MUM: ο αλγόριθμος της Google που θα αλλάξει το σύμπαν του marketing

Έχουμε γράψει ξανά στο παρελθόν για τον αλγόριθμο MUM αλλά φαίνεται πως ήρθε ο καιρός να ξαναπούμε, γιατί από τον Ιούνιο 2021 που κυκλοφόρησε μέχρι τώρα έχει περάσει αρκετός καιρός.

MUM = Multitask Unified Model = ο νέος αλγόριθμος της Google

Σύμφωνα με τη Google (και δεν έχουμε λόγο να μην την πιστέψουμε) ο αλγόριθμος αυτός θα αναλάβει τις σύνθετες αναζητήσεις. O MUM είναι σε θέση να παράξει γλώσσα, μπορεί δηλαδή να παράξει απαντήσεις με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που θα χρησιμοποιούσε ένας άνθρωπος. Και μάλιστα όχι ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος αλλά ένας ειδικός στον τομέα που αφορά η ερώτηση.

Οι απαντήσεις θα προκύπτουν από σύνθεση πληροφοριών από πολλές πηγές και από παρεμφερείς αναζητήσεις.

O MUM που θα αντικαταστήσει τον προηγούμενο αλγόριθμο, τον BERT, έχει 1000 φορές περισσότερους νευρωνικούς κόμβους και για αυτό μπορεί και καταλαβαίνει την ουσία της αναζήτησης ψάχνοντας ανάμεσα σε διαφορετικά είδη περιεχομένου όπως κείμενα, εικόνες, ηχητικά και video.

Ερώτηση: ποιοι άλλοι πέρα από τους χρήστες θα επωφεληθούν από τον MUM;

Απάντηση: σίγουρα οι marketers. Ας δούμε πως.

Σε γενικές γραμμές θα προσφέρει καλύτερη στόχευση και θα βοηθήσει στην παραγωγή περιεχομένου που θα δημιουργηθεί με βάση την ανάγκη του χρήστη και όχι με βάση τον αλγόριθμο της Google, δηλαδή όχι με βάση τις απαιτήσεις του SEO.

Όπως όλοι καταλαβαίνουμε κάτι τέτοιο θα φέρει θεμελιώδεις αλλαγές στο digital marketing.

O MUM συνδέει συναφή θέματα

Όπως γράψαμε παραπάνω ο MUM έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται πληροφορίες από διαφορετικές πηγές και θέματα. Ο στόχος του είναι να βοηθήσει τους χρήστες να πάρουν τις απαντήσεις που θέλουν χωρίς να χρειάζεται να κάνουν πολλαπλές αναζητήσεις. Άρα ο marketer μπορεί να το χρησιμοποιήσει αυτό για να απαντήσει σε περισσότερες αναζητήσεις.

Παράδειγμα:

Έστω ότι έχετε μια επιχείρηση με είδη αλιείας και διαφημίζετε επάνω στον όρο «η καλύτερη ώρα για να πιάσετε ψάρια». Η απάντηση σε αυτή την αναζήτηση επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους όπως: η εποχή, η περιοχή, το είδος του ψαριού, το βάθος του νερού, η ποιότητα του νερού, η θερμοκρασία του νερού, το είδος του εξοπλισμού, την εμπειρία του ψαρά και λοιπά. Ο MUM σας δίνει τη δυνατότητα να καλύψετε όλες τις παραμέτρους με κείμενο, εικόνα και video και αυτός θα «τραβήξει» όλες τις σχετικές πτυχές του θέματος για να βοηθήσει τον χρήστη.

Ήδη η τεχνολογία αναγνώρισης εικόνας Google Lens επιτρέπει στους χρήστες να μεταφράσουν κείμενο, να αναγνωρίσουν φυτά και ζώα, να δουν ποια στοιχεία από ένα μενού είναι πιο δημοφιλή και άλλα. Φανταστείτε πόσο θα βελτιωθεί αυτή η τεχνολογία μόλις ενσωματωθεί με τον MUM.

Οπότε η ευκαιρία εδώ βρίσκεται στο να βρείτε ποιο από το περιεχόμενό σας αποδίδει καλύτερα και να το μετατρέψετε και σε άλλες μορφές ώστε να προσφέρετε μεγαλύτερη αξία στο χρήστη και να κερδίσετε νέους επισκέπτες. Μπορείτε για παράδειγμα να μετατρέψετε ένα άρθρο σε infographic ή σε video και να το ποστάρετε στα social media.

H Google χρησιμοποιώντας τον MUM θα δημιουργήσει ένα αποτύπωμα αυτού του περιεχομένου και θα το κατατάξει αναλόγως σε όλα τα μέσα επαυξάνοντας τον όγκο οργανικής κίνησης προς το site σας.

Ο MUM εκμηδενίζει το εμπόδιο της γλώσσας

Ο MUM μπορεί να διαβάζει τα αποτελέσματα που τον ενδιαφέρουν σε μία γλώσσα και να τα αναπαράγει σε άλλη. Πράγμα που σημαίνει ότι χωρίς τον περιορισμό της γλώσσας όλος ο κόσμος μπορεί να επωφεληθεί από το συγκεκριμένο περιεχόμενο. Ξέρετε πόσες γλώσσες καταλαβαίνει ο MUM; Ήδη 75.

Αυτό σε όρους marketing σημαίνει ότι μπορούμε να απευθυνθούμε σε παγκόσμιο ακροατήριο χωρίς να ξοδέψουμε χρήματα για τη μετάφραση του περιεχομένου.

Παράδειγμα:

Ο MUM έχει μάθει να αναγνωρίζει τα ονόματα 800 εμβολίων σε 50 γλώσσες. Σκεφτείτε πόσο αυτό μπορεί να βοηθήσει τον χρήστη να ενημερωθεί για το τι ισχύει σε άλλες χώρες σε σχέση με τον Covid19.

Συχνά η γλώσσα ήταν παράγοντας που δεν μας επέτρεπε να ενημερωθούμε για τα τεκταινόμενα σε άλλες χώρες ή σε άλλα επιχειρηματικά πεδία. Έτσι, μία ακόμα λύση που προσφέρει ο MUM είναι αυτό της σημασίας που έχουν οι λέξεις σε κάθε χώρα π.χ. τοπικές ορολογίες, τονισμοί της γλώσσας κλπ αποδίδονται με ακρίβεια από τον MUM. Καθώς όμως ο αλγόριθμος δεν κάνει θαύματα και τα ελληνικά είναι μία ομολογουμένως δύσκολη γλώσσα, προετοιμαστείτε. Αν έχετε περιεχόμενο που μπορεί να φανεί χρήσιμο σε χρήστες σε όλο τον κόσμο μεταφράστε το σε διάφορες γλώσσες. Θα βοηθήσετε τον MUM να το κατηγοριοποιήσει και να το tagάρει ως πιθανό αποτέλεσμα κάποιας αναζήτησης, με την ετικέτα του «κατάλληλο προς χρήση».

Ο MUM μειώνει τα αποτελέσματα με απλή απάντηση

Μερικές ερωτήσεις έχουν απλές απαντήσεις. Π.χ. πόση είναι η απόσταση από την Αθήνα έως το Καρπενήσι ή από τι στοιχεία αποτελείται το αλάτι. Ρωτήστε τη Google και θα δείτε. Για ρωτήστε όμως πως να προγραμματίσετε ένα ταξίδι για σαφάρι. Εκεί θα πάρετε πολύ συγκεχυμένα αποτελέσματα. Αυτά βέβαια πριν τον MUM. Διότι στην μετά MUM εποχή η απάντηση θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Όπως καταλαβαίνουμε όλοι, η συζήτηση ξαναφτάνει στο περιεχόμενο και στην ποιότητά του. Για αυτό φτιάξτε ποιοτικό και ολοκληρωμένο περιεχόμενο. Αν το περιεχόμενό σας δεν προσφέρει αξία στον χρήστη, η Google πολύ απλά θα το προσπεράσει.

Κάντε μία ανάλυση του καλύτερου περιεχομένου σας και δείτε σε ποιο πεδίο τα καταφέρνει πιο καλά: στις μετατροπές, στην δημιουργία κίνησης, στο engagement… Βελτιώστε ακόμα περισσότερο με το μυαλό στον χρήστη, στον άνθρωπο και όχι στη μηχανή. Εξ’ άλλου η παραγωγή περιεχομένου με γνώμονα το SEO είναι πλέον ξεπερασμένη.

Οι άνθρωποι αναζητούν ποιότητα και λύσεις. Δώστε τις!

Πηγή εικόνων: medium.com, google blog

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

Ας ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο με τις παραμέτρους που επηρεάζουν το marketing μίας μικρής επιχείρησης; Οι στόχοι, ο προϋπολογισμός, η ομάδα, ο κλάδος και
Πάντα έχουμε ένα μάτι στραμμένο στον ανταγωνισμό όσο μικρός ή μεγάλος κι αν είναι αυτός. Πάντα αναρωτιόμαστε αν κάνουν κάτι καλύτερα και τι είναι
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops