Προβλέψεις 2023: τι περιμένουμε να αλλάξει και τι να μείνει ίδιο

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Είναι παράδοση, κάθε που τελειώνει μια χρονιά να κάνουμε προβλέψεις για την επόμενη. Δηλαδή να παρουσιάζουμε τις τάσεις που διαφαίνονται ήδη από το τέλος της προηγούμενης.

Θα το κάνουμε και φέτος διότι αν μη τι άλλο έχει πλάκα να περιμένεις να δεις πόσο μέσα ή έξω πέφτουμε.

Πριν από αυτό όμως ας κάνουμε μία γρήγορη ανασκόπηση του τι είδαμε το 2022.

Ανασκόπηση 2022

Το 2022 ήταν η χρονιά που ο δυτικός κόσμος συγκλονίστηκε από έναν πόλεμο, γεγονός που έφερε πολλές αναταράξεις στην αγορά, οι οποίες με τη σειρά τους οδήγησαν στην αναζήτηση ευρηματικών λύσεων για να αντιμετωπιστούν οι ανατιμήσεις και οι ελλείψεις.

Το 2022 σηματοδότησε επίσης την επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία. Η ανάγκη για κατανάλωση, διασκέδαση, ταξίδια, εμπειρίες, επαφή αυξήθηκε κατά πολύ και αυτό έριξε πολύ χρήμα στην αγορά παγκοσμίως. Ο κυρίως αντίκτυπος πάντως της πανδημίας ήταν η ψηφιακή μετάβαση ακόμα και για πολύ μικρές επιχειρήσεις. Κάτι που θα μείνει αφού όσοι την εφάρμοσαν είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνουν.

Σε ότι αφορά το digital marketing αυτό που κυριάρχησε το 2022 ήταν το TikTok. Τα videάκια του TikTok έκαναν παρέλαση σε όλα τα άλλα κοινωνικά δίκτυα, γεγονός που λέει πολλά για τη διείσδυση της πλατφόρμας. Συνακολούθως, είδαμε ότι το video, ως μορφή περιεχομένου, κυριάρχησε κάτι που δεν φαίνεται να ανακόπτεται.

Μεταξύ άλλων είδαμε το LinkedIn να γίνεται περισσότερο Facebook και να κερδίζει διαφήμιση.

Είδαμε τα shoppable posts και τις πωλήσεις μέσω social media να αυξάνουν.

Και είδαμε την επέλαση των influencer των οποίων η δράση θα συνεχιστεί (θα το δούμε και παρακάτω).

Και τώρα είστε έτοιμοι για τις προβλέψεις του 2023; Ένα άρθρο που θα σας βάλει στο νόημα χωρίς να σας κουράσει.

Αλλάζει

Automation

Ό,τι μπορεί να αυτοματοποιηθεί, θα αυτοματοποιηθεί.

Και το marketing; Και το marketing!

Προφανώς όχι όλο, κάποια στοιχεία του όμως σίγουρα και αυτό θα δώσει χώρο και χρόνο στον marketer να ασχοληθεί με τη στρατηγική, τις διορθωτικές ενέργειες, τη δημιουργία επαφής και δεσμών με το ακροατήριο και τον σχεδιασμό.

Μέχρι στιγμής η Τεχνητή Νοημοσύνη κάνει ό,τι περνάει από το μυαλό της για να βοηθήσει το marketing: περιεχόμενο για άρθρα, posts, emails κ.α., επικοινωνία με το κοινό, αναλύσεις, διαφήμιση.

Βεβαιωθείτε ότι θα ανέβετε σε αυτό το τρένο.

SEO

Φαίνεται να μπαίνει στο συρτάρι όσον αφορά τα websites. Αλλά όχι ακόμα, όχι μεμιάς, σταδιακά. Και αυτό συμβαίνει γιατί αλλάζει ο τρόπος που η Google (και οι υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης) διαβάζουν το περιεχόμενο για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τον χρήστη, καθώς αυτός είναι στο επίκεντρο του σχεδιασμού των αλγορίθμων. Για παράδειγμα, αν η αναζήτηση αφορά προϊόντα,  προτεραιότητα στα αποτελέσματα θα έχουν τα e-shop.

Προτεραιότητα θα έχει το πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο, εμπειρία του χρήστη, η βελτιστοποίηση εικόνων και όχι η απλή διασπορά λέξεων-κλειδιά σε ένα website. Η λύση του εξειδικευμένου SEO εξακολουθεί να αποτελεί κύριο τρόπο βελτίωσης της κατάταξης ενός site στην οργανική αναζήτηση.

Τέλος, όσον αφορά τη Google τα featured snippets αναβαθμίζονται και θα βοηθούν ακόμα περισσότερο τους χρήστες.

Επίσης, το SEO ως πρακτική αφορά πλέον και στα social media καθώς το ακροατήριο περνάει όλο και περισσότερο χρόνο εκεί, οπότε οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν τρόπους να «στείλουν» τους χρήστες από τα social στο site τους. Ένας τρόπος να το πετύχουν είναι με πρακτικές SEO.

Κόστος διαφήμισης

Τα τελευταία χρόνια διαρκώς αυξάνεται (λογικό αφού αυξάνουν οι διαφημιζόμενοι και η ανάγκη να ξεχωρίσουν) και έτσι οι επιχειρήσεις πρέπει να προϋπολογίσουν διπλάσια ποσά για το ίδιο αποτέλεσμα. Και για αυτό είναι σημαντικό το χτίσιμο πιστότητας στη μάρκα ώστε να περιοριστεί το κόστος για την προσέλκυση καινούργιων πελατών.

Niche

Το niche marketing ξανά στο προσκήνιο. Ουσιαστικά πρόκειται για την προσπάθεια εξεύρεσης περιοχών στο ακροατήριο που μπορούν να μετατραπούν σε πιστούς πελάτες. Όσο οι μάρκες μεγαλώνουν τόσο μαζικοποιείται το κοινό τους αφήνοντας κενά προς εκμετάλλευση από άλλες μάρκες. Βρείτε το κενό στο κοινό και εστιάστε σε αυτό για να αντλήσετε μεγαλύτερα οφέλη.

Agencies

Ο ρόλος των agencies αναβαθμίζεται όσο το τοπίο γίνεται πιο περίπλοκο. Οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, χρειάζονται βοήθεια στη δημιουργία και λειτουργία τόσων πολλών και διαφορετικών εργαλείων και έτσι η συνεργασία με ένα ή περισσότερα agencies (ανάλογα την εξειδίκευση) γίνεται μονόδρομος.

Ένας τρόπος να αξιολογήσετε το agency με το οποίο σκέφτεστε να συνεργαστείτε είναι να δείτε το περιεχόμενο που παράγει για τους υπόλοιπους πελάτες του.

Live events

Με τον κορωνοϊό σε αποδρομή επανέρχονται τα live events. Η ανάγκη για ανθρώπινη επαφή είναι μεγάλη. Έτσι, events όλων των ειδών και όλων των μεγεθών διοργανώνονται και θα συνεχίσουν να διοργανώνονται. Εσείς πότε θα κάνετε το event σας;

Παραμένει

Video

Το γράφουμε χρόνια και δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι. Το video περιεχόμενο γίνεται όλο και πιο αποδοτικό, χρήσιμο, απαραίτητο, διασκεδαστικό κλπ, κλπ, κλπ. Με λίγα λόγια δεν πρέπει να λείπει από το μείγμα περιεχομένου κανενός. Όσο μικρή επιχείρηση και αν είστε ή έχετε ή εργάζεστε, πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες του video.

Και ναι, οι ακριβές παραγωγές είναι εντυπωσιακές αλλά και με λιγότερους πόρους μπορείτε να τραβήξετε την προσοχή αν κινηθείτε με εξυπνάδα, χιούμορ και αγνή διάθεση για επικοινωνία με το κοινό σας.

Φτιάξτε σύντομα video και κατακτήστε τα social. Όλα τα social. Απλώς θα χρειαστείτε διαφορετικά video για την εκάστοτε πλατφόρμα.

Επικοινωνία με το ακροατήριο

Χτίστε σχέσεις, επικοινωνήστε, δώστε λύσεις. Το γράφουμε χρόνια, το ξέρουμε ότι είναι δύσκολο, ότι είναι απαιτητικό σε χρόνο και πόρους, αλλά εκεί κρύβεται η ουσία και αυτό δεν θα αλλάξει. Όπως ήδη ξέρετε ο καλύτερος πελάτης είναι ο πιστός πελάτης. Επενδύοντας προς αυτή την κατεύθυνση κερδίζετε τόσο σε οικονομικό επίπεδο (περισσότερος τζίρος με λιγότερα έξοδα διαφήμισης) όσο και σε φήμη (οι πελάτες μετατρέπονται σε διαφημιστές).

Σε αυτό το σημείο αξίζει να πούμε δύο λόγια και για το περιεχόμενο που μπορούν να παράξουν οι χρήστες και το οποίο μπορεί να φανεί χρήσιμο και εκμεταλλεύσιμο στην επιχείρηση, μάρκα, προϊόν, υπηρεσία.

Data analysis

Όσο πιο περίπλοκο γίνεται το περιβάλλον τόσο μεγαλύτερη ανάγκη για ποιοτικά στοιχεία (με την έννοια της καλής ποιότητας των στοιχείων, όχι ότι δεν χρειαζόμαστε και τα ποσοτικά) τα οποία θα βοηθήσουν στη χάραξη σωστής στρατηγικής και στη διόρθωση προς τη σωστή κατεύθυνση (όταν χρειάζεται).

Όσες ενέργειες και να κάνετε, όσα χρήματα και να ξοδεύετε, αν δεν παρακολουθείτε την πορεία και την απόδοσή τους, είναι μάταιο. Μπορεί και να πετάτε χρήμα και ενέργεια αν δεν διαβάζετε τα δεδομένα. Αν σας φαίνεται δύσκολο, κουραστικό ή ακόμα και βαρετό ζητήστε τη βοήθεια του agency με το οποίο συνεργάζεστε. Πιστέψτε μας, κάνει όλη τη διαφορά. Ειδικά τώρα με τη μετατροπή των Google Analytics σε GA4 που αλλάζει το τοπίο.

Cookies

Ήταν να φύγουν αλλά θα μείνουν λίγο ακόμα. Για κανένα-δύο χρονάκια ακόμα δηλαδή. Μόλις φύγουν θα πρέπει να μάθουμε να διαφημίζουμε χωρίς τη βοήθειά τους. Ας ξεκινήσουμε από τώρα για να μαζέψουμε εμπειρία.

Influencers

Είναι εδώ και θα παραμείνουν αφού αποτελούν αποτελεσματικό εργαλείο προώθησης για όλα τα μεγέθη των επιχειρήσεων. Βρείτε τον influencer που ταιριάζει στη μάρκα σας και βάλτε μπροστά.

Podcasts

To 2022 έδειξαν αρκετή δυναμική η οποία δεν δείχνει να ανακόπτεται. Επομένως και για το 2023 τα podcasts θα παραμείνουν ως εργαλείο στην υπηρεσία του marketing, δηλαδή ως εργαλείο προσέγγισης του καταναλωτή. Κι αν το υιοθετήσετε ως πρακτική θα δείξετε αρκετά «ψαγμένοι».

Τέλος, έχουν γραφτεί τόσα και τόσα για την εικονική πραγματικότητα και την επαυξημένη πραγματικότητα και τόσο γρήγορα θα μπει στην καθημερινότητά μας και ακόμα αυτό δεν έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό. Ούτε αναμένεται να γίνει εντός του 2023. Πολύ δε περισσότερο που η Meta απέλυσε πολλές χιλιάδες εργαζόμενους. Πράγμα που σημαίνει ότι τα πράγματα θα κινηθούν πιο αργά από ότι αναμενόταν στον τομέα αυτόν.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι με όλα τα παραπάνω αλλά και με αυτά που έρχονται, το digital marketing γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκο και πιο δύσκολα διαχειρίσιμο για μία επιχείρηση, οπότε η βοήθεια ενός έμπειρου agency κρίνεται απαραίτητη, για να επιτευχθούν οι στόχοι με οικονομία.

Πηγή εικόνων: unsplash, pexels,.google

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops