Η ορολογία του link building & τι να προσέξετε σε κάθε τύπο link

Το link building αποτελεί τον πρωταγωνιστή στο off-page SEO και είναι μια πρακτική που θέλει μεγάλη εμπειρία και προσοχή, έτσι ώστε να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Χωρίς τη σωστή στρατηγική και τις κατάλληλες κινήσεις μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στην online παρουσία μιας επιχείρησης.

Και επειδή ακριβώς είναι πολύπλοκο και απαιτητικό, το link building έχει μια ολόκληρη ορολογία από πίσω του. Με λίγα λόγια, υπάρχουν πολλοί τύποι link που μπορείτε να αποκτήσετε και καθένας έχει τα δικά του μυστικά, για να βοηθήσει ένα site να βρεθεί σε υψηλές θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα.

Ας τα δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω

Τι είναι τα backlinks

Τα backlinks είναι σύνδεσμοι από μία ιστοσελίδα προς μια άλλη σελίδα κάποιου ιστότοπου. Οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν τα backlinks ως στοιχεία που επηρεάζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας, στην οποία κατευθύνονται.

Ουσιαστικά, δηλαδή, τα backlinks αντικατοπτρίζουν το κύρος μιας σελίδας, κάτι που με τη σειρά του καθορίζει τη θέση που αυτή θα λάβει στα οργανικά αποτελέσματα μιας αναζήτησης.

Σε αυτή τη διαδικασία, δεν παίζει μόνο ρόλο ο αριθμός των backlinks, αλλά και η ποιότητά τους, δηλαδή το κύρος και η συνάφεια της σελίδας από την οποία προέρχονται.

Inbound & outbound links

Η διαφορά μεταξύ inbound και outbound links έχει να κάνει με το πώς βλέπουμε το κάθε link. Το link που βρίσκεται σε μια σελίδα και στέλνει σε μία άλλη σελίδα σε ένα διαφορετικό domain είναι inbound link (ή αλλιώς backlink) για τη σελίδα-στόχο.

Από την άλλη, το ίδιο αυτό link είναι outbound link (ή αλλιώς external link) για τη σελίδα-πηγή, αφού στέλνει το χρήστη εκτός του ιστοτόπου της.

Internal links

Ωστόσο, δεν υπάρχουν μόνο links που στέλνουν σε άλλο domain. Μπορεί να υπάρχει ένα link σε μία σελίδα που κατευθύνει τον χρήστη σε μία άλλη σελίδα στον ίδιο ιστότοπο.

Τα links αυτά ονομάζονται internal links. Η δημιουργία internal links είναι το interlinking, το οποίο χρησιμεύει, για να δημιουργήσει συσχετίσεις μεταξύ των σελίδων ενός ιστοτόπου και να δώσει στις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τη δομή του.

Στις καλές πρακτικές του interlinking περιλαμβάνεται η σωστή ιεραρχία των internal links, ώστε να ευνοείται η εύκολη πλοήγηση και η καλή εμπειρία χρήστη. Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχει συνάφεια ανάμεσα στις σελίδες που συνδέονται, ιδανικά μάλιστα με το κατάλληλο περιεχόμενο με βάση μια στοχευμένη στρατηγική content marketing.

Για παράδειγμα, σε ένα online φαρμακείο, το άρθρο στο blog που αναφέρεται στα οφέλη των συμπληρωμάτων διατροφής μπορεί να έχει links που στέλνουν στη σελίδα της κατηγορίας αυτού του τύπου προϊόντων, αλλά και σε συγκεκριμένα προϊόντα (π.χ. βιταμίνη που ενισχύει τις αθλητικές επιδόσεις).

Do-follow και no-follow links

Τα backlinks μπορεί να είναι do-follow ή no-follow.

Ένα link no-follow έχει tag, το οποίο ζητάει από τις μηχανές αναζήτησης να το αγνοήσουν, και αναγράφεται έτσι:

<a href=”https://www.domain.com/” rel=”nofollow”>

Το do-follow link, από την άλλη, είναι έτσι:

<a href=”https://www.domain.com/”>

Συνήθως, είναι no-follow τα links από πηγές χωρίς μεγάλη αξία, όπως τα σχόλια σε blogs. Συχνά, μπορεί ο ίδιος ο SEO expert να επιλέξει να κάνει το link no-follow, αν θεωρεί ότι αυτό μπορεί να βλάψει τη σελίδα-στόχο.

Anchor Text

Ένα link μπορεί να μπει όπως είναι μέσα σε μία σελίδα, όμως μπορεί να είναι και clickable κείμενο με hyperlink. Σε αυτή την περίπτωση, το κείμενο αυτό ονομάζεται anchor text και συνηθίζεται να περιλαμβάνει το keyword, για το οποίο θέλει να επιτύχει υψηλό ranking η σελίδα.

Τα backlinks με anchor text μπορούν να είναι πολύ αποδοτικά, όμως γενικά αποτελούν μία πρακτική που χρειάζεται προσοχή. Και αυτό επειδή σελίδες με πάρα πολλά backlinks με anchor text θεωρούνται spammy, με αποτέλεσμα να βλάπτουν αντί να ωφελούν τη στρατηγική στο SEO.

Broken links

Το broken link είναι ένας σύνδεσμος που παραπέμπει σε μια ανύπαρκτη σελίδα (οπότε βγαίνει 404 error). Στο on-page SEO είναι απαραίτητο να ανευρεθούν τα broken links του ιστοτόπου και να αφαιρεθούν/διορθωθούν.

Στο off-page SEO, η ανεύρεση broken links σε άλλες σελίδες είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος link building. Πρόκειται για μια χρονοβόρα αλλά συχνά επωφελή στρατηγική, κατά την οποία ο SEO expert βρίσκει broken links σε σελίδες με συνάφεια και κύρος και τους προτείνει την αντικατάσταση του broken link με link που στέλνει στη σελίδα-στόχο. Με αυτόν τον τρόπο, και μειώνονται τα broken links στη σελίδα-πηγή και επωφελείται η σελίδα-στόχος με ένα νέο και σχετικό backlink.

Deep links

Τα deep links είναι σύνδεσμοι που οδηγούν σε άλλες σελίδες εκτός της αρχικής σελίδας. Αυτό είναι απαραίτητο, έτσι ώστε να βελτιωθούν τα rankings και άλλων σελίδων (όπως π.χ. σελίδων κατηγοριών προϊόντων), αλλά και για να έχει φυσικότητα το link building.

Footer links

Είναι τα links που μπαίνουν στο footer ενός ιστοτόπου. Παλαιότερα χρησιμοποιούνταν σε μεγάλο βαθμό, κάτι που τα κατέταξε στις τακτικές spam, οπότε πλέον χρησιμοποιούνται όλο και λιγότερο.

Hidden links

Τα hidden links είναι κρυφοί σύνδεσμοι που είναι κωδικοποιημένοι έτσι ώστε να μην εμφανίζονται ως σύνδεσμοι. Αυτό γίνεται, για παράδειγμα, όταν το χρώμα και το μέγεθος του κειμένου τους είναι ίδιο με το υπόλοιπο κείμενο, οπότε ο χρήστης δεν μπορεί να καταλάβει ότι στο σημείο εκείνο υπάρχει link.

Πρόκειται για μέθοδο του black hat SEO που συνδέεται με χειραγώγηση των μηχανών αναζήτησης αλλά πολλές φορές και εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού. Πια οι μηχανές αναζήτησης μπορούν εύκολα να εντοπίσουν τα hidden links και τιμωρούν τη σελίδα που τα έχει.

Το link building είναι, λοιπόν, μια αρκετά πολύπλοκη διαδικασία που πρέπει να βασίζεται σε μια άριστα μελετημένη στρατηγική ανάλογα με τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι SEO experts της GIM μπορούν να σας συμβουλεύσουν για την επιτυχημένη στρατηγική στο SEO που θα ανεβάσει επίπεδο την επιχείρησή σας. Επικοινωνήστε μαζί μας και κλείστε ένα δωρεάν συμβουλευτικό ραντεβού.

Αν θέλετε να μάθετε ακόμα περισσότερα για το SEO και το link building, διαβάστε το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για το SEO από τη GIM.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Τελευταία Άρθρα

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που κάνει μία επιχείρηση να ξεχωρίζει από τις ανταγωνιστικές της. Όλες οι επιχειρήσεις λοιπόν, οφείλουν να έχουν ή να βρουν
Παλαιότερα, όταν σκεφτόμασταν το B2B marketing, μας έρχονταν στο μυαλό πρακτικές άμεσης διαφήμισης, όπου το μήνυμα απευθυνόταν απευθείας στον πελάτη-στόχο. Οπωσδήποτε, η άμεση διαφήμιση
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops