Ο εύκολος τρόπος να φτιάχνετε Reels

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Εσείς πόση ώρα ή ώρες την ημέρα βλέπετε Reels; Όταν τα βλέπετε δεν σας δημιουργείται η επιθυμία να φτιάξετε και το ή τα δικά σας; Για αυτό είμαστε εμείς εδώ. Σήμερα θα δούμε μερικές συμβουλές για να φτιάξετε αποτελεσματικά video για Reels εύκολα και γρήγορα.

Πάμε;

Λέμε εδώ και χρόνια ότι τα video είναι ο τρόπος επικοινωνίας του μέλλοντος και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά, βλέποντας την επικράτησή τους σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων.

Γιατί τα Reels και όχι άλλες μορφές video; Διότι με 2,5 δις χρήστες/μήνα το Instagram καταφέρνει να δείξει τα video σας στο κατάλληλο ακροατήριο δημιουργώντας engagement και πωλήσεις.

Τα Reels χαρακτηρίζονται από αυθεντικότητα και πρωτοτυπία, από προσωπικό στίγμα, από έμφαση στην πληροφορία ή στην ψυχαγωγία. Στα Reels δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο η ποιότητα και η τελειότητα όσο ο χαρακτήρας και η δημιουργικότητα.

Υιοθετώντας ένα σύστημα βιντεοσκόπησης, ενσωμάτωσης ήχου, μοντάζ και ποσταρίσματος μπορείτε κι εσείς να μπείτε στον μαγικό και εθιστικό κόσμο των Reels και έτσι να μαγνητίσετε το κοινό σας και να αυξήσετε την κάλυψη και το engagement.

VAT (όχι ο ΦΠΑ αλλά η μέθοδος που θα ακολουθήσετε)

Όπου VAT = Video, Audio, Text.

Βιβλιοθήκη video

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε μία βιβλιοθήκη από συμπληρωματικό οπτικό υλικό, δηλαδή από videάκια, τα οποία θα αποτελέσουν ως μεταβατικές σκηνές, ως πλάνα φόντου, ως κοντινά πλάνα, ως πλάνα Look and Feel.

Χάρη σε αυτήν την μέθοδο θα έχετε πάντα στοκ videάκια για να χρησιμοποιήσετε και δεν θα χρειάζεται να φιλμάρετε διαρκώς. Και εννοείται ότι μπορείτε συνεχώς να αυξάνετε το στοκ αυτών των video.

Παραδείγματα γενικών video που μπορείτε να «γυρίσετε»:

Αν θέλετε να δείξετε το χρόνο που περνάει μπορείτε να φιλμάρετε ένα κοίταγμα στο ρολόι σας. Αν θέλετε να δείξετε κάποιον που δουλεύει μπορείτε να φιλμάρετε χέρια που πληκτρολογούν σε έναν υπολογιστή. Αν θέλετε να δείξετε κίνηση στο δρόμο μπορείτε να φιλμάρετε την κίνηση των αυτοκινήτων.

Αυτού του είδους οι λήψεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά και ξανά. Μέχρι να εξοικειωθείτε με την κάμερα και με το να μιλάτε σε αυτή, μπορείτε να φτιάξετε video όπου δείχνετε:

  • Πλάνα από την καθημερινότητά σας ή από τη δουλειά σας
  • Πλάνα από ανθρώπινες εκφράσεις ή αντιδράσεις
  • Πλάνα από επαγγελματικά σημεία ή από προϊόντα
  • Πλάνα από εξω-εργασιακές δραστηριότητες όπως τα χόμπι σας

Όσον αφορά τις πιο πρακτικές συμβουλές τώρα. «Τραβήξτε» 10-20 δευτερόλεπτα από τέτοια πλάνα. Χρησιμοποιήστε διαφορετικές γωνίες λήψης. Χρησιμοποιήστε τρίποδο και χειριστήριο με Bluetooth για να διευκολύνετε τη χρήση, ειδικά αν δουλεύετε μόνος. Χρησιμοποιήστε ανάλυση 4K για να έχετε την καλύτερη ποιότητα. Βάλτε το κείμενο που θα προσελκύσει τους άλλους χρήστες στα πρώτα τρία καρέ. Βάλτε το θέμα στο κέντρο της οθόνης. Λάβετε υπ’ όψιν ότι οι πλαϊνές εικόνες του Instagram (σχόλια, Like κλπ) θα «κλέψουν» από τον διαθέσιμο χώρο.

Ήχος

Μην υποτιμάται την αξία ενός καλού soundtrack. Συχνά η ηχητική επένδυση κάνει τα video ακαταμάχητα. Ταυτόχρονα βάζει το στίγμα σας και δίνει παλμό στο video. Ο ήχος σας αποτελείται από μουσική, σπηκάζ και ήχους-εφέ που τρεντάρουν.

Ειδικά η τελευταία κατηγορία ήχων μπορεί να βοηθήσει πολύ τα video σας ώστε να γίνουν viral. Υποθέτουμε ότι όλοι θυμάστε το «ωραίος ο Φαίδων» που έγινε viral πριν λίγους μήνες.

Τέτοιους ήχους μπορείτε να βρείτε στην βιβλιοθήκη ήχων του Instagram.

Εννοείται ότι οι ήχοι που θα επιλέξετε θα πρέπει να είναι συναφείς με το ύφος του video και σίγουρα με αυτό που θέλετε να μεταφέρετε.

Πέρα από την ηχητική και μουσική επένδυση υπάρχει και η δική σας αφήγηση με την οποία μπορείτε να επενδύσετε το video που φτιάχνετε. Με την αφήγηση θα πείτε την ιστορία σας, θα ενημερώσετε και θα εκπαιδεύσετε. Αν επιλέξετε να επενδύσετε το video με αφήγηση τότε χρησιμοποιήστε ένα ουδέτερο μουσικό χαλί, κάτι που δεν θα «κλέψει την παράσταση».

Επιπλέον tips για επιτυχημένη ηχητική κάλυψη:

  • Χρησιμοποιήστε ήχους και μουσική που είναι γνωστά στο ακροατήριό σας
  • «Κόψτε» ό,τι δεν χρειάζεστε από το τραγούδι ώστε να το ταιριάξετε στην χρονική διάρκεια του video
  • Προσαρμόστε την ένταση του ήχου στο 6–8%
  • Ενεργοποιήστε τους υπότιτλους για να δώσετε κίνητρο στον ακροατή/θεατή
  • Προτιμήστε τους ήχους που προτείνει το Instagram για να μην έχετε προβλήματα με την πνευματική ιδιοκτησία. Ειδικότερα δε αν το video προορίζεται για διαφήμιση.

Πηγή εικόνας: kapwing.com

Δώστε ένα καλό κίνητρο

Τόσο ο τίτλος όσο και το «άνοιγμα» είναι αυτά που θα προσελκύσουν τον θεατή. Επομένως είναι σημαντικό να δώσετε έμφαση στη δημιουργία τους. Αν μάλιστα σκεφτείτε ότι έχετε δύο δευτερόλεπτα στη διάθεσή σας για να «πιάσετε» τον θεατή, θα καταλάβετε τη σημαντικότητα του καλού τίτλου.

Χρειάζεστε περιεκτικές προτάσεις που περιέχουν λέξεις-κλειδιά. Χρειάζεστε σαφήνεια, συντομία, προσωπικότητα και πλαίσιο. Αφήστε τον τίτλο να είναι ορατός για τουλάχιστον 5-7 δευτερόλεπτα για να εξασφαλίσετε ότι το ακροατήριο θα τον δει. Τοποθετήστε τον στο επάνω άκρο της οθόνης αν θέλετε να τρέχει καθόλη τη διάρκεια του video.

Εφαρμόζοντας τις παρακάτω συμβουλές θα φτιάξετε επιτυχημένα hooks:

  • Το κείμενο πρέπει να είναι σε αντίθεση με το φόντο
  • Το κείμενο πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο και ευανάγνωστο
  • Το κείμενο πρέπει να δείχνει προσωποποιημένο

Μοντάζ στο κινητό σας

Κάντε το μοντάζ εύκολα και γρήγορα στο κινητό σας μέσω της εφαρμογής του Instagram, το οποίο σας παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία.

Πηγή εικόνας: Meta

Ποστάρετε με σταθερή συχνότητα

Βρείτε έναν ρυθμό ποσταρίσματος που μπορείτε να υπηρετήσετε. Το ιδανικό θα ήταν 3-4 φορές την εβδομάδα για να έχετε ισορροπημένο ισοζύγιο μεταξύ παραγωγής των video και αποτελέσματος από αυτά. Ποστάρετε αειθαλές περιεχόμενο κάθε μήνα για να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα.

Αν δημιουργείτε επίκαιρα Reels θα χρειαστεί περισσότερη δουλειά (από την πλευρά σας) αλλά θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Πριν ποστάρετε, ρίξτε μια ματιά στα insights για να βρείτε θέματα που ενδιαφέρουν το ακροατήριο και να δείτε ποια video έχουν πάει καλά. Μπορείτε επίσης να ποστάρετε το ίδιο περιεχόμενο αλλά με άλλο σκοπό. Έτσι δεν χρειάζεται να δουλέψετε από την αρχή.

Μην ξεχνάτε να τεστάρετε το περιεχόμενο που ποστάρετε για να βρείτε την ιδανική προσέγγιση ποσταρίσματος.

Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Reel σας στο μέλλον, βεβαιωθείτε ότι το έχετε σώσει στα πρόχειρα.

Επίσης, μπορείτε, αν θέλετε, να προγραμματίσετε το πότε θα εμφανιστούν τα Reel σας (έως και 75 μέρες νωρίτερα).

Σκεφτείτε την δημιουργία ενός Reel σαν μία εξίσωση, όπου κάθε παράμετρος έχει τη σημασία της. Μπορεί να για παράδειγμα, σκρολάροντας στο Instagram να ακούσετε ένα ωραίο τραγούδι. Σκεφτείτε το συναίσθημα που σας αφήνει. Σκεφτείτε αν θα ταίριαζε σε κάποιο από τα video που έχετε ή σκέφτεστε να φτιάξετε και στη συνέχεια δείτε στα insights ποια video έχουν λάβει τα περισσότερα σχόλια ή shares. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθετε τι ενδιαφέρει τους χρήστες και να επαναπροσδιορίσετε το κείμενο, την ιδέα, το θέμα ή το μήνυμα πίσω από το επόμενο Reel σας.

Ξεφύγετε από τις κλασσικές και μονοσήμαντες φωτογραφίες και κάντε τη διαφορά, τόσο για την προσωπική όσο και για την εταιρική σας επικοινωνία, χρησιμοποιώντας τη δύναμη των Reels. Κι αν χρειαστείτε βοήθεια, ξέρετε που να μας βρείτε.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: trueanthem.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops