Λύσε όλα σου τα προβλήματα και αύξησε το κέρδος σου με μία κίνηση!

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

«Λύσε όλα σου τα προβλήματα και αύξησε το κέρδος σου με μία κίνηση»: Σε περίπτωση που διαβάσατε τον τίτλο, έχετε ήδη βιώσει την ουσία αυτού του thread. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορείτε να αποδώσετε αυτό που θέλετε να πείτε, από την πρώτη πρόταση, με σύντομο, κατανοητό, και ταυτόχρονα ελκυστικό τρόπο.

Κατανοητό και ελκυστικό κείμενο

Για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα κατανοητό και ελκυστικό κείμενο, αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε είναι ο χρόνος. Ένας από τους βασικότερους λόγους που το ίντερνετ είναι τόσο αγαπητό από πολλούς είναι η ταχύτητα και η εύκολη εύρεση της πληροφορίας. Ο αναγνώστης έχει λίγο χρόνο να διαθέσει και αυτός είναι πολύτιμος. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να δείξετε ότι τον σέβεστε! Ας δούμε ένα παράδειγμα ενός κειμένου:

«Αντιμετωπίστε το τρομακτικό – και συνάμα αηδιαστικό – πρόβλημα των μυρμηγκιών στο σπίτι, που δεν έφυγαν ούτε αφού ήρθε το συνεργείο απολύμανσης στο σπίτι, ούτε αφού ψεκάσατε με το δικό μας νέο επαναστατικό προϊόν, σε 217 κινήσεις, και με τουλάχιστον 45 διαφορετικούς τρόπους προσαρμοσμένους στο δικό σας χαρακτήρα και στη δική σας ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία!»

Πως σας φαίνεται; Τα επικοινωνιακά λάθη που έχει το κείμενο αυτό είναι τόσα πολλά, που βαριέστε να τα μετρήσετε, πόσο μάλλον να το συγκρίνετε σε αποτελεσματικότητα με την επικεφαλίδα αυτού του άρθρου.

Η σημασία των αριθμών

Βασικό σημείο που θα πρέπει να προσέξετε είναι οι αριθμοί. Ποτέ δεν «λύνουμε» κάτι σε είκοσι κινήσεις. Πόσο μάλλον σε διακόσιες. Οι διακόσιες ομαδοποιούνται σε τριάντα υποενότητες και αυτές σε τρεις. Τις τρεις θα κάνει κάποιος τον κόπο να τις διαβάσει. Τις διακόσιες ποτέ!

Στο παράδειγμα με τα μυρμήγκια οι «διακόσιες δεκαεπτά» κινήσεις θα μπορούσαν να χωριστούν π.χ.  σε εντοπισμό, καθαρισμό και συντήρηση, με τις αντίστοιχες υποενότητες. Η ουσία, για να το πούμε απλά για να είναι ένα κείμενο πετυχημένο είναι να μην χρειαστεί να κοπιάσει ο αναγνώστης!

Σύντομο και περιεκτικό περιεχόμενο

Εξίσου σημαντικό όμως είναι και να μην μακρηγορούμε. Μια μικρή φράση, γενική ίσως, αλλά αρκετά σαφής ως προς το πρόβλημα, και ενίοτε και τη λύση, είναι υπέρ αρκετή. Για ένα πετυχημένο κείμενο, το οποίο θα βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων, θα πρέπει να περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Αναγνωρίστε το θέμα/πρόβλημα
  • Δηλώστε την πρόταση/λύση
  • Ξεκαθαρίστε ότι έχετε μια λύση που πλεονεκτεί απέναντι σε άλλες

Εναλλακτικά, μπορείτε να ξεκινήσετε το κείμενο σας με τον εξής τρόπο: «Τριχόπτωση. Δοκιμάσατε τα πάντα. Είστε απόλυτα ικανοποιημένος;/ Είναι όπως τα φανταζόσασταν;»

Όσον αφορά τα υπόλοιπα, υπάρχει το κυρίως κείμενο, το οποίο όσο αναλυτικό και να είναι, θα πρέπει να υπακούει στους ίδιους κανόνες με την επικεφαλίδα. Εξίσου σημαντικό είναι να υπάρχει και το e-mail και το τηλέφωνο. Μην υποτιμάτε ποτέ τη χρήση τους, αφού όσο αναλυτικοί και να είστε, υπάρχουν πάντοτε άνθρωποι που θα βάλουν τη γάτα στο πλυντήριο, απλώς και μόνο επειδή δεν το απαγορεύουν οι οδηγίες χρήσεως!

Συναισθηματική σύνδεση με το κοινό

Εξίσου σημαντικό όμως είναι να συνδεθείτε με το κοινό σας. Πολλοί κάνουν το λάθος να γράφουν ότι σχετικά με το πόσο καλό είναι το προϊόν/υπηρεσία που προσφέρουν, αντί να γράψουν για το τι προσφέρει αυτό. Εξίσου σημαντικό είναι το γράψιμο να κατευθύνεται προς τις ανάγκες των καταναλωτών, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και πώς μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα τους.

Αντί λοιπόν να πείτε “Η εταιρεία ABC βγάζει σε κυκλοφορία το νέο προϊόν Χ”, γράψτε κάτι του στυλ “Εξοικονομήστε χρόνο και βελτιώστε την παραγωγικότητα των εργαζομένων σας με το νέο προϊόν Χ, από την εταιρεία ABC”. Βλέπετε τη διαφορά; Εστιάστε στα θετικά, και πώς μπορούν να ωφελήσουν το κοινό σας, δηλαδή τα προβλήματα που θα λύσουν και τον τρόπο που θα βελτιώσει την καθημερινότητα τους.

Εύκολη εύρεση online

Εκτός όμως από τα παραπάνω, όσον αφορά το κομμάτι του copywriting, είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε και τις ενέργειες για την προώθηση ιστοσελίδων SEO. Ο βασικός στόχος του SEO είναι να βοηθήσει την εμφάνιση της σελίδας σας να εμφανίζεται ψηλά στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ώστε να τραβήξετε την προσοχή του κοινού που πραγματοποιεί αναζήτηση για κάποιο προϊόν/υπηρεσία, ή ακόμη και για να βρει λύση σε κάποιο προβληματισμό του. Αν και το SEO αποτελεί ένα ξεχωριστό ζήτημα από μόνο του, υπάρχουν μερικά στοιχεία που θα πρέπει να λάβετε υπόψη, όπως:

  • Αναζητήσεις των χρηστών: Μην υποθέσετε ότι γνωρίζετε πώς σας αναζητά online το κοινό σας. Για παράδειγμα, αν είστε μια εταιρεία που ειδικεύεται στη συμβουλευτική επιχειρήσεων μπορεί να νομίζετε πως το κοινό σας αναζητά ως “business consulting”, ενώ αυτοί μπορεί να σας αναζητούν ως “business coach“.  Αυτό μπορείτε να το ανακαλύψετε μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται keyword research.
  • Προσθήκη όρων αναζήτησης στα κείμενα σας: Μόλις εντοπίσετε τις αναζητήσεις του κοινού σας, είναι σημαντικό να τις εντάξετε με φυσικό τρόπο στα κείμενα σας. Ο στόχος είναι να αναγνωρίσει η Google ότι η ιστοσελίδα σας είναι σχετική με τις αναζητήσεις γύρω από το “business consulting” και το “business coach” (ή γενικότερα το αντικείμενο σας) και να σας κατατάξει ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα.
  • Blog, blog, blog: Η Google τείνει να ευνοεί τις σελίδες που έχουν αρκετό σχετικό περιεχόμενο, το  οποίο ανανεώνεται συχνά. Ανακαλύψτε θεματολογίες σχετικές με τα keywords που έχετε εντοπίσει, και ενσωματώστε τα στα κείμενα που θα ετοιμάζετε για το blog.

Σε περίπτωση που θέλετε να μάθετε περισσότερα για το SEO, κατεβάστε δωρεάν το ebook μας.

Ενθαρρύνετε το κοινό με τον πιο απλό τρόπο

Μιλήσαμε για κείμενα σελίδων, αλλά δεν περιλαμβάνονται μόνο αυτά στο copywriting. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το μεγάλο κείμενο ενθαρρυντικό. Ένα σύντομο newsletter, μια landing page ή ακόμη και ένα call-to-action (CTA), όλα ενσωματώνουν copywriting.

Επιπλέον, δεν χρειάζεται να είστε συγγραφείς για να ετοιμάσετε ένα κείμενο τέτοιου είδους. Το καλό copywriting σε ένα email ή σε μια landing page θα πρέπει να δελεάζει τους αναγνώστες να διαβάσουν το blog σας, να κατεβάσουν χρήσιμο περιεχόμενο, καθώς και να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά.

Για να συνοψίσουμε: Μην προσπαθείτε να πιέσετε ή να “σπρώξετε” τον αναγνώστη προς κάποια δράση ή πώληση. Κάντε τον να έρθει σε εσάς. Γίνετε ο πελάτης σας! Σκεφτείτε όπως ο πελάτης σας!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΔείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του

1 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops