Έρχονται γιορτές και χρειαζόμαστε ιδέες για διαγωνισμούς…

Οι μέρες που ακολουθούν είναι πυκνές από πλευράς ενεργειών marketing και θα είναι γεμάτες προωθητικές ενέργειες. Ξεχωρίστε από την πληθώρα των προωθητικών ενεργειών με διαγωνισμούς.

Οι διαγωνισμοί μπορούν να σας φέρουν νέους πελάτες, να βοηθήσουν στην αύξηση του awareness και να αυξήσουν τις εποχιακές πωλήσεις σας.

Διαβάστε παρακάτω διότι θα σας δώσουμε μερικές πολύ καλές ιδέες για διαγωνισμούς.

1.Καμπάνια Tag

Αρκεί ένα καλό δώρο και ο διαγωνισμός θα σας φέρει πολλούς νέους followers. Και αυτό είναι ιδανικό αν θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας και το μέγεθος του ακροατήριου σας. Ειδικά σε πλατφόρμες όπως το Instagram. Φυσικά αυτό μπορεί να γίνει οποιαδήποτε εποχή του χρόνου αλλά όπως όλοι ξέρουμε η κατ’ εξοχήν αγοραστική περίοδος είναι το τέλος του χρόνου, δηλαδή τώρα.

Επιλέξτε ένα καλό δώρο και «τυλίξτε το» με εορταστικό περιτύλιγμα. Ζητήστε από το ακροατήριο να συμμετέχει κάνοντας follow το λογαριασμό σας και tag  έναν φίλο τους. Ο φίλος με τη σειρά του, αν θέλει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, θα κάνει το ίδιο, κ.ο.κ. Θα δείτε τον αριθμό των followers να αυξάνει γεωμετρικά. Το ίδιο θα γίνει και με το awareness.

2.Προϊδεάστε το ακροατήριο για τον επερχόμενο διαγωνισμό

Το clutter της εποχής είναι μεγάλο και έτσι ο διαγωνισμός σας μπορεί να χαθεί μέσα στο χαμό. Για να είστε σίγουροι ότι θα τον δουν, ξεκινήστε με μερικά teaser ώστε να προετοιμάσετε το κοινό σας. Αν έχουν ενημερωθεί για το τι να περιμένουν τότε θα τον αναζητήσουν (αντί απλώς να περιμένουν να εμφανιστεί μπροστά τους).

Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα δημιουργήστε ένα πολυήμερο event που θα κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού υψηλό, αφού δίνετε ορμή στο διαγωνισμό. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνετε και την πιθανότητα για μετατροπές αφού προσφέρετε πολλαπλά σημεία επαφής του κοινού με τη μάρκα.

3.Επαναλαμβανόμενοι διαγωνισμοί

Δηλαδή ένας διαγωνισμός που θα διαρκεί όλο το χρόνο ή επαναλαμβανόμενοι διαγωνισμοί ανά τακτά χρονικά διαστήματα (με εποχιακά θέματα). Μία λύση που σας βοηθά να έχετε συχνή επαφή με το κοινό σας.

4.Εκμεταλλευτείτε μικρότερες γιορτές

Καθώς οι μεγάλες γιορτές εμφανίζουν μεγάλο συνωστισμό διαγωνισμών (άρα και ανταγωνισμό) και προωθητικών ενεργειών, μια εναλλακτική στρατηγική θα ήταν να «παίξετε» σε μικρότερες γιορτές και να χτίσετε γύρω από αυτές.

Μια καλή ιδέα είναι να «χτίσετε» έναν διαγωνισμό γύρω από μία από τις θεματικές μέρες του χρόνου που ταιριάζει με το ή τα προϊόντα σας ή τον κλάδο ή την επιχείρησή σας. Με την επανάληψη αυτού του διαγωνισμού κάθε χρόνο θα επιτύχετε τη σύνδεση της μάρκας σας με τη συγκεκριμένη μέρα και θα εκπαιδεύσετε το κοινό σας να περιμένει κάτι από εσάς εκείνη τη συγκεκριμένη περίοδο.

5.Ενθαρρύνετε τη δημιουργία περιεχομένου από τους χρήστες για να κερδίσουν το διαγωνισμό

Ενθαρρύνοντας τους χρήστες σας να δημιουργήσουν περιεχόμενο με το οποίο θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, κερδίζετε σε πιστότητα ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να κερδίσετε μετατροπές από νέους πελάτες. Ζητήστε τους να δημιουργήσουν περιεχόμενο γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα ή ζητήστε τους να σας στείλουν video όπου χρησιμοποιούν το προϊόν σας ή ζητήστε φωτογραφίες σχετικές με μία καμπάνια σας ή ακόμα δημιουργήστε μία πρόκληση με hashtag.

Καθώς οι χρήστες θα ποστάρουν κάτι τέτοιο στα προφίλ τους θα αυξάνουν και το δικό σας awareness (και αυτό που αφορά τον διαγωνισμό) αυτόματα.

6.Δώστε ένα πολύ μεγάλο βραβείο σε πιστούς πελάτες

Επιβραβεύστε τους πιστούς πελάτες με ένα πολύ μεγάλο και εντυπωσιακό δώρο. Σκεφτείτε τι θα μπορούσε να είναι αυτό και στήστε το διαγωνισμό. Σκεφτείτε έξω από τα συνηθισμένα. Συνδέστε, για παράδειγμα, την έκβαση του διαγωνισμού με το αποτέλεσμα ενός αθλητικού αγώνα.

7.Συνεργαστείτε

Μπορείτε να δημιουργήσετε έναν διαγωνισμό σε συνεργασία με μία συμπληρωματική μάρκα ή με έναν influencer.

Έτσι θα μπορέσετε να δώσετε ακόμα μεγαλύτερη αξία στο διαγωνισμό αλλά και να ωφεληθείτε διπλά επικοινωνιακά (αφού και τα δύο μέρη θα επικοινωνήσετε το διαγωνισμό). Αν τα προϊόντα είναι συμπληρωματικά τότε είναι σαφές ότι και τα ακροατήριά σας θα ταιριάζουν.

Κάτι ανάλογο μπορείτε να κάνετε και με κάποιον influencer ώστε να εκμεταλλευτείτε το μεγάλο ακροατήριο που συνήθως διαθέτουν.

8.«Τρέξτε» τον διαγωνισμό σε όλα τα κανάλια

Δημιουργώντας έναν διαγωνισμό που θα «τρέξει» σε όλα τα social media, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε την κάλυψη στο ακροατήριο. Διαχειριστικά θα είναι λίγο πιο δύσκολο για αυτό μπορείτε να διεξάγετε τον διαγωνισμό σε κύματα ανά πλατφόρμα. Για παράδειγμα: μία εβδομάδα στο Instagram, την επόμενη στο TikTok κ.ο.κ.

Ας δούμε τώρα τα βασικά προαπαιτούμενα για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό.

  • Ξεκαθαρίστε τους όρους συμμετοχής και συμβουλευτείτε τη νομική σας ομάδα.
  • Ακολουθήστε τους κανόνες που θέτει η εκάστοτε πλατφόρμα και συμπεριλάβετε τις απαραίτητες αποποιήσεις ευθυνών (disclaimers).
  • Τοποθετήστε link προς μία σελίδα προορισμού.
  • Χρησιμοποιήστε πρωτότυπα hashtags.
  • Προγραμματίστε εγκαίρως (ειδικά για την περίπτωση που θα χρειαστείτε περιεχόμενο από χρήστες) ώστε να έχετε την απαραίτητη «μαγιά».

Τα social media προσφέρουν πεδίο δόξης λαμπρό για δημιουργικούς διαγωνισμούς. Αφήστε τη δημιουργικότητα της ομάδας ελεύθερη, ακολουθείστε τις παραπάνω ιδέες (αυτήν ή αυτές που ταιριάζουν περισσότερο στη μάρκα, στο προϊόν ή στην υπηρεσία σας) και αυξήσετε τους followers, την αναγνωρισιμότητα και τον τζίρο σας.

Πηγή εικόνων: intertechmedia, socialmediaexaminer

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Τελευταία Άρθρα

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίζει από τις ανταγωνιστικές της. Όλες οι επιχειρήσεις λοιπόν, οφείλουν να έχουν ή να βρουν
Παλαιότερα, όταν σκεφτόμασταν το B2B marketing, μας έρχονταν στο μυαλό πρακτικές άμεσης διαφήμισης, όπου το μήνυμα απευθυνόταν απευθείας στον πελάτη-στόχο. Οπωσδήποτε, η άμεση διαφήμιση
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops