Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό προφίλ Google για να πουλάει αποτελεσματικά

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Ποια είναι η πρώτη σας ενέργεια όταν ψάχνετε μία τοπική επιχείρηση;

Σωστά! Η αναζήτηση στo Google!

Και ποιος κερδίζει σε αυτές τις αναζητήσεις;

Και πάλι σωστά! Η επιχείρηση που έχει ολοκληρωμένο προφίλ.

Ας δούμε όμως τι σημαίνει «ολοκληρωμένο προφίλ»

Κάθε μέρα οι αραχνίτσες της Google ψάχνουν το διαδίκτυο για να βρουν τις πιο συναφείς (με τις αναζητήσεις) επιχειρήσεις. Αυτές που θα εμφανιστούν στις τρεις πρώτες θέσεις, οι οποίες και λαμβάνουν το 60% των κλικ. Οπότε αντιλαμβανόμαστε όλοι τη σημαντικότητα που έχει το προφίλ στη Google για τη βιωσιμότητα μίας επιχείρησης.

Έστω λοιπόν ότι βρίσκεστε στη Θεσσαλονίκη (για την έκθεση) και σας ήρθε μία λιγούρα για πίτσα. Τι κάνετε; Μπαίνετε στο Google και ψάχνετε «πίτσα στη Θεσσαλονίκη». Και τι κάνει το Google; Ψάχνει όλα τα διαθέσιμα στοιχεία που έχει για να απαντήσει. Και απαντάει φέρνοντας ό,τι είναι πιο σχετικό με την ερώτηση. Και έτσι ο πελάτης (εσείς εν προκειμένω) μπορεί γρήγορα και εύκολα να δει κριτικές, φωτογραφίες, ωράρια, διευθύνσεις και να αποφασίσει τι θα κάνει.

Χάρη στα επιχειρηματικά προφίλ στο Google μία επιχείρηση μπορεί να αυξήσει κατά πολύ την αναγνωρισιμότητά της και την πελατεία της.

Πως ξεκινάμε

Η πρώτη μας ενέργεια είναι να δούμε αν έχουμε επιχειρηματικό προφίλ στη Google. Υπάρχει πιθανότητα (έχει συμβεί πολλές φορές) κάποιος πελάτης, συνεργάτης, κάποιος τρίτος τέλος πάντων να το έχει δημιουργήσει. Αν ανήκετε σε αυτήν την περίπτωση τότε μπορείτε να διεκδικήσετε την κυριότητα της καταχώρησης κάνοντας κλικ στο link “own this business?” που εμφανίζεται κάτω από τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης.

Εφ’ όσον συνδεθείτε μέσω του Google λογαριασμού σας (αν δεν έχετε, θα δημιουργήσετε έναν) μπορείτε να βεβαιώσετε με τρεις τρόπους ότι η επιχείρηση σας ανήκει.  Για να γίνει αυτό, η Google θα σας στείλει έναν κωδικό επιβεβαίωσης, είτε στο κινητό σας, είτε με email, είτε με μία ταχυδρομική κάρτα η οποία αποστέλλεται στη διεύθυνση της επιχείρησης.

Σε κάθε περίπτωση μόλις λάβετε τον κωδικό, τον πληκτρολογείτε στο σχετικό πεδίο και πατάτε «Υποβολή».

Υπάρχει και η περίπτωση να μην έχετε προφίλ και να πρέπει να το δημιουργήσετε εξ’ αρχής, πράγμα που είναι πάρα πολύ εύκολο. Απλώς πηγαίνετε στο Google λογαριασμό σας και επιλέγετε το “start now”. Από εκεί και μετά ακολουθείτε τα βήματα. Μπορείτε να καταχωρήσετε οποιοδήποτε τύπο επιχείρησης (κατάστημα, υπηρεσία, delivery, ηλεκτρονικό κατάστημα, κλπ) και βεβαιωθείτε ότι θα συμπληρώσετε την περιοχή την οποία εξυπηρετείτε. Αν για παράδειγμα έχετε ένα λογιστικό γραφείο στη Γλυφάδα και εξυπηρετείτε μόνο το δήμο Γλυφάδας, ορίστε με ακρίβεια τα όρια εντός των οποίων μπορεί κάποιος να εξυπηρετηθεί. Αυτό θα βοηθήσει και τον αλγόριθμο να αποφασίσει αν θα εμφανίσει την επιχείρησή σας ή όχι.

Ένα άλλο πεδίο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επαγγελματική κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείστε. Όσο πιο ξεκάθαρη είναι τόσο κερδίζετε σε εμφανίσεις. Η Google επιτρέπει την προσθήκη περισσότερων της μίας κατηγορίας και έτσι μπορείτε να καλύψετε με απόλυτη ακρίβεια το εύρος δραστηριοτήτων της επιχείρησης.

Ποιες άλλες πληροφορίες είναι απαραίτητες;

Ένα Google My Business προφίλ, πέρα από αυτά που ήδη αναφέραμε, περιλαμβάνει και πολλές ακόμα πληροφορίες

  • Τίτλος-περίληψη: εκεί φαίνεται με τι ασχολείται η επιχείρηση και για αυτό είναι σημαντικό να είναι σωστή
  • Φωτογραφίες: περιττό να πούμε πόσο σημαντικές είναι. Σημειώστε ωστόσο ότι φωτογραφίες που αφορούν την επιχείρησή σας μπορούν να ανεβάσουν και οι χρήστες
  • Όνομα: βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε το ίδιο όνομα σε όλες σας τις καταχωρήσεις
  • Λογότυπο: ανεβάστε το λογότυπο με το οποίο είναι συνδεδεμένη η επιχείρησή σας
  • Action buttons: εδώ πλέον έχετε πολλές δυνατότητες. Μπορείτε να ζητήσετε να σας στέλνουν μήνυμα ή να σας τηλεφωνούν ή να επισκεφθούν το site σας ή να ζητήσουν οδηγίες για το πως θα σας βρουν. Μπορούν ακόμα να κάνουν «save» την επιχείρηση ή να την προσθέσουν στα αγαπημένα τους ή σε αυτές που θέλουν να επισκεφθούν στο μέλλον
  • Περιγραφή: έχετε 750 χαρακτήρες στη διάθεσή σας για να περιγράψετε την επιχείρησή σας, τι είναι αυτό που κάνει, τι είναι αυτό που κάνει καλύτερα από άλλους, σε τι ειδικεύεται κλπ.
  • Κριτικές: εδώ εμφανίζεται το συνολικό σκορ και ο αριθμός κριτικών που έχει λάβει η επιχείρηση. Όλοι ξέρουμε και αναγνωρίζουμε τη σημαντικότητα των κριτικών για μία επιχείρηση
  • Ιδιότητες: εδώ θα περιγράψετε διάφορα στοιχεία της επιχείρησης, από το αν είναι προσβάσιμη σε ΑΜΕΑ μέχρι το αν είναι εντελώς νέα στο χώρο
  • Επιλογές παράδοσης: εδώ θα περιγράψετε με ποιον τρόπο παραδίδετε τα προϊόντα σας
  • About: εδώ μπαίνουν όλες οι πρακτικές πληροφορίες όπως διεύθυνση, τηλέφωνο, ώρες λειτουργίας και επιπλέον στοιχεία που διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση
  • Updates: εδώ μπορείτε να αναφέρετε οτιδήποτε νεώτερο αφορά την επιχείρησή σας. Π.χ. μία νέα προσφορά. Πρόκειται για μία σημαντική ενότητα καθώς καθιστά την επιχείρηση επίκαιρη ή όχι. Πρόκειται δηλαδή για μία ενότητα που μπορείτε να ανανεώνετε συχνά

Dashboard ή αλλιώς πίνακας ελέγχου

Όταν ολοκληρώσετε την καταχώρησή σας μπορείτε να έχετε μία συνολική οπτική μέσα από το dashboard.

Μέσα από αυτό μπορείτε:

  • να διορθώσετε
  • να προσθέσετε πληροφορίες,
  • να κάνετε ποστ με κείμενο και φωτογραφίες
  • να δείτε αριθμό εμφανίσεων της καταχώρησής σας
  • να μάθετε τι αναζητήσεις κάνουν οι χρήστες
  • να μάθετε τι κάνουν οι χρήστες αφ’ ότου επισκεφθούν την καταχώρησή σας
  • να απαντήσετε σε κριτικές (απαντώντας δείχνετε ότι έχετε επαφή με την καθημερινότητα της επιχείρησης)
  • να απαντήσετε σε μηνύματα που σας έχουν στείλει
  • ακόμα και να δημιουργήσετε ένα μίνι site

Συνοψίζοντας λοιπόν, θα λέγαμε ότι η πλατφόρμα της Google για τις επιχειρήσεις, το Google My Business δηλαδή, είναι ένα υπέρ-εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προβληθούν στα μάτια των χρηστών, να διαφημιστούν και εν τέλει να αυξήσουν τον τζίρο τους και όλα αυτά ΔΩΡΕΑΝ.

Πηγή εικόνων: searchengineroundtable, partoo, subforce.io,sanstonz

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops