Τοπικό SEO

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Θα διαβάζετε τοπικό SEO και θα αναρωτιέστε τι στο καλό είναι πάλι αυτό. Κι όμως είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις τοπικές, μικρές ή μεσαίες, επιχειρήσεις.

Η βελτιστοποίηση της σελίδας σε τοπικό επίπεδο μπορεί να δημιουργήσει κίνηση αποκλειστικά από τοπικές (με τη γεωγραφική έννοια) αναζητήσεις. Η διαδικασία αυτή μπορεί να οδηγήσει στην κορυφή μία επιχείρηση εμφανίζοντάς της σε carousel χάρη στο τηλέφωνο τη διεύθυνση, την επωνυμία και τις κριτικές πελατών.

Σύμφωνα με μία έρευνα της Google:

  • Τέσσερις στους 5 καταναλωτές χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησεις για να βρουν τοπικές πληροφορίες
  • Χρησιμοποιούν το κινητό ή το tablet ή τον υπολογιστή τους για να βρουν: διευθύνσεις καταστημάτων, ώρες λειτουργίας, διαθεσιμότητα κάποιου προϊόντος και οδηγίες διαδρομής. 

Δρουν:

  • Οι μισοί (50%) από όσους έκαναν μια τέτοια έρευνα επισκέφθηκαν το κατάστημα την επόμενη μέρα και το 34% το έκανε την ίδια κιόλας μέρα.
  • Αυτές οι τοπικές αναζητήσεις οδήγησαν σε περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με τις μη τοπικές αναζητήσεις. 18% των τοπικών αναζητήσεων από κινητό αγόρασε την ίδια μέρα σε αντίθεση με τις μη τοπικές που κατέχουν 7%.

Από αυτά τα στοιχεία αντιλαμβανόμαστε ότι το τοπικό SEO είναι σημαντικό εργαλείο για τις τοπικές επιχειρήσεις αφού τους δίνει τη δυνατότητα να προωθήσουν την επιχείρησή τους (τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους) ακριβώς τη στιγμή που κάποιος πραγματοποιεί μια σχετική αναζήτηση.

Τι είναι το Google 3-pack;

Πρόκειται για ένα πακέτο αποτελεσμάτων αναζήτησης με τις 3 πιο σχετικές καταχωρήσεις. Μόλις η Google αντιληφθεί ότι πρόκειται για τοπική αναζήτηση εμφανίζει αυτό το τριπλό πακέτο στην κορυφή της σελίδας των αποτελεσμάτων.

Για παράδειγμα αν πούμε ότι κάποιος ψάχνει τον όρο “coffee takeaway” (χρησιμοποιούμε παράδειγμα από το εξωτερικό για ευνόητους λόγους) βλέπουμε τα αποτελέσματα παρακάτω:

 

local seo

Οι αναζητήσεις που δείχνουν «τοπική διάθεση» συνήθως:

  • Σχετικές με ένα προϊόν ή υπηρεσία που εκπληρώνεται τοπικά όπως: εστιατόρια, καφέ, κομμωτήρια κλπ
  • Όρους αναζήτησης που περιλαμβάνουν τη φράση «κοντά μου ή στην περιοχή μου»
  • Όρους αναζήτησης που περιλαμβάνουν γεωγραφική αναφορά, όπως στο παράδειγμα της φωτό “deli East Finchley”.

 

Ας δούμε και ποια εργαλεία βοηθούν στην τοπική κατάταξη

Οι συντελεστές κατάταξης που επηρεάζουν το τοπικό πακέτο είναι οι εξής:

  1. Μηνύματα της επιχείρησής μου (εγγύτητα, κατηγορίες, λέξεις-κλειδιά στον τίτλο της επιχείρησης) 19%
  2. Σύνδεσμοι (λινκ) (εισερχόμενα λινκ με άγκυρες, σύνδεση αρχής και ποσότητας του domain) 17%
  3. Σημάδια επάνω στη σελίδα (στοιχεία ταυτοποίησης επιχείρησης, λέξεις-κλειδιά στους τίτλους, εξουσιοδότηση του domain) 14%
  4. Σήματα αναφοράς (συνέπεια στοιχείων ταυτοποίησης, όγκος αναφοράς) 13%
  5. Ανασκόπηση σημάτων (ποσότητα, ταχύτητα, ποικιλία) 13%
  6. Μηνύματα συμπεριφοράς (ποσοστό click-through, κλικς από κινητές συσκευές, check-ins, κλπ) 10%
  7. Εξατομίκευση  10%
  8. Μηνύματα από κοινωνικά δίκτυα (αφοσίωση σε Google, Facebook, Twitter κλπ) 4%

Και ερχόμαστε στο Google My Business

Το Google My Business βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν την online παρουσία τους σε όλο το Google, δηλαδή και στην αναζήτηση και στους χάρτες. Αν δεν έχετε, πρέπει να φτιάξετε. Επίσης, δείτε μήπως κάποιος άλλος έχει φτιάξει κάτι και χρειαστεί να το διεκδικήσετε.

  • Θα πρέπει να φτιάξετε λίστα με όλες τις φυσικές διευθύνσεις που διαθέτει η επιχείρησή σας και πιστοποιήστε τις.
  • Βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία που παραθέτετε είναι ακριβή.
  • Βάλτε ελκυστικές φωτογραφίες.
  • Απαντήστε στις κριτικές που έχετε και ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να σάς κάνουν κριτική.
  • Δημιουργήστε αναρτήσεις (όπως και στο FB). Θα κερδίσετε σε μερίδιο προσοχής και θα σας δουν περισσότεροι.

 

local seo 3

Αναφορές σε άλλες λίστες

Είναι πολύ σημαντικό να λέγξετε όλες τις λίστες στις οποίες είναι καταχωρημένη η επιχείρησή σας ώστε να βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία (επωνυμία, διεύθυνση, τηλέφωνο) είναι σωστά. Ψάχνοντας θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν και καταχωρήσεις με λανθασμένα στοιχεία. Αυτό οφείλεται:

  • Διπλοεγγραφές
  • Μισοτελειωμένες εγγραφές
  • Ανακολουθίες

Προσπαθήστε να τα διορθώσετε όλα γιατί τυχόν λάθη έχουν επίπτωση στην τελική κατάταξη κατά τη διάρκεια μιας αναζήτησης.

Ο τοπικός ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και για αυτό πρέπει να τον προλάβετε!!

Συγγραφή Άρθρου:Φιλαλίθη Ευτυχία

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops