Δημιουργία περιεχομένου και Τεχνητή Νοημοσύνη: να τολμήσουμε;

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Και έρχεται η δύσκολη και αδέξια στιγμή κατά την οποία το περιεχόμενο που παράγετε για την επιχείρησή σας σας φαίνεται «λίγο». Όχι σε ποσότητα αλλά σε ποιότητα.

Και πιάνετε τον εαυτό σας να σκέφτεται να ζητήσει τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και αναρωτιέστε αν είναι σωστό, αν είναι θεμιτό, αν θα είναι ανθρώπινο και αν εν τέλει θα είναι αποτελεσματικό.

Πιστέψτε μας όλοι τα έχουμε σκεφτεί αυτά και όλοι έχουμε περάσει από το στάδιο του προβληματισμού αλλά σε τελική ανάλυση, οι υπολογιστές φτιάχτηκαν για να βοηθούν τους ανθρώπους να εστιάσουν σε σημαντικότερα θέματα.

Σίγουρα όλοι έχετε ακούσει ή έχετε πιο κοντινή γνώση διαφόρων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για την παραγωγή περιεχομένου.

Ερώτηση: Τι περιεχόμενο μπορούν να παράξουν;

Απάντηση: Τα πάντα! Email, newsletter, social post, κείμενα για το site σας, άρθρα για το blog, περιγραφές προϊόντων, σελίδες προορισμού… Η λίστα είναι μεγάλη.

Ερώτηση: Πως δουλεύει;

Απάντηση: Ένα λογισμικό παράγει περιεχόμενο κατά παραγγελία. Με τη βοήθειά σας φυσικά. Χρειάζεται το δικό σας input (περιγραφές, ιδέες, ύφος, στοιχεία που χρειάζεται να συμπεριληφθούν) ώστε το εκάστοτε εργαλείο να δημιουργήσει ένα κείμενο. Και μετά το κείμενό σας είναι έτοιμο σε λίγα δευτερόλεπτα.

Τα εργαλεία αυτά χρησιμοποιούν τη φυσική επεξεργασία γλώσσας και τη φυσική δημιουργία γλώσσας (NLP και NLG) και τα κείμενα που δημιουργούν μοιάζουν να είναι φτιαγμένα από άνθρωπο (και όχι από μηχανή). Όσο περισσότερο τα χρησιμοποιείτε τόσο πιο πολύ προσαρμόζονται στα δικά σας δεδομένα, δηλαδή τόσο περισσότερο μαθαίνουν την επιχείρησή σας. Φτάνουν μάλιστα να σας προτείνουν ιδέες όταν εσείς έχετε στερέψει.

Ερώτηση (από τους κατ’ επάγγελμα δημιουργούς περιεχομένου): Δηλαδή αυτή η τεχνητή νοημοσύνη θα μας πάρει τη δουλειά;

Σύντομη απάντηση: Απίθανο!

Αναλυτική απάντηση: η δημιουργία περιεχομένου πάει πακέτο με τον ανθρώπινο παράγοντα. Υπάρχει η δημιουργικότητα, το συναίσθημα και φυσικά οι τελικές πινελιές που δεν μπορεί παρά να μπαίνουν από τον άνθρωπο. Πάντα θα χρειαστεί να κάνετε διορθώσεις, παρεμβάσεις ή αλλαγές στη μορφή, πράγμα που σημαίνει ότι τα διάφορα λογισμικά θα έχουν επικουρικό ρόλο και δεν θα μπορέσουν να «κλέψουν» την δουλειά από τους ανθρώπους. Μπορούν μάλιστα να αποτελέσουν ευκαιρία για τους free lancers καθώς θα μπορούν να δέχονται περισσότερο όγκο δουλειάς και να τα καταφέρνουν να ανταπεξέλθουν.

Ερώτηση: Τι είδους περιεχόμενο μπορεί να παράξει ένα λογισμικό;

Απάντηση: Πολλά και διαφορετικά αλλά προς το παρόν τα λογισμικά επικεντρώνονται στο γραπτό περιεχόμενο, το οποίο περιλαμβάνει από άρθρα για blog, ebooks, περιγραφές προϊόντων για καταχώρηση, emails, τίτλους άρθρων κ.λ.π. Τελευταία έχουν αρχίσει να δημιουργούνται και ηχητικά και video καθώς η ανάγκη για περιεχόμενο αυξάνει διαρκώς.

Ωστόσο εκεί που πραγματικά ξεχωρίζουν ποιοτικά τα λογισμικά είναι το γραπτό περιεχόμενο.

Ερώτηση: Ποια είναι τα πιο γνωστά εργαλεία παραγωγής περιεχομένου;

Απάντηση: Είναι πολλά! Στον τομέα έχουν μπει νεοφυείς επιχειρήσεις που κάνουν μόνο αυτό (π.χ. Jasper) αλλά και πλατφόρμες διαχείρισης κοινωνικών δικτύων (π.χ. Hootsuite). Με λίγο ψάξιμο, μερικές συμβουλές και αρκετό πειραματισμό θα βρείτε αυτή που σας ταιριάζει.

Ερώτηση: Σε τι είδους επιχειρήσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη για την παραγωγή περιεχομένου;

Απάντηση: Δύο είναι οι ιδανικές περιπτώσεις. Από τη μία οι πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν πόρους να απασχολούν πολλά άτομα, και από την άλλη οι επιχειρήσεις που πρέπει να παράγουν μεγάλο όγκο περιεχομένου. Στην μεν πρώτη περίπτωση, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλάβει τα social media (δουλειές που τα agencies συνήθως δεν αναλαμβάνουν), στη δε δεύτερη η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλάβει τον όγκο παραγωγής και η ίδια η επιχείρηση τη διόρθωση και το «χτένισμα».

Μια εφαρμογή αυτόματης παραγωγής περιεχομένου μπορεί επίσης να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε επιχειρήσεις που πρωτοξεκινούν. Σε αυτές δηλαδή όπου ο ίδιος ο επιχειρηματίας έχει πολλαπλούς ρόλους λόγω περιορισμένων οικονομικών και ανθρώπινων πόρων.

Ας παραδεχτούμε αυτό που λίγοι παραδέχονται: πολλοί από τους marketer σιχαίνονται ή βαριούνται θανάσιμα την παραγωγή περιεχομένου. Η Τεχνητή Νοημοσύνη τους δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθούν με άλλα θέματα και απλώς να επιβλέψουν τη παραγωγή περιεχομένου και να παρέμβουν εκεί που χρειάζεται. Δείτε την τεχνητή νοημοσύνη σαν σύμμαχο και όχι σαν εχθρό.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γράψει αλλά δεν μπορεί να αποφασίσει το είδος του περιεχομένου και το μείγμα του περιεχομένου που χρησιμοποιηθεί για να επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης. Αυτό θα παραμείνει δουλειά των marketer.

Οπότε, πειραματιστείτε, ζητήστε τη βοήθειά μας αν χρειάζεται και λύστε ένα πρόβλημα, το οποίο αν δεν έχει ήδη προκύψει, θα προκύψει: αυτό του writer’s block!

Pro tips

  • Δώστε βάση στο σετάρισμα της εφαρμογής για να πάρετε καλό αποτέλεσμα. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.
  • Ξεκινήστε δίνοντας στην τεχνητή νοημοσύνη ένα από τα project περιεχομένου της επιχείρησής σας. Αν δείτε ότι δουλεύει καλά, προχωράτε και στα υπόλοιπα.
  • Κάντε έλεγχο του περιεχομένου που παράγει η τεχνητή νοημοσύνη πριν το ποστάρετε.
  • Η τεχνητή νοημοσύνη μαθαίνει από εσάς. Μάθετε κι εσείς από αυτήν. Πως; Δείτε τι από αυτά που ετοιμάζει και ποστάρετε έχουν μεγαλύτερη απήχηση και ακολουθήστε αυτό το μονοπάτι.
  • Προσθέστε την προσωπική σας πινελιά!

Πηγή εικόνων: hurryworld.com, gimagency.gr, adwisely

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops