9 Marketing Trends που πρέπει να εντάξετε στην στρατηγική σας

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Είτε είστε έμπειρος επαγγελματίας είτε μόλις ξεκινάτε, είναι σημαντικό να ενσωματώσετε τις πιο πρόσφατες τάσεις μάρκετινγκ στη στρατηγική σας για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί στη σημερινή αγορά.

*Πηγή εικόνας: mediatool.com

Μια καλά ενημερωμένη στρατηγική μάρκετινγκ είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη δημιουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης.

Αυτό που θέλουν, χρειάζονται και περιμένουν οι καταναλωτές από τα brands σήμερα δεν μοιάζει καθόλου με αυτό που ήθελαν πριν λίγα χρόνια. Οι τάσεις του digital marketing αλλάζουν συνεχώς, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν ανάλογα.

Αυτός ο οδηγός λοιπόν, συνοψίζει τις τάσεις μάρκετινγκ του 2023 που πρέπει να προσέξετε για να ανεβάσετε την επιχείρησή σας στα ύψη.

Αύξηση της χρήσης βίντεο και livestreaming

Όπως και το 2022, οι επωνυμίες θα συνεχίσουν να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στο YouTube, το TikTok και το Instagram και θα χρησιμοποιήσουν τη δύναμη των βίντεο για να αλληλεπιδράσουν με τους καταναλωτές τους.

Το βίντεο παραμένει το πιο δημοφιλές μέσο αφήγησης.

Έτσι, το livestreaming επιτρέπει στις επωνυμίες να δημιουργήσουν στενότερες σχέσεις με το κοινό τους και να χτίσουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.

Τα live streams προβάλλουν τα behind the scenes πλάνα της επιχείρησής σας, δημιουργούν βαθύτερες συνδέσεις με τους πελάτες φιλοξενώντας Q&A’s και διαδικτυακά σεμινάρια και προσφέρουν πιο εξατομικευμένες αλληλεπιδράσεις μέσω video messaging.

Παρακάτω θα δούμε την κατάταξη των social media platforms που σκοπεύουν οι marketers να επενδύσουν το 2023

*Πηγή εικόνας: mediatool.com

Τα YouTube Shorts, τα Instagram Reels και το TikTok, περιέχουν σύντομα βίντεο τα οποία τα τελευταία χρόνια κάνουν θραύση και όπως φαίνεται θα συνεχίσουν και το 2023.

Τα σύντομα βίντεο είναι ο απόλυτος τρόπος για να προσελκύσετε και να διασκεδάσετε το κοινό, να αξιοποιήσετε trending θέματα και να γίνουν viral με σχετικά μικρό κόπο και κόστος.

Επιστροφή στα διαπροσωπικά events

Έχοντας αφήσει την πανδημία πίσω μας, οι επιχειρήσεις θα ξεκινήσουν να φιλοξενούν ξανά in-person events για να δεθούν με τους πελάτες και να χτίσουν την αναγνωρισιμότητα του brand. Είτε δημιουργείτε ένα κατάστημα στην τοπική σας κοινότητα, είτε χορηγείτε μια μεγάλη εμπορική έκθεση, υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί τρόποι για να ενσωματώσετε αυτήν την δοκιμασμένη στρατηγική μάρκετινγκ στην επιχείρησή σας.

Πέρυσι, το 50% των εταιρειών παρευρέθηκαν σε περισσότερα in-person events απο οτι το 2021.Αυτό αναμένεται να συνεχιστεί το 2023, καθώς οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την αξία των face-to-face αλληλεπιδράσεων, για την δημιουργία μακροπρόθεσμων σχέσεων με τους πελάτες τους.

Podcasting

Το 26% των content creators χρησιμοποιούν podcast για να προσεγγίσουν το κοινό τους, ενώ το 26% των οργανισμών χρησιμοποιούν podcast για να διαδώσουν το περιεχόμενό τους. Τα podcast σάς βοηθούν να προσεγγίσετε κοινό και να δημιουργήσετε πρωτότυπο, ελκυστικό περιεχόμενο που οι ακροατές μπορούν εύκολα να κατεβάσουν. Μπορείτε επίσης να συνεργαστείτε με influencers για να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα το Brand σας.

*Πηγή εικόνας: mediatool.com

Το 2023, το podcasting θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως εργαλείο μάρκετινγκ για brands όλων των μεγεθών. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αναπτύξετε εξειδικευμένες γνώσεις και να δημιουργήσετε πιο στενές συνδέσεις με τους πελάτες. Είτε συνεργάζεστε με άλλα brands, influencers ή ειδικούς του κλάδου, το podcasting μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την επιχείρησή σας.

Διαδραστικό Marketing

Το διαδραστικό μάρκετινγκ είναι μια στρατηγική που περιλαμβάνει την ενσωμάτωση διαδραστικών στοιχείων όπως παιχνίδια, κουίζ, δημοσκοπήσεις και αριθμομηχανές στο διαδικτυακό σας περιεχόμενο σας. Βοηθά να τραβήξετε την προσοχή και να προσελκύσετε τους χρήστες σε βαθύτερο επίπεδο.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να επωφεληθείτε από αυτήν τη στρατηγική μάρκετινγκ. Ένας απο αυτούς είναι το gamification στο οποίο χρησιμοποιούνται στοιχεία που μοιάζουν με παιχνίδι για να προσελκύσουν και να διασκεδάσουν το κοινό, καθώς και τα chatbots, για την αντιμετώπιση των ανησυχιών των πελατών και την απάντηση σε ερωτήσεις μέσα σε πραγματικό χρόνο.

Omnichannel marketing: Ολοκληρωμένη online-offline εμπειρία πελάτη

Το Omnichannel marketing είναι μια στρατηγική που δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εμπειρία πελάτη σε όλα τα κανάλια και touchpoints.

Βοηθά τις επωνυμίες να δημιουργήσουν ισχυρότερες σχέσεις με το κοινό τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις προσελκύοντας πελάτες, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως τις αλληλεπιδράσεις εντός του καταστήματος.

Μια ολοκληρωμένη εμπειρία πελάτη online-offline είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις που θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Ορισμένες τακτικές για την εφαρμογή αυτής της μορφής μαρκετινγκ περιλαμβάνουν την εξατομίκευση της επικοινωνίας σας με τους πελάτες, δηλαδή τη χρήση δεδομένων και στατιστικών ώστε ο πελάτης να λαμβάνει το σωστό μήνυμα τη σωστή στιγμή.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας η μεγαλύτερη εστίαση στην εμπειρία του πελάτη.

Το 17% των καταναλωτών λέει ότι θα σταματούσε να συνεργάζεται με μια εταιρεία εάν μια άλλη τους παρείχε καλύτερη εμπειρία. Το 45 % των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνουν επίσης ότι είναι πιθανό να σταματήσουν να χρησιμοποιούν μια επωνυμία, εάν εκείνη δεν εξατομικεύσει την εμπειρία τους.

Η Gen Z θα συνεχίσει να επηρεάζει το μάρκετινγκ περισσότερο από τους Millennials

Η λεγόμενη Generation Z αποτελείται από τους ανθρώπους που έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012, άρα η γενιά αυτή έχει μεγαλώσει σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ψηφιακά μέσα και τεχνολογία. Ως αποτέλεσμα, η διαδικασία λήψης αποφάσεων τους διαφέρει σημαντικά από αυτή των millennials.

Για παράδειγμα:

Το 50% των ατόμων Gen Z υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες πρέπει να λάβουν θέση σε κοινωνικά ζητήματα (π.χ. κλιματική αλλαγή, φυλετική δικαιοσύνη και δικαιώματα LGBTQ+).

Το 51% των ατόμων Gen Z είπε ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από μια εταιρεία που αντιμετωπίζει καλά τους υπαλλήλους της.

Το 55 % των ατόμων Gen Z λένε ότι οι συστάσεις από influencers είναι ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες στην απόφαση της αγοράς τους.

Το 51% των καταναλωτών Gen Z αξιολόγησε τη βιωσιμότητα ως σημαντικό κριτήριο κατά την αγορά.

Οι επωνυμίες που θέλουν να συνδεθούν με την Gen Z μπορούν να αξιοποιήσουν τους influencers, να ενσωματώσουν κοινωνικούς λόγους στις στρατηγικές μάρκετινγκ τους και να επικεντρωθούν στην βιωσιμότητα. Προσαρμόζοντας την επιχείρηση σας στις ανάγκες και τις προτιμήσεις αυτής της γενιάς, μπορείτε να βελτιώσετε την απόδοση σας.

Αύξηση του budget για content marketing

Οι περισσότεροι content marketers εργάζονται σε μικρές ομάδες, όπου συχνά διαχειρίζονται ολο το content για ολόκληρη την εταιρεία. Ωστόσο, καθώς το  μάρκετινγκ εξελίσσεται και γίνεται πιο ανταγωνιστικό, οι εταιρείες οφείλουν να  προσλάβουν περισσότερους ειδικούς στο μάρκετινγκ. Άρα, με αυτήν την αύξηση του budget, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να πειραματιστούν με νέες τακτικές και να στοχεύουν σε πιο συγκεκριμένα είδη κοινού για να επιτύχουν τους στόχους τους πιο γρήγορα.

Inclusive marketing 

Για να αναπτυχθεί αυτή η στρατηγική μάρκετινγκ, οι επωνυμίες θα πρέπει να ξεκινήσουν με τη διεξαγωγή έρευνας του κοινού της. Αυτή η έρευνα περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων σχετικά με βασικά στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο, τα επίπεδα εκπαίδευσης και η κατάσταση εργασίας.

Στη συνέχεια, οι επωνυμίες θα εξετάσουν πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χαρακτηριστικά τους για να στοχεύσουν το κοινό. Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να προσεγγίσει γυναίκες καταναλώτριες μέσω προωθώντας περιεχόμενο για την ισότητα των φύλων.

Προτεραιότητα στα firstparty Data

Τα first-party data περιλαμβάνουν πληροφορίες που συλλέγονται απευθείας από τους καταναλωτές μέσω ερευνών, πληροφοριών πελατών και εργαλείων ανάλυσης, ενώ οι εταιρείες συλλέγουν third-party data παρακολουθώντας τις κινήσεις των χρηστών μέσω cookie.

Ενώ τα first-party data μπορεί να είναι πιο απαιτητικά από τα  third-party data , μπορούν να παρέχουν μια βαθύτερη κατανόηση των αναγκών και των προτιμήσεων των πελατών.

Όπως μπορείτε να δείτε, οι τάσεις μάρκετινγκ του 2023 δεν αφορούν μόνο το να γνωρίζετε τι θέλει το κοινό σας, αλλά να χτίσετε μια βαθύτερη σχέση μαζί του. Έτσι, αν λαμβάνετε υπόψιν όλα τα παραπάνω θα εξελίξετε σημαντικά την επωνυμία σας.

 

Πηγή εικόνων GIMAgency.gr, mediatool.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops