5 απλά βήματα για επιτυχημένη στρατηγική Instagram

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Μήπως ήρθε η ώρα να επανεξετάσετε την στρατηγική που ακολουθείτε στο Instagram;

Αν ναι, τότε συνεχίστε να διαβάζετε.

Αν κάποιος «χαζεύει» στο Instagram ως θεατής, δύσκολα αντιλαμβάνεται τον όγκο της δουλειάς απαιτεί όλο αυτό το περιεχόμενο. Επίσης, δύσκολα αντιλαμβάνεται την στρατηγική που ακολουθεί κάθε μάρκα.

Το Instagram έχει δύο δις ενεργούς χρήστες τον μήνα. Φανταστείτε τι αγώνα χρειάζεται να κάνουν οι marketers και οι δημιουργοί περιεχομένου για να καταφέρουν να δείξουν το περιεχόμενό τους στο κατάλληλο ακροατήριο. Και παρά την προσπάθεια και την κούρασή τους, συχνά δεν καταφέρνουν τα μεγέθη στα οποία στοχεύουν, πράγμα που οδηγεί σε απογοήτευση και σε μπλοκάρισμα.

Όταν το τοπίο αλλάζει διαρκώς, πράγμα που συμβαίνει στα social media, τότε κι εμείς πρέπει να προσαρμοζόμαστε αναλόγως.

Ας δούμε λοιπόν τι χρειάζεται για το χτίσιμο μιας αποτελεσματικής στρατηγικής.

Ακολουθώντας τον κανόνα ACCEL

Πηγή εικόνας: gimagency.gr

Τι είναι ο κανόνας ACCEL;

Audience – Content – Consistency – Engagement – Liftoff

Για να δούμε αναλυτικά.

1.Audience/Ακροατήριο

Το πρώτο από το οποίο πρέπει να ξεκινήσει κανείς είναι να προσδιορίσει με ακρίβεια το ακροατήριό του (αυτό ισχύει για δημιουργούς, προϊόντα, υπηρεσίες). Το να βρει κανείς τον ιδανικό ακόλουθο είναι δυσκολότερο από ότι ακούγεται και σίγουρα θέλει πολλή δουλειά. Για να το πετύχετε δείτε τι κάνουν άλλα επιτυχημένα accounts και κυρίως δείτε σε ποιους απευθύνονται. Προσδιορίστε τις ανάγκες και τις ερωτήσεις που θέτει το ιδανικό σας ακροατήριο και δημιουργήστε περιεχόμενο για να τους «πιάσετε».

Ένας τρόπος είναι να παρακολουθείτε τα σχόλια κάτω από τα ποστ των ανταγωνιστών σας και δείτε ποια από αυτά θέτουν ερωτήματα και προβληματισμούς. Έτσι θα πάρετε μία καλή ιδέα για το τι περιεχόμενο αναζητούν.

2.Content/Περιεχόμενο

Αφού βρήκαμε το ακροατήριο καιρός να αποφασίσουμε για το περιεχόμενο και το ποιος θα είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να επικοινωνηθεί. Μπορείτε να διαλέξετε κάποιο από τα format που προτείνει το Instagram (Reels, Stories, Carousel, απλή εικόνα κλπ). Είναι ωστόσο σημαντικό να βρείτε τον συνδυασμό που και ταιριάζει στο ακροατήριο και ταιριάζει στις δικές σας δυνατότητες (για να μπορείτε να το υπηρετήσετε).

Τα Reels είναι το κατάλληλο format αν ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση της κάλυψης και η ανιχνευσιμότητα, καθώς από την φύση τους είναι κοινοποιήσιμα. Οι χρήστες τους Instagram προτιμούν να κοινοποιούν video περιεχόμενο παρά στατικές εικόνες.

Από την άλλη, τα carousels, είναι κατάλληλα για ενίσχυση της αξιοπιστίας και την αύξηση μετατροπών. Με καλό κείμενο και πολύ καλές φωτογραφίες οδηγείτε το κοινό σας σε ένα δυνατό call to action στο τελευταίο slide. Σημειώστε ότι τα carousel είναι το μόνο format που το Instagram θα το δείξει δύο τουλάχιστον φορές στο ακροατήριό σας, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να κάνει κάποιος engage με το περιεχόμενο.

Τα ποστ μιας εικόνας, ειδικά αυτά που παρουσιάζουν infographics και checklists, είναι ένας ακόμα αποτελεσματικός τρόπος να μεταφέρετε το μήνυμά σας.

Τέλος, μόλις βρείτε το format που ταιριάζει σε εσάς και το κοινό σας, μείνετε πιστοί σε αυτό, διότι ακολουθεί το επόμενο C…

3.Consistency/Συνέπεια

Πλέον μιλάμε για την ανάπτυξη ενός πλάνου ποσταρίσματος και την τήρησή του με συνέπεια. Η συνέπεια είναι σημαντική για να κρατάει το κοινό engaged και να αυξάνει την παρουσία σας στην πλατφόρμα. Φτιάξτε ένα πλάνο το οποίο θα μπορείτε να ακολουθήσετε μακροπρόθεσμα (δεν έχει νόημα να ποστάρετε κάθε μέρα για 3 μήνες και μετά να κουραστείτε/ βαρεθείτε/ εξαντληθείτε και να σταματήσετε). Ένας ρυθμός από 4-5 ποστ την εβδομάδα είναι ικανοποιητικός για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Φροντίστε τα 3 από αυτά να είναι στο βασικό format που έχετε επιλέξει όπου θα δίνετε βάση στα δυνατά σας σημεία και τα άλλα δύο μοιράστε τα ως εξής: ένα ποστ στο οποίο θα παρουσιάζετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και μπορεί να είναι απλή εικόνα και ένα ποστ όπου θα δείχνετε παρασκηνιακές πληροφορίες για την μάρκα σας ή τον τρόπο δουλειάς σας.

Πηγή εικόνας: socialmediaexaminer.com

Δώστε χρόνο, τόσο σε εσάς όσο και στην ομάδα σας για brainstorming και μην θεωρήσετε καμία ιδέα «χαζή». Σημειώστε τις όλες. Μπορείτε ακόμα να σώσετε ποστ και να ανατρέξετε σε αυτά για ιδέες.

Τέλος, ένας τρόπος για να κάνετε την δημιουργική διαδικασία λιγότερο κουραστική είναι να την σπάσετε σε φάσεις, π.χ. φάση ιδεών, φάση σχεδιασμού ή γυρισμάτων, φάση μοντάζ κ.ο.κ.

4.Engagement

Το engagement είναι σημαντικό για τα social media καθώς βλέπετε αν η προσπάθειά σας αποδίδει.

Μια αποτελεσματική στρατηγική είναι να σχολιάζετε κάτω από άτομα που έχουν ήδη κάνει engage στο περιεχόμενό σας. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείτε ένα αίσθημα κοινότητας και αυξάνεται η πιθανότητα της αλληλεπίδρασης με άλλα ποστ σας. Επίσης, τα σχόλια εμφανίζονται στις ειδοποιήσεις αυξάνοντας την πιθανότητα να «περάσετε» στο κοινό σας.

Μια άλλη προσέγγιση είναι να απαντάτε στα Stories, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε οργανικές συζητήσεις και ευκαιρίες για χτίσιμο σχέσεων. Όταν βλέπετε Stories, αναζητήστε ευκαιρίες για χαλαρές συζητήσεις. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανοίξετε μία συζήτηση και να ισχυροποιήσετε τον δεσμό με το εν λόγω άτομο.

Είναι κι αυτό ένα κομμάτι της δουλειάς που θα πρέπει να βάλετε στην ρουτίνα σας. Μπορείτε για παράδειγμα να ακολουθήσετε το εξής πλάνο:

  • Συνδεθείτε με όσους σχολίασαν το πιο πρόσφατο ποστ σας για 15 λεπτά.
  • Απαντήστε ή ξεκινήστε συζητήσεις σε Stories για 15 λεπτά.
  • Σχολιάστε σε άλλα ποστ και ψάξτε το κομμάτι Explore για άλλα 15 λεπτά.
  • Αναζητήστε ποστ που σας εμπνέουν για να τα σώσετε και να τα χρησιμοποιήσετε στο μέλλον για άλλα 15 λεπτά.

Πηγή εικόνας: meta.com

5.Liftoff/Ανάπτυξη

Ας δούμε τώρα τις ευκαιρίες για ανάπτυξη.

  • Instagram Live: πρόκειται για έναν πανίσχυρο τρόπο να χτίσετε εμπιστοσύνη, να προμοτάρετε τα προϊόντα σας και να συνεργαστείτε με άλλους στον κλάδο σας. Είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος να διεξάγετε ερωταπαντήσεις (Q&A).
  • Συνεργασίες: αυτή η λειτουργία του Instagram σας δίνει τη δυνατότητα να συνδημιουργήσετε με άλλους creators ποστ τα οποία θα εμφανιστούν σε πολύ μεγαλύτερο και διαφορετικό ακροατήριο ταυτόχρονα. Γεγονός που αυξάνει το engagement και την κάλυψη.
  • Link in Bio και Automation: για να αυξήσετε το traffic και τις μετατροπές αφήστε ένα ξεκάθαρο call to action στο bio link. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε εργαλεία αυτοματοποιημένων απαντήσεων σε ερωτήσεις (είτε σε DM, είτε σε σχόλια) οδηγώντας τους χρήστες στις πρόσφατες προσφορές σας, όταν αυτοί χρησιμοποιούν μία συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.

Οπωσδήποτε για να επιτύχετε τα παραπάνω θα χρειαστεί να αφιερώσετε χρόνο και προσπάθεια. Αν όμως δώσετε έμφαση στην δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου που απαντά στις ανάγκες του κοινού σας, στην δημιουργία αυθεντικών σχέσεων με το κοινό σας και προσαρμόζεστε στις αλλαγές του τοπίου των social, θα είστε πάντα στην κορυφή.

 

Πηγή εικόνας Προφίλ: hellboundbloggers.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτάΓια να δούμε τι θα δούμε στα Google Analytics 4 το αμέσως επόμενο διάστημα. Πριν από λίγες μέρες η Google ανακοίνωσε

18 Ιουλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops