Βρείτε τους influencers που σας ταιριάζουν

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Όσο το TikTok και τα Reels ανεβαίνουν τόσο θα έχουν δουλειά οι influencers. Εντάξει, εντάξει, δεν είναι μόνο το TikTok και τα Reels. Είναι και το Youtube, παραμένει και το Instagram, και το Facebook και το Pinterest και γενικά οι influencers δεν είναι στο ταμείο ανεργίας.

Πως όμως θα βρούμε τον κατάλληλο για τη δική μας δουλειά/μάρκα/προϊόν/υπηρεσία;

Η απόφαση για συνεργασία με έναν ή περισσότερους influencer είναι στρατηγική απόφαση. Αυτό σημαίνει ότι αν αποφασίσουμε να μπούμε στο παιχνίδι τότε το παίζουμε all the way, διότι μόνο έτσι θα μπορέσουμε να διαπιστώσουμε αν έχει οφέλη για την περίπτωσή μας. Δηλαδή η σχέση με τον όποιο influencer για να έχει αποτέλεσμα πρέπει να έχει διάρκεια, συνέπεια και συνέχεια.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η σχέση με έναν (ή μία) influencer δείχνει απλή: τον βρίσκεις, τον πληρώνεις, σε διαφημίζει, οι πωλήσεις αυξάνουν. Είναι όμως πράγματι τόσο απλή;

Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι. Μπορούμε να δώσουμε όλο το χρυσάφι του κόσμου σε έναν Ινδό influencer για να προωθήσει ας πούμε μοσχαρίσιο κρέας στα μερικά εκατομμύρια followers που διαθέτει. Ας πούμε ότι αυτός δέχεται, οι followers του θα τον ακολουθήσουν; Δύσκολα.

Άρα λοιπόν, ξεκινάμε αναζητώντας τον influencer που έχει το κοινό που ταιριάζει με το κοινό μας αλλά δεν είναι πελάτες μας. Δυσκολεύει λίγο η άσκηση, σωστά;

Μα αν βρούμε κάποιον που έχει το κοινό αλλά δεν έχει αρκετούς followers;

Τότε θα πρέπει να εστιάσουμε στην ποιότητα των followers. Το πλήθος είναι μία παράμετρος αλλά δεν είναι η μόνη. Οι πολλοί followers δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα έρθουν προς το προϊόν μας (ή μάρκα ή υπηρεσία ή επιχείρηση), δηλαδή δεν αποτελούν εγγύηση πωλήσεων. Αντιθέτως, μπορεί να είναι τόσο διαφορετικοί ως προς τα ενδιαφέροντά τους που μπορεί να σημαίνει ότι απλώς «πετάμε» τα χρήματά μας. Με άλλα λόγια όταν ένας influencer έχει πάρα πολλές χιλιάδες ή εκατομμύρια followers (στην Ελλάδα δεν έχουμε πολλούς τέτοιους, με εκατομμύρια εννοούμε), είναι σαν να κάνουμε μία γενική διαφήμιση στην τηλεόραση. Δηλαδή με βεβαιότητα σπαταλάμε τουλάχιστον το 50% του προϋπολογισμού μας.

Τι πραγματικά σημαίνει επιτυχημένο influencer marketing;

Σημαίνει ότι στην πραγματικότητα οι followers του εκάστοτε influencer δεν αντιλαμβάνονται ότι τους «πουλάνε» κάτι. Οι καταναλωτές είναι αρκετά, έως πολύ, εκπαιδευμένοι στη διαφήμιση και αντιλαμβάνονται γρήγορα τι είναι διαφήμιση και τι όχι. Και για αυτό οι επιχειρήσεις χρειάζονται τους influencers,  για να περάσουν τα μηνύματά τους με έμμεσο τρόπο. Κάτι που δεν μπορούν να κάνουν με την παραδοσιακή διαφήμιση, είτε αυτή γίνεται κλασσικά (TV, ραδιόφωνο κλπ) είτε ψηφιακά (social, google ads κλπ).

Ας πάρουμε για παράδειγμα μία κατηγορία προϊόντων/influencer από την οποία το internet είναι γεμάτο: το make up.

Σκεφτείτε λοιπόν μία (υπάρχουν και άντρες αλλά είναι λιγότεροι) influencer που φτιάχνει ένα χορηγούμενο video για στο YouTube για μία σειρά μακιγιάζ. Σαφώς πρόκειται για διαφήμιση. Την ίδια στιγμή όμως είναι κάτι πολύ περισσότερο. Είναι μία γυναίκα που δείχνει στον κόσμο τι είναι αυτό που δουλεύει για αυτή, πιστώνοντας την επιτυχία στα προϊόντα που την βοηθούν να έχει το αποτέλεσμα που θέλει και δείχνει περήφανη για αυτή τη συσχέτιση. Κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να εμπνεύσει αρκετές γυναίκες και να τις οδηγήσει στην αγορά των εν λόγω προϊόντων, τα οποία με τη σειρά τους θα προβάλουν και στους δικούς τους followers.

Και αυτό είναι αυτό που θα έπρεπε να αναζητάμε σε συνεργασίες με influencers.

Ένα άρθρο, ένα blog ποστ ή ένα ποστ στα social media είναι μεν πληρωμένο αλλά αποτελεί μία πειστική πρόταση. Και αυτή ακριβώς είναι η δύναμη του influencer marketing. Εισάγει προϊόντα/ υπηρεσίες/ επιχειρήσεις σε κοινότητες που δεν υπήρχαν (και δεν θα έμπαιναν) με τον πιο φυσικό τρόπο.

Πως μετράμε την αποτελεσματικότητα των influencer;

Ο απλός τρόπος είναι παρακολουθώντας τα link που δημοσιεύουν και οδηγούν στο site μας, μέσα από τα διάφορα analytics. Αλλά δεν είναι ο μόνος και δεν είναι ο απόλυτος διότι συχνά η διαδρομή είναι «βλέπω-ξαναβλέπω-το σκέφτομαι-μαθαίνω τιμές-αγοράζω» και όχι «βλέπω-αγοράζω». Στην πρώτη περίπτωση η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει πολύ και η διαδρομή να χαθεί. Στη δεύτερη, προφανώς, τα αποτελέσματα είναι άμεσα.

Πως βρίσκουμε τον κατάλληλο influencer;

Με τα social media να δείχνουν μόνο το καλό κομμάτι της ζωής των influencer, θέλει πραγματικά πολύ έρευνα για να βρούμε τον κατάλληλο συνεργάτη. Θυμόμαστε όλοι τις φορές όπου εταιρείες απέσυραν τη χρηματοδότηση σε διάφορους Influencer για λόγους κοινωνικούς, πολιτικούς ή άλλους που θα αλλοίωναν το προφίλ της χρηματοδότριας εταιρείας ή προϊόντος.

Ή, ένα ακόμα πρόβλημα είναι οι fake followers. Πως ξεχωρίζουμε ποιοι από τους followers αξίζουν;

Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι.

#1. Ξεκινάμε με μία αναζήτηση στο Google. Ψάχνοντας για influencer στον κλάδο μας και πιθανότατα στην περιοχή μας (ανάλογα με τη γεωγραφική εστίαση της επιχείρησης).

#2. Ψάχνοντας τους ομιλητές από συνέδρια, ομιλίες, παρουσιάσεις που είναι συναφή με τον κλάδο μας.

#3. Αναζητώντας τα σχετικά με τον κλάδο/ προϊόν hashtags.  Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε διπλά: αφ’ ενός βρίσκουμε ποιος μπορεί να μας ταιριάζει και  βλέπουμε περιεχόμενο από διαφορετικές πηγές.

#4. Κάντε την ανάλογη αναζήτηση στο Twitter και ψάξτε για λίστες με influencers.

#5. Παρακολουθήστε τους ανταγωνιστές σας και τους followers τους και δείτε ποιοι πραγματικά σχετίζονται μαζί τους.

#6. Ψάξτε τους δικούς σας followers στα social media. Μπορεί εκεί να κρύβεται κάποιο διαμάντι. Χρειάζεται σίγουρα προσεκτική αναζήτηση και αυτός που θα βρείτε δεν θα έχει ταμπέλα που θα λέει «εδώ ο καλός influencer» αλλά σίγουρα θα βρείτε κάποιον που θα θέλει να εξελιχθεί μαζί σας.

#7. Το ίδιο και στη λίστα των πελατών σας. και δείτε αν κάποιος από αυτούς μπορεί να παίξει το ρόλο του micro-influencer. Μπορεί μάλιστα να βρείτε και κάποιον που θα δεχθεί να το κάνει δωρεάν ή με πολύ μικρό αντάλλαγμα. Συχνά, οι influencers στο ξεκίνημά τους παίρνουν απλώς δωρεάν εμπόρευμα.

#8. Να βασιστείτε σε κάποιο ειδικό εργαλείο εύρεσης influencer από τα δεκάδες που κυκλοφορούν στην αγορά.

#9. Να συνεργαστείτε με ένα agency όπως τη GIM AGENCY!

Συνοψίζοντας, όταν ψάχνουμε για influencer κοιτάμε και την εξειδίκευσή τους και το μέγεθος του ακροατηρίου τους σε συνδυασμό με τους στόχους, τους πόρους και τις ανάγκες μας.

 

Πηγές εικόνων: behavior.com, mysocial.com, teamleaderfocus.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops