TikTok frenzy συνεπάγεται TikTok διαφημίσεις. Δείτε πως!

Πολύ φοβάμαι (στην πραγματικότητα δεν φοβάμαι, ο τρόπος το λέει) ότι το TikTok θα μας απασχολεί όλο και περισσότερο. Και εμάς τους marketer και εσάς τους διαφημιζόμενους.
Το ίδιο, προφανώς, φοβάται και η Meta, η οποία σπεύδει να το αντιγράψει, τόσο όσον αφορά το Facebook όσο και το Instagram, για να κρατήσει τα δισεκατομμύρια των πελατών της (και των δολαρίων φυσικά) που τείνουν να αυτομολήσουν προς την νέα πλατφόρμα.
Επειδή όμως μερικές εξελίξεις είναι αναπόδραστες, ας δούμε πώς θα προετοιμαστούμε για τη διαφήμιση στο TikTok, δεδομένου ότι όλο και περισσότερα ελληνικά brand εμφανίζονται ή ετοιμάζονται να εμφανιστούν στην πλατφόρμα.

Για ένα πράγμα μπορείτε να είστε σίγουροι: δεν υπάρχει το παραμικρό εμπόδιο ανάμεσα στο προϊόν σας και το TikTok αν αποφασίσετε να το χρησιμοποιήσετε για την προβολή του προϊόντος σας.

Η διαφημιστική πλατφόρμα του TikTok είναι ιδιαίτερα ευέλικτη, με πολλούς τρόπους να δημιουργήσετε ή να βρείτε περιεχόμενο για το προϊόν σας και αποτελεί ήδη τον σημαντικότερο ανταγωνιστή για Facebook, Instagram, YouTube και λοιπές πλατφόρμες.

Λίγοι γνωρίζουν ότι το TikTok υπάρχει από το 2014. Έχει αλλάξει ονόματα, έχει αλλάξει χέρια αλλά το στυλ παραμένει το ίδιο: μικρά video που θυμίζουν selfie και έχουν μουσική υπόκρουση (που παρέχεται από την πλατφόρμα χωρίς δικαιώματα).

Από τότε που άρχισε να ανεβαίνει αλματωδώς, άρχισε και η προσπάθεια κεφαλαιοποίησης (και πολύ άργησε εδώ που τα λέμε…).

Έφτιαξαν λοιπόν μία διαφημιστική πλατφόρμα, η οποία βασίζεται σε έναν συνδυασμό στοιχείων από άλλες πλατφόρμες (τον Facebook Ads Manager συγκεκριμένα) και καινοτόμων χαρακτηριστικών και μπήκαν στη μάχη της διαφήμισης.

Σε ποιους απευθύνεται το TikTok

Πολλοί πιστεύουν ότι το ακροατήριο του TikTok είναι κυρίως εφηβικό. Αυτό ίσχυε στο παρελθόν. Πλέον τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Το ηλικιακό όριο παραμένει νεανικό αλλά έχει ανέβει. Το κοινό με την μεγαλύτερη αύξηση αυτή τη στιγμή στην πλατφόρμα είναι οι άνω των 30.

Πολλές επιχειρήσεις και μάρκες είναι επιφυλακτικές ακόμα ως προς το να διαφημίσουν στο TikTok θεωρώντας ότι δεν θα βρουν ακροατήριο αλλά πραγματικά, τώρα είναι ο καιρός να αρχίσετε. Τώρα που ο ανταγωνισμός είναι περιορισμένος. Και το κόστος χαμηλό! Που σημαίνει ότι με λίγα χρήματα θα έχετε υψηλή απόδοση.

Συγκεκριμένα το κόστος είναι περίπου το μισό από αυτό του Facebook. Αν έχετε ήδη καλά αποτελέσματα στο Facebook θα έχετε πολύ καλύτερα στο TikTok. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να «τρέξετε» με το ίδιο δημιουργικό.

Θα χρειαστείτε διαφορετικό διαφημιστικό υλικό και διαφορετική στόχευση.

Πως να φτιάξετε διαφημίσεις στο TikTok

Η πλατφόρμα είναι εύκολη αλλά διαφορετική από ότι ήδη ξέρετε. Και αυτό γιατί εστιάζει στη δημιουργία μικρών video με ηχητική υπόκρουση η οποία παίζει σημαντικό ρόλο. Ο τρόπος που επιλέγει τα ποστ ο αλγόριθμος του TikTok είναι διαφορετικός και έτσι ο στόχος σας δεν πρέπει να είναι τα like και οι followers καθ’ αυτοί, αλλά να έχετε engaging περιεχόμενο. Περιεχόμενο με το οποίο θα μπορέσει να συνδεθεί ο χρήστης.

Διαφημίσεις Video

Εδώ θα ασχοληθείτε μόνο με τα ουσιώδη. Την τοποθέτηση, τις ώρες προβολής, παραμέτρους στόχευσης κλπ θα τα αναλάβει η πλατφόρμα και μάλιστα με επιτυχία. Φτιάξτε το περιεχόμενο και ρυθμίστε το ώστε να κάνει βελτιστοποίηση για το χαμηλότερο κόστος ανά θέαση ή ανά engagement και δείτε ποια απ όλα τα video σας αποδίδουν καλύτερα.

Η ελάχιστη ημερήσια δαπάνη στο TikTok είναι $50 για κάθε καμπάνια, τα οποία μπορείτε να μοιράσετε σε περισσότερα του ενός video. Κάθε καμπάνια μπορεί να περιέχει περισσότερες ομάδες διαφήμισης με πολλές διαφημίσεις η κάθε μία. Στόχος σας πρέπει να είναι τα 1-5 λεπτά κόστος για κάθε θέαση.

Τα video μπορούν να έχουν διάρκεια έως τρία (3) λεπτά. Αλλά για διαφήμιση ιδανικά δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 30 δευτερόλεπτα. Μην σας φαίνονται λίγα, μπορείτε να συμπυκνώσετε τις πληροφορίες. Τα πιο αποτελεσματικά video είναι σύντομα, πνευματώδη και ρεαλιστικά. Χρησιμοποιήστε λήψεις που παραπέμπουν σε selfie, βάλτε χιούμορ, ένα δημοφιλές ηχητικό και συνδεθείτε με το ακροατήριό σας. Ό,τι editing χρειαστεί, κάντε το με τα εργαλεία που παρέχει το TikTok (π.χ. προσθήκη εφέ ή δημιουργία μικρότερων video). Ο αλγόριθμος θα σας ανταμείψει. Αντίθετα «τιμωρεί» το εξωγενές περιεχόμενο.

Όσον αφορά τη στόχευση το TikTok προσφέρει την καλύτερη από όλες τις άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Κι αυτό γιατί «σερβίρει» το περιεχόμενο ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη.  Επίσης χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη με την οποία αναγνωρίζει το φόντο και έτσι αν είστε κοντά σε κάποιο ορόσημο, τότε το video σας θα εμφανιστεί σε περισσότερους χρήστες κοντά σας. Όπως γράψαμε παραπάνω, εστιάστε στο περιεχόμενο. Όλα τα άλλα τα αναλαμβάνει ο αλγόριθμος.

Τέλος στο TikTok θα βρείτε δύο είδη διαφημίσεων: lead (μετατροπή σε πωλήσεις) και spark (αύξηση reach και brand awareness), τα οποία δουλεύουν εντελώς διαφορετικά.

Διαφημίσεις Spark

Οι διαφημίσεις Spark είναι λίγο σαν τα boost post στο Facebook. Βρίσκετε το video που πάει καλά και το χρηματοδοτείτε για να προβληθεί σε ευρύτερο ακροατήριο. Ακόμα κι αν προέρχεται από ένα προφίλ TikTok που δεν έχει καμία σχέση με την επωνυμία σας ή δεν έχετε εσείς οι ίδιοι προφίλ TikTok και απλώς δημιουργήσατε έναν διαφημιστικό λογαριασμό στο TikTok. Ναι, σωστά διαβάσατε.  Κι αυτό ακριβώς καθιστά τις διαφημίσεις Spark ιδανικές για κάθε επιχείρηση. Σύμφωνα με την πλατφόρμα το 70% των εσόδων της έρχονται από αυτόν τον τύπο διαφήμισης.

Πως δουλεύουν οι διαφημίσεις Spark      

Για να χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενο κάποιoυ άλλου σε διαφήμιση θα χρειαστείτε τη συναίνεσή του.

Επικοινωνείτε μαζί του και ζητάτε την άδειά του να χρησιμοποιήσετε το video του.

Κατόπιν θα πρέπει ο δημιουργός να «ανοίξει» το Ad Authorization στις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας.

Μετά από αυτό θα δημιουργήσει έναν μοναδικό κωδικό για το εν λόγω video.

Ο κωδικός εισάγεται στον TikTok Ads Manager και ρυθμίζετε το ποσό που θέλετε να δαπανηθεί και το call to action (στην περίπτωση που θέλετε να συμπεριλάβατε κάποιο call to action).

Όταν ξεκινήσει η διαφήμιση ένα μικρό “Sponsored” θα εμφανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Το υπόλοιπο περιεχόμενο παραμένει ίδιο.

Πως να διαλέξετε Video για διαφήμιση Spark

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να επιλέξετε το κατάλληλο περιεχόμενο για τη διαφήμισή σας.

  • Ακούγοντας το κοινό. Ψάχνετε για όρους που είναι συναφείς με τη μάρκα και τον κλάδο σας και στη συνέχεια ψάχνετε για χρήστες που τους έχουν χρησιμοποιήσει. Μπορείτε επίσης να αναζητήσετε δημιουργούς που σας έχουν αναφέρει στο TikTok’s analytics.
  • TikTok Creator Marketplace. Ένα εργαλείο φτιαγμένο για να συνδέει δημιουργούς και επιχειρήσεις. Ωστόσο, να έχετε στο νου σας ότι τείνει σε μεγαλύτερα ηλικιακά ακροατήρια και μπορεί να μην είναι κατάλληλο για όλες τις μάρκες.
  • Δημιουργήστε το δικό σας περιεχόμενο. Μπορείτε να κάνετε boost τα  video του δικού σας λογαριασμού. Αν όμως ξεκινάτε τώρα, κάντε την αρχή με διαφημίσεις spark για να εξασφαλίσετε κάλυψη και να δείτε ποιο είδος περιεχομένου «τραβάει» περισσότερο. Όταν θα έχετε καθιερωθεί κάπως, μπορείτε να εστιάσετε στο δικό σας πρωτογενές περιεχόμενο και να κάνετε boost μόνο τα video που έχουν πάει καλά οργανικά.

Όταν βλέπετε videos από άλλους χρήστες, αναζητήστε τα εξής:

  • Άμεσο «κλικ». Σας τραβάει την προσοχή από την αρχή; Αν ναι, τότε μάλλον είναι κατάλληλο.
  • Μικρή διάρκεια. Προτιμήστε να είναι κάτω από 30 δευτερόλεπτα ή έως 30 δευτερόλεπτα, καθώς αυτά αποδίδουν καλύτερα.
  • Αυθεντικό στυλ. Το θέμα είναι να μην θυμίζουν διαφήμιση. Ψάξτε για αυθεντικό οργανικό περιεχόμενο και όχι για καλές παραγωγές.

Πολλοί δημιουργοί θα χαρούν να συνεργαστούν με μία εταιρεία διότι αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενό τους ξεχωρίζει. Μπορείτε να τους προσφέρετε κάτι σε αντάλλαγμα, κάποιο δώρο, προϊόντα ή κάτι άλλο. Μην απευθυνθείτε στους ακριβούς δημιουργούς (που ζητούν ένα σωρό χρήματα), οι πραγματικοί χρήστες ή οι υπάλληλοι μιας μάρκας μπορεί να έχουνε μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Καθώς ετοιμάζετε τη διαφήμισή σας, δείτε αν ο υπάρχον ήχος σας ταιριάζει ή μήπως έχει δικαιώματα (για διαφημιστική χρήση). Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να αντικαταστήσετε τον ήχο.

Τέλος, όσον αφορά τα metrics, θα χρειαστεί να παρακολουθείτε τον αριθμό των views και το ποσοστό των ολοκληρωμένων παρακολουθήσεων.

Διαφημίσεις Lead

Εδώ τα πράγματα λειτουργούν με τρόπο παρόμοιο με αυτόν του Facebook, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση οι διαφημίσεις πρέπει να πείσουν τον χρήστη να κλικάρει σε ένα μικρό video.

Πως δουλεύουν οι διαφημίσεις Leads

Μία διαφήμιση αυτού του τύπου περιλαμβάνει ένα link στο τέλος του video. Όταν ο χρήστης το πατήσει, μεταφέρεται σε μία προ-συμπληρωμένη φόρμα (με προσωπικά στοιχεία που ήδη έχουν δώσει στο TikTok). Αυτά τα δεδομένα μπορείτε να τα «κατεβάσετε» σε ένα CRM και να αρχίσετε να παρακολουθείτε το lead. Το κόστος ανά lead θα κυμαίνεται από 3-4€. Είναι αρκετά υψηλό αλλά όχι απαγορευτικό. Εξαρτάται βέβαια και από το είδος της επιχείρησης και τον κλάδο.

Πως να δημιουργήσετε διαφημίσεις lead 

Και πάλι αυτό που έχει σημασία είναι να δείξετε ότι το video σας αφορά τους χρήστες. Αν για παράδειγμα έχετε μία προσφορά που σχετίζεται με μία τοποθεσία, καλό είναι να αναφέρετε την τοποθεσία και να συμπεριλάβετε και οπτικές παραπομπές. Αν είναι μία προσφορά σύντομης διάρκειας, να το αναφέρετε τόσο ηχητικά όσο και οπτικά.

Μην σας τρομάζει η μικρή διάρκεια. Προλαβαίνετε να πείτε μια ιστορία με την οποία οι χρήστες θα ταυτιστούν. Πείτε τους τι κάνετε και τι εμπειρία θα έχουν με εσάς. Για παράδειγμα ένας φυσικοθεραπευτής μπορεί να δημιουργήσει ένα video με την αρχική επίσκεψη (το πρόβλημα δηλαδή), τη θεραπεία και το αποτέλεσμα.

Βλέποντας το όφελος που θα έχουν, οι χρήστες ενθαρρύνονται να κλικάρουν το link και να οδηγηθούν στην φόρμα του lead.

Οι διαφημίσεις TikTok ξεκινούν τώρα. Ανεβείτε κι εσείς στο τρένο εγκαίρως και γίνετε από τους πρώτους που θα τις αξιοποιήσουν. Κι αν νιώθετε ότι χρειάζεστε περισσότερη βοήθεια, είμαστε μόλις ένα κλικ μακριά σας.

Πηγή εικόνων: Socialmediaexaminer.com, TikTok Business Manager

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

Πολύ φοβάμαι (στην πραγματικότητα δεν φοβάμαι, ο τρόπος το λέει) ότι το TikTok θα μας απασχολεί όλο και περισσότερο. Και εμάς τους marketer και
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops