Διαφημίσεις Facebook για μέγιστη απόδοση

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Κατά καιρούς, όταν προκύπτουν διάφορα προβλήματα, η κουβέντα γύρω από την καταστροφή του Facebook (ως πλατφόρμα, όχι ως εταιρεία) κατά καιρούς φουντώνει. Ακούμε και διαβάζουμε «το Facebook καταρρέει», «το Facebook χάνει χρήστες», «έχει πρόβλημα απόδοσης της διαφήμισης εξ’ αιτίας της προστασίας της ιδιωτικότητας» και άλλα πολλά και κυρίως αποθαρρυντικά για τους διαφημιζόμενους.

Είναι όμως αλήθεια όλα αυτά;

Κοιτώντας τη μεγάλη εικόνα θα πούμε ξεκάθαρα όχι. Το Facebook απέχει πολύ από το να χάσει την κυρίαρχη θέση του στην καθημερινότητα δισεκατομμυρίων ανθρώπων και έτσι η αναγκαιότητα χρήσης του για λόγους διαφήμισης δεν τίθεται εν αμφιβόλω.

Ποιο είναι το κυριότερο πρόβλημα; Το ότι από τη στιγμή που ο χρήστης πατάει το link της διαφήμισης και φεύγει από το Facebook, το Facebook δεν μπορεί πλέον να παρακολουθήσει τη δράση του και να δώσει αξιόπιστα στοιχεία για το τι ακριβώς έκανε αυτός ο χρήστης εκεί που πήγε. Πράγμα που σημαίνει ότι η Facebook έχει δυσκολία ως προς την ακριβή στόχευση με βάση τη συμπεριφορά του χρήστη.

Αυτό αφορά τους χρήστες iOS αλλά έπονται και οι υπόλοιποι, καθώς η Google θα ακολουθήσει.

Για να μην δοθεί λάθος εντύπωση, το Facebook δεν έχει πρόβλημα ως προς την αρχική στόχευση, αλλά ως προς τη δευτερεύουσα. Εξ’ άλλου, όσον αφορά το διαφημιζόμενο, υπάρχουν άλλα εργαλεία παρακολούθησης της συμπεριφοράς του χρήστη.

Έτσι, με όλα τα παραπάνω μπορούμε άφοβα να πούμε ότι ο ιδανικό σας πελάτης βρίσκεται στο Facebook!

Και στη συνέχεια θα επικεντρωθούμε στο πως θα φτιάξετε διαφημίσεις που θα σας εξασφαλίσουν τη μέγιστη απόδοση.

Φτιάξτε εικαστικά που διακόπτουν το σκρολάρισμα

Υπάρχουν διάφορες στατιστικές γύρω από τα social media. Μία από αυτές λέει ότι ο μέσος χρήστης του Facebook, σκρολάρει καθημερινά τόσο όσο το ύψος του Αγάλματος της Ελευθερίας, δηλαδή 93 μέτρα! WOW! Φανταστείτε τον όγκο της πληροφορίας που καλείται να διαχειριστεί. Σκεφτείτε επίσης ότι το σκρολάρισμα από κινητό είναι πιο γρήγορο από ότι σε ένα laptop (ή desktop), οπότε η εικόνα ή το video που θα καταφέρει να σταματήσει το σκρολάρισμα παίζει συγκλονιστικά κυρίαρχο ρόλο.

Αν ο χρήστης σταματήσει στην εικόνα, τότε αναπόφευκτα θα διαβάσει και το κείμενο. Άρα εικόνα και κείμενο είναι κυρίαρχα.

Αυτή τη στιγμή το Facebook προάγει τις εικόνες που δείχνουν πρωτότυπες, ανεπεξέργαστες και πραγματικές σε σχέση με τις επεξεργασμένες ή επιτηδευμένες. Αρκετές φορές και οι εικόνες από τράπεζες μπορεί να είναι αποτελεσματικές, ωστόσο το δικό σας, πρωτότυπο υλικό, εφ’ όσον υπάρχει, πρέπει προφανώς να χρησιμοποιηθεί. Η προσθήκη στοιχείων όπως call to action, βέλη, κουμπιά κλπ δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στο συνολικό αριθμό impressions που θα προκύψουν.

Αν χρησιμοποιείτε video τότε η thumbnail εικόνα είναι η καθοριστική ενώ κατά τα άλλα ισχύει ό,τι και για τις φωτογραφίες. Δηλαδή χρειάζεται ένα video που να διακόπτει το ανέμελο σκρολάρισμα.

Είναι εύκολο να αντιληφθούμε ότι διαφορετικά πράγματα δουλεύουν στον κάθε χρήστη, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, για αυτό είναι σημαντικό να τεστάρετε ό,τι χρησιμοποιείτε για να μπορείτε να έχετε άποψη ως προς το τι δουλεύει καλύτερα.

Παράδειγμα προσωπικό η παρακάτω εικόνα:

Γράψτε κείμενο που πουλάει προκαταβολικά

Το κείμενο είπαμε είναι το δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο μετά την εικόνα. Η εικόνα θα φρενάρει τον χρήστη ενώ το κείμενο λοιπόν θα του «πουλήσει» την προσφορά σας. Παλιότερα έχουμε γράψει, και η αλήθεια είναι ότι τότε ίσχυε, ότι τα διαφημιστικά κείμενα έπρεπε να είναι πιο υπαινικτικά, να μην είναι ευθέως πωλησιακά αλλά να προσφέρουν λύσεις. Πλέον, λόγω της νέας κατάστασης, αυτό είναι παρελθόν. Με άλλα λόγια, τώρα «μπείτε κατ’ ευθείαν στο ψητό».

Ένα αποτελεσματικό κείμενο θα οδηγήσει το χρήστη απ’ ευθείας στην σελίδα προορισμού, έτοιμο να κάνει την μετατροπή.

Παράδειγμα στην παρακάτω εικόνα

Ας δούμε τώρα μερικές συμβουλές ως προς τη σύνταξη του κειμένου

Χρησιμοποιήστε υλικό από το site σας ή από τη σελίδα προορισμού (κυρίως από τη σελίδα προορισμού). Κάτι τέτοιο ενοποιεί τη μετάβαση από τη διαφήμιση στο link, δείχνει τη συσχέτιση του ενός με το άλλο και δεν αποτρέπει τον χρήστη. Ο γνωστός κανόνας περί συνέπειας λόγου.

Οπότε αντιγράψτε από τη σελίδα προορισμού και δουλέψτε το διαφημιστικό σας κείμενο επάνω στο υπάρχον υλικό.

Αν για παράδειγμα στη σελίδα προορισμού έχετε ένα συγκεκριμένο τίτλο χρησιμοποιήστε τον και στη διαφήμιση. Αν έχετε μια λίστα με σημεία για τα οποία ξεχωρίζει το προϊόν σας, χρησιμοποιήστε την και στη διαφήμιση.

Βάλτε την προσφορά/ κύριο μήνυμα στον τίτλο. Είπαμε στόχος είναι να κερδίσετε στο σκρολάρισμα οπότε δεν περισσεύει χρόνος (ούτε χώρος) για περιττά λόγια. Συμπληρώστε το κείμενο με emojis και αν «σηκώνει»  μιλήστε στο ακροατήριο σαν να του απευθύνεστε προσωπικά ή στοχευμένα (είναι δύσκολο αλλά αν ταιριάζει μπορείτε να το δοκιμάσετε. Κυρίως μπορεί να δουλέψει σε τοπικό επίπεδο).

Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε εφαρμογή και των δύο παραπάνω: (υλικό από το site και κύριο μήνυμα στον τίτλο).

Συμπεριλάβετε testimonials. Δείξτε την εμπιστοσύνη που απολαμβάνετε από τους ήδη πελάτες σας. Διαλέξτε κάτι αντιπροσωπευτικό, το οποίο να δείχνει ότι το προϊόν έλυσε το πρόβλημα για το οποίο αγοράστηκε, δεδομένου ότι δεν μπορείτε να φτιάξετε και τεράστιο κείμενο (δηλαδή μπορείτε αλλά ποιος θα ασχοληθεί να το διαβάσει;).

Αποφύγετε «ευαίσθητες» λέξεις. Ο αλγόριθμος του Facebook δουλεύει έτσι ώστε να «τσιμπάει» διάφορες ευαίσθητες λέξεις κατά καιρούς. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι από απόρριψη της διαφήμισης έως αποκλεισμό του διαφημιστικού σας λογαριασμού. Και φυσικά κανείς δεν το θέλει αυτό.

Ποιες μπορεί να είναι αυτές; Κανείς δεν ξέρει αλλά δεδομένου ότι στόχος του Facebook είναι η ευημερία των χρηστών του, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι λέξεις που είναι συναφείς με πόνο, μοναξιά, αγωνία και οτιδήποτε μπορεί να κάνει τον χρήστη να νιώσει άσχημα μπορεί να απορριφθεί.

Παράδειγμα: αντί να πείτε «κουραστήκατε να νιώθετε πρησμένοι;», πείτε «ήρθε η ώρα να νιώσετε ανάλαφροι».

Επίσης υπερβολική χρήση του «εσύ», «εσείς» έχει θεωρηθεί από χρήστες ότι το Facebook τους κρυφακούει.

Παίξτε με το μέγεθος του κειμένου. Και κάντε δοκιμές επάνω σε αυτό μέχρι να βρείτε τι είναι αυτό που δουλεύει καλύτερα.

Ήρθε η ώρα να φτιάξετε τις καλύτερες διαφημίσεις στο Facebook αρκεί να ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές!

Πηγή εικόνων: theforbiz, facebook, gim.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops