και πολύ εύκολα τις πληροφορίες της επιχείρησής σας σε Google Search, Maps και Google+.  Πρόκειται για μία υπηρεσία σας επιτρέπει προβληθείτε σε πολλούς ενδεχόμενους πελάτες, που έχουν πολλές πιθανότητες να ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σας.

Συγκεκριμένα, το Google My Business αποτελεί μια υπηρεσία που σας επιτρέπει να καταχωρίσετε την επιχείρησή σας:

  • στα Google Maps, έτσι ώστε πελάτες και ενδιαφερόμενοι να μπορούν να σας εντοπίσουν εύκολα στο χάρτη
  • στα Google Places στα αποτελέσματα του Google, εμφανίζοντας πληροφορίες όπως η διεύθυνση και το τηλέφωνο, ακόμα κι αν δεν έχετε ιστοσελίδα.
  • στο Google + μέσω του οποίου οι χρήστες μπορούν να βαθμολογήσουν επίσης την επιχείρησή σας.

Τα πλεονεκτήματα του Google My Business

Tα πλεονεκτήματα του Google my Business είναι πολλά. Ας τα δούμε ένα ένα

  • Είναι δωρεάν
  • Λειτουργεί σαν μία μίνι ιστοσελίδα, παρέχοντας στους χρήστες του διαδικτύου που κάνουν αναζητήσεις στο Google, πληροφορίες όπως διεύθυνση, τηλέφωνο, ωράριο, φωτογραφίες, site και χάρτης της επιχείρησής σας ακόμα κι αν δεν έχετε ιστοσελίδα.
  • Όλες οι πληροφορίες είναι clickable, που σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν με ένα κλικ να μπουν στην ιστοσελίδα σας ή να σας καλέσουν, αν χρησιμοποιούν τα κινητά τους.
  • Οι πληροφορίες είναι mobile friendly, δηλαδή δείχνουν καλά από όποια συσκευή κι αν συνδεθεί ο χρήστης.
  • Μπορείτε να ενημερώνετε άμεσα πληροφορίες που αλλάζουν.
  • Μπορείτε να δείτε στατιστικά για τα άτομα που σας αναζητούν και κάνουν κλικ στην ιστοσελίδα σας ή στο τηλέφωνό σας κ.α.
  • Φέρνει επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας.
  • Το Google My Business σας βοηθά να δημιουργήσετε το δικό σας πιστό κοινό μέσα από την κοινωνική δικτύωση του Google+. Οι πελάτες σας μπορούν να δείξουν την εκτίμησή τους με αξιολογήσεις και κριτικές καθώς και να αναδημοσιεύσουν τις αναρτήσεις σας στο Google+.
  • Μέσα από το Google maps, δίνετε τη δυνατότητα στους χρήστες να βρουν εύκολα το φυσικό σας κατάστημα, παρέχοντάς τους οδηγίες στο χάρτη για μετάβαση με αυτοκίνητο ή με τα πόδια.
  • Μέσα από το Google Maps επίσης παρέχονται επίσης στους χρήστες πληροφορίες όπως το ωράριο λειτουργίας, το site και το τηλέφωνό σας.
  • Μπορείτε να δείτε το Google My Business και σαν ένα εργαλείο για SEO τοποθεσίας. Οι δυνατότητες που παρέχονται επιτρέπουν σε όσους έχουν μία επιχείρηση να καταχωρίσουν πολλές και σημαντικές πληροφορίες της εταιρείας τους στο Google, όπως η ονομασία, η διεύθυνση, το τηλέφωνο, το site, φωτογραφίες, ωράριο και κριτικές. Έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζητήσεων.
  • Τέλος, το Google My Business σας επιτρέπει να εμφανιστείτε στα τοπικά αποτελέσματα αναζητήσεων. Όταν κάποιος κάνει μία αναζήτηση από το κινητό για κινέζικα εστιατόρια, το Google λαμβάνει υπόψιν την τοποθεσία του και του βγάζει αποτελέσματα για εστιατόρια που βρίσκονται κοντά του. Αυτό σημαίνει ότι θα εμφανιστείτε σε ένα πολύ στοχευμένο κοινό και ότι έχετε πολύ μικρότερο ανταγωνισμό από ό,τι στα γενικά, παγκόσμια αποτελέσματα και άρα πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να έχετε μία καλή κατάταξη στα αποτελέσματα.

Πώς να καταχωρίσετε την επιχειρήσή σας στα Google My Business

Το να δημιουργήσετε ένα προφίλ στο Google My Business για την επιχείρησή σας είναι ιδιαίτερα απλή διαδικασία.

Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένας λογαριασμός Google που έχει επαληθευτεί.

1.Συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας στο Google (στο Gmail). Αν δεν έχετε ήδη λογαριασμό μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε έναν δωρεάν πατώντας εδώ. Έπειτα μπείτε στο Google Places for Business και πατήστε “Start now” ή «Ξεκινήστε τώρα».

2.Εισάγετε την επωνυμία επιχείρησής σας (αν είναι ήδη καταχωρημένη η επιχείρησή σας, το Google θα σας την εμφανίσει) και συνεχίζετε συμπληρώνοντας τα υπόλοιπα στοιχεία.

3.Στο τέλος υπάρχει ένα checkbox που σας ρωτάει αν παρέχετε υπηρεσίες και αγαθά στην τοποθεσία των χρηστών. Αν δηλαδή η επιχείρησή σας δεν έχει φυσικό κατάστημα, τότε θα πρέπει να επιλέξετε «ναι».

4.Μόλις συμπληρώσετε όλα τα στοιχεία πατήστε «Continue» ή «Συνέχεια» για να μεταφερθείτε σε μία σελίδα όπου θα επιβεβαιώσετε τα στοιχεία της επιχείρησής σας, θα συμφωνήσετε ότι είστε οι υπεύθυνοι για τη διαχείριση της σελίδας και θα αποδεχθείτε τους όρους της Google.

5. Η Google στη συνέχεια θα δημιουργήσει τον λογαριασμό σας και το προφίλ σας στο Google My Business. Μόλις η  διαδικασία ολοκληρωθεί θα σας ζητηθεί να επιβεβαίωσετε τη διεύθυνση της επιχείρησής σας ώστε να σας αποσταλεί μία κάρτα με έναν κωδικό.

6. Αφού επαληθεύσετε τη διεύθυνση της επιχείρησής σας με την καρτ-ποστάλ που σας απεστάλη, μπορείτε τώρα να αποκτήσετε πρόσβαση στο διαχειριστικό (dashboard) του Google My Business.

Συμβουλές για να εκμεταλλευθείτε πλήρως το Google My Business

Πάντα σας δίνουμε συμβουλές έτσι ώστε να εκμεταλλευθείτε πλήρως όλες τις δυνατότητες που σας παρέχει το Google my Business. Δείτε λοιπόν τα παρακάτω βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε.

1.Συμπληρώστε όλα τα στοιχεία

Αφού αποκτήσατε πρόβαση στο Google My Business, τώρα θα πρέπει να εμπλουτίσετε τη σελίδα σας συμπληρώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία. Σημειώστε ότι κάθε πληροφορία που συμπληρώνετε εδώ, θα εφαρμόζεται και σε όλα τα κανάλια της Google (Google+, Youtube κτλ). Όσο περισσότερα στοιχεία συμπληρώνετε τόσο αυξάνετε τις πιθανότητες για μια καλή κατάταξη στο Google, ενώ βοηθάτε και τους χρήστες σας να λάβουν χρήσιμες πληροφορίες. Δημιουργήστε ένα καλό προφίλ και χρησιμοποιήστε καλές φωτογραφίες που φαίνονται επαγγελματικές.

2.Χρησιμοποιήστε το Google+

Εντάξει, το Google+ μπορεί να μην κατάφερε να γίνει και το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο ωστόσο εξακολουθεί να έχει σημασία για την Google και άρα έχει σημασία και για εσάς. Αναρτήστε νέα σας, marketing υλικό, καμπάνιες περιεχομένου, βίντεο, εταιρικά νέα κ.α.

3.Αναλύστε τις προσπάθειές σας με τα στατιστικά

Φυσικά, μπορείτε να κάνετε όσες αναρτήσεις θέλετε στο Google + αλλά αν δεν αναλύετε τα στατιστικά σας, ίσως να μην μάθετε ποτέ τι είναι καλύτερο για την επιχείρησή σας και να χάνετε άδικα το χρόνο σας. Όπως θα κάνατε σε κάθε marketing προσπάθειά σας, έτσι κι εδώ θα πρέπει να μελετάτε τα στατιστικά που σας δίνουην τα Insights για την Google+ σελίδα σας αλλά και τα Analytics για τη συνολική παρουσία σας στην Google. Και τα δύο εργαλεία είναι ιδιαίτερα εύχρηστα και θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πόσες προβολές κερδίζετε μέσα από το Google+ και τις αναζητήσεις στους χάρτες. Επίσης θα σας δώσουν μία εικόνα για το πόσο πολύ ασχολούνται μαζί σας οι χρήστες σας (engagement), πόσα κλικ κάνουν αλλά και για το ποιο είναι το κοινό σας (δημογραφικά στοιχεία).

4.Απαντήστε και ενθαρρύνετε τα σχόλια χρηστών

Οι κριτικές των χρηστών όχι μόνο μπορούν να αποτελέσουν για εσάς την καλύτερη δυνατή διαφήμιση αλλά και θα σας βοηθήσουν να γίνετε καλύτεροι. Διευκολύνετε και ενθαρρύνετε τους χρήστες να κάνουν κριτικές στην επιχείρησή σας. Ακόμα κι αν δεν σας αρέσουν τα σχόλια που θα διαβάσετε (για την ακρίβεια ειδικά τότε) απαντήστε στα σχόλια των χρηστών, με ευγένεια και θετική ψυχολογία και θα δείτε ότι θα βγείτε κερδισμένοι. Διαβάστε σχετικό άρθρο για το πώς να απαντάτε στα παράπονα πελατών.

Συγγραφή Άρθρου: Κρητικού Μαρία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops