Μπορώ να συντάξω ένα marketing plan με τη βοήθεια του ChatGPT;

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Το ξέρετε και το ξέρουμε, το ChatGPT είναι talk of the town, και σήμερα θα συμμετέχουμε στη συζήτηση βάζοντας στο πλάνο… ένα πλάνο, και συγκεκριμένα το πλάνο marketing.

Πως;

Ζητώντας τη βοήθεια του ChatGPT 4 για τη δημιουργία του.

Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία και η δημιουργία δεσμών με το κοινό στο οποίο στοχεύουν, ειδικά στον πολύπλοκο ψηφιακό κόσμο. Για την καλύτερη διαχείριση και οργάνωση της πολυπλοκότητας συντάσσουν και βασίζονται στο ετήσιο πλάνο marketing. Δηλαδή σε έναν οδηγό βημάτων και ενεργειών με βάση τους στόχους της επιχείρησης.

Όσοι έχουμε φτιάξει marketing plan στο παρελθόν (όλοι υποθέτω) ξέρουμε πόσο μεγάλη, δύσκολη και κουραστική δουλειά είναι, διότι στο marketing plan συστηματοποιούνται:

  • Η στρατηγική και,
  • Οι τακτικές της επιχείρησης, και

περιγράφονται αναλυτικά όλες οι ενέργειες marketing.

Ωστόσο η αναζήτηση της καινοτομίας (που είναι κομβική για το marketing) αποτελεί τον μόνιμο πονοκέφαλο των marketer που φτιάχνουν το πλάνο.

Με την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης φέγγει μία αχτίδα φωτός. Η τεχνητή νοημοσύνη θα φτιάχνει το marketing plan αντί για εμάς. Μπορεί; Μπορεί, άλλα όχι 100%.

Ήδη διάφοροι συνάδελφοί μας έχουν πειραματιστεί σε αυτό το πεδίο με πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα.

Ας πάμε λίγο πιο πίσω, στις δυνατότητες του ChatGPT,  και θα επανέλθουμε στο θέμα του marketing plan.

Τι μπορεί να κάνει το ChatGPT γενικά;

  • Να γράψει: από κώδικα μέχρι άρθρα, ιστορίες, ποιήματα, εκθέσεις, κείμενα marketing, emails…
  • Να δημιουργήσει: ιδέες και παραδείγματα, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών
  • Να προτείνει: προϊόντα, υπηρεσίες, ταινίες
  • Να εξηγήσει πολύπλοκα θέματα σε απλή γλώσσα
  • Να αναλύσει το συναίσθημα και τον τόνο της φωνής ανάλογα με τον τονισμό, τις λέξεις και τις φράσεις
  • Να μεταφράσει κείμενο σε 95 διαφορετικές γλώσσες
  • Να βρει δεδομένα και θέσεις εργασίες, και πολλά-πολλά ακόμα καθώς η λίστα του τι μπορεί να κάνει διαρκώς αυξάνει.

Τι μπορεί να κάνει για το marketing συγκεκριμένα

  • Να δημιουργήσει κείμενο για τις διάφορες εφαρμογές του marketing: email, άρθρα για το blog, προϊοντικές περιγραφές, διαφημιστικά κείμενα, τίτλους, άρθρα και κείμενα για το site, κείμενα για τα social media και άλλα. Μπορεί να τα κάνει από την αρχή ή να τροποποιήσει αυτά που ήδη έχετε ή να τα προσαρμόσει σε κάτι που θα του ζητήσετε. Μπορεί να βελτιώσει το περιεχόμενο ως προς το SEO (ή με βάση άλλο στόχο).
  • Να σας καθοδηγήσει ως προς τη χρήση διαφόρων εφαρμογών marketing.
  • Να σας δώσει ιδέες για περιεχόμενο.
  • Να προετοιμάσει τα templates για τα εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια report που φτιάχνετε (ξέρει να φτιάχνει φόρμουλες).
  • Να δημιουργήσει έρευνες πελατών. Ζητήστε του να φτιάξει μία έρευνα ή μία δημοσκόπηση για να γνωρίσετε καλύτερα το ακροατήριό σας.
  • Να σας δώσει ιδέες για αυτοματοποιημένες απαντήσεις για τα σχόλια και τις ερωτήσεις των πελατών και χρηστών στα social και το site σας.

Τι να αποφύγετε (όσον αφορά το marketing πάντα)

  • Να του ζητήσετε συμβουλές για τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε.
  • Να του ζητήσετε να οργανώσει τις διαφημίσεις σας στο Google (και αλλού).
  • Να το χρησιμοποιήσετε για έρευνα λέξεων-κλειδιά για την επιχείρησή σας.
  • Να το χρησιμοποιήσετε για web development.
  • Να του ζητήσετε να έρευνα ανταγωνισμού.

Το ChatGPT λειτουργεί σαν τεράστια εγκυκλοπαίδεια την οποία δεν χρειάζεται να ξεφυλλίσεις γιατί μπορείς να της μιλήσεις! Αντλεί στοιχεία από όλο το διαδίκτυο (περιλαμβάνει δεδομένα έως το Σεπτέμβριο 2021) και για αυτό δεν συγκρίνεται σε γνώσεις με τίποτα άλλο στον κόσμο. Συχνά όμως κάνει λάθη και για αυτό χρειάζεται και το ανθρώπινο φίλτρο στην επεξεργασία των παραγόμενων αποτελεσμάτων.

Και πάμε πάλι στο marketing plan. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω βλέπουμε ότι το ChatGPT βοηθάει στην απλοποίηση της διαδικασίας δημιουργίας ενός πλάνου marketing κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο στον marketer, αφού μπορεί να βρει δεδομένα, να κάνει μια SWOT ανάλυση, να προτείνει καινοτόμες δράσεις κλπ.

Αν ωστόσο αποφασίσετε να του ζητήσετε να σας βοηθήσει στη δημιουργία του πλάνου marketing θα πρέπει να είστε έτοιμοι να επαληθεύσετε, να διορθώσετε και να συμπληρώσετε το αποτέλεσμα.

Η βοήθεια αυτή, φυσικά δεν είναι δωρεάν. Η συνδρομή στο ChatGPT κοστίζει 20 δολάρια το μήνα. Όμως η συνεισφορά του στην καθημερινότητα του marketer θα κάνει μεγάλη διαφορά, αφού θα του εξασφαλίσει χρόνο για ζητήματα στρατηγικής και έρευνας, όπου απαιτείται το ανθρώπινο κριτήριο.

Στις παρακάτω εικόνες βλέπετε παραδείγματα από ερωτήσεις προς την εφαρμογή και τις αντίστοιχες απαντήσεις.

 

 

Πηγή παραδειγμάτων: Wordstream

Πηγή εικόνων: deepsense.ai, emeritus, rockcontent

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΑς ξεκινήσουμε αποκρυπτογραφώντας το «ο» στο 4o. Το «ο» λοιπόν προκύπτει από το omni του omni-modal που σημαίνει με κάθε τρόπο.

23 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops